درباره لوکزامبورگ

درباره لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ (به آلمانی: Großherzogtum Luxemburg)، کشورى بی نهایت زیبا است که از لحاظ جغرافیایی در شمال قاره اروپا واقع شده است که با استفاده از تور اروپا می توان به این شهر کوچک اما زیبا سفر کرد. این کشور کوچک در همسایگى با کشورهاى آلمان، فرانسه و بلژیک واقع شده است و پایتخت آن شهر لوکزامبورگ است. جمعیت این کشور محدود به 500،000 نفر مى باشد. لوکزامبورگ، کشور ثروتمند و داراى شرایط پایدار اقتصادى و سیاسی است. در ادامه درباره لوکزامبورگ و فرهنگ آن بیشتر صبحت خواهیم کرد:

[caption id="attachment_6526" align="aligncenter" width="780"]درباره لوکزامبورگ درباره لوکزامبورگ[/caption]

تاریخ کشور لوکزامبورگ

درباره لوکزامبورگ باید گفت در طى تاریخ دچار جنگ هاى بسیارى شده است و علت آن موقعیت این کشور کهن است. در سال ۹۶۳ ، چهار فرمانروا از امپراتوری روم ، خاندان سلطنتى این کشور باستانى را ایجاد کردند. شارل چهارم از اعضاى این امپراطورى در سال ۱۳۵۴ لوکزامبورگ را به سطح دوک نشین رساند.  کشور لوکزامبورگ در تاریخچه خود داراى سال هایى خونین و با فراز و نشیب بسیار بوده است . در سال ١٧١٣ براسال معاهده اوترخت ، دژ لوکزامبورگ به اتریش و براساس صلح نامه کامپو فورمیو به فرانسه داده شد . در سال ١٨١٥ و بر اساس کنگره وین ، کشور لوکزامبورگ ویلیام اول ،پادشاه هلند داده شد.

سرانجام ، کشور لوکزامبورگ در ۱۸۳۹ استقلال یافته و ناحیه غربى آن به کشور بلژیک تعلق گرفت. در ۱۸۶۷ و بر اساس عهدنامه لندن دوک نشین بی‌طرف اعلام گردید اما در سال ۱۹۱۴ و ۱۹۴۰ ارتش کشور آلمان بی‌طرفی را نقض نمود. پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم کشور لوکزامبورگ داراى اهمیت بسیارى در تأسیس بنلوکس، ناتو، و همچنین جامعه اروپا داشت.

[caption id="attachment_6527" align="aligncenter" width="780"]تاریخ کشور لوکزامبورگ تاریخ کشور لوکزامبورگ[/caption]

سیاست کشور لوکزامبورگ

درباره لوکزامبورگ جالب است بدانید که احتمالا نام پیمان شینگن را شنیده باشید ، روستاى " شنگن" در کشور لوکزامبرگ ، محل اولیه ى انعقاد پیمان شنگن بوده است .کشور لوکزامبورگ از مؤسس هاى اتحادیه اقتصادی اروپا بوده است.

نحوه اداره این کشور که به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان مشهور است از نوع دموکراسی توام با مجلس است. رئیس حکومت، دوک اعظم بوده که این سمت موروثی می باشد و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود؛ همچنین ریاست دولت را نخست‌وزیر بر عهده دارد. شورای نمایندگان شامل 60 کرسی که هر 5 سال با رای مردم انتخاب می شوند و وظیفه قانون گذاری را بر دوش دارند. مجلس دیگری نیز در این کشور به نام مجلس مشاوران فعالیت می کند که ٢١ عضو آن را دوک‌ اعظم از بین مردم عادی انتخاب می‌کند. قانون اساسی کشور لوکزامبورگ نیز در ‌سال ١٨٦٨ تدوین شده است.

[caption id="attachment_6528" align="aligncenter" width="780"]سیاست کشور لوکزامبورگ سیاست کشور لوکزامبورگ[/caption]

جغرافیا کشور لوگزامبورگ

درباره لوکزامبورگ جالب است بدانید که کشور کوچک لوکزامبورگ که از نظر وسعت رتبه ١٧٥ را در بین ١٩٤ کشور جهان دارد و ارتباط آن با این کشورها نیز عمدتا با قطار به آسانی صورت می پذیرد. بیشتر مناطق کشور لوکزامبورگ را دشت ها و زمین هاى پست تشکیل داده است که این زمین هاى پست در گوت‌لاند (Gutland) این کشور واقع گشته است. کشور لوکزامبورگ همچنین داراى ارتفاعات و مناطق کوهستانى مى باشد به طوری که یک سوم از این کشور مناطق مرتفع با جمعیت کم بوده و اوسلینگ (Osling) نامیده مى شود. مرتفع ترین بخش از این کشور وایسوامپاخ نام دارد. با استفاده از تور اروپا و تور لوکزامبورگ می توان سفر راحت و لذت بخشی به این کشور داشت.

