وقت سفارت مجارستان

وقت سفارت مجارستان

همان طور که گفتیم مجارستان به دلیل شرایط محیطی و اقتصادی مناسب، یکی از مقاصد اروپایی برای سفرهای توریستی، سفرهای کاری و همچنین تحصیل است. برای رفتن به این کشور شما باید ویزای این کشور را از طریق سفارت مجارستان تهیه کنید. برای مراجعه به سفارت مجارستان ابتدا باید وقت سفارت مجارستان را بگیرید و پس از آن در زمان داده شده با مراجعه به سفارت برای دریافت ویزا اقدام کنید. برای دریافت ویزا شما باید کارهایی از قبیل انگشت نگاری و مصاحبه را پس از تحویل مدارک خود انجام دهید.

برای ورود به کشور مجارستان شما باید حتماً ویزای این کشور را داشته باشید. همچنین با توجه به این که مجارستان نیز جزء کشورهای عضو شینگن است شما با داشتن ویزای شینگن نیز می توانید به این کشور سفر کنید. سیاست های وقت سفارت مجارستان با سیاست های وقت دهی سایر سفارت خانه ها متفاوت است.

[caption id="attachment_890" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت مجارستان وقت سفارت مجارستان[/caption]

کشور مجارستان یکی از کشورهای اروپایی است که به دلیل جاذبه های زیاد، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. این کشور توسط افرادی که به دنبال تجارت و تحصیل در اروپا هستند کشور مناسبی است. برای سفر به مجارستان باید برای گرفتن وقت سفارت مجارستان اقدام کرده و سپس برای گرفتن ویزای این کشور اقدام کنید. برای آشنایی با نحوه گرفتن وقت سفارت مجارستان و آشنایی با انواع وقت سفارت مجارستان در این مقاله همراه ما باشید.

کشور مجارستان

کشور مجارستان یکی از کشورهای اروپایی است که پایتخت آن بوداپست است. این کشور از لحاظ فرهنگ و تاریخ کشوری بسیار غنی است. به دلیل وجود رودخانه های فراوان این کشور، به کشور آب ها معروف شده است. مجارستان با کشورهای صربستان، اسلواکی و اتریش هم مرز است ولی از لحاظ گویش و زبان شبیه هیچ کدام از این کشورها نیست. کشور مجارستان به دلیل وجود رودهای فروان زمین های بسیار سرسبز و حاصل خیزی دارد که باعث به وجود آمدن جاذبه های طبیعی زیادی می شود. همه ساله بسیاری از تور اروپا به این کشور سفر می کنند.

این جاذبه ها باعث می شود افراد زیادی برای گردش و تفریح وارد این کشور شوند. به جز موارد گردشگری، افراد زیاد دیگری برای کار وارد این کشور می شوند. مجارستان علاوه بر اینکه سنت ها و آداب و رسوم مختلفی دارد از دنیای مدرن نیز عقب نمانده است. این کشور جزء کشورهای نسبتاً مدرن و پیشرفته است و همین عوامل باعث می شود کسب و کار در این کشور رونق خوبی داشته باشد.

[caption id="attachment_889" align="aligncenter" width="780"]کشور مجارستان کشور مجارستان[/caption]

انواع ویزا و وقت سفارت مجارستان

با توجه به این موضوع که شما برای چه هدفی قصد سفر به مجارستان را دارید، ویزای شما و وقتی که خواهید گرفت، متفاوت خواهد بود. اگر برای اهداف گردشگری به این کشور سفر می کنید شما باید وقت سفارت توریستی مجارستان را بگیرید. اگر برای اهداف کاری و تجاری به مجارستان سفر می کنید، باید وقت سفارت مجارستان تحاری را دریافت کنید و در نهایت اگر برای تحصیل به این کشور سفر می کنید باید وقت سفارت تحصیلی مجارستان را بگیرید.

حتماً باید به این نکته توجه کنید و با توجه به قصد سفرتان، وقت سفارت مجارستان را بگیرید. در ادامه به توضیح هر کدام از این وقت ها می پردازیم تا شما را بیشتر با آن ها آشنا کنیم.

[caption id="attachment_891" align="aligncenter" width="780"]انواع ویزا و وقت سفارت مجارستان انواع ویزا و وقت سفارت مجارستان[/caption]

وقت سفارت تجاری مجارستان

اگر قصد سفر به مجارستان و اقامت کاری در این کشور را دارید، باید برای گرفتن وقت سفارت مجارستان اقدام کرده و وقت سفارت تجاری مجارستان را بگیرید. البته باید بدانید که برای سفر به مجارستان برای اهداف تجاری و کار، شما ابتدا باید یک دعوت نامه کاری از سوی کارفرمای خود که در مجارستان حضور دارد دریافت کنید و سپس نسبت به گرفتن وقت سفارت مجارستان اقدام کنید.

