راهنمای سفر به فنلاند

راهنمای سفر به فنلاند

کشور فنلاند یکی از کشورهای پر رفت و آمد و پرطرفدار است. این کشور جاذبه های دیدنی زیادی دارد که آن را به یکی از قطب های گردشگری تبدیل کیده است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با کشور فنلاند، جاذبه های گردشگری و فرهنگ غذایی آن آشنا کنیم. بنابراین کسانی که به دنبال راهنمای سفر به فنلاند هستند این مطلب را دنبال کنند.

درباره فنلاند

اکثر کسانی که به کشور فنلاند سفر کرده اند آن را سرزمین خلیج ها، آبشارهای زیبا و طبیعی و همچنین کوهستان ها می دانند. اگر به دنبال یک مقصد گردشگری بسیار زیبا برای گذراندن اوقات فراغت خود هستید فنلاند پیشنهاد بسیار خوبی است در سفر به فنلاند راهنمای سفر به فنلاند بهترین دوست شما خواهد بود. شفق قطبی یکی از جاذبه های بسیار جالب این کشور است که همه ساله افراد زیادی را به خود جذب می کنند بنابراین به هر قصدی که به کشور فنلاند سفر می کنیم حتما از شفق قطبی آن هم دیدن کنید. با پیاده روی و گردش در مناطق طبیعی و بکر این کشور می توانید از تعطیلات رویایی خود لذت ببرید این کشور برای کسانی که به ورزش علاقه دارند نیز بسیار جذاب می باشد. در کشور فنلاند شاهد فصول مختلفی از سال خواهید بود که هرکدام از این فصل ها زیبایی ها و جذابیت های مخصوص به خود را دارند. تور اروپا فرصت خوبی برای سفر به این کشور زیباست.

[caption id="attachment_996" align="aligncenter" width="780"]درباره فنلاند درباره فنلاند[/caption]

وضعیت آب و هوای فنلاند

کسانی که قصد سفر به فنلاند را دارند ابتدا باید نسبت به شرایط آب و هوایی و فصول این کشور آگاهی داشته باشند که بهترین گزینه برای این کار مطالعه راهنمای سفر به فنلاند است. ما در این قسمت شما را با شرایط آب و هوایی کشور فنلاند آشنا می کنیم تا در زمان سفر از این اطلاعات استفاده کنید. در کشور فنلاند آب و هوا بسیار ملایم است و این آب و هوای ملایم ناشی از جریان های اقیانوسی گرم و جریان گلف استریم می باشد. البته لازم به ذکر است که دریاچه های فنلاند تاثیر زیادی بر روی شرایط آب و هوایی آن می گذارند. سردترین ماه سال در این کشور ماه جولای است که دما تا منفی 22 درجه سانتی گراد هم می رسد. شمال فنلاند بسیار سرد تر می باشد و در زمستان ها ممکن است دمای هوا به منفی 50 درجه سانتی گراد هم برسد. در بیشتر مناطق کشور فنلاند در فصل زمستان با یخبندان هایی مواجه خواهید شد به طوری که خلیج های بوتنی و فنلاند با یخ پوشیده می شود. بنابراین اگر با فص زمستان میانه خوبی ندارید بهتر است که این فصل را برای سفر خود انتخاب نکنید.

جالب است بدانید که در کشور فنلاند و در فصل زمستان مناطقی وجود دارند که به طور کامل تاریک می شوند و خورشید تا نزدیک دو ماه در این منطقه مشاهده نمی شود. در قسمت های شمالی این کشور با پدیده خورشید نیمه شب در فصل های تابستان رو به رو خواهید شد. بنابراین همانطور که دیدید این کشور دارای شرایط آب و هوایی بسیار متفاوتی است. در نواحی جنوبی این کشور تعداد ساعات روز به شش ساعت می رسد در حالی که در فصل تابستان طول روز به 19 ساعت می رسد. اگر به دنبال مشاهده شفق قطبی هستید فصل زمستان بهترین فصل برای سفر به کشور فنلاند است و هوشمندانه ترین کار مطالعه راهنمای سفر به فنلاند پیش از سفر است.

[caption id="attachment_986" align="aligncenter" width="780"]وضعیت آب و هوای فنلاند وضعیت آب و هوای فنلاند[/caption]

بهترین زمان سفر به فنلاند

برای اینکه بدانید بهترین زمان برای سفر به فنلاند چه فصلی است باید ابتدا هدف خود از سفر را مشخص کنید و راهنمای سفر به فنلاند را مطالعه کنید. اگر به دنبال ورزش های زمستانی هستید بهتر است در ماه های دسامبر تا مارس به این کشور سفر کنید. اما اگر به دنبال هوای دلپذیر بهاری هستید بهتر است در ماه های آوریل تا مه به کشور فنلاند سفر کنید. برخی افراد به دنبال روزهای طولانی و گرم تابستان هستند بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر جز این دسته افراد هستید در ماه های ژوئن، جولای و آگوست به این کشور سفر کنید. بسیاری از گردشگران با استفاده از رزرو تور اروپا به این کشور سفر می کنند.

