تاریخ فلورانس

تاریخ فلورانس

فلورانس یکی از شهرهای ایتالیا می باشد که دارای تاریخ با ارزش و بسیار جالبی است. تاریخ فلورانس به پیشرفت ایتالیا در زمینه های سیاسی، گردشگری و اقتصادی اشاره دارد. با مطالعه تاریخ فلورانس در میابیم که این شهر چه نقش مهمی را در ایتالیا ایفا کرده است. شهر فلورانس در دوره ای پایتخت ایتالیا به شمار می رفت و اتفاقات مهم و زیادی در شهر فلورانس رخ داده است که می توان شرح آنها را در تاریخ فلورانس جستجو کرد. کشور ایتالیا در هر دو جنگ جهانی اول و دوم حضور یافت و در آنها نقش آفرینی کرد شهر فلورانس به عنوان شهری از این کشور می تواند نماد کوچکی از تاریخ این کشور محسوب شود.

فلورانس ایتالیا

شهر فلورانس یکی از شهرهای زیبای ایتالیا می باشد. این شهر از دیرباز به عنوان یک شهر مهم و با ارزش در ایتالیا شناخته شده است. با مطالعه تاریخ فلورانس به راحتی درمی یابیم که این شهر از چه سطحی به چه سطحی رسیده است. این شهر اکنون یکی از شهرهای قابل توجه در صنعت گردشگری محسوب می شود. با توجه به تاریخ ایتالیا می توان گفت هر فردی در طول زندگی خود باید به این شهر زیبا و پر ماجرا سفر کند. شهر فلورانس با داشتن جمعیتی غالب بر 382.000 نفر لقب یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایتالیا را به خود داده است. در شهر فلورانس موزه ها و کلیساهای زیادی وجود دارد که گوشه ایی از تاریخ فلورانس و ایتالیا را تشکیل می دهد و باعث زیبایی بیشتر شهر فلورانس شده است. همچنین می توان گفت فلورنس علاوه بر اینکه یک شهر هنری می باشد، آن را شهر هنرمند پرور نیز می توان نامید.

[caption id="attachment_473" align="aligncenter" width="800"]فلورانس ایتالیا فلورانس ایتالیا[/caption]

تاریخ فلورانس

شهر فلورانس در سال 80 میلادی به وسیله یک ژنرال رومی بنا شده است. این ژنرال که ژنرال لوسیوس کورنلیوس سولا نام داشت در ابتدا شهر فلورانس را به عنوان یک سکونتگاه برای سربازان خود که بازنشسته شده بودند بنا نهاد و در ابتدای تاسیس آن را فلوئنتیا می نامید. فلوئنتیا به معنای جریان آب می باشد. دلیلی که ژنرال این نام را برای فلورانس قرارداد، قرار گرفتن شهر بین دو رود بود. با گذشت زمان تغییراتی بر روی اسم این شهر انجام شد و در نهایت فلورانس باقی ماند. شهر فلورانس از سال 1865 تا سال 1870 پایتخت ایتالیا یود و در آن زمان، مهد سیاست و اقتصاد ایتالیا قرار گرفته بود. فلورانس زمانی کانون بازرگانی اوپا به شمار می رفت و همچنین رنسانس ایتالیا از شهر فلورانس شروع شده است. علاوه بر این موارد می توان گفت شهر فلورانس به دلیل داشتن هنر معماری فوق العاده و تندیسگری ماهرانه مهد هنر کل اروپا به شمار می رود.

[caption id="attachment_474" align="aligncenter" width="800"]تاریخ فلورانس تاریخ فلورانس[/caption]

جمهوری فلورانس

جمهوری فلورانس در زمان های قدیم دولت شهری بود که مرکز آن در شهر فلورانس قرار داشت. این جمهوری پس از اینکه ماتیلدای توسکانی دار فانی را وداع گفت و مردم بر ضد مارک توسکانی شورش کردند، به وجود آمد. این جمهوری توسط یک شورا به نام سینیوریه اداره شد. این شورا طی مدت زمان مشخص توسط خود فلورانسی ها عزل و نصب می شد.

