درباره بورگونی

درباره بورگونی

ناحیه بورگونی فرانسه ناحیه ای دیدنی در فرانسه می باشد که به دلیل داشتن شالیزارهای طبیعی و مناطق تاریخی فراوان از قبیل کاخ ها و کلیسا ها و موزه ها مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات لازم درباره بورگونی را بدست آورید:

درباره بورگونی فرانسه

بورگونی اسم ناحیه ای از فرانسه می باشد که پیدایش آن به سیاه های ترسایی می رسد. ترسایی ها پس از اقدام علیه کشور روم موفق به پیروزی در برابر امپراطوری قدرتمند روم نشدند و پس از گذر از رودخانه در این منطقه اسکان یافتند که پس از سالها به کشور گشایی فرانسوی ها افزوده شد و امروزه بخشی از فرانسه به حساب می آید. درباره بورگونی می توان گفت بورگونی سرزمینی سرشار از شالیزارها و مناطق گردشگری است که مورد خیل عظیمی از گردشگران قرار گرفته است و هر ساله گردشگران بسیاری از بورگونی فرانسه دیدن می نمایند. به قدمت تاریخی این سرزمین می توان از نگاه کردن به جای جای نقاط این منطقه پی برد که امروزه با پیشرفت فناوری بورگونی فرانسه نیز هم راستا پیشرفت نموده و ساختمان های مدرن نیز در این ناحیه دیده می شود. چنانچه به دنبال سرزمینی سرشار از زیبائی جهت گشت و گذار می گردید بورگونی فرانسه بهترین انتخاب برایتان خواهد بود.

[caption id="attachment_1104" align="aligncenter" width="800"]درباره بورگونی فرانسه درباره بورگونی فرانسه[/caption]

بخش های شهری بورگونی فرانسه

درباره بورگونی باید گفت که ناحیه بورگونی از 4 شهرستان تشکیل شده است که می توان در هر یک از این شهرستان ها محصول به ویژه خود شهرستان را یافت اما چیزی که در همه شهرستان ها مرسوم می باشد وجود اماکن گردشگری فراوان می باشد که سالانه بسیاری از گردشگران را به این ناحیه می کشاند. 4 شهرستان بورگونی فرانسه کوت دور، نیوره، ساونت لویره و یون نام دارند که مرکز شهر های آنها نیز به ترتیب ذیژون، نورس، ماکون و اوسر نام گذاری شده اند که شهر کوت دور به داشتن شراب های ناب مشهور است البته ناحیه بورگونی فرانسه به داشتن شراب های ناب مشهور می باشد اما شرابهای تولید شده در کوت دور مرغوب تر از دیگر تولیدات این ناحیه خواهد بود.

جمعیت بورگونی فرانسه

ناحیه بورگونی فرانسه از پیدایش 411 ترسایی در این منطقه به وجود آمده است اما اکنون جمعیت این منطقه بسیار افزایش یافته است و از هر مذهب و فرقه ای در این ناحیه می توان مشاهده کرد. جمعیت این ناحیه در سرشماری 2006 انجام گرفته است که در آن زمان حدود 1,700,000 نفر بوده است  و در سال 2010 بیش از 3,200,000 نفر بوده است که جمعیت این ناحیه امروزه حدود 4 میلیون نفر تخمین زده می شود. رئیس جمهور این ناحیه فرانسوا پاتریات می باشد که از حزب سوسیالیست بوده و مردم این ناحیه از این رئیس جمهور راضی هستند. جمعیت این ناحیه به دلیل مناسب بودن آب وهوای بورگونی فرانسه و همچنین وجود شالیزارهای بی شمار در این ناحیه رو به افزایش است و برخی به دلیل ایجاد کسب و کار نیز به این منطقه کوچ می کنند.

[caption id="attachment_1106" align="aligncenter" width="800"]جمعیت بورگونی فرانسه جمعیت بورگونی فرانسه[/caption]

فرهنگ مردم بورگونی فرانسه

درباره بورگونی و فرهنگ مردم آن باید گفت بورگونی فرانسه به داشتن غذاهای خوش طعم و محلی مشهور است چرا که تمامی اقلام مورد نیاز جهت پخت و پز را می توان از جای جای این ناحیه بدست آورد و کشت برنج از شالیزار های این ناحیه طعم و بوی دیگری خواهد داشت و مورد توجه بسیاری قرار خواهد گرفت. معروف ترین غذای این ناحیه جوجه پخته شده همراه با می و بوف مشهور و اختصاصی بورگونی می باشد که مردم بورگونی از این غذا به عنوان خوشمزه ترین غذای این منطقه یاد می کنند. مردم اصل بورگونی به زبان بورگوندی سخن می گویند اما در تمامی افراد این منطقه شاهد این زبان نیستیم و به دلیل تسلط فرانسه بر این منطقه زبان مرسوم این منطقه رفته رفته به زبان فرانسوی بدل می شود و تمامی مردم این ناحیه توانایی سخن گفتن به زبان فرانسوی را دارند. مردم بورگونی مردمی مهمان نواز هستند که در سفرتان به بورگونی شما را یاری خواهند داد و با مهمان نوازی پذیرای گردشگران خواهند بود.

