سفر به برلین

سفر به برلین

سفر کردن به شهر ها و کشور های مختلف یکی از تجربه هایی است که علاوه بر لذت بخش بودن سبب کسب آگاهی از فرهنگ مردم مناطق دیگر و آشنا شدن با آنها می باشد. سفر به برلین نیز یکی از مسافرت های پر طرفدار است و سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این شهر واقع در کشور آلمان سفر می کنند؛ اما قبل از سفر به شهر برلین باید اطلاعاتی درباره آن شهر داشته باشید که در این متن به بررسی راهنمای سفر به برلین می پردازیم.

برلین

شهر برلین که پایتخت کشور آلمان می باشد از جهت جمعیت و همچنین بزرگی مساحت اولین شهر کشور آلمان به حساب می آید. شهر برلین سومین شهر از نظر تعداد بازدیدکنندگان بوده و جایگاه ویژه ای از این نظر دارد؛ اما شهرت برلین تنها از نظر گردشگری نبوده و در زمینه تحصیل نیز یکی از گزینه های مناسب محسوب می شود. در هنگام سفر به شهر برلین می توانید به مراکز خرید معروف و مناسب آن رفته که از جمله آنها می توان به مرکز خرید اروپا اشاره کرد. این مرکز خرید که از اصلی ترین مراکز خرید برلین است با داشتن 100 فروشگاه و رستوران و همچنین سینما از جمله محبوب ترین مرکز های خرید در این شهر است. مرکز های خرید آلکسا، آرکادن و ... نیز از دیگر فروشگاه های این شهر هستند.

[caption id="attachment_5277" align="aligncenter" width="800"]برلین برلین[/caption]

جاذبه های برلین

در سفر به برلین دانستن اطلاعاتی درباره جاذبه ها و مکان های دیدنی این شهر به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از زمان تان برای بازدید ببرید. اگر علاقه مند به بازدید از موزه ها هستید در سفر به برلین می توانید از 153 موزه که در این شهر وجود دارد دیدن کنید؛ اما اگر زمان محدودی در سفر به برلین دارید و نمی توانید از همه موزه های این شهر دیدن کنید جزیره موزه یکی از بهترین ها است که جزو میراث های فرهنگی یونسکو محسوب می شود. در بین آثار این موزه آثاری از یونان باستان، منطقه خاورمیانه و همچنین هنر اسلامی وجود دارد. از دیگر مکان های دیدنی که در سفر به برلین می توانید از آنها دیدن کنید گالری گملده، ملی جدید، هامبورگ بانهوف، کلیسای نیکلای، کلیسای یادبود کایزر ویلهام، دیوار برلین و ... می باشد.

[caption id="attachment_5278" align="aligncenter" width="800"]جاذبه های برلین جاذبه های برلین[/caption]

بهترین زمان برای سفر به برلین از نظر آب و هوا

عوامل زیادی این موضوع را تعیین می کنند که بهترین زمان برای سفر به برلین چه زمانی ست. از جمله این عوامل آب و هوا و شرایط جوی می باشد. آب و هوای شهر برلین در طول سال به شدت متغیر است به طوری که در فصل تابستان هوا سرد و گاهی مرطوب بوده اما در فصل زمستان هوا سرد است به طوری که دما در این فصل به صفر درجه سانتی گراد می رسد. به همین دلیل اگر بخواهیم از نظر آب و هوایی زمان سفر به برلین را مشخص کنیم بهتر است در فصل سرما و زمستان به این شهر سفر نکنید. بهترین زمان برای سفر به برلین از نظر شرایط جوی و آب و هوایی از اواسط ماه اردیبهشت تا اواسط مهر ماه می باشد؛ اما اگر می خواهید این سفر برای شما ارزان تر تمام شود در فصل زمستان به علت یخبندان و سرمای زیاد قیمت هتل ها و همچنین بلیط هواپیما کمتر بوده و هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

[caption id="attachment_5279" align="aligncenter" width="800"]بهترین زمان برای سفر به برلین از نظر آب و هوا بهترین زمان برای سفر به برلین از نظر آب و هوا[/caption]

بهترین زمان سفر به برلین از نظر جشنواره ها

اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به برلین را بر اساس جشنواره هایی که در این شهر برگزار می شود در نظر بگیریم باید در ماه های خرداد تا مهر ماه به این شهر سفر کنید. جشنواره ی موسیقی که در اول تابستان برگزار می شود یکی از جذاب ترین جشنواره های برلین است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند. از دیگر جشنواره ها میتوان به هفته مد، ماراتن برلین و... اشاره کرد.

