وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهایی است که عضو اتحادیه کشورهای اروپایی می باشد و از آن دسته کشورهای واقع در قسمت جنوبی قاره اروپا می باشد. پایتخت کشور ایتالیا شهر رم می باشد و کشور ایتالیا به نام شبه جزیره ایتالیا نیز معروف است. چرا که از دو جزیره با نام های سیسیل و ساردنی تشکیل شده است و این کشور در دریای مدیترانه قرار دارد. جهت اخذ ویزای کشور ایتالیا باید وقت سفارت ایتالیا را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو نمایید.
مردم کشور ایتالیا به زبان ایتالیایی صحبت می کنند و همچنین واحد پول این کشور یورو می باشد و علاوه بر این ها کشور ایتالیا از نظر توسعه رتبه هشتم را در جهان به خود اختصاص داده است. کشور ایتالیا دارای حدود 60،000،000 جمعیت می باشد که تقریبا 90 درصد این افراد دین مسحیت را دارند که این موضوع این کشور را خاص تر می کند.
با توجه به جمعیت کشور ایتالیا این کشور رتبه 5 را در قاره اروپا و رتبه 23 را به خود اختصاص داده است. کشور ایتالیا دارای آب و هوایی معتدل فصلی می باشد ولی باید گفت که آب و هوای مناطق ساحلی این کشور با آب و هوای مناطق کوهستانی آن بسیار متفاوت می باشد.

سفارت خانه کشور ایتالیا

افراد متقاضی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند و می خواهند از این کشور دیدن کنند باید جهت مصاحبه و گرفتن ویزا به سفارت خانه این کشور در تهران مراجعه کنند.

آدرس: تهران خیابان نوفا - خیابان لوشاتو – پلاک 81

[caption id="attachment_943" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا[/caption]

تعیین وقت سفارت کشور ایتالیا

برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا باید از مدتها قبل تعیین وقت سفارت ایتالیا را از طریق آزانس های مسافرتی انجام دهید. افرادی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند باید وقت سفارت را توسط افراد باتجربه و متخصص رزرو کرده و در وقت سفارت ایتالیا که برای متقاضیان قرار می دهند، در سفارت خانه حضور یابند و با ارائه کلیه مدارک خود پاسخ گوی سوالات باشد تا بتوانند مجوز ورود به این کشور را بگیرند. مدارک افراد در جلسه ای که با گرفتن وقت سفارت ایتالیا برگزار می شود مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد و در صورتی که مدارک بدون هیچ گونه مشکلی باشد به فرد متقاضی ویزا داده خواهد شد.

[caption id="attachment_944" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا[/caption]

انواع ویزای کشور ایتالیا

یکی از ویزاهایی که داده می شود، ویزای کوتاه مدت است و برای سفرهای به مدت 90 روز تا 180 روز می باشد و تنها در شرایطی صادر می شود که مقصد اصلی گردشگران و توریست ها کشور ایتالیا باشد. کشورهایی که عضو پیمان شینگن هستند برای ورود افراد با ویزای کوتاه مدت زیاد سخت نمی گیرند. ویزاهای دیگری نیز وجود دارد که به اختصار توضیح می دهیم. جهت اخذ ویزای توریستی ایتالیا باید وقت سفارت ایتالیا را توسط آژانس های مسافرتی رزرو نمایید.
1. ویزای توریستی
این ویزا برای مدت حدود 3 ماه صادر می شود و افرادی که قصد گردش و تفریح را از سفر به ایتالیا دارند می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند.
2. ویزای تجاری
این ویزا نیز دارای مدت محدودی است که در زمان درخواست مشخص می شود و برای افرادی که قصد تجارت دارند صادر می شود.
3. ویزای پزشکی
این ویزا برای چند روز خاص صادر می شود و برای افرادی می باشد که از سفر به ایتالیا اهداف پزشکی دارند.
4. ویزای ورزشی
این نوع ویزاها برای ورزشکارها در زمان معین صادر می شود و زمان آن به مدت زمان مسابقه ها بستگی دارد.
5. ویزای مقامات رسمی
این نوع ویزاها برای مقامات صادر می شود که برای حل مسائل به این کشور بروند و مدت زمان آن متفاوت می باشد.
6. ویزای تحصیلی
این ویزا همان طور که از اسم آن معلوم است برای دانشجویان صادر می شود و مدت زمان این نوع ویزا به زمان تحصیل فرد بستگی دارد.
7. ویزا برای افراد دارای همسر ایتالیایی
این ویزا برای آن دسته افرادی است که همسر ایتالیایی دارند و معمولا هم به صورت دائم می باشد.
8. ویزای کودکان زیر سن قانونی
این ویزا برای کودکانی صادر می شود که به سن قانونی نرسیده اند و زیر نظر ویزای والدین خود می باشند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کشور ایتالیا

