وقت سفارت پرتغال

وقت سفارت پرتغال

کشور پرتغال یکی از اعضای پیمان شینگن است. بدین جهت ورود به این کشور نیازمند دریافت ویزای پرتقال شینگن خواهد بود. در این راستا لازم است بدانید تنها با دریافت وقت سفارت پرتغال می توان برای گرفتن ویزا اقدام کرد.

معرفی کشور پرتغال

کشور پرتغال در جنوب غربی قاره اروپا قرار گرفته است. جمعیت این کشور 10.5 میلیون نفر است. پایتخت کشور پرتغال شهر لیسبون و زبان رسمی آن پرتغالی می باشد. پرتغال یک کشور توسعه یافته است که دین مردم آن مسیحی می باشد. دو مورد از کلان شهرهای معروف در پرتغال لسیبون و پورتو هستند. از معروف ترین صنایع کشور پرتغال صنایع عمده ماهیگیری، مصنوعات چوب پنبه ای و آماده غذا و ساردین می باشد. کشور پرتغال را قومی یک دست تشکیل داده است به طوری که 97 درصد مردم این کشور پرتغالی هستند. کشور پرتغال دارای آب و هوای مدیترانه ای است که هر ساله گردشگران زیادی از شهرهای مهم این کشور مثل لیسبون دیدن می کنند.

وقت سفارت پرتغال

برای سفر به کشور پرتغال باید از قبل وقت سفارت پرتغال را دریافت کرد. کسانی که می خواهند برای تجارت یا به عنوان توریست خود به کشور پرتغال سفر کنند، باید با گرفتن وقت سفارت پرتغال مدارک خود را جهت گرفتن ویزا تحویل دهند. همچنین پس از اخذ وقت سفارت پرتغال باید در این سفارت برای انجام مصاحبه لازم جهت موافقت نهایی با درخواست ویزای این کشور حضور پیدا کرد. تعیین وقت سفارت پرتغال دارای قوانین خاصی می باشد و طی مراحل مختلفی صورت می گیرد. در زیر به اقدامات لازم برای اخذ وقت سفارت پرتغال می پردازیم.

رزرو هتل قبل از گرفتن وقت سفارت پرتغال

رزرو یک هتل مقدمه ای برای درخواست وقت سفارت پرتغال می باشد. کسانی که در زمان تعیین وقت سفارت پرتغال دعوتنامه ای از سوی فرد مقیم در پرتغال نداشته باشند، باید مدرک مربوط به رزرو هتل یا واچر هتل را داشته باشند. رزرو هتلی که انجام می شود باید رسمی باشد. در صورت غیر رسمی بودن هتل فرد متقاضی با رد درخواست ویزا همراه خواهد بود و از نو باید وقت سفارت پرتغال را بگیرد.

اخذ ویزا پس از تعیین وقت سفارت پرتغال

کشور پرتغال در بین کشورهای عضو پیمان شینگن قرار دارد. پس کسانی که می خواهند به این کشور سفر کنند باید ویزای شینگن پرتغال را تهیه کنند. لازمه گرفتن ویزای شینگن تهیه مدارک لازم می باشد. سپس باید برای تعیین وقت سفارت پرتغال اقدام کرد. پس از گرفتن وقت در زمان تعیین شده باید در سفارت این کشور حاضر شد تا ویزای مورد نظر صادر شود.انواع مختلفی ویزا پس از تعیین وقت سفارت پرتغال و ارئه مدارک به کنسولگری سفارت، صادر می شود. هر نوع ویزای صادر شده دارای مشخصات خاصی می باشد. ویزای پرتغال ویزای شینگن است و اما دیگر نمونه های مختلف ویزای پرتغال عبارتند از: ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای ملی ، ویزای عبوری و همچنین ویزای ترانزیتی. فراموش نشود که برای هر کدام از ویزاهای کشور پرتغال باید مدارک مخصوصی ارائه داد.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای پرتغال

در زمان حضور در روز مشخص شده به عنوان وقت سفارت پرتغال، مدارک مورد نیاز برای ویزای پرتغال باید از قبل آماده شده باشند و متقاضی آن ها را همراه خود داشته باشد. در این میان مدارکی که برای سفر به پرتغال مورد نیاز است بستگی به نوع سفر دارند، مثلاً مدارک سفر تجاری با مدارک سفر تحصیلی یا سفر توریستی متفاوت هستند. لذا لازم است قبل از تعیین وقت سفارت پرتغال مدارک لازم را به طور کامل جهت تحویل به کنسولگری آماده کرد.

