ویزای مالت

ویزای مالت

در این متن قصد داریم به بررسی چگونگی اخذ ویزای مالت و سفر به این کشور بپردازیم. از آن جایی که کشور مالت دارای جاذبه های گردشگری زیاد و طبیعت بسیار زیبایی می باشد بنابراین مورد توجه افراد بسیاری قرار می گیرد. که در نتیجه متقاضیان ویزای مالت بسیار زیاد می باشند. برای آشنایی با شرایط لازم برای سفر به این کشور و دریافت ویزای مالت بهتر است مطالب نوشته شده در این متن را با دقت کافی بخوانید.

سفر به مالت

کشور مالت یکی از کشور های اروپایی و عضو اتحادیه اروپا می باشد که در جنوب قاره اروپا واقع شده است. این کشور مساحتی حدود 316 کیلومتر مربع دارد، که جمعیت آن 450 هزار نفر می باشد. این کشور مساحت کوچکی دارد اما نسبت به مساحت کم آن، جمعیت زیادی در آن سکونت دارند. پایتخت کشور مالت، والت می باشد. که این شهر در میان پایتخت های اتحادیه اروپا، کوچک ترین شهر و پایتخت می باشد. حکومت حاکم بر مالت جمهوری است. زبان رسمی مردم کشور مالت مالتی و انگلیسی می باشد. اغلب مردم کشور مالت از مذهب کاتولیک پیروی می کنند. این کشور علاوه بر این که دارای طبیعت بسیار زیبا و جذابی می باشد، به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری بسیار، مورد توجه توریست ها و مسافران بسیاری قرار می گیرد. برای آشنایی بیشتر با این کشور و چگونگی سفر و دریافت ویزای مالت با ما در این مقاله همراه باشید.

[caption id="attachment_1345" align="aligncenter" width="780"]ویزای مالت ویزای مالت[/caption]

ویزای مالت

ویزای مالت در واقع مجوزی می باشد که توسط پلیس مهاجرت و سفارت این کشور برای افراد متقاضی سفر به مالت صادر می شود. این ویزا در واقع مجوزی برای ورود به این کشور و بازدید جاذبه های گردشگری آن می باشد. افراد برای گرفتن ویزای مالت که عضو اتحادیه اروپا می باشند، نیاز به جمع آوری مدارک و تحویل این مدارک به سفارت این کشور می باشند. هم چنین متقاضیان ویزای مالت باید بتوانند رضایت پلیس مهاجرت این کشور را در مصاحبه جلب نمایند. بنابراین ویزای مالت فقط برای افراد واجدالشرایط صادر می شود. برای آشنایی با این شرایط به قسمت های بعدی متن توجه کنید. تور مالت از بهترین های تور اروپا بشمار میاید.

[caption id="attachment_1346" align="aligncenter" width="780"]ویزای مالت ویزای مالت[/caption]

مدارک لازم برای اخذ ویزای مالت

برای گرفتن ویزای مالت و سفر به این کشور افراد باید یک سری مدارک لازم را جمع آوری نمایند. که این مدارک شامل ۲ قطعه عکس رنگی ۶ در ۴ رنگی، جدید با پس زمینه سفید بدون روتوش

بیمه مسافرتی

کارت ملی و شناسنامه

رزرو هتل برای مدت زمان اقامت در این کشور و بلیط رفت و برگشت هواپیما

سند مالکیت، گواهی بازنشستگی یا اشتغال به کار، گواهی اشتغال به تحصیل، نامه تمکن مالی و گردش ۶ ماه آخر سپرده بانکی

 فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده بدون غلط و ابهام، اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۳ ماه بیشتر از تاریخ ویزا درخواستی

در صورتی که قبلا ویزای شنگن و یا ویزای کشور معتبر دیگری دریافت کرده اید، کپی از آن ها و مهر های ورود و خروج باید موجود باشد.

[caption id="attachment_1347" align="aligncenter" width="780"]ویزای مالت ویزای مالت[/caption]

مراحل لازم برای اخذ ویزای مالت

برای سفر به کشور مالت، زمانی که افراد مدارک لازم برای اخذ ویزای مالت را جمع آوری کردند، ابتدا باید توسط آژانس های مسافرتی وقت سفارت مالت را توسط آژانس های مسافرتی رزرو نمایید و باید مدارک کامل را به سفارت تحویل دهند. سپس باید یک تاریخی را مشخص کنند که در این تاریخ جهت مصاحبه و انگشت نگاری مراجعه نمایند. برای رزرو این تاریخ می توانند به آژانس های مسافرتی معتبر رجوع کنید. سپس با حضور در سفارت در زمان تعیین شده، با پلیس مهاجرت این کشور مصاحبه کرده و پس از انجام مصاحبه و انگشت نگاری رضایت پلیس را جلب کنند، تا صلاحیت آن ها برای دریافت ویزای مالت تایید شود. اگر صلاحیت فرد برای دریافت ویزای مالت تایید شد، پاسپورت وی برای الصاق به ویزا پیکاپ می شود. در هنگام مصاحبه افراد باید به مواردی توجه داشته باشند که به تایید صلاحیت شدن آن ها کمک کند. که این موارد در قسمت های بعدی بررسی خواهند شد.

