جاذبه های دیدنی لاهه

جاذبه های دیدنی لاهه

یکی از شهرهای زیبای کشور هلند شهر لاهه است. امروزه بازدید از دیدنی های لاهه در میان گردشگران بسیار پرطرفدار است. شهر لاهه شلوغ، اما بسیار زیبا است. در این مقاله می کوشیم شما را با مکان های دیدنی لاهه آشنا کنیم. از جاذبه های دیدنی لاهه بگوییم و سری به خیابان های این شهر بزنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی شهر لاهه

شهر لاهه از نظر معماری  متفاوت با بیشتر شهرهای هلند است. این شهر را به عنوان شهر بین المللی این کشور می شناسند، بنابراین عجیب نیست اگر بگوییم که لاهه زیباترین شهر کشور هلند است. برای گردشگرانی که راهی لاهه می شوند دیدنی های لاهه فراوان است. خیابان های شهر به زیبایی ساخته شده اند و ساختمان های جدید طوری بنا شده اند که در هماهنگی با بناهای تاریخی شهر باشد. از جمله دیدنی های لاهه برای گردشگران ساختمان های به جا مانده از قرن هفدهم است. بناهایی که زمانی در گذشته محل زندگی پادشاهان و جنگاوران بزرگ کشور هلند بوده است. همچنین این شهر موزه ها و گالری های زیبایی نیز دارد که آثار هنرمندان مشهور این کشور را در خود جای داده است.

یکی از جاذبه های گردشگری شهر لاهه ساختمان های دولتی در شهر لاهه هستند که تمام آنها از بناهای بسیار زیبایی هستند که معماری شگفت آوری دارند. شهر لاهه یک شهر بین المللی است و بیشتر از 130 سازمان  بین المللی در این شهر پایگاه دارند و شما همواره می توانید سیاستمدارانی از تمام دنیا را در حال رفت و آمد به این شهر ببینید. از دیگر دیدنی های لاهه سواحل زیبای آن است که به گردشگران مکانی آرام و آرامش بخش برای استراحت می دهند.

[caption id="attachment_723" align="aligncenter" width="800"]معرفی شهر لاهه معرفی شهر لاهه[/caption]

چگونه به لاهه برویم؟

برای بازدید از دیدنی های هلند باید ویزای این کشور را تهیه کنید. شما باید همراه مدارک خود به طور حضوری به خیابان فرمانیه بروید و از سفارتخانه هلند درخواست ویزا کنید. برای گرفتن ویزای گردشگری علاوه بر فرم درخواست ویزا به مدارک شناسایی، شناسنامه و گذرنامه، 2 قطعه عکس و مدارک اشتغال به کار و همچنین سند گردش مالی نیاز دارید. پس از ارائه درخواست حدود 3 ماه طول می کشد تا پاسخ درخواست شما ارسال شود. بعد می توانید چمدان ها را ببندید و برای بازدید از دیدنی های لاهه راهی هلند شوید.

[caption id="attachment_724" align="aligncenter" width="800"]چگونه به لاهه برویم؟ چگونه به لاهه برویم؟[/caption]

بهترین زمان سفر

آب و هوای کشور هلند به شما این امکان را می دهد که در هر فصل سال بتوانید از سفر به این کشور لذت ببرید. فصل تابستان زمان مناسب برای تعطیلات ساحلی است و بهار و پاییز برای بازدید از طبیعت زیبای این منطقه دلپذیر است. زمستان های لاهه خیلی سرد نیست و بارش برف در این منطقه بسیار اندک است، بنابراین می توانید زمستان را هم برای سفر در نظر بگیرید.

[caption id="attachment_725" align="aligncenter" width="800"]بهترین زمان سفر بهترین زمان سفر[/caption]

دیدنی های لاهه

پارک ها و باغ گل

چه کسی ممکن است وصف گل های زیبای هلندی را نشنیده باشد؟ از جذاب ترین دیدنی های لاهه پارک های آن است. این شهر فقط 25 پارک کوچک و بزرگ دارد که فضای آن را سرسبز و زیبا کرده اند. پارک هایی که نایاب ترین گیاهان و گل های دنیا را در خود جای داده اند. در حقیقت تجارت گل بزرگترین تجارت در هلند است و گشت و گذار در این پارک ها بدون شک برای شما شگفت آور خواهد بود.

موزه کتاب

قدیمی ترین موزه کتاب دنیا، موزه مرمونو در شهر لاهه می باشد. این موزه در حقیقت کتابخانه ای است که قدمت آن به قرن نوزدهم برمی گردد. در این کتابخانه زیبا نسخه های ارزشمندی از اسناد تاریخی و کتاب های خطی از قرون وسطی و حتی قبل از آن قرار دارد. از دیدنی های لاهه که در کنار این موزه قرار دارد باغ فرانسوی آن است که نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف فرهنگی شهر لاهه در آن برگزار می شود. همچنین در شهر لاهه موزه کوپروس نیز وجود دارد که نسخه های دستنویس و لوازم به جا مانده از کتاب های نویسنده مشهور هلند لوییس کوپروس را در خود جای داده است.