تعیین وقت سفارت پرتغال

هنگامی که مدارک لازم جهت اخذ ویزا آماده شدند، باید برای دریافت وقت سفارت پرتغال اقدام کنید. سفارتخانه هر کشوری برای تعیین وقت قوانین خاص خود را دارد. در سفارت پرتغال نیز قوانین خاصی حاکم هستند. از جمله این قوانین می توان به مراجعه حضوری فرد متقاضی در سفارت، تماس تلفنی، ارسال ایمیل و ... اشاره کرد. لذا سفارت پرتغال برای تعیین وقت سفارت پرتغال و صدور ویزا اختیارات خود را خواهد داشت. بنابراین با دانستن قوانین مربوط به سفارت کشور پرتغال در زمان کوتاهی می توان جهت گرفتن ویزای این کشور اقدام کرد.

بدین جهت لازم است بدانید که تعیین وقت سفارت پرتغال برای اخذ ویزا به روش کارگزینی با شرکت های توریستی از طریق تماس تلفنی با سفارت پرتغال انجام می شود. افرادی که متقاضی اخذ ویزای سفارت پرتغال هستند، برای تعیین وقت باید از طریق تماس تلفنی با سفارت پرتغال، اقدام کنند. در زمان های در نظر گرفته شده به عنوان وقت سفارت پرتغال، وقت های آزادی وجود دارد که فرد متقاضی می تواند از میان آن ها یک وقت به دلخواه خود انتخاب کند. پس از آنکه با تعیین وقت آن ها موافقت شد، این افراد باید در محل سفارت حضور پیدا کنند. سپس به تکمیل فرم اطلاعات فردی خود بپردازند. افراد متقاضی باید دقت داشته باشند که اطلاعات وارد شده آن ها باید کاملاً  درست و حقیقی باشد؛ زیرا در برابر اطلاعات خود مسئول هستند.

مدراک مورد نیاز جهت تعیین وقت سفارت پرتغال و اخذ ویزا

قبل از تعیین وقت سفارت پرتغال باید تعدادی مدرک را ارائه داد. این مدارک عبارتند از عکس یا کپی صفحه اول پاسپورت، عکس ۴*۳ تمام رخ، شماره تلفن در دسترس جهت هماهنگی و پیگیری های بعدی جهت تعیین وقت سفارت پرتغال

نکاتی درباره تعیین وقت سفارت پرتغال

پس از انجام کلیه مراحل جهت تعیین وقت سفارت پرتغال و آماده کردن مدارک برای اخذ ویزا، روز و زمان تعیین شده به متقاضیان اعلام می شود. لذا متقاضیان پس از اطلاع از زمان تعیین شده باید در سفارت پرتغال حضور پیدا کنند. آدرس این سفارت در تهران، دروس، خیابان هدایت، کوچه روزبه، پلاک 16 واقع شده است.

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام گرفتن وقت سفارت پرتغال این است که برخی افراد به رزرو همزمان چند وقت می پردازند. این مورد باعث می شود که وقت فعلی درخواست شده ریجکت شود و علاوه بر آن وقتی که برای آینده رزرو شده نیز با عدم دریافت مواجه شود. از این رو توصیه می شود در هنگام رزرو وقت سفارت پرتغال، به گرفتن یک وقت و زمان مشخص که با برنامه زمانی و کاری تان مطابقت دارد، اکتفا کنید. پس از موافقت و تایید سفارت برای وقت درخواست شده، فرد متقاضی باید برای مراحل انجام مصاحبه، انگشت نگاری، پرداخت هزینه های صدور ویزا و ارائه مدارک در سفارت پرتغال حضور پیدا کند.