[caption id="attachment_6529" align="aligncenter" width="780"]جغرافیا کشور لوگزامبورگ جغرافیا کشور لوگزامبورگ[/caption]

اقتصاد کشور لوکزامبورگ

این کشور با سطح اقتصادی بالاى خود، دارای بیشترین میزان درآمد در بین کشور هاى اروپایى است. به طوری که طبق آمارهای سازمان اطلاعات آمریکا میزان تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر برای کشور لوکزامبورگ در سال 2007 نسبت به سایر کشورها بالاتر بوده است. تولید ناخالص داخلی در این کشور ٧٩/٣٨میلیارد دلار بوده و نرخ بیکاری در این کشور ٤/٤درصد می باشد.

دلیل اقتصاد غنی این کشور بانکدارى و امور مالى قوى آن است که سبب ایجاد مهمترین مرکز بانکدارى در حوزه یورو شده است.درباره لوکزامبورگ جالب است بدانید که لوکزامبورگ همچنین در زمینه صنایعی چون فولاد، لاستیک و مواد شیمیایى فعالیت دارد. شرایط این کشور در زمینه قوانین مالیاتی و بیمه به گونه ای است که افراد بسیاری از کشورهای همسایه کار کردن در لوکزامبورگ را ترجیح می دهند. گرچه سطح درآمد در لوکزامبورگ بسیار بالا می باشد ولیکن هزینه زندگی در آن نیز بالا است. به عنوان مثال هزینه یک زندگی معمولی در حدود 1500 یورو بوده که عمده آن مربوط به مسکن می باشد.

واحد پول این کشور تا قبل از سال ٢٠٠٢ فرانک بوده است و از آن پس یورو واحد پول لوکزامبورگ مى باشد.

[caption id="attachment_6530" align="aligncenter" width="780"]اقتصاد کشور لوکزامبورگ اقتصاد کشور لوکزامبورگ[/caption]

ماشین‌آلات و تجهیزات،مواد شیمیایى ،فولاد و فرآورده‌های آن از جمله صادرات این کشور در بخش صنعتی می باشد. از دیگر محصولات صادراتی کشور لوکزامبورگ می توان به الوار و شیشه اشاره کرد که به کشورهای دیگری چون: آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک، انگلیس و ایتالیا صادر می شوند. همچنین محصولات وارداتی کشور لوکزامبورگ شامل آهن، مواد معدنی، مواد غذایی و کالاهای لوکس می باشد .

[caption id="attachment_6531" align="aligncenter" width="780"]اقتصاد کشور لوکزامبورگ اقتصاد کشور لوکزامبورگ[/caption]

زبان و دین لوکزامبورگ

درباره لوکزامبورگ جالب است بدانید که زبان رسمی کشور لوکزامبورگ آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی مى باشد. زبان لوکزامبورگی برای محاورات عادی و روزمره استفاده می شود. زبان آلمانی در مطبوعات کاربرد دارد . زبان فرانسوی نیز زبان قانونی این کشور است و مکاتبات قانونی و اداری با این زبان انجام می شود. همچنین مذهب اغلب ساکنان لوکزامبورگ کاتولیک مى باشد. در این کشور افراد مسیحی پروتستان و لوتری نیز وجود دارد.

جالب است بدانید که در این کشور، بچه‌ها در سن ۶ سالگی با آغاز دبستان، زبان آلمانی را می‌آموزند، سپس در۷ سالگی زبان فرانسه را آغاز می‌کنند، و در ۱۳ سالگی زبان انگلیسی را فرا می گیرند. در نتیجه ٤ زبان اصلی کشور یعنى لوکزامبورگی،آلمانی، فرانسه و انگلیسی را خواهند آموخت.با استفاده از تور اروپا و تور لوکزامبورگ می توان سفر راحت و لذت بخشی به این کشور داشت.

[caption id="attachment_6532" align="aligncenter" width="780"]زبان و دین لوکزامبورگ زبان و دین لوکزامبورگ[/caption]

دانشگاه و تحصیل در کشور لوکزامبورگ

درباره لوکزامبورگ جالب است بدانید که در کشور لوکزامبورگ چندین موسسه آموزش عالی در زمینه های مختلف فعالیت داشتند . در سال 2003 دانشگاه لوکزامبورگ تأسیس شد. بر خلاف هزینه های زندگی ، هزینه تحصیل در این کشور بسیار کم می باشد.

[caption id="attachment_6533" align="aligncenter" width="780"]دانشگاه و تحصیل در کشور لوکزامبورگ دانشگاه و تحصیل در کشور لوکزامبورگ[/caption]

آژانس مسافرتی سفریی دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص تور لوکزامبورگ، وقت سفارت لوکزامبورگ، ویزای لوکزامبورگ ، تور اروپا 8885108-021