بهترین زمان سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی

آسیای شرقی همیشه جلوه گاه فرهنگ و تمدن بوده است. کشورهای زیبای بسیاری در آسیای شرقی وجود دارند که تمدن و سنت اصیل و طبیعت شرقی بی نظیر را نشان می دهند. اگر به دنبال سفری تکرار نشدنی و به صرفه در آسیای شرقی هستید، سفر در بهترین زمان سفر به مالزی برای شما بهترین انتخاب است. مالزی کشوری زیبا با آب و هوای گرمسیراست که  در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و اخیراً جایگاه ویژه­ ای در زمینه ی گردشگری در بین کشورهای جنوب شرقی آسیا پیدا کرده است. این کشور زیبا با طبیعت منحصر به فرد و جشنواره های سالانه، گردشگران بسیاری را از جاهای مختلف دنیا به خود جذب می کند. برای لذت بردن از آب و هوا و جشن ها، شما باید بهترین زمان سفر به مالزی با تور مالزی را بدانید. در ادامه به شرایط آب و هوایی و بهترین زمان سفر به مالزی پرداخته می شود.

کشور مالزی

مالزی کشوری اسلامی است که مساحت آن 329845 کیلومتر مربع بوده و آب و هوای گرمسیری دارد. بارندگی فراوان به همراه آب و هوای معتدل، طبیعت سرسبزی را به این کشور ارمغان داده است. می توان با استفاده از تور مالزی به این کشور سفر کنید.

آب و هوای مالزی

آب و هوای کشور مالزی بیشتر اوقات یکنواخت است و کمتر تغییر می کند. به دلیل گستردگی این کشور در شمال و جنوب منطقه­ ی استوایی، آب و هوای مالزی اصولاً قابل پیش بینی است. دمای هوا در تابستان در مالزی حداکثر به 34 درجه سانتیگراد و حداقل به 24 درجه سانتیگراد با رطوبت نسبی 80 درصد می رسد.

در ارتفاعات مالزی، آب و هوا نسبت به نقاط دیگر کشور متفاوت است، در این مناطق دما ۲۲ درجه و رطوبت ۱۵۰۰ است و آب و هوای بسیار لذت بخش و دل پذیری دارد. در این نواحی دمای شب ها به ۱۵ درجه سانتیگراد می رسد و بسیار سرد است. در این مناطق انواع میوه ها و چای و انواع گل ها کاشت می شود. یکی از این مناطق کمرون هایلند است که حتماً باید این مکان را در برنامه ی بهترین زمان سفر به مالزی قرار دهید البته فراموش نکنید که حتماً لباس گرم به همراه داشته باشید.

باران های مالزی

بارش سالانه ی مالزی به طور میانگین بین ۲۰۰۰ میلی متر  تا ۲۵۰۰ میلی متر است. اوج باران ها در کشور مالزی در دو ماه فروردین و آبان است، میزان بارندگی در این دو ماه بیش از 250 میلی متر است. ماه های فروردین تا مهر، مرطوب ترین ماه ها است که اغلب بعد از ظهرها رعد و برق و تگرگ وجود دارد، اما توجه کنید که این تگرگ ها و رعد و برق ها اکثراً دائمی نیستند و پس از چند دقیقه به پایان خواهند رسید. در ماه های کم باران این کشور یعنی خرداد و تیر میزان بارش ها به 104 میلی متر می رسد. در این کشور ماه های شهریور تا فروردین فصل باران های موسمی است اما بازهم هوا گرم است.