1. فرم درخواست ویزا که باید توسط آژانس های مسافرتی رزرو نمایید.
2. دو عدد عکس 4*3 که زمینه سفید و بدون روتوش باشد.
3. وجود گذرنامه فرد متقاضی به دریافت ویزا با داشتن دو صفحه خالی و بیشتر از 3 ماه اعتبار الزامی است.
4. تکمیل فرم دعوت نامه که توسط یک فرد مقیم ایتالیا و یک فرد خارجی که اقامت قانونی در شهر ایتالیا را دارا می باشد برای فرد متقاضی ارسال شده است و فرد متقاضی باید علاوه بر پر کردن این فرم آن را به صورت زیر با مدارک دیگری ضمیمه کند:
در صورتی که دعوتنامه توسط یکی از شهروندان ایتالیایی فرستاده شده باشد، باید گذرنامه و شناسنامه خود را ضمیمه کنید و اگر این فرم توسط شهروندان خارجی مقیم ایتالیا فرستاده شده باشد، باید علاوه بر گذرنامه و شناسنامه، مدرک اجازه اقامت خود را با بیشتر از یک ماه اعتبار به آن ضمیمه کنید.
5. اصل و کپی شناسنامه فرد متاضی باید به زبان انگلیسی باشد ولی نیاز به مهر و امضاء وزارت امور خارجه و دادگستری نمی باشد.
6. متقاضی باید از اصل و کپی مدرک شغلی خود آن هم به زبان انگلیسی یک نسخه تهیه نماید ولی باز هم نیازی به مهر و امضاء وزارت امور خارجه و دادگستری نمی باشد.
7. متقاضی باید اصل و کپی بلیط هواپیما و یا مدرک رزرو بلیط را ارائه کنید.
8. در صورتی که فرد متقاضی در کشور ایتالیا هتلی رزرو کرده است باید اصل و کپی آن را نیز ارائه دهد.
9. فرد متقاضی باید از گذرنامه و رویداد های آن کپی داشته باشد.

[caption id="attachment_945" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا[/caption]

چگونگی دریافت وقت سفارت کشور ایتالیا
مسافرهایی که قصد سفر به کشور ایتالیا را دارند باید حداقل ۶ هفته یعنی در حدود 2 ماه قبل از سفر خود به این کشور، اقدام به درخواست وقت سفارت ایتالیا کنند. متقاضیان برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا می توانند از طریق آژانس های مسافرتی اقدام نمایند و مدارک خود را تحویل بدهند. این امر موچب تسریع در امور ویزا و وقت سفارت میگردد.

[caption id="attachment_946" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا[/caption]

نکاتی در مورد ویزای کشور ایتالیا
افراد متقاضی گرامی باید توجه داشته باشند که برای گرفتن ویزای شینگن حداقل ۶ هفته زود تر از زمانی که قصد سفر دارند باید اقدام کنند و همچنین برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا می توانند از طریق آژانس های مسافرتی اقدام کنند. در حال حاضر پرواز مستقیم بین ایران و کشور ایتالیا وجود دارد اما شما می توانید از پرواز های بین دو کشور به صورت غیرمستقیم هم استفاده کنید. تور ایتالیا از برترین های تور اروپا محسوب میشود.

مراکز تفریحی و دیدنی در کشور ایتالیا
معمولا یکی از دلایلی که افراد به گرفتن ویزای یک کشور بسیار مشتاق می باشند آن است که آن کشور از نظر تفریحی و گردشگری بسیار معروف و مشهور است و متقاضیان برای بازدید از این مراکز سعی در گرفتن ویزای آن کشور می کنند و باید گفت که کشور ایتالیا از این قاعده مستثنی نمی باشد.
حال ما به زیبا ترین و معروف ترین مراکز دیدنی و تفریحی کشور ایتالیا اشاره می کنیم.

