اقتصاد رم

اقتصاد رم

اقتصاد رم بر پایه های بسیار زیادی استوار می باشد که از جمله آنها می توان به مواردی مانند صنعت گردشگری، صنعت پوشاک و مد اشاره کرد که هر یک از این صنایع نقش مثبتی را در اقتصاد رم دارند. در این میان صنعت گردشگری بیشترین تاثیر را بر اقتصاد این شهر دارد چرا که رم دارای جاذبه های بسیار دیدنی و تاریخی می باشد که هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

شهر رم

رم یکی از زیباترین شهرهای اروپایی می باشد که پایتخت کشور ایتالیا نیز هست. شهر رم از باستانی ترین و قدیمی ترین شهرهای جهان می باشد که در طول تاریخ پایتخت بسیاری از پادشاهان شده است و به همین دلیل نیز آثار تاریخی و باستانی بسیار زیادی در این شهر وجود دارد. شهر رم را می توان مهد هنر و زیبایی ها دانست که با قدم زدن در خیابان ها و کوچه های این شهر می توان تاریخ باستان را به وضوح در این شهر لمس کرد. علاوه بر داشتن زیبایی که بیان شد، این شهر از نظر اجتماعی و اقتصادی نیز بسیار پیشرفته می باشد که این امر سبب شده است سطح زندگی در این شهر بسیار بالا باشد و شما می توانید یک زندگی فوق العاده مدرن و استانداردی را در این شهر تجربه کنید.

شهر رم از زمان های بسیار دور مورد توجه بسیاری از بازرگانان و تاجران بوده است که همین امر باعث شد بتواند به یکی از قدرتمندترین شهرهای جهان تبدیل شود. رم را می توان مرکز بسیاری از صنایع ایتالیا نامید که از جمله این صنایع می توان به صنعت پوشاک، صنعت داروسازی و خودرو اشاره کرد. در این مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد اقتصاد رم اطلاعاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

[caption id="attachment_386" align="aligncenter" width="800"]شهر رم شهر رم[/caption]

شرایط اقتصاد رم

همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره شد اقتصاد رم بسیار پیشرفته و پویا می باشد. شما می توانید سالانه هزاران نفر سرمایه گذار از کشورهای دیگر را که برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت، به این شهر مهاجرت می کنند را مشاهده نمایید. اقتصاد کشور ایتالیا بر پایه اقتصاد رم می باشد؛ و این امر سبب شده است که مسئولان مربوط، برنامه ریزی ها و استراتژی های بلند مدتی را برای داشتن اقتصاد قوی داشته باشند. از مهمترین  صنعت ها و بخش هایی که بر اقتصاد و تجارت رم تاثیر مستقیمی دارند و می توان گفت که اقتصاد  رم بر پایه این صنایع هستند می توان به صنعت گردشگری، صنعت پوشاک و مد، صنعت کشاورزی و صنعت فیلم و تلویزیون اشاره کرد. در ادامه در رابطه با هریک از صنعت هایی که بر اقتصاد رم نقش دارند اطلاعاتی را با شما در میان خواهیم گذاشت.

[caption id="attachment_387" align="aligncenter" width="800"]شرایط اقتصاد رم شرایط اقتصاد رم[/caption]

نقش صنعت گردشگری در اقتصاد رم

نقش صنعت گردشگری در اقتصاد رم غیر قابل انکار است چرا که سالانه میلیون ها نفر گردشگر برای بازدید از جاذبه های تاریخی و دیدنی این شهر، به رم سفر می کنند. بسیاری از هنرمندان نیز برای سفر اروپایی خود شهر رم را در اولویت های خود قرار می دهند. رم توانسته است با داشتن جذاب ترین جاذبه ها و آداب و رسوم بی نظیر خود توجه میلیون ها گردشگری را به سوی خود جلب کند. با ورود گردشگران به شهر رم پول های گردشگران به اقتصاد این شهر تزریق می شود که این امر باعث افزایش تولید ناخالص شهر رم شده است و بر پیشرفت و اقتصاد رم تاثیر مثبتی داشته باشد. ورود گردشگران با حجم زیاد سبب کاهش نرخ تورم و درصد بیکاری در این شهر نیز خواهد شد. صنعت گردشگری یکی از صنایع مفید است و تمام زیر ساخت های لازم برای آن در شهر رم موجود می باشد، بنابراین صنعت گردشگری توانسته است بهترین تاثیر را بر اقتصاد رم داشته باشد.

800

نقش صنعت کشاورزی در اقتصاد رم

شهر رم علاوه بر داشتن جاذبه های تاریخی بسیار زیبا، دارای سرزمین های بسیار مناسب جهت کشاورزی نیز می باشد. صنعت کشاورزی یکی از قدیمی ترین صنعت ها در این شهر می باشد که روزگاری مردم شهر رم و اقتصاد رم بر پایه کشاورزی بوده است. امروزه نیز بیشترین تولیدات کشاورزی در زمین های اطراف شهر رم صورت می گیرد و نه تنها اقتصاد رم بلکه اقتصاد ایتالیا نیز بر پایه صنعت کشاورزی و زمین ها کشاورزی موجود در اطراف شهر رم می باشد. بسیاری از افراد در شهر رم نیز به کار کشاورزی مشغول هستند و از این طریق امرار معاش می کنند. شما می توانید زمین های بسیار وسیع و پهناوری که در آن انواع مرکبات و سبزیجات کاشته شده است را مشاهده نمایید. وجود صنعت کشاورزی در این شهر نقش بسیار مثبتی را در اقتصاد رم ایفا کرده است.

[caption id="attachment_389" align="aligncenter" width="800"]نقش صنعت کشاورزی در اقتصاد رم نقش صنعت کشاورزی در اقتصاد رم[/caption]

نقش صنعت پوشاک و مد در اقتصاد رم

از دیگر صنایعی که بر اقتصاد رم نقش زیادی دارد می توان به صنعت پوشاک و مد اشاره کرد. بسیاری از برندهای معروف جهانی در حوزه مد و پوشاک از تولیدات شهر رم هستند که به کل جهان عرضه می شوند. شما می توانید مراکز خریدهای بسیار بزرگ و لوکسی را در این شهر مشاهده نمایید که بازرگانان، تاجران و گردشگران بسیار زیادی در حال خرید و فروش از این مراکز هستند. همچنین وجود صنعت پوشاک در این شهر سبب شده است تا هزاران نفر در شرکت ها و کارخانه های مربوط به آن در حال اشتغال باشند. نقش صنعت پوشاک در اقتصاد رم را می توان از GDP این شهر استخراج کرد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای ایتالیا ، وقت سفارت ایتالیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