[caption id="attachment_5280" align="aligncenter" width="800"]بهترین زمان سفر به برلین از نظر جشنواره ها بهترین زمان سفر به برلین از نظر جشنواره ها[/caption]

فرودگاه برلین

برای سفر به برلین باید اطلاعاتی درباره ی فرودگاه بین المللی این شهر داشته باشید. فرودگاه بین المللی تگل که در برلین غربی قرار دارد بزرگترین فرودگاه این شهر است و از نظر رفت و آمد مسافر رتبه چهارم در آلمان را بدست آورده است. از جمله شرکت های هواپیمایی مسافربری که به این فرودگاه پرواز دارند می توان به لوفت هانزا، هواپیمایی عراق، ترکیش ایرلاین، انور ایر، قطر ایرویز و ... اشاره کرد. از دیگر فرودگاه بین المللی که می توانید در سفر به برلین آن را انتخاب نمایید فرودگاه شونفلد می باشد که در جنوب شهر برلین و در نزدیکی شهری به نام شونفلد واقع شده است. از جمله شرکت های هواپیمایی که به این فرودگاه پرواز دارند ایزی جت، رایان ایر، کوندور فلوگدینست و... هستند.

اطلاعات پرواز سفر به برلین

شما می توانید برای پرواز از تهران به برلین از دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی استفاده کنید. برای سفر به برلین شما دو انتخاب دارید که پرواز مستقیم به برلین و یا غیر مستقیم است و در هر دو صورت باید در زمان تهیه بلیط هواپیما این موضوع را مشخص نمایید. از دیگر مواردی که در هنگام تهیه بلیط هواپیما باید در نظر بگیرید سن افراد است. بلیط برای نوزادان و کودکان هم قیمت بلیط برای بزرگسالان نمی باشد. مدت زمانی که سفر و پرواز شما از تهران به برلین طول می کشد در حدود 5 ساعت است که این مدت زمان به تاخیرات هواپیما و یا شرایط جوی نیز مرتبط است و ممکن است تغییر کند.

[caption id="attachment_5281" align="aligncenter" width="800"]اطلاعات پرواز سفر به برلین اطلاعات پرواز سفر به برلین[/caption]

حمل و نقل در برلین

از مهمترین موارد و نکات در سفر به یک شهر و کشور دیگر حمل و نقل در آن می باشد زیرا به طور معمول در یک کشور دیگر دسترسی به خودروی شخصی نداریم. شما در شهر برلین می توانید برای رفت و آمد از اتوبوس ها، مترو و همچنین قطار های شهری استفاده نمایید. تاکسی ها نیز از دیگر گزینه ها برای شما می باشند که قیمت آنها هرچند از مترو و اتوبوس بیشتر است اما نسبت به کشور ها و شهر های دیگر اروپا مناسب تر می باشد و برای مسیر های نه چندان طولانی بیشتر از 4 یورو نخواهد بود. اگر به زبان آلمانی تسلط ندارید می توانید با اکثر راننده های این شهر به زبان انگلیسی صحبت کنید که این موضوع می تواند شما را در گشت و گذار در این شهر کمک کند؛ اما در صورتی که مایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشید باید برای تهیه بلیط اقدام کنید که برای این کار دستگاه هایی برای تهیه بلیط در هر ایستگاه موجود است.

[caption id="attachment_5282" align="aligncenter" width="800"]حمل و نقل در برلین حمل و نقل در برلین[/caption]

نکات مهم در سفر به شهر برلین

نکات زیادی است که باید در سفر به شهر برلین رعایت کنید. سفر به یک شهر در کشوری دیگر نیازمند در نظر گرفتن نکاتی ست. به طور مثال تهیه دارو در کشور های اروپایی سخت است و بدون نسخه دکتر حتی قرص سرماخوردگی نیز در اختیار شما قرار نمی دهند بنابراین اگر از داروی خاصی استفاده می کنید باید آن را کمی بیشتر از میزانی که فکر می کنید نیاز است به همراه ببرید. همچنین مقداری بیشتر از آن چه که فکر می کنید نیاز است با خودتان پول به همراه ببرید. تخمین زدن مقدار هزینه های سفر نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

[caption id="attachment_5283" align="aligncenter" width="800"]نکات مهم در سفر به شهر برلین نکات مهم در سفر به شهر برلین[/caption]

درصورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص وقت سفارت آلمان، ویزای آلمان، تور آلمان و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