[caption id="attachment_994" align="aligncenter" width="780"]بهترین زمان سفر به فنلاند بهترین زمان سفر به فنلاند[/caption]

جاذبه های گردشگری فنلاند

کشور فنلاند دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که کمتر کسی است که با آنها آشنایی نداشته باشد. در این کشور جاذبه های زیادی از قبیل جنگل، چشم اندازهای طبیعی، مناطق تاریخی و جزایر وجود دارند که باعث جذابیت آن شده است. این کشور تمام جاذبه های مورد نیاز برای تفریحات زمستانی و تابستانی را دارد و همین عامل است که باعث شده به یک قطب گردشگری در بین کشورهای اروپایی تبدیل شود.

موزه ها، رستوران ها، مراکز خرید بسیار جذاب و غیره همه و همه از دیدنی های کشور فنلاند هستند که در راهنمای سفر به فنلاند به آن ها اشاره شده که پیشنهاد می شود در سفرتان به فنلاند حتما از این قسمت ها هم دیدن کنید. کسانی که به تاریخ و هنر هم علاقه دارند می توانند در این کشور با تجربه های زیادی رو به رو شوند. شما با بازدید از این کشور نه تنها با جاذبه های طبیعی آن آشنا می شوید و از آنها لذت می برید بلکه می توانید با فرهنگ جدیدی از مردم اروپا هم آشنا شوید.

در ادامه شما را با چند نمونه از بهترین جاذبه های گردشگری کشور فنلاند آشنا می کنیم.

جزایر الند (Aland)

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کشور فنلاند جزایر الند هستند. این جزایر در بین سوئد و فنلاند واقع شده اند. در این منطقه مردم به زبان سوئدی صحبت می کنند. جزایر الند از تعدادی جزیره بزرگ و 10 هزار جزیره کوچک تشکیل شده اند. جزایر الند دارای تاریخ جالبی هستند که حتما از شنیدن و دیدن ان لذت خواهید برد.

[caption id="attachment_997" align="aligncenter" width="780"]جزایر الند جزایر الند[/caption]

هامنلینا (Hameenlinna)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در کشور فنلاند هامنلینا است شهر هامنلینا در کنار دریاچه Vanajavesi واقع شده است. در این منطقه یک قلعه قرمز رنگ وجود دارد که مربوط به قرن سیزدهم است. این قلعه با آجرهای قرمز ساخته شده است. در مرکز شهر هامنلینا یک میدان قدیمی به نام Market square وجود دارد که در اطراف آن هم جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارند. در این منطقه یک کلیسای قدیمی هم وجود دارد که جذابیت آن را دوبرابر کرده است. گردشگران زیادی از این منطقه بازدید می کنند. در جنوب این میدان تالاری به نام تالار شهر وجود دارد. دیگر قسمت های جذاب این منطقه شامل موزه سیبلیوس است که یکی از آهنگسازان معروف فنلاندی است. بنابراین اگر به کشور فنلاند سفر کردید حتما از این منطقه هم دیدن کنید. همه ساله گردشگران زیادی با استفاده از تور اروپا به فنلاند سفر می کنند.

هلسینکی

یکی دیگر از جاذبه های بسیار دیدنی در کشور فنلاند هلسینکی است. هلسینکی پایتخت کشور فنلاند است که دارای جاذبه های زیادی است. در این شهر جاذبه هایی مانند گالری هنر فنلاند، موزه ملی فنلاند و موزه شهر هلسینکی وجود دارد که دارای طرفداران زیادی است و افراد زیادی برای بازدید از جاذبه های گردشگری کشور فنلاند به این شهر سفر می کنند. در اطراف شهر هلسینکی هم کلیساها و ساختمان هایی وجود دارند که به مرور زمان رشد کرده و به جاذبه های گردشگری تبدیل شده اند. راهنمای سفر به فنلاند می تواند بسیار به شما برای داشتن سفری خوش کمک کند.

[caption id="attachment_992" align="aligncenter" width="780"]هلسینکی هلسینکی[/caption]

شفق قطبی

بسیاری از افراد به منظور مشاهده شفق قطبی به کشور فنلاند سفر می کنند زیرا این کشور به شفق قطبی شهرت یافته است. مسلما تماشای شفق قطبی برای مسافرانی که به این کشور سفر می کنند تجربه بسیار جالبی خواهد بود. بنابراین اگر هدفتان از سفر به کشور فنلاند تماشای شفق قطبی است بهتر است که به لاپلند بروید. شما در فصل مربوط به شفق قطبی می تواند آن را در هرکجای این کشور مشاهده کنید اما لاپلند بهترین منطقه برای مشاهده شفق قطبی است. معمولا افراد زیادی در ماه های سپتامبر تا مارس به مناطق شمالی فنلاند سفر می کنند تا بتوانند شفق قطبی را به خوبی مشاهده کنند. شما می توانید بهترین فصل برای مشاهده شفق قطبی را انتخاب کنید و در هتل های متعددی که در منطقه شمالی کشور فنلاند قرار دارند اسکان کنید تا بتوانید این پدیده زیبا و منحصر به فرد را مشاهده کنید. راهنمای سفر به فنلاند می تواند شما را در داشتن سفری لذت بخش یاری کند

