سفر به نروژ

سفر به نروژ

نروژ یکی از کشورهای اروپایی می باشد که با توجه به مساحت زیاد دارای جمعیت نسبتا کمی است. همجوار بودن نروژ با دریا، وجود طبیعت بکر و بی نظیر هر ساله افراد زیادی را به فکر سفر به نروژ می اندازد. برای سفر به این کشور هم راه های زمینی و هم راه هوایی وجود دارد که هر دو مسیر جذابیت خاص خود را دارا می باشند.

کشور نروژ

نروژ یکی از کشورهای شمالی قاره اروپا است. اطراف کشور نروژ را آب فراگرفته است، نروژ دارای کوهستان های زیبا و پوشیده از برف می باشد که جذابیت این کشور را دوچندان کرده است. ساکنین نروژ مردمانی خونگرم هستند اما در عین خونگرمی با مهاجران خارجی ارتباط خوبی برقرار نمی کنند . از آنجایی که بازار کار در نروژ از شرایط خوبی برخوردار است لذا این کشور مهاجرین بسیاری را به خود جذب کرده است. زبان مردم نروژ ، نروژی است که زبانی خاص بشمار می رود.

[caption id="attachment_5215" align="aligncenter" width="800"]کشور نروژ کشور نروژ[/caption]

آب و هوای نروژ برای سفر

نروژ به دلیل واقع شدن در یک منطقه قطبی دارای آب و هوای بسیار سردی می باشد ، البته قسمت های شمالی نروژ ،سردتر از قسمت های جنوبی آن است. در تابستان خورشید تا نیمه های شب قابل مشاهده است و اما برعکس در زمستان، بیشتر از خط افق بالا نمی آید به همین دلیل هوا به شدت سرد و قطبی می شود.

به طور کلی آب و هوای نروژ بسیار متغیر است به گونه ای که ممکن است در یک روز شما شاهد تمام شرایط آب و هوایی در این کشور باشید. یکی از نکات مهم برای اقدام به سفر ، داشتن اطلاعات نسبی در رابطه با اقلیم آب و هوایی آن منطقه است چرا که برای تهیه لوازم شخصی و لباس مناسب دانستن شرایط جو بسیار مهم است. پس برای سفر به نروژ با توجه به فصلی که در آن قرار داریم ، در نظر گرفتن آب و هوا امری ضروری بشمار می رود.

شهرهای مهم و پایتخت نروژ

در هر کشور، برخی شهرها از معروفیت بیشتری نسبت به سایر شهرها برخوردار هستند. به عنوان مثال در ایران اصفهان, شیراز و مشهد از معروفیت زیادی برخوردار است. نروژ نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله شهرهای مهم آن عبارت اند از:

  • شهر اسلو
  • شهر برگن
  • تروندهایم

برای سفر به نروژ شناخت شهرهای معروف با جاذبه های گردشگری بسیار ضروری است. از این رو به معرفی برخی شهرهای مهم این کشور می پردازیم.

بزرگترین شهر نروژ که پایتخت آن هم هست, شهر اسلو می باشد. اسلو جمعیت زیادی را در خود جای داده است، ادارات و سازمان های مهم نروژ در این شهر مستقر هستند. برگن دومین شهر بزرگ نروژ است و دارای منابع گاز و نفت زیادی است از این رو این شهر به یکی از شهرهای ثروتمند منطقه تبدیل شده است. دانشگاه های موجود در برگن از مهمترین مراکز آموزشی این کشور می باشند. تروندهایم بعد از اسلو و برگن پرجمعیت ترین شهر کشور است که اطراف آن را زمین های کشاورزی دربر گرفته است. تروندهایم از مراکز بزرگ تجاری نروژ به حساب می آید که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند.

[caption id="attachment_5216" align="aligncenter" width="800"]شهرهای مهم و پایتخت نروژ شهرهای مهم و پایتخت نروژ[/caption]

شناخت مناطق گردشگری برای سفر به نروژ

برای سفر به نروژ شناخت جاذبه های گردشگری بسیار مهم است از این رو تصمیم به معرفی برخی مناطق گردشگری این کشور زمستانی گرفته ایم. اولین جاذبه ای که با شنیدن نروژ به ذهن ما می آید آبشارها و آبدره های زیبا و باشکوه این کشور است. نروژ دارای سواحل زیبا و چشم نوازی است، همچنین پیاده رو های بسیار خیره کننده و کلیساهای چوبی از دیگر جاذبه های گردشگری در این کشور  به حساب می آیند. آبشار ورینگفوسن یکی از چشم نواز ترین آبشارها در این کشور است ، این آبشار بین اسلو و برگن واقع شده و مورد توجه گردشگران است که سفر به نروژ را برای تفریح انتخاب کرده اند. موزه کشتی وایکینگ ها نیز از دیگر جاذبه های مورد توجه گردشگران این منطقه است.

