فرهنگ مردم هلند

فرهنگ مردم هلند

کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی است که در شمال غربی این قاره قرار دارد. با توجه به وجود گرایشات و فرهنگ های مختلف در این کشور، لازم است تا با شناخت فرهنگ مردم هلند به این کشور قدم بگذاریم زیرا در صورت عدم آشنایی ممکن است در برخوردها و گفتگوها با مردم این کشور دچار سردرگمی شویم. در این مقاله در ابتدا به معرفی  کشور و مردم هلند می پردازیم و سپس در مورد فرهنگ مردم هلند اطلاعاتی را ارائه می دهیم.

کشور هلند

همانطور که اشاره کردیم، هلند ( به انگلیسی: The Netherlands و Holland) کشوری با مساحت ۴۱٬۵۲۸ کیلومتر مربع در قسمت شمال غربی قاره اروپا می باشد. این کشور با کشورهای آلمان از سمت شرق، بلژیک از جنوب و از سمت غرب به وسیله دریا با انگلستان همسایه می باشد. پایتخت این کشور شهر آمستردام و نوع حکومت آن پادشاهی می باشد.

زبان رسمی این کشور هلندی و واحد پول آن یورو می باشد. این کشور با اینکه در حدود 40 برابر کوچکتر از ایران است اما اقتصاد آن با توجه به تولید ناخالصی این کشور در رتبه هفدهم جهان قرار دارد. اقتصاد این کشور بیشتر بر پایه محصولات کشاورزی و دامپروری است که با توجه به آمارها برابر کل صادرات نفتی و غیر نفتی ایران در سال 95 یا 2016 می باشد.

[caption id="attachment_601" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم هلند فرهنگ مردم هلند[/caption]

مختصری از تاریخ کشور هلند

با توجه به آثار به جا مانده از دوران باستان، می توان گفت سکونت انسان ها در این ناحیه به سال 900 میلادی برمی گردد و اولین انسان هایی که به این ناحیه رسیده بودند، این احتمال وجود دارد که در پست ترین ناحیه کرانه رود روته ساکن شده باشند. این کشور تا قبل از استقلال تحت حاکمیت امپراتوری هابسبورگ قرار داشت. در سال 1648 و اوایل قرن هفدهم میلادی پس از یک جنگ تمام عیار 80 ساله مردم این کشور به سلطه اسپانیا پایان دادند و با استقرار یک جمهوری و برقراری امنیت و آرامش کشور هلند را تاسیس کردند.

فعالیت مردم و بزرگان هلند سبب شد این کشور در قرن هفدهم میلادی در قسمت های فرهنگی، سیاسی و تجاری، اقتصاد و هنر به تدریج پیشرفت های بسیاری کند که از این دوره به عنوان دوران طلایی هلند یاد می شود. همچنین در قرن های هفدهم و هجدهم میلادی جنگ هایی میان هلند و انگلستان در گرفت که ناشی از تسلط این کشور بر بازرگانی دریایی و افزایش نفوذ بر دریاها بود. در حال حاضر نوع حکومت این کشور از نوع پادشاهی است که البته شاه و ملکه از مقامات در حد تشریفاتی هستند و قدرت در دست نخست وزیر و دولت او است.

[caption id="attachment_602" align="aligncenter" width="800"]مختصری از تاریخ کشور هلند مختصری از تاریخ کشور هلند[/caption]

مردم هلند

کشور هلند جمعیتی در حدود 17.250.000 نفر دارد. مردم هلند تاریخچه ای بر اساس سنت صلح آمیز، تحمل اجتماعی بسیار در طول تاریخ، جوامع و موسسات جداگانه بین کاتولیک ها و پروتستان ها و شهروندان سکولار دارد که امروزه جامعه هلندی یکی از بهترین کشورها از نظر سطح فرهنگ بین المللی و گردشگری است. طبق آمارها در سال 2015 مردم این کشور را در حدود 50 درصد بی دین، 23 درصد کاتولیک رومی، 15.5 درصد پروتستان، 4.6 درصد از دیگر مذاهب مسیحیت، حدود 5 درصد مسلمان و 1.1 درصد از سایر ادیان تشکیل می دهند.