با توجه به آب و هوای مرطوب مالزی و هوای نسبتاً بارانی، همیشه این سوال در ذهن گردشگران مطرح می شود که بهترین زمان سفر به مالزی چه زمانی است؟

آب و هوای استوایی مالزی با رطوبت بالا در تمام روزهای سال یکی از موارد آزار دهنده در سفر به مالزی است. دما در طول روز از 30 درجه بیشتر می شود و شب ها دما کمتر از 20 درجه است. هوای مالزی خیلی تغییرات ندارد، دلیل این هم کوه های تیتیوانگسا در شرق کشور و جزیره ی سوماترا است، البته تا چند درجه تغییرات دما محتمل است. اما در سفر به مالزی بهترین زمان سفر به مالزی همیشه باید منتظر باران باشید زیرا باران جزء طبیعت مالزی است و کشور مالزی سرسبزی و طبیعت خود را مدیون این بارش هاست.

دلایل سفر به مالزی

دلایل گردشگران برای سفر به مالزی متفاوت است. لذت از سواحل استوایی و دریا، طبیعت زیبا و جنگل های استوایی وصف نشدنی به همراه گونه های حیوانی و گیاهی نادر، بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی، لذت بردن از غذاهای پرادویه ی محلی و خرید در پاساژهای شیک و تماشای جشن ها از دلایل سفر به مالزی است. برای سفر به مالزی در بهترین زمان سفر به مالزی ابتدا باید مقصد سفرتان را مشخص کنید، زیرا برای سفر به هر منطقه ای، باید ماه خاصی از سال را انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی دو دوره ی زمانی است، یک دوره از ابتدای آذر ماه تا پایان ماه دی است که بهترین زمان برای دیدن جشن های تعطیلات سال نو میلادی و همچنین جشن های چینی است. دومین دوره در ماه های خرداد، تیر و مرداد است و در این زمان بیشتر مسافران از خاورمیانه به مالزی می آیند. تعطیلات مدارس در بیشتر کشورها در این ماه هاست و بهترین زمان سفر به مالزی است. آرام ترین و خلوت ترین زمان برای سفر به مالزی اواخر شهریور تا آذر ماه است و به راحتی می توانید از دیدنی ها و تفریحات مالزی لذت ببرید.

اگر هدف شما تفریحات ساحلی است، ماه های خرداد و تیر بهترین زمان سفر به مالزی است زیرا بارش باران در این ماه ها کمتر است. در ماه های آبان تا بهمن نیز سواحل غربی بهترین مکان برای سفر به مالزی است. در ماه های خرداد و تیر بهتر است که به ساروک بروید. اما اگر می خواهید سفر خود را به بارانی ترین ماه های سال یعنی مهر و آبان موکول کنید، پیشنهاد ما این است که حتماً چتر و لباس گرم به همراه داشته باشید. در این ماه ها، سواحل شرقی مرطوب ترین نقاط کشور است. اما بازهم تا می توانید در این بازه ی زمانی به این نقاط سفر نکنید.

در سفر به مالزی، علاقه مندان به آب و هوای گرم و استوایی تعطیلات خود را در کنار سواحل استوایی این کشور سپری می کنند، طبق آمار، سواحل شرق و غرب این کشور در اکثر ماه های سال مرطوب ترین نواحی کشور هستند و این بهترین زمان سفر به مالزی برای اینگونه افراد است. اگر هدف شما در سفر به مالزی، سواحل شرقی است، بهتر است اسفند ماه نسبت به سفر اقدام کنید. این ماه بهترین زمان برای بازدید از این سواحل زیباست با استفاده از تور مالزی. در ماه های مهر تا اواخر آبان، امواج دریا بسیار سنگین هستند و غواصی در این مناطق و در این زمان ممنوع است. سواحل شرقی مالزی اکثراً گرم و آفتابی است. در بسیاری از ماه های سال آب گرم دریای چین، سواحل این مناطق را گرم می کند. رطوبت در سواحل شرقی به جز ماه های آذر تا بهمن متوسط است و توصیه می شود که در این ماه ها از سفر به این مناطق اجتناب کنید، زیرا رطوبت و دمای هوا غیر قابل تحمل است.

