ویزای ایتالیا

ویزای ایتالیا

ویزای ایتالیا یکی از ویزاهای بسیار معتبر و پر طرفدار در قاره اروپا می باشد، هر ساله مسافران و مهاجران بسیار زیادی اقدام به دریافت ویزای ایتالیا می کنند و برخی از آن ها موفق به انجام این امر می شوند و برخی دیگر نیز در این امر ناموفق هستند. شما با دریافت ویزای ایتالیا می توانید به راحتی به سایر کشورهای اروپایی که از ویزای شینگن پیروی می کنند سفرکنید و در این کشور ها  حضور پیدا کنید بدون آن که نیاز داشته باشید ویزای آن کشور را از قبل تهیه کنید.

[caption id="attachment_1366" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا ویزای ایتالیا[/caption]

تاریخ کشور ایتالیا

بی شک برای دریافت ویزای ایتالیا شما در ابتدا باید با تاریخ این کشور آشنا شوید. در ابتدا یونانی ها بر کشور ایتالیا حکم رانی می کردند، پس از نابودی آن ها بود که رومی ها وارد این کشور شدند و این کشور را به تصرف خود در آوردند و بر آن حکومت کردند، بعد از آن ها نیز در قرون وسطی حکومت و کنترل این شهر را پاپ ها در اختیار گرفتند و بر آن حکومت می کردند. بعد از جنگ جهانی اول بود که حق رای به مردم ایتالیا داده شد و این مردم توانستند خود حکومت خود را انتخاب کنند و برای کشور خود یک حکومت مناسب را انتخاب کنند، این اتفاق در سال 1913 افتاد و بعد از آن بود که کشور ایتالیا تبدیل به کشور ایتالیای امروزی شد.

[caption id="attachment_1379" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا ویزای ایتالیا[/caption]

جغرافیای کشور ایتالیا

برای دریافت ویزای ایتالیا و اقامت در این کشور و یا سفر به این کشور بی شک آشنایی با موقعیت جغرافیایی این کشور بسیار مفید می باشد. کشور ایتالیا در جنوب قاره اروپا واقع شده است، این کشور دارای مساحتی بالغ بر 301320 کیلومتر مربع می باشد که تقریبا 7000 کیلومتر آن را خشکی تشکیل داده است، اگر به نقشه این کشور در قاره اروپا نگاه کنید متوجه می شوید که شکل این کشور بر روی نقشه بسیار شبیه به چکمه می باشد. از همسایه های کشور ایتالیا در قاره اروپا می توان به کشور های اتریش، فرانسه، واتیکان، سان مارینو، اسلوونی و سوئیس اشاره کرد. این کشور دارای رشته کوه های وقله های بسیار زیادی می باشد که بخشی از رشته کوه آلپ که رشته کوه بسیار معروف قاره اروپا می باشد نیز در این کشور واقع شده است.

آب و هوای کشور ایتالیا

آب و هوای کشور ایتالیا بسیار خاص می باشد بسیاری از مردم فکر می کنند از آن جایی که بخش زیادی از این کشور در کنار دریای مدیترانه می باشد این کشور دارای آب و هوایی مدیترانه ای می باشد و در بسیاری از مواقع هوای این کشور نسبتا گرم می باشد ولی در واقعیت این گونه نمی باشد و به دلیل وجود بخشی از رشته کوه های آلپ در این کشور این کشور دارای زمستان های بسیار طولانی و سرد و طاقت فرسا می باشد، اما این فقط برای بخشی است که نزدیک به رشته کوه های آلپ می باشد و دیگر قسمت های این کشور دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشند و دارای تابستان هایی گرم و خشک و زمستان هایی سرد و همراه با برف می باشد بنابراین اگر قصد سفر به کشور ایتالیا را دارید و یا قصد دارید ویزای ایتالیا را برای اقامت در این کشور دریافت کنید حتما این موارد را در نظر داشته باشید.

[caption id="attachment_1362" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا ویزای ایتالیا[/caption]

 

[caption id="attachment_1360" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا ویزای ایتالیا[/caption]

تور ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهای بسیار توریستی می باشد که سالانه مسافران بسیار زیادی را در خود می پذیرد، این کشور یکی از زیباترین کشور های دنیا می باشد که دارای جاذبه های گردشگری فوق العاده ای می باشد که بی شک در دنیا نظیر ندارند. حتما شما نیز تا به حال تعریف تور ایتالیا را شنیده اید جایی که بسیاری از زیبایی های طبیعی، تاریخی و ... در آن وجود دارد. در ادامه به معرفی و توضیح کوتاه درباره هر یک از جاذبه های گردشگری معروف ایتالیا می پردازیم.

