قصر سلطنتی آمستردام

قصر سلطنتی آمستردام

در این مقاله قصد داریم یکی از مکان های توریستی شهر آمستردام در کشور هلند به نام قصر سلطنتی آمستردام را معرفی کنیم و بیشتر با قصر سلطنتی آمستردام آشنا شویم ، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید :

در این قسمت ابتدا تاریخچه ای مختصر در مورد شهر آمستردام و کاخ سلطنتی آن بیان می نماییم:

تاریخچه قصر سلطنتی آمستردام

شهر آمستردام به عنوان پایتخت در قسمت غربی کشور هلند واقع شده است که حدوداً 780 هزار نفر جمعیت دارد و اماکن فرهنگی و تاریخی بسیاری دارد . اطراف این شهر حدود 90 جزیره قرار دارد که توسط پل هایی به یکدیگر متصل می شوند . ساخت کاخ سلطنتی آمستردام در سال 1648 آغاز شد و در سال 1655 میلادی به صورت کامل تاسیس شد . این کاخ مرکز قدرت پادشاهی کشور هلند بوده و در شهر آمستردام واقع شده است . قصر سلطنتی آمستردام در سال های قبل از 1808 صرفا یک تالار بوده است تا اینکه در سال 1808 که هلند توسط فرانسه اشغال شده بود ، لوئیس ناپلئون برادر ناپلئون بناپارت به پادشاهی برگزیده شد و بدین ترتیب این تالار را به عنوان خانه شخصی اش برگزید و چیدمان این تالار را به حالت چیدمان های فرانسوی تغییر داد . سپس در سال 1813 پرنس ویلیام قصر سلطنتی آمستردام را از ناپلئون باز گرفت و در نهایت قصر سلطنتی آمستردام تبدیل به محلی برای اقامت وی شد .

این کاخ ۱۳۶۵۹ ستون چوبی دارد ، که سالن مرکزی اش 37 متر طول ، ۱۸ متر عرض و ۲۷ متر ارتفاع را دارا می باشد .

سبک ساخت قصر سلطنتی آمستردام

می توان گفت سبک معماری قصر سلطنتی آمستردام به سبک معماری دوره رنسانس است اما آمیخته با سلیقه هلندی !نمای بیرونی قصر سلطنتی آمستردام از جنس سنگ ماسه آلمانی است . در داخل این قصر از مبلمان و وسایل زینتی با شکوهی استفاده شده است که سبک و شیوه زندگی شاهانه را نشان می دهد . در این قصر حدود 2000 آثار دکوری از قبیل نقاشی ها ، مجسمه ها ، لوستر ها ، آویز دیواری و ... به کار رفته است تا زیبایی قصر را دو چندان کند .

[caption id="attachment_693" align="aligncenter" width="800"]سبک ساخت قصر سلطنتی آمستردام سبک ساخت قصر سلطنتی آمستردام[/caption]

در زیر این گنبد 9 زنگ ناقوس مربوط به برادران فرانکویس و پیتر همونی از سال 1664 بر جای مانده است .در حقیقت ناقوس ها در سال ۱۹۶۵ نوسازی شدند و ناقوس های پوسیده و کهنه در داخل قصر نگهداری می شود تا گردشگران بتوانند از آن ها بازدید نمایند .

در این ساختمان برخی از نماد ها و عقاید نیز به نمایش در آمده است که می توان به 3 مورد زیر اشاره کرد :

1- یکی از تندیس های جالبی که در این قصر قرار گرفته است یک کره ی زمین را بر دوش خود دارد و نشان از موقعیت مرکزی آمستردام را دارد .

2- تندیس پوسایدون که با نام خدای یونانی ها شهرت دارد به سبب ارتباط شهر آمستردام با آب های اطرافش است .

3- نقشه هایی که روی زمین ،سقف و نقشه فلکی و جدول ستارگان نماد 4 عنصر زمین ، هوا ، آب و آتش نیز در سقف های هدایت کننده به سمت نقاشی ها را نشان می دهد.

کاربرد قصر سلطنتی آمستردام

اگر بخواهیم در مورد کاربرد امروزی این قصر صحبت کنیم می توانیم بگوییم اکنون قصر سلطنتی آمستردام مخصوص مراسمات تشریفاتی سیاسی و دولتی است . و در برخی مواقع نیز در اختیار مردم قرار می گیرد و مردم می توانند از آن دیدن کنند .

[caption id="attachment_692" align="aligncenter" width="800"]کاربرد قصر سلطنتی آمستردام کاربرد قصر سلطنتی آمستردام[/caption]

دیدنی ترین بخش های قصر سلطنتی آمستردام

تالار سیتیزن : این قصر قسمت های زیادی دارد که در واقع قسمت اصلی آن تالار سیتیزن است . در معماری این تالار بیشتر از سنگ های مرمر استفاده شده است . در کف این تالار نقشه همه کشورها و نیمکره فلکی قرار گرفته است که نشان از قسمت های مستمر شده توسط آمستردام را نشان می دهد .

اتاق اورفان : در این اتاق کودکان بی سرپرست که پدر و مادر خود را از دست داده بودند تا زمانی که رشد کرده و به سن 25 سال برسند نگه داری می شد .

دادگاه : در دوران های قدیم افراد طی مراسمات و تشریفات خاصی مجازات می شدند .در این بخش معمولا دادگاه های رسمی با تشریفات خاص برگزار می شد .

گنبد قصر سلطنتی آمستردام

در بالای قصر سلطنتی آمستردام گنبدی وجود دارد که ظاهر آن شبیه کشتی های ساخته شده در ساحل بالتیک است . همچنین در قسمت زیرین کاخ سلطنتی پنجره هایی قرار گرفته است که از آن می توان فضای بیرون و لنگر انداختن کشتی های ساحل را مشاهده کرد .

بازدید از قصر سلطنتی آمستردام

اگر می خواهید از قصر سلطنتی آمستردام بازدید کنید دقت کنید که قبل از رفتن به آن جا وب سایت اصلی آن را بررسی کنید و در صورت اطمینان از باز بودن آن می توانید از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر به آنجا بروید و از آن بازدید کنید ، چرا که قصر سلطنتی آمستردام در زمان هایی که مراسمات دولتی و تشریفاتی در آنجا برگزار می شود به روی مردم بسته می باشد. همچنین مسیر رفتن به آن از شهر آمستردام است که این قصر در نزدیکی میدان دام (dom) قرار دارد .هزینه بازدید از این قصر برای افراد بزرگسال حدود 10 یورو و برای افراد زیر 18 سال رایگان می باشد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