درباره آلمان

درباره آلمان

یکی از کشورهای زیبای اروپا کشور آلمان است. همه ساله هزاران نفر از سراسر دنیا برای  بازدید از دیدنیهای آلمان راهی این کشور می شوند. درباره آلمان میتوان گفت که آلمان یکی از قطب های صنعتی اروپا است. وجود آثار باستانی آلمان را در شمار مکانهای مورد علاقه تاریخ دوستان قرار داده است. در این مقاله می کوشیم شما را با جاذبه های گردشگری آلمان آشنا کنیم و کمی نیز درباره این کشور و مردمانش با شما گفتگو کنیم. همراه ما باشید .

[caption id="attachment_5289" align="aligncenter" width="800"]درباره آ لمان درباره آ لمان[/caption]

آشنایی با کشور آلمان

کشوری که به عنوان جمهوری فدرال آلمان شناخته می شود یکی از زیباترین کشورهای اروپا است. پایتخت این کشور شهر برلین می باشد. درباره آلمان باید بدانیم که مردم این کشور به زبان آلمانی سخن می گویند. بیشتر مردم این کشور مسیحی هستند و از دو فرقه کاتولیک و پروتستان می باشند. نوع حکومت در کشور آلمان پارلمانی است و مردم این کشور پس از ایجاد پول رسمی کشورهای اروپا از واحد پولی یورو استفاده می کنند. بنابراین افرادی که به عنوان توریست و گردشگر برای بازدید از دیدنیهای آلمان به این کشور می روند باید از یورو برای معاملات خود استفاده کنند. کشور آلمان یکی از اعضای پیمان ناتو است و در اتحادیه اروپا نیز فعال می باشد.

[caption id="attachment_5290" align="aligncenter" width="800"]آشنایی با کشور آلمان آشنایی با کشور آلمان[/caption]

جغرافیای آلمان

از نظر موقعیت جغرافیایی کشور آلمان به شانزده ایالت تقسیم شده است. طبیعت کشور آلمان بسیار زیبا است .درباره آلمان جالب است بدانیم که دارای طبیعت چشمگیر و زیبایی است این کشور دارای دشتهای سرسبز، کوهها و جنگلهای چشمگیری می باشد و سواحل زیبایی نیز دارد. برای کسانی که برای بازدید از دیدنیهای آلمان راهی این شهر می شوند طبیعت آلمان بسیار جذاب است. بخش شمالی کشور آلمان زمینهای کم ارتفاعی است که به دلیل وجود سد ها سبز و زیبا نیز است. رودهای راین و وستفالن در این منطقه دشتهای سرسبزی را ایجاد کرده اند. همچنین دریاچه ها و برکه های زیبای زیادی نیز در این کشور وجود دارد که به دقت از آنها نگهداری و حفاظت میشود. یکی از مسائل مهم در کشور آلمان حفاظت و نگهداری از محیط زیست است. طرح های آبی این کشور دقیق و با رعایت نکات حفاظتی از محیط زیست بنا شده اند تا منابع آبی کشور و طبیعت آن را در خطر نیندازند.

بخش مرکزی کشور آلمان نیز برای گردشگران جزئی از دیدنیهای آلمان است. مخصوصا برای کسانی که به ورزشهای زمستانی علاقه دارند این رشته کوهها جذاب می باشند. این کوهها کشور آلمان را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده اند. همچنین بخشی از رشته کوههای آلپ نیز در جنوب کشور آلمان قرار دارد که برای علاقه مندان به کوهنوردی یکی از دیدنیهای آلمان محسوب می شود.

[caption id="attachment_5291" align="aligncenter" width="800"]جغرافیای آلمان جغرافیای آلمان[/caption]

اقتصاد در کشور آلمان

کشور آلمانبزرگترین صادر کننده کالا (از نظر درآمد) و همینطور از نظر واردات کالا دومین کشور جهان محسوب می شود. بر اساس آمارهای سازمان جهانی تجارت میزان صادرات آلمان در سال ۲۰۰۶  میلادی ۱۳۳/۱ تریلیون دلار بود. با این حال همچنان کیفیت زندگی در نیمه غربی آلمان بالاتر از نیمه شرقی آن است.در آلمان صنایع زیادی فعالند. صنایعی چون الکتریکی، مکانیکی، مواد شیمیایی، منسوجات، غذایی و وسایل نقلیه. کارخانه‌های اتوموبیل‌سازی بنز، بی.ام.و و فولکس واگن محصولات خود را در تمام دنیا عرضه می‌کنند. مهمترین صادرات این کشور وسایل نقلیه موتوری و وسایل الکتریکی است.