نکات مهم برای اخذ ویزای سفارت پرتغال

هنگامی که پس از تعیین وقت سفارت پرتغال و مراجعه حضوری می خواهید برای درخواست ویزای این کشور اقدام کنید باید برخی نکات و موارد را رعایت کنید. در زیر به شرح این نکات می پردازیم.

  • متقاضیانی که درخواست ویزای کشور پرتغال را داه اند، باید هر کدام به صورت مستقل برای تکمیل فرم درخواست ویزا با داشتن کلیه مدارک درخواست شده،  تعیین وقت قبلی را جهت ارایه مدارک اتخاذ کنند.
  • مدارک مورد نیاز برای ویزا باید به صورت ترجمه رسمی باشند یعنی ترجمه توسط مترجم رسمی صورت گرفته باشد. همچنین کلیه مدارک باید ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری  در آمده باشند.
  • فرد متقاضی باید یک سری کپی از کلیه مدارک ترجمه شده و دعوتنامه اش را بدون منگنه و پانچ به همراه داشته باشد.
  • بهتر است بدانید که هزینه درخواست ویزا مطابق جدول هزینه های ویزا قابل برگشت نیست و در زمان مصاحبه این هزینه ها به صورت یورو دریافت خواهد شد.
  • کلیه مدارک یا اطلاعات اضافی علاوه بر مدارک درخواستی توسط سفارت پرتغال محفوظ خواهد بود.
  • متقاضیان می توانند برای اطلاع از نتیجه درخواست ویزا پس از گذشت ۱۵ روز از تاریخ تحویل مدارک به سفارت، به سایت سفارت مراجعه کنند.
  • کسانی که ویزای خود را به صورت آنلاین در سایت سفارت پرتغال درخواست می کنند، پس از تکمیل فرم درخواست به صورت آنلاین نام کاربری و رمز عبور به ایمیل آن ها ارسال خواهد شد.
  • برخی از افراد متقاضی ویزا از انجام انگشت نگاری در سفارت پرتغال معاف هستند. کودکان زیر ۱۲ سال، مقام های دولتی و رسمی و همچنین اعضای هیئت های تجاری نیازی به انجام انگشت نگاری در سفارت پرتغال ندارند.

تعیین وقت سفارت پرتغال و اخد ویزای آنلاین

یکی از راه های آسان و فوری برای درخواست وقت سفارت پرتغال، درخواست ویزای این کشور به روش آنلاین می باشد. در این روش فرد متقاضی نیازی به مراجعه حضوری در سفارت پرتغال نخواهد داشت ومراحل اخذ ویزا برای او به صورت الکترونیکی خواهد بود. افراد متقاضی دریافت ویزای آنلاین سفارت پرتغال مدارک خود را باید اسکن کنند تا بتوانند این مدارک را روی سایت سفارت پرتغال قرار دهند. در این روش نیاز است که هر فردی در ابتدای امر یک حساب کاربری مختص به خود باز کند، سپس با ارسال مدارکش منتظر تأیید صلاحیتش بماند.

پس از تأیید صلاحیت از سمت سایت سفارت پرتغال برای فرد متقاضی یک کد کاربری ارسال خواهد شد که به کمک آن درخواست ویزای آنلاین صورت می گیرد. در مرحله بعدی پرداخت هزینه ویزا از طریق سایت سفارت و به روش آنلاین نیز انجام می شود. در مرحله آخر  فرد متقاضی باید با توجه به مدت زمان تعیین شده از سوی سفارت برای ثبت اثر انگشت خود در سفارت کشور پرتغال حضور پیدا کند و برای نتیجه درخواست خود منتظر بماند.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط پرتغال، وقت سفارت پرتغال، ویزای پرتقال ، تور پرتغال و تور اروپا        88851080-021