جاذبه های گردشگری ایتالیا

آمفی تئاتر بزرگ کلسئوم یکی از زیباترین آمفی تئاتر های دنیا می باشد که از جاذبه های گردشگری کشور ایتالیا می باشد، شهر آبی ونیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا می باشد که کوچه های آن به صورت کانال هایی به یکدیگر وصل هستند و بر روی آن باید با قایق حرکت کرد، برج کج پیزا یکی از جالب ترین برج های دنیا می باشد که به صورت کج طراحی شده است و سالانه مسافران زیادی برای بازدید از این برج به شهر پیزا سفر می کنند، دریاچه کومو یکی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین جاذبه های طبیعی گردشگری در کشور ایتالیا می باشد، ساحل آمالفی نیز از دیگر جاذبه های گردشگری طبیعی کشور ایتالیا می باشد، این دریاچه جز میراث سازمان یونسکو می باشد.

[caption id="attachment_1363" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا ویزای ایتالیا[/caption]

ویزای ایتالیا

اگر قصد سفر به این کشور  را دارید و یا می خواهید اقامت این کشور را دریافت کنید و به این کشور مهاجرت کنید در ابتدا باید ویزای ایتالیا را دریافت کنید، برای گرفتن ویزای ایتالیا می توانید مدارک خود را به سفارت ایتالیا تحویل داده و منتظر بمانید تا دولت این کشور ویزای شما را تایید کند. در ادامه این مطلب قصد داریم توضیحاتی درباره انواع ویزای ایتالیا و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ایتالیا بدهیم که در هنگام اقدام برای دریافت ویزای ایتالیا کمک شایانی به شما می کند.

[caption id="attachment_1364" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا ویزای ایتالیا[/caption]

انواع ویزای ایتالیا

ویزای ایتالیا را می توان به صورت کلی به دو قسمت تقسیم کرد: ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند مدت. ویزای کوتاه مدت برای سفر کردن به این کشور به صورت کوتاه مدت کاربرد دارد سفرهای پزشکی، سفر های توریستی و سایر سفر هایی که در مدت کوتاهی می توانید از این کشور باز گردید. نوع دوم از ویزای ایتالیا ویزای بلند مدت می باشد، از این نوع از ویزای ایتالیا برای اقامت در این کشور استفاده می شود. ویزای بلند مدت نیز به چندین روش قابل دریافت می باشد که از نمونه های آن می توان به دریافت ویزای ایتالیا به صورت دائم از طریق تحصیل، کار، تاسیس شرکت، ازدواج و سایر روش های موجود می باشد که مهمترین آن ها همین 4 روش گفته شده می باشد. تور ایتالیا از بهترین های تور اروپا محسوب میگردد.

[caption id="attachment_1365" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا ویزای ایتالیا[/caption]

روش های دریافت انواع ویزای ایتالیا

ویزاهای کوتاه مدت روش خاصی برای دریافت ندارند و در صورت درخواست هرگونه ویزای کوتاه مدتی معمولا می توانید به سادگی این ویزای ایتالیا را دریافت کنید بنابراین فقط به دریافت ویزاهای بلند مدت ایتالیا و نحوه مهاجرت به ایتالیا و دریافت اقامت ایتالیا را توضیح می دهیم. یکی از بهترین روش ها برای دریافت ویزای بلند مدت ایتالیا دریافت ویزای ایتالیا از طریق تحصیل می باشد که جزو سریع ترین روش ها می باشد، یکی دیگر از روش های دریافت ویزای بلند مدت ایتالیا از طریق ازدواج می باشد که در این روش شما باید با یک فرد ایتالیایی ازدواج کنید، روش دیگر برای دریافت ویزای ایتالیا از طریق کار می باشد، اگر دارای تخصص خاصی می باشید می تونید اقدام به دریافت ویزای ایتالیا به صورت دائم کنید. دریافت ویزای ایتالیا از طریق تاسیس شرکت نیز روش بسیار خوبی برای دریافت ویزا و اقامت ایتالیا می باشد چرا که این کشور از کسانی که اقدام به تاسیس یک شرکت در ایتالیا کنند استقبال بسیار خوبی می کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ایتالیا

برای دریافت ویزای ایتالیا مدارکی را نیاز دارید که در ادامه به معرفی این مدارک می پردازیم. در ابتدا نیاز دارید که 7 قطعه عکس از خودتان با پس زمینه سفید داشته باشید که صورتتان به صورت کامل نمایان باشد، در ادامه باید کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی خود را که به مهر و امضای وزارت خارجه و دادگستری در آمده اند را آماده کرده و ارائه دهید، باید برای دریافت ویزای ایتالیا باید از طریق آژانس های مسافرتی وقت سفارت ایتالیا را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید. تمامی پاسپورت های قبلی خود و نیز پاسپورت فعلی خود را ارائه دهید، یک مدرک معتبر از یک بانک معتبر که مبنی بر تمکن مالی شما باشد که این مدرک نیز باید به مهر و امضای وزارت خارجه و دادگستری در آمده باشد.