[caption id="attachment_988" align="aligncenter" width="780"]شفق قطبی شفق قطبی[/caption]

فرهنگ غذایی فنلاند

کسانی که قصد سفر به فنلاند را دارند باید نسبت به فرهنگ و رژیم غذایی مردم این کشور هم اطلاعاتی داشته باشند. آشپزی در فنلاند دارای کیفیت بسیار بالایی است و به علت ترکیب غذاهای مدرن و سنتی به سطح بالایی از آشپزی در ملل مختلف رسیده است. در غذاهای فنلاندی از مواد غذایی متفاوتی از قبیل گوشت گوساله، گوزن، ماهی استفاده می شود. سبزیجات هم در غذاهای فنلاندی بسیار زیاد استفاده می شود به گونه ای که شما در اکثر غذاهای فنلاندی قارچ و سبزیجات را مشاهده می کنید. در کشور فنلاند برای پخت غذاهای سنتی و محلی از میوه های وحشی بسیار استفاده می شود. استفاده از شیر، نوشیدنی های مختلف، شلغم، سیب زمینی و مواد خوراکی از این قبیل در غذاهای سنتی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه شما را با چند نمونه از غذاها و فرهنگ های غذایی کشور فنلاند آشنا می کنیم. راهنمای سفر به فنلاند مثی تواند شما را با تمام زوایای سفر به فنلاند آشنا کند.

[caption id="attachment_989" align="aligncenter" width="780"]فرهنگ غذایی فنلاند فرهنگ غذایی فنلاند[/caption]

نان فنلاندی چاودار

نان فنلاندی یا همان نان چاودار یکی از نان هایی است که به وفور در کشور فنلاند استفاده می شود. معمولا در صبحانه های فنلاندی چند قطعه نان چاودار کنار وعده غذایی شما سرو می شود. این نان معمولا با پنیر و ژامبون پر می شود. با اضافه کردن گوجه، خیار و کاهو به این نان می توانید از صبحانه مفصل تری استفاده کنید. نان چاودار فقط برای صبحانه های فنلاندی استفاده نمی شود بلکه این نان در کنار سایر وعده های غذایی فنلاندی استفاده می شود. اگر به کشور فنلاند سفر کردید و قصد تهیه نان چاودار را داشتید می توانید آن را از فروشگاه های محلی و بوفه ها تهیه کنید.

[caption id="attachment_995" align="aligncenter" width="780"]نان فنلاندی چاودار نان فنلاندی چاودار[/caption]

شیربرنج

این غذا که احتمالا نام آشنایی برای شما دارد یکی از غذاهای رایج در کشور فنلاند است. شیربرنج توسط شیر، برنج، آب و شکر تهیه می شود. در برخی از موارد هنگام تهیه شیربرنج از کره هم استفاده می کنند. شیربرنج در ایام کریسمس هم در کشور فنلاند بسیار استفاده می شود و برای اینکه عطر و طعم بهتری پیدا کند به آن دارچین اضافه می کنند. شیر برنج یک صبحانه سنگین است که در فنلاند به شدت استفاده می شود.

[caption id="attachment_990" align="aligncenter" width="780"]شیربرنج شیربرنج[/caption]

سوپ نخودفرنگی و پنکیک

یکی دیگر از غذاهایی که در فرهنگ غذایی کشور فنلاند بسیار استفاده می شود سوپ نخودفرنگی است. سوپ نخود فرنگی در فصل های زمستان توسط نخود خشک و در فصل تابستان توسط نخود تازه تهیه می شود. ماده اصلی تهیه این سوپ نخود فرنگی است اما از مواد دیگری از جمله پیاز، نمک، برگ بو، گوشت و فلفل هم در تهیه آن استفاده می شود. سوپ نخود فرنگی در بین مردم فنلاند محبوبیت زیادی دارد. افرادی که مسن تر هستند بیشتر از این سوپ استفاده می کنند. اگر به دنبال تهیه این سوپ در کشور فنلاند هستید بهتر است در روزهای پنجسنبه به کافه های شهر بروید تا بتوانید این سوپ را در کنار پنکیک نوش جان کنید. اکثر افراد این سوپ را همراه با نان چاودار استفاده می کنند البته برخی هم آن را تنها میل می کنند. سوپ نخود فرنگی در کشور فنلاند یک غذای فصلی به شمار می رود و معمولا در فصل زمستان می توانید آن را میل کنید. اگر در فصل هایی غیر از زمستان به فنلاند سفر کردید و قصد داشتید این سوپ را میل کنید می توانید شکل نیمه آماده آن را در فروشگاه های شهر تهیه کنید.

[caption id="attachment_987" align="aligncenter" width="780"]سوپ نخودفرنگی و پنکیک سوپ نخودفرنگی و پنکیک[/caption]

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط فنلاند، وقت سفارت فنلاند، ویزای فنلاند ، تور فنلاند و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