آبنمای دبی 

آبنمای دبی

آبنمای دبی یکی از مکان‌های گردشگری کشور امارات متحده عربی می‌باشد. این آبنما بزرگترین آبنمای جهان شناخته می‌شود.

آبنمای موزیکال دبی از شگفتی‌های این شهر

 همان‌طور که می‌دانید شهر دبی به‌عنوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری در دنیا شناخته می‌شود. این شهر عربی نه‌تنها در کنار همسایگان خود بلکه در دنیا از جذابیت‌های تفریحی و توریستی متنوعی برخوردار است. اغلب بناهای ساخته شده در این شهر از معماری و سبک مدرن برخوردار می‌باشند. یکی از این موارد که امروزه از مراجعان و بازدیدکنندگان بسیاری برخوردار است، آبنمای موزیکال دبی است.

 این مکان به‌عنوان قطب گردشگری شناخته می‌شود و از جذابیت‌های بی‌نظیری برخوردار است. آبنمای دبی نه‌تنها به‌عنوان یک فواره شناخته می‌شود بلکه در کنار این ویژگی از پخش آهنگ و موزیک های جذاب نیز برخوردار است. با پخش هم‌زمان موزیک شما شاهد هنرنمایی این آبنما خواهید بود و این موضوع به جذابیت آن بیش از پیش افزوده است. آبنمای موزیکال دبی از ویژگی‌های جالبی برخوردار است که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت. اگر قصد سفر به این شهر عربی را دارید توصیه می‌کنیم در شبی خاطره‌انگیز از این آبنما دیدن کنید و لحظاتی خاص را برای خود به یادگار ثبت نمایید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط دبی، ویزای دبی و تور دبی 88851080-021

آبنمای موزیکال دبی از رکورددارترین آب‌نماهای جهان

همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره نمودیم، آبنمای موزیکال دبی ازجمله مکان‌های تفریحی و گردشگری این شهر شناخته می‌شود. شهرت و محبوبیت این آبنما نه‌تنها در حاشیه خلیج‌فارس بلکه در تمام دنیا زبان زد عام و خاص می‌باشد. این محبوبیت به‌قدری است که می‌توان این بنا را به‌عنوان یکی از مکان‌های پرطرفدار دبی و جهان شناخت؛ اما دلیل این امر چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید یادآور شویم که معماری و ساخت این آبنما در میان هم‌ردیفانش از رتبه نخست برخوردار است.

درواقع در میان تمامی آب‌نماهای دنیا، آبنمای دبی از شاخصه‌های مختلفی برخوردار است. ازجمله این موارد می‌توان به وسعت این آبنما، استفاده از موزیک‌های مختلف و پرطرفدار و چندین ویژگی دیگر اشاره نمود. این موارد باعث شده‌اند که این آبنما در میان دیگر آبنماهای دنیا رکورددارترین محسوب شود. این آبنمای دست‌ساز فرصت مناسبی برای سفر به دبی شناخته می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم این فرصت مناسب و ایده آل را از دست نداده و برای دیدن این مکان جذاب به دبی سفر کنید.

آبنمای دبی | بزرگترین آبنمای دبی | آبنمای موزیکال دبی 88851080-021

دلیل محبوبیت آبنمای دبی چیست؟

از مهم‌ترین مواردی که در رابطه با آبنمای دبی می‌توان به آن اشاره نمود، زیبایی و چشم‌نوازی بی‌نظیر آن است. این ویژگی باعث خواهد شد که مراجعه‌کنندگان از این آبنما دیدن کنند؛ اما از دیگر مواردی که می‌توان در رابطه با محبوبیت این آبنما به آن اشاره نمود، بزرگی و وسعت آن است. آبنمای موزیکال دبی از وسعت بی‌نظیری برخوردار است که می‌تواند چشم هر مخاطبی را به سمت خود جذب نماید.

از موارد بسیار مهم در رابطه با ویژگی آبنمای دبی، فواره بزرگ و جالب آن است. این فواره تا اندازه معینی به سمت بالا حرکت می‌کند و احساس خاصی را به بازدیدکنندگان منتقل می‌نماید. از مهم‌ترین موارد در رابطه با محبوبیت این آبنما، موزیکال بودن آن است که می‌تواند برای مراجعه‌کنندگان ایجاد آرامش نماید؛ بنابراین با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان متوجه محبوبیت این مکان دیدنی در دبی شد. در ادامه اطلاعات کامل‌تری در رابطه با این آبنما در اختیارتان قرار خواهیم داد. پس توصیه می‌کنیم هم چنان همراه ما باشید.

تاریخچه آبنمای موزیکال دبی

 مسئولین در دبی به که عنوان شهر توریستی شناخته می‌شود، سال هاست که به ساخت مکان‌های دیدنی و جذاب اقدام می‌نمایند. ازجمله این مکان‌ها آبنمای موزیکال آن است که از جذابیت و زیبایی بی‌نظیری برخوردار می‌باشد؛ اما شاید برای شما نیز دانستن تاریخچه این آبنما جالب باشد. برای خاص و جذاب شدن دبی حاکم این شهر تلاش‌های بی‌وقفه‌ای در این امر نموده است که یکی از این موارد ساخت این آبنمای زیباست. میزان هزینه‌ای که برای برپایی این آبنما پرداخت شد در حدود 218 میلیون دلار می‌باشد.