[caption id="attachment_726" align="aligncenter" width="800"]موزه کتاب موزه کتاب[/caption]

بنای بینهوف

از جمله دیدنی های لاهه بنای بینهوف است. ساخت  این بنا که در بخش قدیمی شهر لاهه قرار دارد به سال 1250 میلادی برمی گردد و  شامل چندین ساختمان بزرگ است که در اطراف یک حیاط دایره ای شکل ساخته شده است .قلعه مجاور این بنا امروزه محل فعالیت پارلمان هلند است. این مجموعه تاریخی به عنوان محل اقامت اصلی نخست وزیر نیز شناخته می شود. وجود تالار شوالیه ها و نقاشی های زیبایی که از دولتمردان هلندی و پادشاه بزرگ این کشور ویلیام دوم در این مکان نگهداری می شود ارزش این بنا را دو چندان کرده است.

[caption id="attachment_727" align="aligncenter" width="800"]بنای بینهوف بنای بینهوف[/caption]

تالار شوالیه ها

در بخش شرقی حیاط بنای بینهوف، تالاری به جا مانده از قرن سیزدهم میلادی وجود دارد که یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی لاهه می باشد. این ساختمان تاریخی با معماری گوتیکی و پنجره های رنگارنگ بسیار زیبا و فوق العاده است. در این تالار می توانید نشان رسمی شهرهای مختلف کشور هلند را به همراه نشان خانوادگی جنگجویان و شوالیه های این کشور ببینید. از جذاب ترین ویژگی های تالار شوالیه که آن را به یکی از محبوب ترین دیدنی های لاهه تبدیل کرده است شکل آن است که شبیه به یک کشتی برعکس شده است. اینطور که اسناد تاریخی بیان می کنند تالار شوالیه ها در گذشته یک تالار ضیافت بوده است. این بنا در سال 1904 مرمت شده اما تلاش شده تا در این مرمت به اصل بنا صدمه ای وارد نشود و اصالت آن برجا بماند.

[caption id="attachment_728" align="aligncenter" width="800"]تالار شوالیه ها تالار شوالیه ها[/caption]

کلیسای سنت جیمز

یکی دیگر از دیدنی های لاهه کلیسای قدیمی سنت جیمز است. این کلیسای باشکوه که در قرن چهاردهم ساخته شده است، دارای برجی به ارتفاع 100 متر است. این برج که به نوعی یک برج دیده بانی نیز هست با معماری خاصی به صورت شش ضلعی بنا شده است و نمای باشکوهی از شهر لاهه را پیش چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد. داخل کلیسا نیز بسیار زیبا و دیدنی می باشد. در این کلیسا مقبره های قدیمی متعلق به افراد مهمی از تاریخ هلند قرار دارد. از دیگر دیدنی های کلیسای سنت جیمز ارگ بزرگ به جا مانده از قرن نوزدهم است و نشان های رسمی به جا مانده از شوالیه های پشم زرین نیز از دیگر دیدنی های لاهه در این کلیسا می باشند.

[caption id="attachment_729" align="aligncenter" width="800"]کلیسای سنت جیمز کلیسای سنت جیمز[/caption]

کاخ صلح

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی لاهه کاخ صلح است. این کاخ زیبا در  فاصله سال های 1907 تا 1913 ساخته شده است. سبک معماری این بنا تلفیقی از معماری نئوکلاسیک و گوتیک بوده است. در حال حاضر از این کاخ زیبا به عنوان قرارگاه دیوان بین المللی عدالت و آکادمی حقوق بین المللی استفاده می شود. همچنین بخشی از آن به کتابخانه حقوق بین الملل اختصاص دارد. این بنا به عنوان یک ساختمان بین المللی ساخته شده است و حتی تزیینات آن نیز نشان یک همکاری بین المللی را در خود دارد. سنگ های مرمر ایتالیایی، قاب های چوبی برزیلی ، تزیینات آمریکایی و نرده های آهنی زینتی آلمانی همگی از زیبایی های آن هستند. برای کسانی که  در سفر خود به دنبال بازدید از دیدنی های لاهه هستند در آخر هفته ها تورهایی وجود دارد که محوطه و باغ های اطراف کاخ را به گردشگران نشان می دهند.

[caption id="attachment_730" align="aligncenter" width="800"]کاخ صلح کاخ صلح[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