ویزای بلژیک

ویزای بلژیک

شعار ملی کشور بلژیک یکپارچگی نیرومندی است.بلژیک کشوری در غرب اروپاست واز اعضای مهم  اتحادیه اروپاست و میزبان سازمان های بین المللی از جمله ناتو است.پایتخت این کشور بروکسل است.بلژیک از اوایل قرن هفدهم کانون بازرگانی و فرهنگی به شمار می رفته است. در قرن شانزدهم تا انقلاب بلژیک به دلیل وجود جنگ قدرت های اروپا در این محل به میدان جنگ اروپا معروف شده است.از معروف ترین و پرطرفدارتین محصولات بلژیک می توان به شکلات اشاره کرد. برای سفر به این کشور نیاز به تهیه ویزای بلژیک دارید. همچنین تور بلژیک و تور اروپا امکان بازدید از این کشور را برای شما فراهم می آورد.

بلژیک (Belgium)

بلژیک به کشوری سلطنتی معروف است. امپراتوری بلژیک کشوری مستقل در اروپای غربی است این کشور از سه جامعه فنلاندی، فرانسوی، آلمانی، تشکیل‌شده است که بنا بر قوانین خود برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزای بلژیک دارید. بلژیک برای سالیان متمادی جزو خاک کشورهای فرانسه و هلند و اسپانیا بوده و در سال ۱۸۳۰٫ استقلال یافت. این کشور همسایگانی مانند هلند (از شمال)، آلمان (از شرق)، لوکزامبورگ (جنوب شرقی) و فرانسه (جنوب) دارد و همچنین یکی از بنیان‌گذاران پیمان آتلانتیک شمال (ناتو) است. بلژیک کشوری با تراکم جمعیت بالا اما مساحت کوچک است. این کشور دو گروه زبان‌اصلی هلندی ۵۹٫% جمعیت و زبان فرانسوی ۴۱٫% جمعیت را تشکیل می‌دهند. زبان انگلیسی نیز در سراسر کشور بلژیک به‌عنوان زبان خارجی استفاده می‌شود. حکومت این کشور سلطنتی و از دموکراسی پارلمانی تبعیت می‌کند. مذهب اصلی در این کشور مسیحیت مخصوصاً رومان کاتولیک است و این مذهب حدود ۵۸٫% جمعیت مردم بلژیک را شامل می‌شود.

بلژیک به علت دو زبانگی کشور همواره با بحران هویت و وحدت همراه است.پس از تشکیل بلژیک در سال 1830 زبان فرانسوی زبان رسمی کشور قرار داده شد.زبان فرانسوی در مدارس ابتدایی هم آموزش داده می شد.درگیری های زبانی و فرهنگی بین دو بخش بلژیک پس از جنگ های جهانی اول و دوم در انواع یارگیری های منطقه ای خود را به نمایش گذاشت.

کشور بلژیک از نظر آب‌وهوایی دارای هوای معتدل دریایی است که شامل تابستان‌هایی سرد و زمستان‌های معتدلی است این هوا تحت تأثیر دریای شمال و اقیانوس اطلس است. این کشور میزان بارندگی بالایی دارد و در این کشور در تمام فصول بارندگی خواهید دید بیشترین بازدید و صدور ویزای بلژیک برای گردشگران را در فصل بهار و تابستان دارد. علاقمندان سفر به این کشور می توانند از طریق تور اروپا و تور بلژیک به این کشور سفر کنند.

میزان شادی این کشور از مسائل بسیار جالب است بلژیک افراد بسیار شوخ‌طبع دارد و میزان ناراحتی کمتر  در آن ها دیده می‌شود. نظافت از فرهنگ‌های مهم این کشور است و ازنظر آلودگی هوا هم به علت بارش‌های فراوان شهرهای این کشور مانند آینه می‌درخشند.

دسترسی راحت به این کشور از هر جای اروپا آن را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده و گردشگری از صنایع مهم این کشور محسوب می‌شود. به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی گردشگر از طریق تهیه ویزای بلژیک به این کشور سفر می کنند.

