ویزای لوکزامبورگ

ویزای لوکزامبورگ

گرفتن ویزای لوکزامبورگ ممکن است در نگاه اول کاری دشوار و نشدنی به نظر برسد اما با رعایت نکات لازم و مدارک مورد نیاز و گرفتن راهنمایی مناسب، این امر کاری شدنی و آسان می شود و شما می توانید از سفری دلپذیر به این کشور لذت ببرید.

 لوکزامبورگ در یک نگاه

لوکزامبورگ کشوری کوچک در شمال اروپاست که با کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک هم مرز می باشد. این کشور با مساحت 2586 کیلومتر مربع به عنوان کوچک ترین کشور قاره اروپا شناخته می شود. با وجود اینکه این کشور، کوچک می باشد اما به عنوان دومین کشور ثروتمند جهان نام گذاری شده و دارای شرایط اقتصادی و سیاسی باثباتی است. اما با تور اروپا و تور لوکزامبورگ می توانید به این کشور سفر کنید.

بر اساس قانون لوکزامبورگ این کشور توسط دوک اعظم و کابینه اداره می شود. مجلس نمایندگان این کشور از 60 نماینده تشکیل شده است که برای مدت 5 سال از طریق انتخابات مستقیم انتخاب می شوند. زبان رسمی این کشور آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی است و غالب ساکنین این کشور کاتولیک هستند. واحد پول این کشور نیز یورو می باشد.

[caption id="attachment_6456" align="aligncenter" width="780"]ویزای لوکزامبورگ ویزای لوکزامبورگ[/caption]

سفر به لوکزامبورگ

لوکزامبورگ با وجود وسعت کمی که دارد، کشور بسیار زیبایی است و هرساله ویزای لوکزامبورگ زیادی برای گردشگران صادر می کند و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. جاذبه های توریستی لوکزامبورگ شامل جاذبه های تاریخی و طبیعی است و تنوع و زیبایی این مناطق شما را با هر سلیقه و علایقی ارضا خواهد کرد، خواه شما طرفدار مکان های طبیعی و استفاده از آب و هوای دلنشین و دلچسب این کشور باشید، خواه طرفدار جاذبه های تاریخی یا ورزشی بوده یا اینکه به فضاهای مدرن علاقه داشته باشید؛ در هر حال این کشور مقصد بسیار مناسبی برای شما می باشد.

هوای این کشور معتدل می باشد و حتی تابستان و زمستان آن نیز خنک است. اما در ماه های نوامبر و فوریه دمای هوا به زیر صفر می رسد. مناطق سردسیر این کشور برای افرادی که به جاذبه ها و ورزش های زمستانی علاقه دارند مناطقی برف گیر و زیبا است. اکثر گردشگران این کشور ماه های مه تا سپتامبر را برای مسافرت به این کشور انتخاب می کنند زیرا بهترین زمان و دلچسب ترین هوا برای سفر به این کشور با ویزای لوکزامبورگ در این زمان مهیا می شود.

برخی مناطق توریستی لوکزامبورگ در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده اند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

ربع قدیمی

این منطقه یکی از مناطق ثبت شده در میراث جهانی یونسکو می باشد. این منطقه علاوه بر زیبایی طبیعی که دارد به دلیل برج و باروی باستانی آن که بسیار محکم و نفوذناپذیر است، بسیار محبوب می باشد. خیابان های این منطقه با سنگ فرش های زیبایی پوشیده شده و خانه ها و پل های قدیمی و باغ های زیبا، نمای فوق العاده ای به این منطقه بخشیده است. شما با هر سلیقه و روحیه ای که باشید، هرگز از بازدید این منطقه پشیمان نخواهید شد.

[caption id="attachment_6457" align="aligncenter" width="780"]ربع قدیمی ربع قدیمی[/caption]

دیوارهای کورنیش و صومعه بندیکت

دیوارهای کورنیش که دورتادور شهر لوکزامبورگ سیتی قرار گرفته اند را زیباترین بالکن اروپا نامیده اند. این دیوارها در امتداد دره بر روی صخره ها بنا شده اند و نمای فوق العاده ای از تلفیق سازه های دست بشر با طبیعت بکر ایجاد کرده اند. از دیگر جاذبه های دیدنی لوکزامبورگ که محصور در این بالکن زیباست می توان به دروازه عظیم گراند، دیر باستانی دومینیکن ها، صومعه باستانی نویمونستر و کلیسای سن مایکلز اشاره کرد.

این صومعه در شهر باستانی اشترناخ در ساحل رود سور واقع شده است. این صومعه ی قرن هفتمی دارای یک موزه شگفت انگیز نیز می باشد. این ساختمان بلند حول یک میدان مربعی بزرگ ساخته شده است. از تزئینات داخلی کلیسا تصویر مریم مقدس که با مرواریدهایی تزئین شده و همچنین صلیبی است که قدمت آن به سال 1777 بازمی گردد. همچنین در این کلیسا یک سردابه و تابوت سنگی باشکوه از جنس مرمر سفید قرار دارد که متعلق به سن ویلیبرود، بنیان گذار صومعه است. تور اروپا و تور لوکزامبورگ فرصت مناسبی برای دیدن این آثار باستانیست.