[caption id="attachment_5217" align="aligncenter" width="800"]شناخت مناطق گردشگری برای سفر به نروژ شناخت مناطق گردشگری برای سفر به نروژ[/caption]

راه های سفر به نروژ

برای سفر به نروژ بهترین راه در واقع همان راه هوایی می باشد، البته برای سفر به این کشور از طریق زمینی هم می توان اقدام کرد. اما در  راه های زمینی باید چندین کشور را پشت سر گذاشت یعنی مسیری بسیار طولانی تر از راه هوایی را طی کرد. انتخاب بیشتر مردم برای سفر به نروژ راه هوایی است، اولین قدم برای سفر مراجعه به شرکت های هواپیمایی و اقدام به تهیه و خرید بلیط می باشد. اگر هدف شما برای سفر به نروژ گذراندن تعطیلات در مدت زمان محدودی باشد بهتر است با تورهای گردشگری برای این سفر اقدام کنید تا سفری لذت بخش را تجربه کنید.

[caption id="attachment_5218" align="aligncenter" width="800"]راه های سفر به نروژ راه های سفر به نروژ[/caption]

اطلاعات ضروری برای سفر به نروژ

قبل از سفر باید اطلاعات ضروری در رابطه با کشور مقصد را در نظر بگیرید، به عنوان مثال دانستن واحد پول کشوری را که قصد سفر به آن را دارید ضروری است تا بتوانید نسبت به تبدیل پول اقدام نمایید. بنابراین بهتر است قبل از سفر به نروژ پول خود را به واحد پول نروژ که کرون است تبدیل کنید. مورد بعدی رزرو هتل برای اقامت می باشد که باید با توجه به شرایط و امکانات خود، هتل محل اقامت را انتخاب کرد.

[caption id="attachment_5219" align="aligncenter" width="800"]اطلاعات ضروری برای سفر به نروژ اطلاعات ضروری برای سفر به نروژ[/caption]

بهترین زمان برای سفر به نروژ

بهترین زمان برای سفر به نروژ ماه مارس می باشد. در این زمان، نروژ آماده پذیرایی از گردشگران است که برای دیدن  ورزش های زمستانی به این کشور می آیند. در این ماه، طبیعت کاملا بکر و زیبا است و هر چه از مارس به سمت ماه آوریل می رویم طبیعت با شکوفه ها و گل های وحشی از مردم استقبال می کند. در ژوئن، آگوست و همچنین جولای روزها به طولانی ترین حالت خود می رسد و زمان مناسبی برای گردشگری در نروژ  است اما در این ماه به دلیل وجود گردشگران، قیمت ها بسیار بالا می رود و هزینه های سفر نسبت به ماه های دیگر افزایش می یابد . در ماه های اولیه سال، نروژ به شدت سرد و تاریک است، اگر در این ماه ها قصد سفر به کشور نروژ را داشتید، همراه داشتن لباس های گرم بسیار ضروری خواهد بود. نوامبر نیز از ماه های تاریک نروژ و بهترین زمان برای مشاهده شفق قطبی است.

[caption id="attachment_5220" align="aligncenter" width="800"]بهترین زمان برای سفر به نروژ بهترین زمان برای سفر به نروژ[/caption]

هزینه های نسبی سفر

هزینه های اولیه سفر، تهیه بلیط هواپیما و تور می باشد و بعد از رسیدن به مقصد، هزینه هایی مثل  اقامت در هتل یا گرفتن خانه،  هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل و همچنین هزینه بازدید از مکان های گردشگری را باید در نظر گرفت. اگر شما قصد سفر با تور های  مسافرتی را دارید، در بعضی هزینه ها مثل هتل و خورد و خوراک صرفه جویی می شود زیرا این هزینه ها بر عهده تور انتخابی شما می باشد.

گرفتن کارت های گردشگری نیز می تواند تا حد زیادی در هزینه های شما صرفه جویی کند. در واقع کارت های گردشگری برای بسیاری از خدمات گردشگران، تخفیفات زیادی را ارائه داده اند که می تواند تا حد زیادی از هزینه های شما کم کند. اگر برنامه های سفر خود را از قبل تعیین کرده اید می توانید با پیش خرید بلیط های حمل و نقل و بسیاری از خدمات دیگر، از تخفیفات خرید غیر حضوری بهره مند شوید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

[caption id="attachment_5221" align="aligncenter" width="800"]هزینه های نسبی سفر هزینه های نسبی سفر[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص وقت سفارت نروژ، ویزای نروژ، تور نروژ و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