جاذبه‌های مهم گردشگری بلژیک: میدان مرکزی و تجاری شهر بروکسل (پایتخت این کشور و همچنین مقر اصلی اتحادیه اروپا)، برج citadel شهر دینان، مجموعه‌ی بناهای تاریخی اروپای کوچک، براگ کلیسای جامع سن مایکل وسن گودال.

از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور بلژیک شهر بروژ است که خیابان‌های این شهر معماری بسیار زیبا دارد و همچنین دارای کانال‌های زیبایی هم است. از موارد دیگر گردشگری می‌توان به برج ناقوس اشاره کرد که در تالار اصلی شهر است و پلکان‌های پیچ‌درپیچ و بسیار زیبا دارد.

از معروف‌ترین و مشهورترین مکان‌های دیدنی کشور بلژیک میدان گرند پلاس است. در این میدان نمونه‌های جذاب و دیدنی بسیاری دیده می‌شود و علاوه بر این خانه‌های کو پرز و گروسرز نیز در همین منطقه از کشور بلژیک قرارگرفته شده است.

از نظر قلعه‌های تاریخی کشور بلژیک بیشترین تعداد قلعه‌های تاریخی در سراسر جهان دارد حدود سه هزار قلعه در این کشور دیده می‌شود از قلعه‌های جالب بلژیک می‌توان به قلعه بویون، قلعه بیرسل، قلعه گراوان آستین اشاره کرد.

بنابراین هم جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و هم موقعیت سیاسی و هم سیستم مالیاتی مناسب که موارد زیادی بخشودگی مالیاتی دارد باعث افزایش رفت‌وآمد و اخذ اقامت این کشور شده است. این کشور بیشترین تراکم جمعیت را بعد از هلند و موناکو دارد. تور اروپا فرصت مناسبی برای دیدن این کشور زیبست.

ویزا یا روادید

 یک سند رسمی و مجوزی است که توسط سفارتخانه مقصد برای سفر اتباع بیگانه به آن کشور صادر می‌شود. از ویزای خود به خوبی مراقبت کنید چون ویزا سند ورود شما به یک کشور است.

ویزای شینگن

اعضای  26 کشور تشکیل دهنده ی شینگن طبق توافق نامه ای می توانند آزادانه به کشور های این توافق نامه تردد کنند . 22 کشور از این مجموعه عضو اتحادیه اروپا و 4  کشور دیگر عضو انجمن تجارت آزاد اروپا هستند.شینگن بیشتر مناطق قاره ی اروپا را شامل می شود به جز انگلستان ، بلغارستان ، رومانی ، کروواسی ، قبرس ، ایرلند.  از طریق بانک اطلاعاتی بزرگ اتحادیه اروپا VIS  می توان به اطلاعات تمامی متقاضایان ویزای شینگن دستررسی پیدا کرد.با در نظر گرفتن هدف مسافرت ویزای عادی شینگن به سه دسته تقسیم می شود:

ویزای نوع A : این ویزا اجازه می دهد تا فرد متقاضی در محدوده فرودگاه پرواز خود را تغییر دهد و  فرد اجازه ی  خروج از فرودگاه را ندارد.

ویزای نوع B : به فرد این اجازه را می دهد تا در مدت کوتاه نهایتا 5 روز درشهر های عضو شینگن تردد داشته باشد.

ویزای نوع C: برای بازه ی زمانی کوتاهی نهایتا 90 روز به متقاضی این اجازه را می دهد تا به کشور های شینگن رفت و آمد کند .

تفاوت ویزا و پاسپورت

 ویزا و پاسپورت دو مقوله ی متفاوت هستند .بسیاری از افراد در مفهوم ویزا و پاسپورت یا گذرنامه دچار اشتباه می شوند. ویزا اجازه ی ورود به کشور است و از طریق کشور مقصد صادر می شود این درحالی است که پاسپورت سندی است که  تابعیت فرد را مشخص می کند و توسط کشوری که در آن به دنیا آمده اید صادر می شود از دیگر تفاوت های ویزا و پاسپورت می توان به این اشاره کرد که گردشگران در هنگام وورد به کشور خود باید پاسپورت را به همراه داشته باشند اما به ویزا احتیاجی ندارند.تفاوت دیگری که وجود دارد این است که ویزای بلژیک توسط کشور مقصد اعتیار داده می شود و معمولا دوره های کوتاه مدت است اما پاسپورت اعتبار 5 ساله دارد.ویزا یک مهر یا برچسب است که در پاسپورت زده می شود و این باعث اشتباه گرفتن پاسپورت و ویزا با هم شده است.