1. آمفی تئاتر کلوسئوم
یکی از آثاری که به مسافران و گردشگران پیشنهاد می شود حتماً از آن دیدن کنند کلوسئوم می باشد. کلوسئوم یک سالن نمایش یا همان آمفی تئاتر بزرگ می باشد که در زمان قدیم توسط امپراطوری رم ساخته شده است و این اثر تاریخی یکی از آثاری است که تا به حال باقی مانده است و برای همه یادآور تاریخ بسیار زیبای رم باستان می باشد.

[caption id="attachment_948" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا[/caption]

2. روستای پمپئی
این روستای زیبا اثر انفجار آتشفشان کوه وزوو که در نزدیکی آن بوده به خرابه ای تبدیل شده است اما با حفاری و کاوش های بسیار در این روستا توانسته اند خانه ها، حمام ها، معبد ها و آمفی تئاتر هایی پیدا کنند که نشان از زندگی باستانی در این روستا می دهد. این روستای خرابه همانند یک موزه می باشد و مسافران با سفر به این روستا می توانند رم 2000 سال قبل را مشاهده کنند.

3. کانال های شهر ونیز
شهر ونیز یکی از شهر های جزیره ای زیبای شهر رم می باشد و در کوچه ها و خیابان های این شهر کانال های بسیار بزرگی وجود دارد. در میان این کانال های زیبا آثاری از بنا های قدیمی می بینید که قدمت صد ساله دارند و از معروف ترین این کانال ها می تواند به کانال گراند اشاره کرد.

[caption id="attachment_950" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا[/caption]

4. برج کج پیزا
یکی از اصلی ترین مراکز دیدنی شهر پیزا برج کج آن می باشد و تنها دلیل معروفیت این برج به خاطر کج بودن آن می باشد. زمان ساخت این برج زیبا به سال 1173 میلادی بر می گردد و این برج پس از گذشت 177 سال، بالاخره در سال 1350 تکمیل گردید. تور ایتالیا از بهترین های تور اروپا محسوب میشود.

[caption id="attachment_951" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا[/caption]

5. دریاچه کومو
یکی از مناطق دیدنی دریاچه ی کومو می باشد و این دریاچه به دلیل داشتن آب و هوای خوب، منظره های کوهستانی و مناظر زیبای دیگر معروف می باشد. افراد ثروتمند کشور ایتالیا از فضای مناسب این دریاچه استفاده کردند و برای خود ویلا ها و کاخ های بسیار زیبا و باشکوهی ساخته اند. این دریاچه یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا و رم می باشد که در آن ماهیگیری آزاد می باشد.

[caption id="attachment_952" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت ایتالیا وقت سفارت ایتالیا[/caption]

بهترین زمان ممکن برای سفر به کشور ایتالیا
با توجه به این که کشور ایتالیا در قاره اروپا و در مرکز آن قرار گرفته است پس می توان گفت بهترین زمانی که مسافران و گردشگران می توانند به این کشور سفر کنند و از آن لذت ببرند از آوریل تا ژانویه یعنی ۱۲ فروردین ماه تا ۹ تیر ماه و یا اواسط سپتامبر یعنی ۲۴ شهریور تا ۹ آبان ماه می باشد ودر این مدت در فاصله زمانی آب و هوای کشور بسیار دلپذیر می باشد و کشور ایتالیا در این فاصله زمانی زیاد شلوغ نمی باشد.
چند نکته ی مهم در مورد ویزای کشور ایتالیا
* متقاضی در زمان مراجعه باید همه ی مدارک خود را به صورت کاغذی در دست داشته باشد و زمانی که متصدی در باجه این مدارک را بخواهد بتواند به او ارائه دهید و به همین دلیل در زمانی که برای خود وقت گرفته اید نمی توانید مدارک را به صورت ایمیل و دیجیتالی ارائه دهید.
* زمانی که برای شما ایمیلی در مورد ویزا از طرف سفارت می آید سریعا آن را بررسی کنید.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت ایتالیا، ویزای ایتالیا، تور ایتالیا و تور اروپا 88851080-021.