رستوران های بورگونی

رستوران های بورگونی

رستوران های بورگونی همراه با سرآشپزهای حرفه ای، غذاهای سنتی، کاخ سلطنتی، هتل های لوکس، طبیعت زیبا و منحصر به فرد از جاذبه های توریستی  بورگونی در بخش شرقی فرانسه می باشد. رستوران های بورگونی به دلیل ساختارهای متفاتی که در آنها وجود دارد طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. از مهمترین ویژگی های رستوران های بورگونی وجود سرآشپزهای بسیار حرفه ای و تراز اول می باشند. در برخی از رستوران های بورگونی غذاهای سنتی و غذاهای مدرن سرو می شود.

بورگونی

بورگونی یک منطقه تاریخی در فرانسه می باشد و کاخ سلطنتی تاریخی Musée des Beaux-Arts که در سال 1787 تاسیس شده است در مرکز پایتخت آن واقع شده است. امروزه بورگونی نیمی از بورگوئن-فرنچ کنت فرانسه را تشکیل می دهد. بورگونی نقطه اتصالی اصلی ارتباطی بین پاریس و لیون است و هر کس که بخواهد با استفاده از قطار یا شبکه بزرگراه فرانسه بین پاریس و شمال شرق فرانسه و یا لیون و جنوب فرانسه برود، باید از این منطقه عبور کند. این ناحیه توسط رودخانه لوئر در غرب و در مناطق فرانش و شامپاین در شرق فرانسه  هم مرز است و از جنوب توسط منطقه رون الپز مرز مشترک دارد.  پایتخت تاریخی و مدرن منطقه بورگونی، دیژون است که دارای جمعیتی در حدود 150.000 نفره می باشد، که پایتختی فرهنگی و همچنین مرکز ارتباطات و حمل و نقل شهری بوده است.

فاصله منطقه بورگونی با پاریس در حدود یک ساعت و چهل دقیقه است. دیژون به عنوان مرکز بورگونی یک شهر تاریخی با خیابان های باریک قدیمی و خانه های سنتی است که اغلب خانه های آن با استفاده از سنگ های سفید ساخته شده است، همین موضوع باعث شده تا این شهر اهمیت ویژه ای برای بازدیدکنندگان داشته باشد. قصر سلطنتی بورگوندی و کلیسای جامع گوتیک Saint Bénigne نیز جزو آثار تاریخی ارزشمند در این منطقه است، همچنین مرکز دایان نیز در سایت میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. منطقه بورگونی دارای هتل های لوکس، طبیعت بکر و زیبا، آثار تاریخی فراوان و رستوران های بسیار زیادی است. رستوران های بورگونی دارای تنوع فراوانی از نظر غذایی و کیفیت هستند. در این لیست با بخشی از رستوران های بورگونی آشنا می شوید.

[caption id="attachment_1166" align="aligncenter" width="800"]بورگونی بورگونی[/caption]

رستوران Michelin-starred restaurant

این رستوران یکی از رستوران های بورگونی است که در قلب شهر تاریخی Tornus واقع شده است. یوهان چپوس سرآشپز حرفه ای  این رستوران است، که بهترین غذاهای بورگونی را در آنجا سرو می کند. در این رستوران غذاهایی مانند تخم مرغ با مجموعه حلزون و قارچ های وحشی پر شده، خمیر سوخاری volaille de bresse، بهترین مرغ فرانسه در سس Vin Jaune جوشانده شده و با کرم مخصوص، سرو می شود که طرفداران ویژه خود را دارد. این رستوران یکی ار ارزانترین رستوران های بورگونی است. بنابراین برای اقلیت مردم رستوران مناسبی است.

[caption id="attachment_1167" align="aligncenter" width="800"]رستوران Michelin-starred restaurant رستوران Michelin-starred restaurant[/caption]

رستوران Le France Jerome Brochet

یکی از بهترین رستوران های بورگونی که به افسانه نیز، مشهور است، رستوران Le France Jerome Brochet نام دارد. این رستوران یک سرآشپز جوان و با استعداد دارد که غذاهای بنگلادشی را در رستوران سرو می کند. از نمونه غذاهایی که در این رستوران طرفدار دارد می  توان به گوشت گاو با پوره و ماهی پخته شده در شیر اشاره کرد که می توان آنها را جزو غذاهای غیر معمولی و کمی نامتعارف این رستوران نامید. این رستوران به نسبت دیگر رستوران های بورگونی کمی گران است و قیمت های بالاتری دارد. همچنین همراه با منو اصلی خود یک منو فصلی نیز دارد که در آن غذاهای خاص و متفاوتی نسبت به منو معمولی سرو می شود.