اگر پدر خانواده برای گرفتن ویزای مجارستان و وقت سفارت مجارستان اقدام کند و ویزای تجاری دریافت کند می تواند خانواده خود را همراه خود به کشور مجارستان ببرد. همچنین شخص مربوطه می تواند پس از گرفتن ویزای تجاری و سفر به مجارستان برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کرده و از این طریق به مجارستان مهاجرت کند.

[caption id="attachment_892" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت تجاری مجارستان وقت سفارت تجاری مجارستان[/caption]

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت مجارستان و اخذ ویزای تجاری

اگر قصد سفر تجاری به مجارستان را دارید باید وقت سفارت مجارستان را گرفته و با مدارک زیر برای اخذ ویزای تجاری اقدام کنید:

  • 2 قطعه عکس رنگی مناسب برای پاسپورت
  • 2 قطعه عکس رنگی برای هر همراه
  • داشتن تمام پاسپورت های قبلی
  • گذرنامه معتبر که حداقل دارای سه ماه اعتبار باشد.
  • اسکن و کپی پاسپورت دیگر افراد تحت تکفل
  • پرینت حساب بانکی در مدت سه ماه اخیر
  • تکمیل کردن فرم مربوط به سفارت
  • برگه ی دعوت نامه ارسال شده از سوی کارفرما
  • اصل سند مالکیت
  • گواهی اشتغال به کار (درآمد، سمت و تاریخ شروع به کار شما)
  • نامه ای برای توضیح قصد و نیت شما از سفر به این کشور
  • اگر فرد متقاضی شرکتی داشته باشد، باید مدارک مربوط به شرکت را نیز ارائه کند.
  • سوء پیشینه متقاضی به صورت ترجمه شده
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • بیمه نامه سفر
  • پرداخت 60 یورو برای هزینه های سفارت

وقت سفارت تحصیلی مجارستان

مجارستان به دلیل داشتن رتبه علمی مناسب و دانشگاه های معتبر جزء کشورهایی است که افراد زیادی برای تحصیل وارد آن می شوند. برای رفتن به مجارستان و تحصیل در این کشور شما باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی و همچنین گرفتن وقت سفارت مجارستان اقدام کنید. البته قبل از گرفتن وقت سفارت مجارستان برای دریافت ویزای تحصیلی، شما باید در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرفته شده و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر ویزای شینگن داشته باشید نیازی به گرفتن ویزای مجارستان نیست و شما می توانید به مجارستان و دیگر کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن به راحتی سفر کنید.

[caption id="attachment_893" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت تحصیلی مجارستان وقت سفارت تحصیلی مجارستان[/caption]

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت مجارستان و اخذ ویزای تحصیلی

افرادی که قصد دارند برای تحصیل به مجارستان رفته و در این کشور ادامه تحصیل دهند، پس از اینکه در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرفته شدند، باید وقت سفارت مجارستان را بگیرند و با مدارک زیر برای اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام کنند.

  • 6 قطعه عکس رنگی 6*4 مناسب پاسپورت
  • هزینه ی مربوط به ویزا
  • پرینت 6 ماه اخیر حساب قیم ترجمه شده به انگلیسی
  • پرداخت شهریه ترم اول دانشگاه قبل از تأیید شدن پرونده توسط سفارت مجارستان
  • گواهی اشتغال پدر یا قیم در سربرگ محل کار (دارای امضا و مهر)
  • گواهی پرداخت هزینه توسط پدر یا قیم در سربرگ محل کار (دارای مهر و امضا)
  • گواهی پرینت حساب بانکی دانشجو
  • کپی شناسنامه ی مادر
  • ترجمه جواز محل کار پدر یا قیم

پس از تکمیل این مدارک و گرفتن وقت سفارت مجارستان می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان اقدام کنید.

وقت سفارت توریستی مجارستان

مجارستان جزء کشورهای زیبای اروپا به شمار می رود که بسیاری با رزرو تور اروپا به مجارستان سفر می کنند. این کشور به دلیل داشتن رودهای زیاد، کشور سرسبزی است. همچنین مجارستان دارای جاذبه های توریستی بسیاری است که باعث می شود بسیاری برای بازدید از این جاذبه ها وارد این کشور شوند. اگر شما هم علاقه مند به سفر به مجارستان و بازدید از جاذبه های این کشور هستید باید برای گرفتن وقت سفارت مجارستان و سپس دریافت ویزای این کشور اقدام کنید. البته همان طور که گفتیم اگر شما ویزای شینگن داشته باشید دیگر نیازی به گرفتن وقت سفارت مجارستان و دریافت ویزای توریستی ندارید و می توانید به راحتی به این کشور سفر کنید.

