باغ گل آمستردام

باغ گل آمستردام

برخی از کشور ها برای جذب گردشگر تصمیم بر این گرفته اند که مکان هایی مانند پارک و باغ های گل ایجاد کنند. برخی از این باغ های گل در جهان بسیار معروف می باشند. باغ گل آمستردام نیز یکی از این باغ هایی است که معروفیت زیادی در جهان دارد. این باغ گل در پایتخت کشور هلند یعنی شهر آمستردام یکی از مهم ترین قطب های گردشگری این کشور به شمار می رود. نام این باغ گل زیبا، باغ گل کوکنهوف می باشد که در شهر کوچک لیسه در جنوب شهر آمستردام، پایتخت کشور هلند قرار دارد به باغ گل آمستردام نیز معروف می باشد.

تاریخچه باغ گل آمستردام

کوکنهوف در شهر لیسه در جنوب شهر آمستردام قرار دارد. این باغ که به باغ کوکنهوف یا باغ آمستردام معروف است به خانواده تلگین تعلق داشت و در واقع این مکان شکارگاه این خانواده محسوب می شد. در قرن 15 میلادی در این باغ آشپزخانه ای احداث کردند که از گیاهان و حیواناتی که در آنجا بودند برای طبخ غذا استفاده کنند. به همین دلیل از همان زمان تاکنون این باغ به باغ کوکنهوف یا باغ آشپزخانه معروف شده است. بعد از گذشت چندی مالکیت این باغ به دختر خانواده رسید و بعد از اتفاقاتی زیادی او در نهایت در سن 35 سالگی در اثر بیماری سل در گذشت و پس از آن این باغ به دست چند بازرگان افتاد و از مالکیت این خانواده خارج شد. بعد از چندی تصمیم گرفتند که در این باغ تغییراتی ایجاد کنند و آن را به یک باغ گل و مکان گردشگری تبدیل کردند. هم اکنون این باغ یکی از باغ گل های مشهور اروپا به شمار می رود.

[caption id="attachment_654" align="aligncenter" width="800"]تاریخچه باغ گل آمستردام تاریخچه باغ گل آمستردام[/caption]

قسمت های مختلف باغ گل آمستردام

باغ گل آمستردام یا کوکنهوف علاوه بر داشتن گل های زیبا، مکان هایی را برای دیدنی تر کردن این باغ گل در نظر گرفته است.

باغ های لاله: یکی از گل هایی که در باغ گل آمستردام بسیار معروف است، گل لاله می باشد که قسمت کوچکی از این باغ را به خود اختصاص داده است.

آلاچیق: در باغ گل آمستردام 5 آلاچیق وجود دارد که به شکل خانه های تابستانی ساخته شده است که در آن ها گیاهانی مانند گل های نرگس و رز به نمایش گذاشته می شوند.

آبنما ورود: در این باغ برای زیباسازی، آبنماها و رودهای بسیار زیبا و چشم نوازی ساخته شده است که در اکثر این رودها گل هایی مانند نیلوفر پرورش داده می شود که به زیبایی باغ می افزاید.

درختان: در این باغ علاوه بر گل های قشنگ، تعداد زیادی درختان زیبا و متنوع نیز وجود دارد. بعضی از این درخت ها فقط جنبه زیبایی ندارند و میوه می دهند. حدود 87 نوع درخت در این باغ می توان یافت. تعداد کل درخت ها در باغ آمستردام به  2500 درخت می رسد.

رستوران و کافی شاپ: در این باغ چهار مکان در نظر گرفته شده است که گردشگران می توانند در آنجا غذا نوش جان کنند.

1.   غرفه جولیا: این غرفه یکی از قدیمی ترین غرفه های این باغ می باشد ولی با این حال یکی از محبوب ترین مکان ها است.

2.   غرفه ویلهلمینا: این غرفه در یکی از زیباترین قسمت های باغ گل آمستردام قرار دارد.

3.   غرفه پنکیک: در این غرفه همانطور که از نامش پیدا است می توانید پنکیک های بسیار لذیذ نوش جان کنید.

4.   غرفه چای: در این غرفه می توانید هر نوع چایی که در نظر دارید را بیابید و از نوشیدن آن ها لذت ببرید.