در سال ۲۰۰۲ میلادی آلمان پنجمین مصرف‌کننده انرژی در جهان بود و دو سوم انرژی اولیه در این کشور وارد می‌ شد. در همین سال آلمان بزرگترین مصرف‌کننده الکتریسیته در میان کشورهای اروپایی بود. در همین سال دولتمردان آلمان تامین نیمی از انرژی‌های مصرفی کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرار دادند. یک موضوع قابل توجه درباره آلمان استفاده زیاد از انرژی های طبیعی است .آلمان بجز زغال سنگ معادن نسبتا کوچک سنگ آهن، بوکسیت، سنگ مس، نیکل، قلع، نقره، پتاس و نمک، ذخایر طبیعی نسبتا کمی دارد. بانکداری و امور مالی از منابع مهم درآمد ارز خارجی است، فرانکفورت یکی از مراکز اصلی امور مالی و تجاری در جهان است. نرخ بیکاری در این کشور ۱/۷ درصد است که همین امر یکی از مهمترین معضلات پیش‌روی سیاستمداران این کشور است.

[caption id="attachment_5292" align="aligncenter" width="800"]اقتصاد در کشور آلمان اقتصاد در کشور آلمان[/caption]

جاذبه های گردشگری شهرهای آلمان

دیدنیهای آلمان بسیار متنوع است.هر کدام از شهرهای این کشور زیبایی ها و جاذبه های خود را دارد. آثار باستانی آلمان نیز توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. در این بخش شما را با زیبایی ها و دیدنیهای آلمان براساس شهرها آشنا می کنیم.

[caption id="attachment_5293" align="aligncenter" width="800"]جاذبه های گردشگری شهرهای آلمان جاذبه های گردشگری شهرهای آلمان[/caption]

برلین

درباره آلمان از شهرهای زیبا و توریستی نام برد که یکی از شهرهای جذاب و دیدنی آلمان برلین است. شما می توانید در این شهر معماری مدرن و زیبای امروزی را در کنار قصرهای به جا مانده از قرون گذشته ببینید. مشهورترین جاذبه در میان آن دسته از دیدنیهای آلمان که در این شهر واقع شده اند باغ وحش زیبای برلین است. این باغ وحش یکی از زیباترین و بزرگترین باغ وحشهای اروپاست.از دیگر دیدنیهای آلمان که در شهر برلین می توانید ببینید ارکستر مشهور آن است .

[caption id="attachment_5294" align="aligncenter" width="800"]برلین برلین[/caption]

مونیخ

درباره آلمان میتوان از جنگی یاد کرد که در آن شهر مونیخ که یکی از دیدنیهای آلمان است تقریبا نابود شد و بازسازی آن سالها زمان برد. اما در این بازسازی مکانهای مختلفی نیز طراحی شد که برخی از آنها به عنوان امروزه دیدنیهای آلمان شناخته می شوند. از آن جمله می توان به پارک المپیک اشاره کرد که در در دهه هفتاد بازیهای المپیک در آن انجام شده اند. این پارک فوق العاده دارای استخرهای شنا، مکانهای مناسب برای ورزشهای آبی و سیستمهای مناسب برای اسکیت روی یخ است. اگر به مونیخ سر زدید یکی از دیدنیهای آلمان در این شهر اردوگاه کار اجباری داخائو می باشد. اردوگاه هایی که در زمان نازیها به اردوگاه های کار اجباری بودند. گفته می شود که بیش از ۳۰ هزار نفر در این اردوگاهها به دست نازی ها به قتل رسیدند.

