جاذبه های کرت

جاذبه های کرت

یکی از جزایر یونان که امروزه مسافران زیادی  را از سراسر دنیا به خود جذب می کند، جزیر کرت و جاذبه های کرت است. مجمع الجزایر یونان از چند ده جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است . بیشتر این جزیره ها قابل سکونت نیستند و فقط حدود 220 جزیره از این جزایر قابل زندگی هستند. به طور کلی کشور یونان به دلیل آب های گرم و تاریخ غنی در میان گردشگران بسیار پرطرفدار است. مشهورترین این جزایر، جزیر کرت است. همه ساله هزاران نفر از سراسر دنیا برای بازدید از جاذبه های کرت راهی این منطقه می شوند.

[caption id="attachment_716" align="aligncenter" width="800"]جاذبه های کرت جاذبه های کرت[/caption]

در میان دیدنی های یونان، جزیره کرت با استقبال خوبی در میان گردشگران جهان روبرو شده است و علت این مسئله وجود سواحل گرم مدیترانه و تفریحگاه های زیبا است. همچنین به سبب قدمت تاریخی این منطقه دارای آثار تاریخی مختلفی از دوره های مختلف تاریخی است. قلعه هایی از قرن چهاردهم میلادی و آثار معماری به جا مانده از ارتباط این منطقه با تمدن اسلامی از جاذبه های گردشگری کرت محسوب می شوند.

جزیره کرت به عنوان یکی از پنج جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است. آب و هوای این منطقه گرم و ملایم است و هوای مدیترانه ای دلپذیری دارد. مشهورترین جاذبه های کرت برای گردشگران، استراحت در ساحل گرم و تفریحات آبی مانند شنا، غواصی و قایقرانی می باشد. در این مقاله می کوشیم شما را با بخشی از جاذبه های کرت آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

شهر باستانی کنوسوس در جزیره کرت یونان

یکی از جاذبه های کرت معماری زیبای آن است. معماری این شهر برای گردشگران بسیار جذاب است. محیط آرام و سبک قدیمی معماری کرت یکی از چیزهایی است که توجه گردشگران را جلب کرده است. نشانه هایی از اروپای قرون وسطی و همچنین معماری اسلامی به جا مانده از دوران سلطه عثمانی به سادگی در این شهر قابل دیدن است. همچنین طبیعت کرت مانند بسیاری دیگر از مناطق حاشیه دریای مدیترانه سرسبز و زیبا است. کوه های بلند و زیبا و دره های حاصلخیز این منطقه طبیعی بهشتی را ایجاد کرده است. از دیگر مکان های دیدنی کرت می توان به دریاچه زیبای کورناس، فلات لاسیتی، غار زونیانا و آنگویا نام برد. شما می توانید با کشتی از یونان به این منطقه سفر کنید و جاذبه های کرت را از نزدیک ببینید.

کاخ ملیا  (Palace of Malia)

یکی از جاذبه های کرت که از تمدن کشور یونان برجا مانده است کاخ ملیا می باشد. قدمت این کاخ به 1900 سال قبل از تولد حضرت مسیح برمی گردد. اگرچه یک زلزله شدید در قرن هفدهم صدمه شدیدی به این بنا زده است اما در سال های گذشته مرمت و بازسازی این منطقه تا حد زیادی آسیب ها را از میان برده است. اگر برای سفر گردشگری راهی کرت شده اید بازدید از این منطقه را فراموش نکنید. شما می توانید با پرداخت 4 یورو در تمام روزهای هفته از 8 صبح تا ساعت 5 عصر به گردش در این منطقه بپردازید.

[caption id="attachment_719" align="aligncenter" width="800"]کاخ ملیا (Palace of Malia) کاخ ملیا (Palace of Malia)[/caption]

سافاری در کوهستان

در کوهستان های جنوب کرت، مناطق طبیعی بسیاری وجود دارد. اگر اهل طبیعت گردی هستید برای بازدید از جاذبه های کرت در یک تور یک روزه سافاری عضو شوید تا بتوانید از دیدنی های کرت و دهکده های محلی بازدید کنید. این تورهای یک روزه را می توانید در هتل محل اقامت خود تهیه کنید. هزینه این سفر یک روزه 54 یورو است که سفری هیجان انگیز و دلپذیر را برای شما رقم خواهد زد. همچنین در این تورها امکانات رفاهی کامل در اختیار افراد قرار داده می شود.