مشکلات پیش آمده هنگام دریافت ویزای کار ایتالیا

برای دریافت ویزای ایتالیا برای کار ممکن است با مشکلاتی روبه رو شوید، باید ابتدا از طریق آژانس های مسافرتی وقت سفارت ایتالیا را رزرو نمایید. یکی از این مشکلات اثبات نیت شما برای کار در این کشور می باشد که از مهم ترین نکات برای ویزای کار می باشد، نکته و شکل دوم تخصص شما می باشد چرا که این تخصص باید آن قدر خاص و حرفه ای باشد که دولت ایتالیا مجبور شود با درخواست شما موافقت کند چرا که در سرتاسر دنیا افراد بسیار زیادی هستند که خواهان دریافت اقامت ایتالیا می باشند و شما برای دریافت اقامت ایتالیا باید با این افراد رقابت کنید و ممکن است حتی مدت بسیار زیادی را نیز در صف بمانید تا درخواست شما مورد تایید قرار بگیرد و حتی ممکن است بعد از مدت زیادی منتظر ماندن این درخواست شما تایید نشود.

ویزای تحصیلی ایتالیا

یکی از روش های بسیار سریع برای دریافت ویزای ایتالیا دریافت ویزای تحصیلی این کشور می باشد در این روش شما باید دانشجویی بسیار مستعد باشید تا بتوانید این ویزا را دریافت کنید دانشگاه های کشور ایتالیا جزو بهترین دانشگاه های قاره اروپا می باشند و بنابراین شما برای دریافت ویزای تحصیلی در این کشور راه بسیار سختی را در پیش دارید. معمولا در مقطع لیسانس گرفتن ویزای تحصیلی بسیار سخت می باشد و این کار بیشتر در مقاطع فوق لیسانس و دکتری صورت می گیرد و برای آن نیز شما نیاز دارید تا کارهای علمی فراوانی را انجام داده باشید و مقالات بسیار زیادی را در زمینه تخصصی خودتان خوانده و حتی نوشته باشید و این کار نیز حاصل تلاشی بسیار زیاد می باشد به طوری که بتوانید با دانشجو های سایر کشور ها در این زمینه رقابت کنید.

[caption id="attachment_1370" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا ویزای ایتالیا[/caption]

توضیحاتی درباره ویزای ازدواج ایتالیا

اگر قصد دارید که ویزای ازدواج ایتالیا را دریافت کنید حتما باید به یک نکته توجه داشته باشید، اگر ازدواج شما سوری بوده و فقط به قصد دریافت ویزای ایتالیا این ازدواج صورت گرفته باشد و بعد از دریافت اقامت این کشور شما این ازدواج را ابطال کنید و طلاق بگیرید ممکن است مشکلات فراوانی در کشور ایتالیا برای شما ایجاد شود، با این کار اقامت شما در این کشور ابطال می شود و شما دیگر جزو تبعه این کشور محسوب نمی شوید، هم چنین این کشور مجاز می باشد که شما را مجازات کند، بنابراین در هنگام دریافت ویزای ایتالیا به صورت ازدواج با یک فرد ایتالیایی این نکته را به یاد داشته باشید. تور ایتالیا از بهترین های تور اروپا محسوب میشود.

[caption id="attachment_1372" align="aligncenter" width="780"]ویزای ایتالیا ویزای ایتالیا[/caption]

مزیت های دریافت ویزای ایتالیا به صورت تاسیس شرکت

یکی از بهترین روش ها برای گرفتن اقامت ایتالیا تاسیس شرکت در این کشور می باشد، بسیاری از کشورهای اروپایی از این که شخصی در کشورشان یک شرکت را تاسیس کند و یا این که یکی از شعبه های سایر شرکت ها را در این کشور افتتاح کند نهایت استقبال را می کنند کشور ایتالیا نیز از این قاعده جدا نیست و شما می توانید با تاسیس یک شرکت جدید در این کشور و یا افتتاح یک شعبه از یک شرکت اروپایی دیگر در این کشور نهایت رضایت مسئولین این کشور را جلب کنید و همین امر باعث می شود به سادگی ویزای شما را صادر کنند و شما بتوانید در این کشور اقامت کنید، در بسیاری از مواقع علاوه بر اقامت خودتان اقامت خانواده شما را نیز صادر می کنند که در نهایت راحتی به کار خود بپردازید.

سفر به کل اروپا با ویزای ایتالیا

کشور ایتالیا جزو کشورهای عضو ویزای شینگن می باشد و شما می توانید به سادگی هر چه تمام تر با دریافت ویزای ایتالیا به صورت کاملا قانونی در بیشتر کشورهای اروپایی حضور پیدا کنید بدون این که نیاز داشته باشید که ویزای جدیدی را برای خود تهیه کنید. این فرصت، فرصت بسیار مناسبی است که با سفر به سایر کشورهای اروپایی با جاذبه های گردشگری این کشور ها و در کل این قاره بیشتر آشنا شوید، با شرکت در همایش های علمی که در سایر کشورهای اروپایی برگزار می شود موقعیت علمی خود را ارتقا دهید و با سفر کردن به سایر کشور ها بتوانید از لحاظ شغلی تجربه های جدیدی را بدست آورده و از آن ها برای پیشرفت خود استفاده کنید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت ایتالیا ، ویزای ایتالیا ، تور ایتالیا و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