[caption id="attachment_5295" align="aligncenter" width="800"]مونیخ مونیخ[/caption]

شهر هامبورگ

شهر هامبورگ از بزرگترین شهرهای کشور آلمان است. شهرت هامبورگ به سواحل و اسکله های زیبای آن است. این شهر دارای تعداد زیادی کانال آبی نیز هست. وجود کانالهای آبی باعث شد که این منطقه به عنوان ونیز آلمان نیز شهرت دارد. افرادی که به آلمان سفر میکنند باید حتما برای دیدن دیدنیهای آلمان سری به هامبورگ هم بزنند.برای افرادی که علاقه مند  به شکم چرانی در زمان سفر هستند سفر به هامبورگ توصیه می شود.

[caption id="attachment_5296" align="aligncenter" width="800"]شهر هامبورگ شهر هامبورگ[/caption]

فرانکفورت

شهر فرانکفورت یکی از شهرهای زیبایی است که می تواند به عنوان یکی از دیدنی های آلمان نیز شناخته شود. این شهر بزرگ در حقیقت یک شهر بزرگ صنعتی است. در بازدید از دیدنیهای آلمان با رفتن به این شهر می توانید سری به سالن مشهور اپرای فرانکفورت بزنید. از تفریح و گردش در سواحل رودخانۀ ماین لذت ببرید. خرید کنید و پس از خرید در کافه ها و پارکهای زیبای آن استراحت کنید. همچنین از مهمترین مناطق دیدنی فرانکفورت می توان موزه های آن را نام برد که بخش بزرگی از آثار باستانی آلمان را در خود جای داده اند.

[caption id="attachment_5297" align="aligncenter" width="800"]فرانکفورت فرانکفورت[/caption]

محبوب ترین غذاهای آلمان

در هر سفر خارجی بخش مهمی از سفر را خوراکی ها و رژیم غذایی مردم یک کشور تشکیل می دهد. رژیم غذایی خاص مردم یکی از دیدنیهای آلمان است که باید حتما آن را تجربه کنید. از نظر قیمت، مواد غذایی در کشور آلمان معمولا ارزان است. شما می توانید با دو سه یورو از دکه های دست فروش انواع سوسیس های مشهور آلمانی را تهیه کنید که می توانند پخته یا خام باشند. اگر بخواهید یک ساندویچ آماده بخرید باید پنج یورو بپردازید. فست فودها نیز حدود ۷ یورو هزینه دارند. اما اگر مایل به تهیه غذاهای آسیایی و ترکی هستید باید کمی جستجو کنید.

[caption id="attachment_5298" align="aligncenter" width="800"]محبوب ترین غذاهای آلمان محبوب ترین غذاهای آلمان[/caption]

خصوصیات اخلاقی مردم آلمان

در سفرهای گردشگری که برای بازدید از جاذبه های گردشگری آلمان انجام می شود یکی از نکات جالب خصوصیات اخلاقی مردم آلمان است. یکی از نکاتی که درباره آلمان میتوان بیان کرد نظم و جدیت مردم این کشور است. بسیاری از آنها اهل ورزش هستند و پیاده روی ورزش روزانه مردم این کشور است. اگر مدت زیادی در یکی از شهرهای آلمان بمانید بدون شک مهمانی های فراوانی را خواهید دید. از دیگر دیدنیهای آلمان کارناوالهایی است که به مناسبت جشنهای خاص ملی سالانه برگزار می شود. شاید اگر شما آلمانی ها را به درستی نشناسید گمان ببرید که این مردم بیش از حد جدی هستند اما در حقیقت مردم آلمان در میان جوامع اروپایی به مهربان بودن شهرت دارند. در حقیقت ظاهر مردم آلمان ممکن است سرد و خشن باشد اما این مردم به هیچ وجه اینگونه نیستند. اما به یاد داشته باشید این مردم به شدت به بهداشت، قانون و حفظ طبیعت اهمیت می دهند پس اگر می خواهید از بازدید از این کشور و دیدن دیدنیهای آلمان لذت ببرید بهتر است به اصول اخلاقی آنها احترام بگذارید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص وقت سفارت آلمان، ویزای آلمان، تور آلمان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