 

انواع ویزا

  1. ویزای کوتاه‌مدت: توریستی و تجاری (کمتر از ۹۰٫ روز با یک‌بار ورود) ۶۰٫ یورو
  2. ویزای اقامت طولانی‌مدت: اجازه اقامت موقت برای ادامه تحصیل ۱۸۰٫ یورو
  3. اجازه اقامت: ویزای نوع D
  4. ویزای الحاق به خانواده پس از ازدواج: همسر بلژیکی یا تبعه کشور اروپا یا همسر خارجی دارای اقامت بلژیک

 

ازنظر دفعات اجازه ورود به کشور

  1. ویزای یک‌بار ورود: پس از یک‌بار ورود و خروج حتی درصورتی‌که مدت اعتبار هنوز تمام نشده باشد خودکار اعتبارش از بین می‌رود.
  2. ویزای دو بار ورود: اجازه این را به فرد متقاضی می‌دهد در مدتی که ویزا اعتبار دارد دو بار وارد کشور شود.
  3. ویزای چند بار ورود: در صورت وجود اعتبار فرد می‌تواند به‌دفعات نامحدود به کشور مقصد سفر کند.
  4. ویزای صفر بار ورود: این ویزا مجوز خارج شدن از هواپیما رفتن به سالن ترانزیت و سوارشدن به هواپیمای مقصد است و شما حق خروج از فرودگاه را ندارید. اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی همچنین قانونی برای دارندگان پاسپورت ایرانی دارند.

 

مدارک مشترک ویزا

  • پاسپورت که حداقل باید تا سه ماه بعد از پایان سفر انقضا داشته باشد.
  • شناسنامه
  • پر کردن فرم ویزا به‌صورت آنلاین یا کاغذی
  • مدارک نشان‌دهنده شغل و یا دانشجو بودن فرد در کشور
  • مدارک نشان‌دهنده توانایی مالی
  • عکس دیجیتالی
  • رزرو پرواز رفت‌وبرگشت به کشور مقصد
  • دعوت‌نامه از شخص یا شرکت در کشور مقصد
  • بیمه مسافرتی

 

وقت ملاقات و برگه‌های درخواست ویزا به‌صورت رایگان و آنلاین است. مبالغ باید به‌صورت یورو پرداخت شود.۶٫ الی ۸٫ هفته قبل از تاریخ سفر باید اقدام به دریافت ویزای بلژیک کرد. در صورت عدم حضور در وقت تعیین‌شده تا ۳٫ ماه اجازه دریافت وقت ندارید. کشور بلژیک جز اعضای هم‌پیمان قانون شینگن است پس دریافت ویزا از حساسیت بیشتری برخوردار است. هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد ویزا به‌صورت تلفنی از طریق سفارت داده نمی‌شود. افراد در صورت داشتن ویزای بلژیک از نوع شینگن می‌توانند به تمام کشورهای هم‌پیمان شینگن سفر کنند. حضور شخص متقاضی برای اخذ ویزا در سفارت الزامی است. در صورت مردود شدن درخواست ویزا فرد دارای حق رجوع است.

 

صدور ویزای بلژیک به دو صورت است:

  1.  از طرف کسانی که قانونی در این کشور اقامت دارند و یا تابعت رسمی این کشور رادارند دعوت‌نامه‌ای دریافت کرده باشد
  2. فرد درخواست ویزای بلژیک خود را تحویل داده و پس از احراز شرایط عمومی تمکن مالی و عدم سوءپیشینه متقاضی سفارت بلژیک در سازمان اتحادیه اروپا برای شخص متقاضی ویزا صادر می‌نماید.

 

سفارت بلژیک در ایران

تهران. الهیه. خیابان آقابزرگی. کوچه شیرین. پلاک ۴٫

ساعات کاری سفارت بلژیک

روزهای شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا۱۲:۳۰

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص تور بلژیک، ویزای بلژیک، وقت سفارت بلژیک و تور اروپا   88851080-021