با ورزش‌های آبی و غواصی همراه شوید

قرار داشتن در جزیره مدیترانه و آب و هوای دلپذیر این منطقه موجب شده که این جزیره برای تفریحات ساحلی نیز بسیار دلپذیر باشد. در حقیقت یکی از جاذبه های کرت برای گردشگران سواحل ماسه ای و ورزش های آبی آن است. غواصی در آب های گرم، شنا، قایقرانی و سایر تفریحات آبی اوقات دلپذیری را برای گردشگران فراهم می کند. می توانید همراه با غواصان حرفه ای به آب بزنید و در اعماق آب شنا کنید. بهتر است که در بازدید از جاذبه های کرت دوربین خود را همراه داشته باشید تا بتوانید از لحظات زیبای خود در این منطقه خاطراتی را ثبت کنید.

[caption id="attachment_721" align="aligncenter" width="800"]با ورزش‌های آبی و غواصی همراه شوید با ورزش‌های آبی و غواصی همراه شوید[/caption]

خرید در جزیره کرت

در سفر به این منطقه تنها بازدید از جاذبه های کرت کفایت نمی کند. بدون شک شما تمایل دارید از این سفر برای خود یادگاری تهیه کنید. شاید هم تمایل داشته باشید که مواد غذایی تهیه کنید. اگر مایل هستید که از خوراکی های خوشمزه و عسل و پنیر و سبزیجات محلی استفاده کنید به بازار Iraklio سری بزنید. اگر تمایل داشتید ظرف های دست ساز زیبا و نمکدان و کاسه و ظرف های زیبا تهیه کنید. برای خرید سوغاتی به Handmade Stories بروید. علاقه مندان به خرید داروهای گیاهی و روغن های خاص طبیعی و چای های درمانی می توانند در Mariannas Workshop خرید کنند. بازدید از این فروشگاه می تواند یکی از جاذبه های کرت برای شما باشد.

حمل و نقل در کرت

در زمان گشت و گذار در میان جاذبه های کرت باید از  حمل و نقل عمومی استفاده کرد. جزیره کرت مکانی کم جمعیت و آرام است و طبیعت آن بکر و زیبا می باشد. بهترین روش برای گردش در میان جاذبه های کرت کرایه کردن اتومبیل از موسسه های مخصوص این مسئله است. شما می توانید با ارائه مدرک شناسایی خود یک اتومبیل کرایه کنید و خودتان در این منطقه زیبا به گشت و گذار بپردازید. در بخش های بکر تر برای رفت و آمد از اسب و کالسکه استفاده می شود. این کالسکه ها چندان هم با فضای تاریخی منطقه بی ارتباط نیستند و شما را به یاد تمدن یونان و رم می اندازند. همچنین از دیگر جاذبه های کرت بنادر زیبای آن است. در این بندرها شما می توانید انواع قایق ها را کرایه کنید و در آب های زلال منطقه به تفریح بپردازید.

[caption id="attachment_722" align="aligncenter" width="800"]حمل و نقل در کرت حمل و نقل در کرت[/caption]

فرهنگ و موسیقی

یکی از جاذبه های کرت فرهنگ خاص این منطقه است. در قرون گذشته فاصله نسبتا زیاد کرت با کشور یونان موجب می شد که مردم این منطقه فرهنگ خاص خود را داشته باشند. ارتباط این مردم با ملت های مختلف موجب تغییراتی در فرهنگ آنها شد. به طوری که امروزه می توانید در میان جاذبه های کرت آثاری از حکومت یونان، حکومت رومی ها، ترک های عثمانی و حتی آلمانی ها را پیدا کنید. این آثار تنها در بناهای تاریخی منطقه نمودار نیستند. در این منطقه شما می توانید مساجد اسلامی و کلیساهای بیزانس و همچنین قلعه های قرون وسطی را ببینید. اما بیشترین اثر این ارتباط با فرهنگ های مختلف، در موسیقی و سنت منطقه بوده است.