[caption id="attachment_1168" align="aligncenter" width="800"]رستوران Le France Jerome Brochet رستوران Le France Jerome Brochet[/caption]

رستوران Pré aux Clercs

این رستوران یکی دیگر از رستوران های بورگونی است، که در مقابل کاخ سلطنتی معروف بورگونی Dukes of Burgundy قرار دارد و در کنار آن یک موسسه دی جون و خانه غذاهای برجسته بورگونی که در آن فقط غذاهای سنتی آماده می شود، قرار دارد. توجه داشته باشید که رستوران Pré aux Clercs  و خانه غذاهای سنتی توسط یک سرآشپز یعنی؛ مایکل سین سرآشپز حرفه ای  اداره می شود. این رستوران را می توان جزو آن دسته از رستوران های بورگونی در نظر بگیریم که ظرف های سرو غذا در آن ظرف های ساخته شده از کدو تنبل است. این رستوران دارای قیمت های متوسط می باشد.

[caption id="attachment_1161" align="aligncenter" width="800"]رستوران Pré aux Clercs رستوران Pré aux Clercs[/caption]

رستوران Pot d’Etain

در این رستوران آشپزی با کیفیت بالا صورت می گیرد و تمام مواد غذایی مورد استفاده از مواد عالی محلی هستند. این رستوران نیز مانند دیگر رستوران های بورگونی دارای منو غذای اصلی می باشد که در بین غذاهای آن می توان به ترشی اردک و مارچوبه عالی، کبوتر با پوره اشاره کرد. منوهای این رستوران از 29 پوند شروع می شود و به 2200 پوند ختم می شود.

[caption id="attachment_1169" align="aligncenter" width="800"]رستوران Pot d’Etain رستوران Pot d’Etain[/caption]

رستوران Stephane Derbord

این رستوران دارای کیفیت بالا در غذاهای سرو شده و همچنین دارای قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به دیگر رستوران های بورگونی می باشد. سرآشپز رستوران، که در این رستوران مشغول به خدمت است، سرآشپز " استفان درمورد " است که در پخت غذاهای دریایی، گوشت و انواع دسرها تبحر خاصی دارد. این رستوران علاوه بر داشتن منو معمولی یک منو فصلی هم دارد که غذاهای متناسب با فصل به ویژه برای نهار را به مشتریان خود ارائه می دهد. قیمت غذاهای این رستوران بسته به تعداد دوره ها از 29 پوند شروع می شود و به قیمت های بالاتر می رسد.

[caption id="attachment_1171" align="aligncenter" width="800"]رستوران Stephane Derbord رستوران Stephane Derbord[/caption]

رستوران  La Table de Chapaize

این رستوران یک رستوران شگفت انگیز در میان رستوران های بورگونی است، رستوران کوچک، با محیطی زیبا و پخت و پز عالی که کیفیت غذاهای آن  مورد تایید همه مسافران و توریست ها می باشد. سرآشپز رستوران از ترکیبات خوب محلی به عنوان مواد اولیه و اصلی غذای خود استفاده می کند. در منوی این رستوران می توان گوشت بره همراه با انواع غذاهای دریایی را مشاهده کرد. شروع قیمت غذاها در این رستوران از 27 پوند است. رفتن به این رستوران ارزش صرف هزینه بالا را دارد.

[caption id="attachment_1172" align="aligncenter" width="800"]رستوران La Table de Chapaize رستوران La Table de Chapaize[/caption]

رستوران Aupres de Clocher

رستوران Aupres de Clocher  یک رستوران جدید نیویورکی با غذاهای عالی، قیمت مناسب و خدمات دوستانه است.  این مکان را می توان جزو یکی از شعبه های رستوران Michelin دانست که توسط عوامل رستوران Michelin اداره می شود و می توان این امیدواری را داشت که به زودی به عنوان رستوران برتر انتخاب خواهد شد. این رستوران یک مکان کوچک همراه با 12 میز است که به نظر می رسد هر شب پر از مهمانان و مشتری های ویژه خود است. از غذاهای متنوع در این رستوران می توان به گل کلم همراه با کارامل اشاره کرد حتی برای افرادی که سبزیجات را دوست ندارند این رستوران می تواند گزینه خوبی باشد.

[caption id="attachment_1173" align="aligncenter" width="800"]رستوران Aupres de Clocher رستوران Aupres de Clocher[/caption]

رستوران Le Chapitre

این رستوران یکی از بهترین رستوران های بورگونی در منطقه Autumn است که در بخش جنوبی بورگونی واقع شده است. در این رستوران ترکیبی از غذاهای مدرن و سنتی به چشم می خورد که طرفداران ویژه ای را به خود جلب کرده است. نمونه ای از غذاهایی که در این رستوران سرو می شود می توان به راویولی پر از خرچنگ همراه با زنجبیل و بلوط  gnocchi اشاره کرد. قیمت غذاها در منوی این رستوران از 31 پوند شروع می شود که می توان گفت برای اغلب افراد قیمت مناسبی می باشد.

[caption id="attachment_1174" align="aligncenter" width="800"]رستوران Le Chapitre رستوران Le Chapitre[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