[caption id="attachment_1107" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم بورگونی فرانسه فرهنگ مردم بورگونی فرانسه[/caption]

مناطق گردشگری بورگونی فرانسه

درباره بورگونی می توان گفت جای جای ناحیه بورگونی فرانسه را می توان به عنوان منطقه گردشگری این ناحیه نامید چرا که این منطقه سرشار از مناظر طبیعی و کلیسا ها و موزه هایی است که قدمت تاریخی آنها حتما وصف برانگیز خواهد بود. این ناحیه به دلیل اینکه سالیانی بدست ترسایی ها اداره شده است برخی مناطق ساخته شده در آن دوران را در خود نگهداری کرده که دیدن این مناطق قطعا لذت بخش خواهد بود. همچنین شالیزار های این ناحیه از جمله بهترین شالیزار های فرانسه به شمار می رود. چنانچه می خواهید تاریخ فرانسه را به عینه ببینید گردش در ناحیه بورگونی بهترین انتخاب برایتان خواهد بود و این منطقه تاریخ گویای فرانسه به حساب خواهد آمد. همچنین این منطقه سرشار از سرسبزی های طبیعی است که گشت و گذار در این منطقه را لذت بخش تر می کند.

[caption id="attachment_1108" align="aligncenter" width="800"]مناطق گردشگری بورگونی فرانسه مناطق گردشگری بورگونی فرانسه[/caption]

موزه های بورگونی فرانسه

همانطور که در بخش قبل نیز درباره بورگونی اشاره شد موزه ها بخش جدایی ناپذیر از تاریخ یک مملکت می باشد که موزه های موجود در بورگونی فرانسه را می توان تاریخ فرانسه دانست چرا که برخی از ویژگی های قدیمیان فرانسه را به نمایش در می آورد. موزه هنر های زیبا بورگونی از مهم ترین موزه های هنر در سطح فرانسه به شمار می رود که بسیاری از آثار ارزشمند هنرمندان را می توان در این موزه یافت و همچنین آثاری مدرن از کشور مصر نیز در این موزه نگهداری می شود. موزه زندگی بورگوندی دیگر موزه این ناحیه می باشد که شرح حال زندگی در بورگونی بین قرون 18 تا 20 را به تصویر کشیده است و تمامی فرهنگ مردم آن زمان همچنین طرز لباس پوشیدن و خوراک را به نمایش درآورده که تماشای این موزه بسیار لذت بخش خواهد بود. موزه ماگنین از دیگر موزه های بورگونی فرانسه می باشد که در هتل لاتین تاسیس شده که آثار هنری بسیاری در این موزه نگهداری می شود

[caption id="attachment_1109" align="aligncenter" width="800"]موزه های بورگونی فرانسه موزه های بورگونی فرانسه[/caption]

کلیسا های بورگونی

درباره بورگونی و کلیساهای آن باید گفت کلیساها از دیگر اماکن دیدنی ناحیه بورگونی فرانسه می باشند که از زمان پیدایش تا کنون بافت اولیه خود را حفظ نموده اند و امکان بازدید از این کلیسا ها برای عموم وجود خواهد داشت. کلیسای بانوی ما مهمترین کلیسای این ناحیه می باشد که ساخت آن بیش از 20 سال به طول انجامیده است و وجود طاق های شکسته و تیز در این کلیسا به زیبائی آن افزوده که در بخش شمالی کاخ دوک قرار دارد. کلیسای سنت بلیژ از دیگر کلیساهای مشهور ناحیه بورگونی فرانسه می باشد که ساخت آن به گونه ای قدرتمند بوده که بافت اولیه آن تاکنون به جای مانده که هنر معماری دوران قدیم را به نمایش درمی آورد.

[caption id="attachment_1110" align="aligncenter" width="800"]کلیسا های بورگونی کلیسا های بورگونی[/caption]

هتل های بورگونی فرانسه

هتل ها از مهمترین مواردی است که هر شهر گردشگری باید به آن توجه نماید در همین راستا درباره بورگونی و هتل های آن باید گفت هتل های بزرگی در ناحیه بورگونی فرانسه تاسیس شده که آماده ارائه خدمات به گردشگران می باشند. از هتل های ناحیه بورگونی فرانسه می توان به هتل های له ریچه بورگ، له چپ، لس اورسولینی، لس جاردینس ده لوئیس، کارپ دیم و... اشاره کرد که هر کدام خدمات به خصوصی داشته و بهترین خدمات را ارائه خواهند داد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