از جاذبه های کرت می توان به همین موسیقی و رقص های محلی اشاره کرد. جشن های ویژه ای که در این منطقه برپا است همراه با موسیقی های ویژه محلی جزو جذابیت های گردشگری در جزیره کرت محسوب می شود. در 20 سال اخیر اتحادیه اروپا با بازسازی و نوسازی شهرهای این منطقه توانسته تاثیری بر فرهنگ محلی این منطقه بگذارد. از جمله این تاثیرات می توان به بالا بردن سطح تحصیلات جوانان و استقلال شهرها اشاره کرد. همچنین سنت و خانواده در این جزیره همچنان قدرت خود را دارد و برای قرن ها طلاق یک عمل زشت و ناشایست محسوب می شده است.

رشد شهرنشینی در این منطقه با سنت و فرهنگ روستایی منطقه مغایرت دارد. روستاهای این منطقه که از جاذبه های کرت محسوب می شوند ، ساختاری سنتی دارند. در این جوامع مردان به کار در کافه ها مشغول هستند و زنان با قلاب بافی و هنرهای دستی اقتصاد خانواده را اداره می کنند. اما بیشتر افراد روستایی، افراد مسن این منطقه هستند. بیشتر جوانان منطقه راهی شهرها شده اند تا در مناطق شهری برای خود کار و آینده ای دست و پا کنند.

از جاذبه های کرت می توان به ارتباط با مردم این منطقه اشاره کرد. این مردم بسیار مهربان و مهمان نواز هستند. تعجبی ندارد اگر در زمان گردش در کرت از شما با قهوه یا میوه و تخم مرغ پذیرایی کنند و یا آنها را به شما هدیه دهند. از نظر مذهبی بیشتر مردم این جزیره مسیحی و پیرو فرقه ارتدوکس هستند. اگر در زمان جشن های مسیحیت راهی این منطقه شوید می توانید مراسم مذهبی باشکوه و جشن های آنها را نیز مشاهده کنید. در زمان جشن های ملی یونان یا اعیاد مذهبی، مردم این منطقه مطابق سنت لباس های رنگارنگ برتن می کنند و در همه جای منطقه می توانید موسیقی و شادی را شاهد باشید.

فرهنگ و موسیقی

غذاهای محلی در کرت

بدون شک یکی از جاذبه های کرت غذاهای محلی آن است. در هر سفر به مکان های مختلف دنیا، تجربه غذاهای تازه برای تازه واردین بسیار دلپذیر است. اگر به دنبال تجربه غذاهای سنتی یونانی که با مواد غذایی تازه تهیه می شود هستید، رستوران Vergara یک انتخاب مناسب است. این رستوران محیطی شبیه به یک خانه روستایی قدیمی دارد و قیمت غذاهای آن نیز  نسبتا مناسب است. شما می توانید تنها با 12 یورو یک وعده پاستای یونانی با نان و پنیر و زیتون تازه میل کنید.

رستوران دریایی

برای تجربه غذاهای دریایی Thalassinus Ageri یک انتخاب مناسب است. این رستوران دریایی سبک متفاوتی از آشپزی دارد و مواد غذایی آن روزانه از دریا صید می شوند. مکان آن نیز در نزدیکی ساحل است بنابراین اگر برای صرف شام در حوالی غروب به این منطقه بروید می توانید از مناظر لذت بخش منطقه نیز بهره مند شوید.

اگر رستوران های سنتی و طبیعی باب سلیقه شما نیست و مایل هستید تا غذای خود را در یک رستوران شیک کلاسیک صرف کنید مزه غذاهای Virsi را امتحان کنید. این رستوران منوی متفاوتی از غذاهای محلی دارد و شما می توانید در آن از مرغ سرخ شده تا بوقلمون دودی را امتحان کنید. در هر حال باید بدانید که صرف غذاهای محلی یکی  از بهترین جاذبه های کرت است که نباید آن را از دست بدهید. امیدواریم که از سفر به کرت و تجربه متفاوت جاذبه های کرت لذت ببرید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