[caption id="attachment_6458" align="aligncenter" width="780"]دیوارهای کورنیش و صومعه بندیکت دیوارهای کورنیش و صومعه بندیکت[/caption]

جایگاه گیوم دوم و قلعه بورشاید

جایگاه گیوم دوم در لوکزامبورگ یکی از بزرگ ترین فضاهای باز شهری است که بسیار پر رفت و آمد نیز می باشد همه ساله توریست های بسیاری از طریق تور اروپا به این کشور سفر می کنند. این مکان شامل مجموعه ای از دیدنی های تاریخی و طبیعی می باشد که هر بیننده ای را محصور زیبایی خود خواهد کرد. جاذبه های این مکان شامل مجسمه های شاه هلند و دوک بزرگ لوکزامبورگ، تالار زیبا و تاریخی شهر، شیرهای تریمونت، خانه ی راویل که قدمت آن به قرن شانزدهم بازمی گردد، برجک اسپانیایی با مناظر دل انگیز آن و جایگاه سواره نظام ووبن می باشد.

قلعه بورشاید در روستایی با همین نام واقع شده است. روستای بورشاید بر روی فلاتی بین دو رود سور و وارک قرار گرفته است. این روستا دارای زیبایی های طبیعی فوق العاده ای می باشد که دیدن آن ها شما را به وجد خواهد آورد. خود این قلعه نیز بر صخره ای به ارتفاع 137 متر مشرف به رودخانه واقع شده است. ساخت این قلعه به قرن دهم میلادی بازمی گردد. برای بازدید از این قلعه به شما توصیه می شود که حتماً این کار را در شب انجام دهید و از زیبایی فوق العاده این قلعه در شب و نورپردازی بی نظیر آن لذت ببرید. ویزای لوکزامبورک فرصتی برای شماست تا از این جاذبه ها دیدن کنید.

از جاذبه های دیگر این کشور می توان به موزه ملی تاریخ و هنر، باک و روزنه های شهر، حمام های موندورف و موزل، پارک ملی سوربالا، والفردانژ و ... اشاره کرد.

[caption id="attachment_6459" align="aligncenter" width="780"]جایگاه گیوم دوم و قلعه بورشاید جایگاه گیوم دوم و قلعه بورشاید[/caption]

اخذ ویزای لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. بنابراین شما برای سفر به این کشور به ویزای شینگن نیاز دارید. همچنین این کشور در ایران سفارتخانه ای ندارد و نزدیک ترین سفارت آن در شهر آنکارای ترکیه می باشد.

جهت دریافت ویزای لوکزامبورگ اولین قدم دریافت فرم آن از سایت سفارت و پر کردن آن می باشد. پیش از این کار، بسیار مهم است که شما هدف خود را از مسافرت به این کشور مشخص نمایید و بسته به هدف خود، مدارک و شرایط لازم برای گرفتن ویزای خود را مهیا کنید.

[caption id="attachment_6460" align="aligncenter" width="780"]اخذ ویزای لوکزامبورگ اخذ ویزای لوکزامبورگ[/caption]

انواع ویزای لوکزامبورگ

بسته به هدف شما از مسافرت به این کشور، ویزایی که دریافت می کنید و مدارکی که نیاز دارید می توانند متفاوت باشند. انواع ویزایی که می توانید دریافت کنید شامل ویزای توریستی، ویزای لوکزامبورگ کاری، ویزای تحصیلی، ویزای ازدواج، ویزای درمانی و ... است که شامل 4 نوع می شوند:

  • ویزای نوع A که ویزای ترانزیت است.
  • ویزای نوع B که ویزای عبور است.
  • ویزای نوع C که ویزای توریستی است.
  • ویزای نوع D که ویزای بلند مدت است.
[caption id="attachment_6461" align="aligncenter" width="780"]انواع ویزای لوکزامبورگ انواع ویزای لوکزامبورگ[/caption]

مدارک لازم جهت اخذ ویزای لوکزامبورگ

علاوه بر مدارک اصلی که شامل شناسنامه، پاسپورت و عکس می باشد، بسته به نوع مسافرت شما مدارک زیر مورد نیاز است:

شغلی:

  • گواهی اشتغال به کار
  • سابقه بیمه
  • آخرین فیش حقوقی
  • حکم کارگزینی
  • رزومه
  • جواز کسب
  • داشتن حساب بانکی در لوکزامبورگ
  • تاییدیه گردش حساب 6 ماه آخر

تحصیلی:

  • مدارک پایه قبلی تحصیلی
  • مدرک بورسیه در صورت وجود
  • نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی
  • تأییدیه قبولی در امتحان زبان

درمانی:

  • مدارک تأیید شده بیمارستانی
  • نامه دکتر مربوط که بیان کننده شدت و وخامت بیماری باشد.
[caption id="attachment_6462" align="aligncenter" width="780"]مدارک لازم جهت اخذ ویزای لوکزامبورگ مدارک لازم جهت اخذ ویزای لوکزامبورگ[/caption]

آژانس مسافرتی سفریی دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص تور لوکزامبورگ، وقت سفارت لوکزامبورگ، ویزای لوکزامبورگ ، تور اروپا 8885108-021