[caption id="attachment_475" align="aligncenter" width="800"]جمهوری فلورانس جمهوری فلورانس[/caption]

تاریخ معاصر ایتالیا و فلورانس

یکی از مشکلاتی که در اتحادیه ایتالیا وجود داشت این بود که قصد داشت کشور را از لحاظ سیاسی و اقتصادی یک دست سازند. در اوایل ایتالیا، در دو جنبه سیاست و اقتصاد تفاوت های بسیار زیاد و آشکاری داشت. اگر از دیدگاه اقتصادی و اجتماعی به وضعیت ایتالیا نگاه کنیم می توان گفت دوره قبل از اتحاد تا زمانی که جنگ جهانی اول شروع شد، کشور ایتالیا با رشد بالایی همراه بود و این موضوع بر روی شهر های این کشور مانند شهر فلورانس نیز تاثیرگذار بود و باعث می شد در تاریخ فلورانس و سایر شهرها و همچنین سرنوشت مردم این کشور نیز تغییراتی به وجود آید. به تدریج حزب های زیادی در ایتالیا به وجود آمد که تنش هایی را در جامعه ایجاد کرد. این تنش ها در تمامی جریانات تاریخی ایتالیا و تاریخ فلورانس تاثیرگذار بود.

[caption id="attachment_476" align="aligncenter" width="800"]تاریخ معاصر ایتالیا و فلورانس تاریخ معاصر ایتالیا و فلورانس[/caption]

جنگ جهانی و ایتالیا و فلورانس

در سال 1913 شهروندان ایتالیایی حق رای پیدا کردند و این موضوع باعث شد که ایتالیا از لحاظ سیاسی به یکپارچگی لازم برسد. در آغاز جنگ جهانی اول، ایتالیا همراه با انگلیس و فرانسه و ایالات متحده وارد جنگ شد. در سال 1919 کنفرانسی با عنوان صلح برگزار شد، باعث شد که یک سری مناطق شمالی را بدست آورد و اتحاد ملی را تکمیل سازد. ایتالیا از جنگ جهانی پیروز خارج شد ولی از آنجایی که جنگ روی اقتصاد دولت وقت آن زمان ایتالیا تاثیر گذاشته بود، جامعه دچار یک آشفتگی و سردرگمی شده بود. تاثیرات این آشفتگی ها سال ها بر روی زندگی مردم و آینده شهرهایی مانند فلورانس باقی ماند و مانع پیشرفت آنها شد. این موضوع باعث شد تاریخ ایتالیا تغییر کند در نتیجه تاریخ فلورانس نیز تغییر کرد.

[caption id="attachment_477" align="aligncenter" width="800"]جنگ جهانی و ایتالیا و فلورانس جنگ جهانی و ایتالیا و فلورانس[/caption]

ایتالیا و فلورانس میان دو جنگ

بعد از جنگ جهانی اول در سال 1925 وقتی که رژیم فاشیست آغا شد فعالیت تمامی احزاب دیگر ممنوع شد. این رژیم برای اینکه از دشمنی کاتولیک جلوگیری کند، با واتیکان به یک توافق رسید. در آن سال ها اقدام های زیادی برای توسعه بخش های مختلف کشور و شهرها انجام گرفت. در آن برهه از زمان موسولینی تلاش می کرد که با استفاده از سیاست توسعه طلبانه و قدرت های حامی، جایگاه خود را تثبیت کند. در این بین کشور و شهرهای آن درگیر جنگ جهانی دوم شدند. پس از اتمام جنگ جهانی دوم دولت ایتالیا سعی کرد در ابتدا شهرهای کشور و مردم را یکپارچه سازی کند، پس زمینه این را ایجاد کرد که قانون اساسی برای کشور شکل بگیرد. در سال 1946 بعد از رفراندومی که انجام شد ایتالیا به جمهوری ایتالیا تبدیل شد. قانون اساسی نوشته شده از اول ژانویه همان سالی که جمهوری ایتالیا پدید آمد به رسمیت شناخته شد و زمینه اجرای آن ایجاد گشت.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای ایتالیا ، وقت سفارت ایتالیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