جشن های مالزی

همانطور که گفته شد تنها هدف از سفر به مالزی فقط لذت بردن از طبیعت نیست. همه ساله گردشگران بسیاری برای دیدن فرهنگ مالزی و جشن های سالیانه به این کشور می آیند. مالزی کشوری مسلمان است اما جشن کریسمس و جشن سال نوی چینی در این کشور همه ساله با شکوه فراوانی برگزار می شود و بهترین زمان سفر به مالزی برای علاقمندان به فستیوال هاست. جشن های عید فطر، سال نوی چینی، دیپاوالی، کریسمس، جشنواره سان پدرو و جشنواره گاوای و کاماتان همه ساله در مالزی برگزار می شوند. در این جشن ها می توانید از غذاهای خاص و نوشیدنی ها و همچنین از برنامه های متنوع لذت ببرید.

با نگاه کردن به تقویم می توانید تاریخ جشن های مالزی را بیابید و متناسب با تاریخ این جشن ها برای سفر به مالزی برنامه ریزی کنید.

جشن های اسلامی مالزی

عید قربان و عید فطر که همه ساله توسط مسلمانان مالزی جشن گرفته می شود این اعیاد به ترتیب در دهمین روز ماه ذی الحجه و در پایان ماه رمضان است. این عیدها همانند ایران در این کشور جشن گرفته می شوند.

جشن های بودائی ها مالزی

جشن ارواح گرسنه در پانزدهمین روز از ماه رجب است که توسط بوداییان و تائوتی ها برگزار می شود. بودائیان بر این باورند که که دروازه جهنم همیشه باز است. در این جشن کل اهالی شهر جمع می شوند و برای ارواح غذا می خرند و غذاها را به ارواح با پیام "روح عزیز ما را نخور" تقدیم می کنند.

جشن های دیگری نظیر تایپوسام در دهمین ماه تقویم هندی ها، جشن هری جاوا در اول ماه ژوئن و جشن شیرینی ماه که به جشن اواسط پاییز معروف است و جشن چراغ ها، در این کشور برگزار می شود و همه ساله علاقمندان را به خود جذب می کند و این بهترین زمان سفر به مالزی برای دوستداران این جشن هاست.

دو جشن بسیار مهم که بسیار مفصل در مالزی برگزار می شوند جشن کریسمس و سال نو چینی است. پیشنهاد می کنیم که سفر به مالزی را در این ماه ها برنامه ریزی کنید زیرا مراسم سال نو در مالزی بسیار باشکوه و لذت بخش است.

کریسمس مالزی

همانطور که می دانید کریسمس بیست و پنجمین روز دسامبر است. این روز به واسطه ی تولد حضرت مسیح جشن گرفته می شود. در جشن کریسمس پاساژها و مغازه ها بسیاری از اجناس خود را حراج می کنند پس این ماه بهترین زمان سفر به مالزی و خرید است. کل شهر در کریسمس چراغانی می شود و در برخی از نقاط شهر جشن ها و پایکوبی هایی برگزار می شود.

سال نو چینی مالزی

جشن سال نو چینی که با کارناوال های رنگارنگ به همراه عروسک ها و ماسک های اژدها جشن گرفته می شود، در اولین روز از سال قمری چینی است. این جشن از مهمترین جشن های چین است. در این جشن برنامه ی بسیار مفرحی همچون رقص شیرها و آتش بازی انجام می شود و کل شهر با کاغذهای قرمزی که نشان دهنده ی سعادت و ثروت است پر می شود.

هدف شما از سفر به مالزی هر چه باشد در هر صورت فصل زمستان بهترین زمان سفر به مالزی است در این فصل از آب و هوای عالی لذت می­برید همچنین می توانید در حراجی ها بروید و مهم تر از همه از جشن کریسمس و چراغانی های شهر لذت ببرید. البته فراموش نکنید که در طول سفر، یک دفترچه راهنمای سفر به مالزی نیز با خود به همراه داشته باشید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای مالزی، بلیط مالزی و تور مالزی  88851080-021.