[caption id="attachment_894" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت توریستی مجارستان وقت سفارت توریستی مجارستان[/caption]

برای دریافت ویزای توریستی مجارستان باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. اگر پدر خانواده همراه خانواده سفر نکند، باید رضایت نامه او برای مسافرت همسر و سایر افراد خانواده الزامی است. (ترجمه شده به انگلیسی)
  2. برای افراد در حال تحصیل، داشتن گواهی اشتغال به تحصیل الزامی است.
  3. در گواهی اشتغال به کار باید میزان درآمد و سمت او آورده شده باشد.
  4. افرادی که بازنشسته شده اند باید آخرین فیش حقوقی یا حکم و کارت بازنشستگی ارائه کنند.
  5. هر فرد باید برای خود گذرنامه جداگانه داشته باشد.

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت مجارستان و اخذ ویزای توریستی

افرادی که می خواهند به عنوان توریست و گردشگر به‌ کشور مجارستان سفر کنند بایستی پس از گرفتن وقت سفارت مجارستان مدارک زیر را جهت گرفتن ویزای توریستی مجارستان آماده کنند:

  • داشتن گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه اصل گذرنامه باطل شده در صورت وجود
  • 2 قطعه عکس 4*3 رنگی با پس زمینه سفید
  • فتوکپی صفحه مشخصات گذرنامه و ویزاهای قبلی شینگن و مجارستان در صورت وجود
  • گواهی اشتغال و رزومه رسمی یا پروانه کسب اتحادیه و گواهی اشتغال به تحصیل با مهر وزارت امور خارجه و دادگستری
  • سند مالکیت به نام مسافر تا تأیید وزارت امور خارجه و دادگستری به صورت ترجمه شده به انگلیسی
  • گزارش تراکنش های حساب شخصی مسافر در سه ماه گذشته (به صورت انگلیسی و دارای امضای بانک مربوطه)
  • ترجمه انگلیسی شناسنامه و فتوکپی نسخه ی رسمی آن تا تأیید وزارت امور خارجه و دادگستری

شما می توانید با گرفتن وقت سفارت مجارستان و ارائه مدارک ذکر شده جهت اخذ ویزای توریستی خود اقدام کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که سفارت می تواند به جز مدارک ذکر شده، مدارک دیگری را از شما بخواهد.

[caption id="attachment_895" align="aligncenter" width="780"]مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت مجارستان و اخذ ویزای توریستی مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت مجارستان و اخذ ویزای توریستی[/caption]

دیگر ویزاها برای سفر به مجارستان

از دیگر ویزاهایی که می تواند برای رفتن به مجارستان صادر شود ویزای دیدار با اعضای خانواده و ویزای فرهنگی ورزشی است. ویزای دیدار با اعضای خانواده برای افرادی صادر می شود که خانواده یا اقوام آن ها در مجارستان حضور دارند و فرد می تواند با گرفتن وقت سفارت مجارستان و مراجعه به آن برای دریافت ویزای دیدار با اعضای خانواده اقدام کند.

ویزای فرهنگی ورزشی برای کسانی صادر می شود که برای شرکت در مسابقات فرهنگی ورزشی به مجارستان اعزام می شوند. البته برای گرفتن این ویزا معمولاً مسئول تیم برای گرفتن وقت سفارت مجارستان و اخذ ویزای فرهنگی ورزشی اقدام می کند.

[caption id="attachment_896" align="aligncenter" width="780"]دیگر ویزاها برای سفر به مجارستان دیگر ویزاها برای سفر به مجارستان[/caption]

آدرس سفارت مجارستان در تهران

شما می توانید برای گرفتن وقت سفارت مجارستان از طریق آژانس ها اقدام کنید و برای مراجعه به سفارت وقت بگیرید. همچنین شما پس از گرفتن وقت سفارت مجارستان می توانید برای اخذ ویزای مجارستان در وقت داده شده اقدام کنید.

شما برای گرفتن وقت سفارت مجارستان می توانید براحتی از طریق آژانس های مربوطه مجری مستقیم اقدام کنید و مطمئن باشید این سریع ترین و راحت ترین راه ممکن می باشد.

آدرس سفارت مجارستان در تهران به شرح زیر است:

تهران – خیابان دروس – میدان هدایت – کوچه شادلو – پلاک 10

عکس 10

دیگر راه های ارتباطی سفارت مجارستان

برای ارتباط با سفارت مجارستان می توانید از طریق شماره تلفن، ایمیل و وب سایت سفارت مجارستان اقدام کنید.

آژانس سفری دیگرمجری مستقیم و بی واسطه وقت سفارت مجارستان، ویزای مجارستان، تور مجارستان و تور اروپا 88851080-021.