[caption id="attachment_1348" align="aligncenter" width="780"]ویزای مالت ویزای مالت[/caption]

انواع ویزای مالت

ویزاهایی که برای سفر افراد به کشور مالت صادر می شوند انواع مختلفی دارند. که شامل ویزای توریستی، ویزای بلند مدت کاری و تجاری، ویزای ترانزیت، ویزای تحصیلی، ویزای پزشکی، ویزای خویشاوندی و ... می باشد. این ویزا ها به صورت بلند مدت و کوتاه مدت صادر می شوند. که به عنوان مثال ویزای گردشگری نوعی ویزای کوتاه مدت و ویزای کاری مالت نوع ویزای بلند مدت به حساب می آیند. برخی از این ویزا ها قابل تمدید بوده اما برخی دیگر قابلیت تمدید ندارند و افراد باید به تاریخ درج شده روی ویزا توجه کرده و دقیقا در زمان تعیین شده خاک کشور مالت را ترک نمایند. هر کدام از این ویزا ها بسته به نوع آن ها، مدت زمان آن ها و هم چنین قابل تمدید بودن یا نبودن آن ها هزینه های مختلفی دارند.

قیمت ویزای مالت

توریست ها و مسافران کشور مالت برای سفر به این کشور باید هزینه هایی را پرداخت کنند. این هزینه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا این که ویزا برای ورود به این کشور چه نوعی باشند و از نظر دفعات اجازه ورود چند بار ورود باشد. هم چنین خدماتی که در طول سفر به مسافران ارائه می شود  تاثیر بسیار زیادی بر هزینه های لازم برای سفر به این کشور دارد. برخی اوقات افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند ممکن است بلیط لحظه آخری دریافت نمایند. که این کار سبب کاهش بسیار زیادی در هزینه سفر آن ها خواهد شد. البته افراد باید مراقب باشند که همه بلیط های ارزان قیمت به معنی بلیط لحظه آخری نمی باشند و ممکن است خدماتی که با این بلیط ها به افراد ارائه می شود کیفیت بسیار پایینی داشته باشد. برای اطلاع از آخرین هزینه های لازم برای اخذ ویزای مالت باید به آژانس های مسافرتی رجوع کنید.

[caption id="attachment_1349" align="aligncenter" width="780"]ویزای مالت ویزای مالت[/caption]

محل سفارت مالت

کشور مالت در ایران سفارت ندارد. اما سفارت  اتریش در جمهوری اسلامی ایران کار های مربوط به اخذ ویزای مالت را انجام می دهد. آدرس سفارت اتریش نیاوران، خیابان باهنر، خیابان مقدسی، خیابان احمدی زمانی، کوچه میرولی، پلاک ۸، میباشد. دقت داشته باشید که حضور فرد متقاضی ویزای مالت در سفارت اتریش برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری الزامی می باشد.

[caption id="attachment_1350" align="aligncenter" width="780"]ویزای مالت ویزای مالت[/caption]

تمدید ویزا

همان طور که در قسمت های قبلی هم گفته شد، مدت زمان اعتبار هر کدام از انواع ویزا با یکدیگر متفاوت می باشد. هر کدام از انواع ویزاها زمان خود را دارد که به محض اتمام این زمان فرد باید آن کشور را ترک نماید. اگر کسی قصد دارد مدت بیشتری از زمان درج شده روی ویزای مالت در این کشور بماند باید این تاریخ را در اسرع وقت تمدید کند. گاهی افرادی برای ماندن در مالت به زمان بیشتری نیاز دارند مانند کسانی که ویزای تحصیلی یا... دارند و نیازمند به تمدید مجدد آن می باشند که در این صورت باید ویزا تمدید شود. برای تمدید افراد باید به یکی از کشور های اتحادیه اروپا مراجعه کرده و مدارک کافی به همراه دلایل کافی برای تمدید ویزا و اقامت بیشتر را ارائه دهند. اگر دلایل فرد برای اقامت بیشتر در این کشور موجه باشد با درخواست تمدید ویزای وی موافقت خواهد شد. در غیر این صورت ویزای مالت برای فرد متقاضی تمدید نخواهد شد و وی باید این کشور را ترک کند.

ویزای مالت

برای سفر به هر کشوری از جمله کشور مالت افراد باید با قوانین رایج در این کشور آشنا باشند. که به عنوان مثال افراد باید با شماره اضطراری 112 این کشور آشنا باشند. پیش شماره تلفن کشور مالت 00356 می باشد. افراد باید توجه داشته باشند هزینه ای که برای اخذ ویزای مالت پرداخت می شود قابل بازگشت نیست. بنابراین افراد باید در انتخاب خود دقت نمایند. یکی دیگر از مواردی که افراد متقاضی ویزای مالت باید به آن توجه کنند این است که طبق تاریخ تعیین شده در روی ویزا، باید در زمان مقرر به کشور خود بازگردند. در صورتی که بیشتر از زمان تعیین شده در این کشور بمانند مجرم خواهند بود و جریمه خواهند شد.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت مالت ، ویزای مالت ، تور مالت و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