این آبنما به‌عنوان پروژه‌ای عظیم در این شهر شناخته می‌شود که توسط حاکم آن برنامه‌ریزی و ساخته شد. البته از دیگر مکان‌های تفریحی دبی  نیز توسط این شخصیت یعنی محمد ابن راشد آل مکتوم تأسیس‌شده است که این آبنما نیز از موارد بسیار جذاب و دیدنی شناخته می‌شود. ویژگی‌های آبنمای موزیکال دبی ازجمله موقعیت مکانی آن باعث جذابیتش شده است که در ادامه توضیحات کامل‌تری ارائه خواهد شد.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط دبی، ویزای دبی و تور دبی 88851080-021

اطلاعات کلی در رابطه با آبنمای موزیکال دبی

آبنمای موزیکال دبی از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است. این ویژگی باعث خواهد شد که یافتن آن برای بسیاری از افراد کاری راحت و آسان باشد. مرکز خرید دبی مال و همچنین برج شناخته شده خلیفه ازجمله مواردی شناخته می‌شوند که در همسایگی این آبنما قرار دارند. این امر از مهم‌ترین موارد در رابطه با موقعیت مکانی آبنمای دبی است. پنج دایره با قوس‌های به هم وصل شده را می‌توانید در این مکان به‌خوبی مشاهده کنید. بلاژیو هتلی است معروف در لس‌آنجلس که در مقابلش آبنمای زیبایی بنا شده است.

با استفاده از طرح آن، آبنمای دبی طراحی و ساخته شده است. وسعت آبنمای موزیکال شهر دبی از این آبنما به‌مراتب بالاتر می‌باشد. بیست‌وپنج رنگ در 6600 لامپ در این آبنما انتخاب‌شده‌اند که به زیبایی آن بسیار افزوده‌اند. موقعیت مکانی این آبنما طوری است که بنای آن بر روی دریاچه خلیفه ساخته شده است و از 275 متر طول نیز برخوردار می‌باشد. 152 متر پرتاب آب به بالا از موارد مهم در رابطه با قدرت این آبنما می‌باشد. پس همان‌طور که متوجه شدید این آب‌نما ارزش یک‌بار دیدن را دارد بنابراین در سفر به دبی از دیدن آن غافل نشوید.

خصوصیات آبنمای موزیکال دبی

آبنمای موزیکال دبی از ویژگی‌های مختلفی برخوردار است که در این بخش به چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت. برای پرتاب آب به هوا در آبنمای موزیکال دبی از پمپ و نازل‌های مختلفی استفاده شده است. امکان آبفشانی در دو سطح از دیگر مواردی است که در این آبنما با آن مواجه می‌شوید. پروژکتورهای مختلفی در این آبنما استفاده شده است که از طیف رنگی مختلفی برخوردار می‌باشند.

در میان تمامی مواردی که در این بخش به آن‌ها اشاره نمودیم نباید از پخش موسیقی در این آبنما غافل شویم. موسیقی‌های مختلفی در این آبنما پخش می‌شوند. از انواع موزیک بی‌کلام گرفته تا موزیک‌های شاد عربی که هریک از طرفداران بسیاری برخوردار می‌باشند. دیدن این مکان با فواره‌های بلندش و همچنین شنیدن موسیقی و رقص آب هم‌زمان با آن از ویژگی‌های بارز آن شناخته می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه می‌کنیم این لذت به‌یادماندنی را در سفر به امارات متحده عربی از دست ندهید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط دبی، ویزای دبی و تور دبی 88851080-021

 ترانه‌های آبنمای موزیکال دبی

همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره نمودیم، آبنمای موزیکال دبی با پخش بیست ترانه مختلف همراه است. یکی از این ترانه‌ها موسیقی است که برای ستایش حاکم دبی ساخته شده است. شیک شک شوک یکی دیگر از ترانه‌هایی است که برای رقص و پای‌کوبی طراحی‌شده است. درباره‌ خانه بپرس، ترانه عربی است که از محبوبیت خاصی برخوردار است. زمان خداحافظی رسیده موسیقی خارجی ست که جزء ترانه‌های این آبنما محسوب می‌شود.

 در کنار این ترانه‌ها شما می‌توانید موسیقی‌های مختلف دیگر از کشورهای مختلف دنیا ازجمله هند، آمریکا، انگلستان، ایران و چند کشور دیگر را با رقص آب این آبنما گوش فرا دهید و از شنیدن آن‌ها لذت کافی را ببرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط دبی، ویزای دبی و تور دبی 88851080-021

ساعت‌های بازدید از آبنمای موزیکال دبی

برای دیدن آبنمای دبی ساعت‌های مشخصی برنامه‌ریزی‌شده‌اند که در این بخش به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت. این آبنما همه‌روزه قابل‌دیدن می‌باشد؛ بنابراین نگران این موضوع نباشید؛ اما ساعت‌های مراجعه به این مکان در دو بخش تنظیم‌شده‌اند.

از ساعت یک بعد ظهر تا یک و نیم بعد ظهر یک تایم آن محسوب می‌شود و از ساعت شش بعدازظهر تا یازده شب نیز از دیگر زمان‌هایی است که می‌توانید برای دیدن این آبنما برنامه‌ریزی نمایید. البته مدت‌زمان بازدید 30 دقیقه می‌باشد. جالب است بدانید که می‌توان به‌صورت رایگان از این مکان دیدن نمود. شش دقیقه زمان لازم است تا آبنما روشن‌شده و فواره‌ها به بالا پرتاب شوند. برای رفتن به این مکان می‌توانید به آدرس: امارات متحده عربی، دبی، دبی مال مراجعه نمایید.

 آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط دبی، ویزای دبی و تور دبی 88851080-021