از نظر فرهنگ مردم هلند این جامعه در سطح بالایی قرار دارد، با توجه به قوانینی که در کشور هلند تصویب شده می توان فهمید که سطح فرهنگ مردم هلند و آزادی به اندازه ای بالا است که این قوانین را پذیرفته اند و به ارزش ها و حقوق یکدیگر احترام می گذارند. نمونه هایی از این قوانین عبارتند از:

  • ایجاد قوانین برای مبارزه با مواد مخدر و پیشرفت بکارگیری این سیاست
  • لغو مجازات اعدام در سال 1870
  • مجوز مجازات زنان در سال 1917
  • اولین کشور در قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان در سال 2001
  • قانونی شدن حق سقط جنین، فاحشگی و حق خودکشی
[caption id="attachment_603" align="aligncenter" width="800"]مردم هلند مردم هلند[/caption]

آشنایی با فرهنگ مردم هلند

آداب و رسوم مردم هلند و فرهنگ این کشور با توجه به وجود قومیت های مختلف می تواند گوناگون باشد. همچنین از دیگر عواملی که سبب گوناگونی فرهنگ مردم هلند است، می توان گفت موقعیت جغرافیایی این کشور بین کشورهایی چون آلمان، فرانسه، انگلیس است که به نوعی تلاقی فرهنگ این کشورها می تواند عامل تفاوت فرهنگ مردم هلند در بخش های گوناگون این کشور باشد.

همانطور که اشاره کردیم فرهنگ مردم هلند به گونه ای است که آنها را مجاب می کند تا به یکدیگر احترام بگذارند، البته این را بدانید که آنها نسبت به هر فردی رفتاری مناسب با شناختی که از وی دارند، از خود بروز می دهند پس ایجاد رابطه و شناخت آنها، یادگیری زبان هلندی و نزدیک شدن با فرهنگ مردم هلند می تواند شما را در صمیمی شدن با مردم این کشور بسیار کمک کند.

همچنین همانطور که اشاره کردیم، مردم این کشور بسیار به یکدیگر احترام می گذارند و شما را با توجه به نقاط قوت و ضعفی که دارید فردی ارزشمند تلقی می کنند. شما می توانید این مورد را در برخورد با فرهنگ مردم هلند، به خوبی بخصوص در کارهای گروهی و شرکتی ببینید.

[caption id="attachment_604" align="aligncenter" width="800"]آشنایی با فرهنگ مردم هلند آشنایی با فرهنگ مردم هلند[/caption]

آداب و فرهنگ مردم هلند

از جمله آداب و فرهنگ مردم هلند می توان به نکات زیر اشاره نمود:

  • مهم بودن دست دادن به عنوان رفتاری محترمانه در ابتدا و انتهای هر ملاقات.
  • احوال پرسی به صورت روبوسی گونه ها در روابط صمیمانه صورت می گیرد.
  • مردم این کشور دوست دارند تا پس از آشنایی و شناخت از طرف مقابل، به اسم کوچک صدا زده شوند.

از جمله دیگر سنت های مردم هلند می توان گفت:

  • اهمیت و مشارکت در ورزش از جمله فوتبال، هاکی، تنیس و بسیاری از ورزش های دیگر.
  • اهمیت به حقوق زنان و حیوانات در این کشور.
  • اهمیت و آشنایی اکثر مردم با زبان انگلیسی
  • از جمله فرهنگ مردم هلند می توان به احترام به میزبان در دعوت ها و مهمانی ها، ناپسند بودن اسراف غذا، عدم تعارف توسط مهمان در غذا خوردن، ابراز نظر و موضع خود به صورت صریح و شفاف، حساس بودن نسبت به اطلاعات شخصی خود در مقابل کسانی که نسبت به آنها شناخت کامل ندارند، مهم بودن قرارها و زمان آن اشاره کرد.
[caption id="attachment_605" align="aligncenter" width="800"]آداب و فرهنگ مردم هلند آداب و فرهنگ مردم هلند[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