[caption id="attachment_655" align="aligncenter" width="800"]قسمت های مختلف باغ گل آمستردام قسمت های مختلف باغ گل آمستردام[/caption]

تفریحات باغ گل آمستردام

در باغ گل آمستردام برای اینکه گردشگران عزیز علاوه بر اینکه از گل های زیبا لذت ببرند، سرگرمی و تفریحی نیز داشته باشند یک سری فعالیت در نظر گرفته شده است که به یک سری از آن ها در این قسمت اشاره می کنیم:

1.   قلعه کوکنهوف: این قلعه تنها قسمتی است که از گذشته این باغ باقی مانده است. این قلعه مکانی بوده است که گیاهان مورد استفاده خانواده تلگین که در قصر کوکنهوف زندگی می کردند را تامین می کرد.

2.   بازدید از نمایشگاه: در باغ آمستردام نمایشگاه هایی وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

3.   دوچرخه سواری: دوچرخه سواری در میان زمین هایی که دور آن را لاله های زیبا فرا گرفته است، یکی از بهترین تفریحاتی است که در این باغ وجود دارد.

4.   خرید گل لاله: یک ویژگی که این باغ دارد این است که شما علاوه بر اینکه می توانید از دیدن لاله ها لذت ببرید می توانید تعدادی از آن ها را نیز خریداری کنید.

5.   پیک نیک: در این باغ مکان هایی وجود دارد که به شما این اجازه را می دهند در آنجا پیک نیک برپا کنید.

6.   قایق سواری: در این باغ یک ویژگی نابی وجود دارد که می توان در کانال و آبراه های آن قایق سواری کنید و از مناظر زیبای این باغ لذت ببرید.

7.   رژه گل: در طول سال یک روز خاص را انتخاب می کنند و در آن رژه ای برپا می کنند و در آن روز هزاران گل زیبا را می آرایند و در معرض دید قرار می دهند.

[caption id="attachment_656" align="aligncenter" width="800"]تفریحات باغ گل آمستردام تفریحات باغ گل آمستردام[/caption]

نکاتی درباره ی باغ گل آمستردام

1.   اولین نمایشگاه گلی که در باغ گل آمستردام بر پاشد این باغ را به پارک اروپا معروف کرد.

2.   هر سال در این باغ مسابقات زیادی با جوایز ناب برگزار می شود.

3.   برخی از انواع لاله در این باغ وجود دارد که در جای دیگر نمی توان آن را یافت.

4.   تاکنون حدود 50 میلیون توریست از 100 کشور مختلف از این باغ دیدن کرده اند.

5.   سی نفر به صورت تمام وقت برای باغبانی این باغ همیشه در آنجا حضور دارند.

6.   اگر کسی بخواهد پیاده تمام باغ را بگردد حدود 4 ساعت وقت نیاز است.

7.   این باغ یکی از زیباترین باغ های ساخت دست انسان در سازمان جهانی توریسم شناخته شده است.

[caption id="attachment_657" align="aligncenter" width="800"]نکاتی درباره ی باغ گل آمستردام نکاتی درباره ی باغ گل آمستردام[/caption]

بازدید و بهای بلیط در باغ گل آمستردام

هزینه بلیط: برای بزرگسالان 55000 تومان، برای کودکان 8 الی 11 سال 27500 تومان و یک استثناء وجود دارد که اگر به صورت گروهی با تعداد بالای 20 نفر بخواهید بلیط تهیه کنید، بلیط برای هر فرد 46400 تومان حساب می شود.

هزینه پارکینگ: هزینه پارکینگ برای هر ماشین 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

[caption id="attachment_658" align="aligncenter" width="800"]بازدید و بهای بلیط در باغ گل آمستردام بازدید و بهای بلیط در باغ گل آمستردام[/caption]

دسترسی به باغ گل آمستردام

دسترسی به این باغ از آمستردام  در کشور هلند مسافت زیادی ندارد و در نهایت اگر بدون ترافیک سفر کنید حدود 30 دقیقه طول می کشد که به باغ گل آمستردام برسید.

شما اگر قصد دارید با وسیله نقلیه عمومی به این باغ برسید، می توانید از قطار و اتوبوس نیز استفاده کنید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