فرهنگ مردم ایتالیا

فرهنگ مردم ایتالیا

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد فرهنگ مردم ایتالیا بپردازیم. اگر به دنبال این هستید که در مورد فرهنگ مردم ایتالیا اطلاعاتی را بدست آورید، در این مقاله همراه ما باشید. کسانی که قصد دارند به ایتالیا سفر کنند بهتر است که پیش از سفر در مورد فرهنگ مردم ایتالیا اطلاعاتی بدست آورند. آگاهی از فرهنگ مردم ایتالیا پیش از سفر به این کشور موجب خواهد شد که از بودن در این کشور لذت ببرید. فرهنگ مردم ایتالیا، پیوند بسیار عمیقی را با هنر، موسیقی، معماری و فرهنگ غذایی دارد به دلیل این که ایتالیا مرکز امپراطوران روم بوده است و در عصر خود مهم ترین امپراطوری به شمار می رفته است، فرهنگ ایتالیا نیز بسیار غنی است.

فرهنگ، مبحث گسترده ای است. به طور کلی به آداب رسوم، افکار، عقاید، زبان و ... فرهنگ گفته می شود. به طور معمول هر کشوری فرهنگ خاص خود را دارد که در طول تاریخ شکل گرفته است و به همین دلیل در سطح جهان شاهد بروز و ظهور فرهنگ های مختلفی هستیم. فرهنگ مردم ایتالیا جزئی از فرهنگ جهانی است و با این وجود مختصات خاص خود را دارد. فرهنگ مردم ایتالیا بسیار غنی است و سابقه تاریخی آن، در شکل گیری فرهنگ کشور ایتالیا بی تاثیر نبوده است. فرهنگ مردم ایتالیا، از منطقه ای به منطقه ای دیگر تفاوت دارد و به دلیل است که قومیت های مختلفی در این کشور زندگی می کنند. طبیعی است که فرهنگ مردم ایتالیا از تنوع برخوردار باشد.

از طرفی کشور ایتالیا با کشورهایی مانند سوئیس، فرانسه، اسلوونی و اتریش همسایه است و همسایگی با این کشورها سبب شده است که یک نوع تبادل فرهنگی به وجود بیاید.

[caption id="attachment_312" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم ایتالیا فرهنگ مردم ایتالیا[/caption]

زبان ایتالیا

زبان، یکی از عناصر فرهنگ مردم ایتالیا و فرهنگ سایر کشورها می باشد. زبان رسمی در این کشور ایتالیایی می باشد و این زبان به عنوان زبان مادری حدود نود و سه درصد مردم این کشور، محسوب می شود. ایتالیا همچنین دارای مردمان بومی است که به زبان های مختلفی از جمله یونانی، کرواتی، آلمانی، کاتالونیایی و ... هم تکلم می کنند. علاوه بر این زبان ها گویش های مختلفی نیز در فرهنگ مردم ایتالیا یافت می شود که می توانیم به سیسیلی، ونیزی، ساردینی، لیگوریان و ... هم اشاره داشته باشیم.

[caption id="attachment_313" align="aligncenter" width="800"]زبان ایتالیا زبان ایتالیا[/caption]

هنر و معماری در ایتالیا

هنر و معماری در ایتالیا یکی دیگر از جلوه های فرهنگ مردم ایتالیا است. در این کشور بسیاری از سبک های معماری معروف جهان پایه گذاری شده اند که از جمله آن ها می توانیم به سبک های رنسانسی، رومی، باروکی و ... اشاره داشته باشیم. در کشور ایتالیا چند سازه معروف دنیا از جمله برج پیزا نیز وجود دارد که از معماری خاص این کشور سرچشمه گرفته است و در طول سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

در این کشور موزه های متعددی وجود دارد که بازتابی از فرهنگ مردم ایتالیا است. اگر می خواهید اثری از هنر را در ایتالیا مشاهده کنید بازدید از کلیساهای این کشور و ساختمان های عمومی آن می تواند مناسب ترین گزینه باشد.

[caption id="attachment_314" align="aligncenter" width="800"]هنر و معماری در ایتالیا هنر و معماری در ایتالیا[/caption]

آشپزی ایتالیایی

یکی از نمودهای ویژه فرهنگ مردم در ایتالیا، آشپزی آن است. بسیاری از فرهنگ های غذایی که در سطح جهان وجود دارند تاثیر گرفته از آشپزی ایتالیایی ها است به طور یقین آشپزی نیز جزئی از فرهنگ محسوب می شود. در بین فرهنگ غذایی این کشور پنیر و پاستا از شهرت خاصی برخوردار هستند. پاستا از تنوع زیادی برخوردار است که با توجه به ابعاد و اشکال به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود که می توانیم به اسپاگتی، لازانیا، پنه، فوسیلی و ... اشاره داشته باشیم. شاید برای شما جالب توجه باشد که در ایتالیا دو منطقه ای را نمی توانید پیدا کنید که از لحاظ فرهنگ غذایی مشابه هم باشند. اسپاگتی و پیتزا که به عنوان معروف ترین غذاهای ایتالیایی شناخته می شوند در مرکز ایتالیا برای اولین بار ابداع شده اند. غذاهایی که حاوی گوجه، سس، پنیر و فلفل هستند بیشتر به جنوب این کشور تعلق دارند.

[caption id="attachment_315" align="aligncenter" width="800"]آشپزی ایتالیایی آشپزی ایتالیایی[/caption]

لباس‌های سنتی

یکی دیگر از جلوه های فرهنگ مردم ایتالیا در پوشش مردم این کشور است. مردم ایتالیا به دلیل سبک خاص پوشیدن لباس، معروف هستند. ایتالیایی ها بیشتر ترجیح می دهند که بر اساس مد روز و رسمی لباس بپوشند. به طور معمول مردمان ایتالیا در موقعیت های مختلف لباس متناسب با آن موقعیت را بر تن می کنند. به طور کلی اکثر مردم این کشور ترجیح می دهند که لباس های باز را به جای خیابان ها و رستوران ها، در سواحل و استخرها استفاده کنند. همچنین در رستوران و کلیسا معمولا لباس جین بر تن نمی کنند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای ایتالیا ، وقت سفارت ایتالیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