جمعیت سانتورینی

جمعیت سانتورینی

یکی از مقاصد مهم گردشگری که بسیار پر طرفدار بوده و در تمامی ایام سال شاهد حضور گردشگران بسیاری می‌باشد جزیره رؤیایی سانتورینی است. این جزیره بی نظیر در کشور یونان قرار دارد. جمعیت سانتورینی زیاد نبوده و این جزیره خارق العاده آتشفشانی به داشتن سواحلی بسیار زیبا و غروب خورشیدی رمانتیک معروف است. اگر دوست دارید که اطلاعات بیشتری درباره سانتورینی داشته باشید با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این مقصد مهم گردشگری و جمعیت سانتورینی آشنا کنیم.

موقعیت جغرافیایی سانتورینی

جزیره سفید یا همان سانتورینی در کشور یونان و در میان آب‌های دریای اژه واقع شده است. سانتورینی را با نام ترا نیز می‌شناسند. این سرزمین رویایی در 200 کیلومتری یونان قرار دارد. اگر با تصویر ساختمان‌های سفید و زیبا با گنبدهایی به رنگ آبی مواجه شدید و در میان خانه‌ها گلهای رنگارنگ زیبا را دیدید شک نکنید که منظره‌ای از جزیره سانتورینی به تصویر کشیده شده است. سانتورینی از جزایر تاریخی یونان بوده و قدمتی 3500 ساله دارد و با سفر به این جزیره می‌توانید آثار تاریخی و باستانی فراوانی را مشاهده کنید که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.این جزیره باستانی در طول تاریخ شاهد حضور فراوان جمعیت سانتورینی بوده است .

[caption id="attachment_352" align="aligncenter" width="780"]موقعیت جغرافیایی سانتورینی موقعیت جغرافیایی سانتورینی[/caption]

این جزیره کوچک که به جرات می‌توان آن را بهشت روی زمین نامید جمعیت زیادی نداشته و جمعیت سانتورینی  حدود پانزده هزار نفر تخمین زده می‌شود و مساحتی حدود 73 کیلومتر مربع دارد. در بعضی اوقات از سال هجوم و ازدیاد جمعیت سانتورینی بسیار زیاد بوده که زندگی را با مشکل مواجه می‌کند. جزیره عجیب سانتورینی علاوه بر طبیعت بکر و زیبایش دارای عجایب و شگفتی‌های زیادی است که باعث افزایش جمعیت سانتورینی و گردشگران برای لذت بردن از این منطقه شده است.

[caption id="attachment_353" align="aligncenter" width="780"]جمعیت سانتورینی جمعیت سانتورینی[/caption]

عوامل مؤثر بر جمعیت سانتورینی

در میزان جمعیت ساکن در هر منطقه عواملی مانند شرایط آب و هوایی، زمین‌های کشاورزی، جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و عوامل زیاد دیگری تأثیر دارند و جمعیت سانتورینی نیز تحت تأثیر این عوامل می‌باشد. اگر در منطقه‌ای کسب و کار رونق داشته باشد ناخود آگاه بر روی عوامل دیگر نیز تأثیر گذاشته و باعث پیشرفت و ترقی آن منطقه خواهد شد. مردم بومی سانتورینی که جمعیت سانتورینی را تشکیل می‌دهند از تمامی شرایط مطلوب این جزیره بهره برده و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. و گذران زندگی آن ها با استفاده از این عوامل و منابع می باشد .

[caption id="attachment_354" align="aligncenter" width="780"]عوامل مؤثر بر جمعیت سانتورینی عوامل مؤثر بر جمعیت سانتورینی[/caption]

عمده فعالیت مردم سانتورینی

جمعیت سانتورینی که در این سرزمین سکونت دارند بیشتر از طریق جذب مسافر و صنعت توریسم امرار معاش کرده و زندگیشان به واسطه تردد زیاد گردشگران رونق فراوانی دارد. مردم ساکن سانتورینی از تمامی منابع موجود در جزیره به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و بهره می‌برند. به عنوان مثال می‌توان به این مورد اشاره کرد که ساکنان این منطقه از مواد مذاب آتشفشانی که در جزیره به وفور وجو دارد شمع‌های زیبای دست سازی را درست می‌کنند که به عنوان یکی از معروف‌ترین سوغات جزیره سانتورینی شهرت جهانی یافته است. و هر گردشگری که به این جزیره وارد می‌شود از این شمع‌ها و دیگر صنایع دست ساز مردم سانتورینی به عنوان سوغات و هدیه حتماً خریداری می‌کند.

[caption id="attachment_355" align="aligncenter" width="780"]مده فعالیت مردم سانتورینی مده فعالیت مردم سانتورینی[/caption]

تاثیرات تفریحات در جمعیت سانتورینی

جمعیت سانتورینی در یونان و مردم ساکن این جزیره تفریحات ویژه و جذابی را برای افرادی که به این منطقه سفر می‌کنند مهیا کرده‌اند. از جمله این تفریحات می‌توان به سوارکاری در سواحل زیبای جزیره سانتورینی، غواصی در اعماق دریا و تماشای بقایای کشتی‌های قدیمی و همچنین قدم زدن در ساحل جزیره و تماشای غروب خورشید که خارق العاده و خیره کننده است را نام برد. علاوه بر انجام این تفریحات می‌توانید از مناطق دیدنی بسیاری که در این جزیره قرار دارد مانند جزیره فیرا، موزه‌ی ما قبل تاریخ ثرا و فانوس دریایی آکروتیری دیدن کنید. سفر به سانتورینی را حتماً در لیست مسافرت‌های خود قرار دهید از این کار به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد و خاطره‌ای خوش را برای خود و همراهانتان خواهید ساخت.

بیشترین میزان جمعیت سانتورینی

همان گونه که اشاره کردیم در بعضی از ایام سال جمعیت سانتورینی افزایش پیدا می‌کند و این به دلیل ورود گردشگران و مسافران از نقاط مختلف دنیا می‌باشد و آب و هوای مناسب جزیره و برپایی جشن‌ها و فستیوال‌های بزرگ از دیگر دلایل ازدحام جمعیت سانتورینی در این ایام می‌باشد. فستیوال های بزرگی که همه ساله در این جزیره برگزار می شود بسیار معروف و مشهور بوده و مردم زیادی از سراسر دنیا برای شرکت در این جشن های بزرگ به سانتورینی سفر می کنند .در ماه‌های جولای تا آگوست شما شاهد ازدیاد جمعیت در جزیره خواهید بود و در این زمان هزینه اقامت در سانتورینی نسبت به دیگر مواقع بیشتر می‌باشد. اگر دوست دار شلوغی نیستید و می‌خواهید هزینه کمتری را برای اقامت خود در این جزیره بپردازید زمانی را به غیر از این اوقات برای سفر خود انتخاب کنید. تا بتوانید با خیالی آسوده و آرامش ازتماشای تمامی زیبایی‌های جزیره سانتورینی لذت ببرید و هزینه اقامت و سفرتان به سانتورینی  مقرون به صرفه و مناسب باشد .

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