سفر به ونیز

سفر به ونیز

اگر قصد سفر به ونیز را دارید باید به شما تبریک گفت چرا که به زودی شاهد زیبایی های خلقت، معماری، فرهنگ و هنرهای بی مانند خواهید بود. این شهر ترکیبی از کلیسا، کاخ، باریکه های آب و خیابان هایی زیباست که به زیبایی هرچه تمام تر در کنار هم قرار گرفته اند.

ونیز در یک نگاه

ونیز در کل شهر گرانی است پس حسابی حواستان به دخل و خرج تان باشد. دین مردم مسیحیت، زبانشان ایتالیایی است. ساعت ونیز دو و نیم ساعت از ساعت تهران عقب تر است. کد کشور +39 است و واحد پولشان یورو. فرودگاه بین المللی ونیز، «فرودگاه ونیز مارکو پولو» نام دارد. مسافرین همه ساله از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام به رزرو تور اروپا مینمایند.

آب و هوا

در سفر به ونیز باید حواستان به آب و هوا باشد تا لباس و پوشاک مناسب با خود بردارید. چون ونیز در شمال ایتالیا قرار گرفته است آب و هوای آن معتدل است در زمستان یعنی از دسامبر تا فوریه هوا مرطوب و سرد است. (اگر ژانویه و دسامبر را برای سفر به ونیز انتخاب کرده اید بر تعداد لباس های گرم تان بیفزایید که چرا سردترین ماه های سال در ونیز هستند) در زمستان های ونیز شاهد بارش کمی از برف هستیم و گاهی شب ها یخبندان کمی رخ می دهد. اما تابستان های ونیز گرم و بارانی است البته به علت مجاورت دریای آدریاتیک گرمای تابستان اذیتتان نمی کند.

روزهای آفتابی شاد هم در تابستان خواهید داشت اما نه به اندازه روزهای ابری، اگر هوای سرد اذیتتان نمی کند به شما پیشنهاد می کنم از سپتامبر تا نوامبر برای سفر اقدام کنید. چرا که دقیقا در همین زمان گردشگران شروع به ترک شهر می کنند، قیمت هتل ها پایین تر می آید و کانال ها خلوت می شوند. تابستان ها در ونیز غوغا است؛ بسیار شلوغ و پر از گردشگر می باشد.

[caption id="attachment_5112" align="aligncenter" width="780"]سفر به ونیز سفر به ونیز[/caption]

هتل و هاستل های ونیز

در جزیره اصلی ونیز هاستل ارزان قیمت خیلی کم است و تا دلتان بخواهد هتل های لوکس و مجهز با امکانات زیاد، معماری های زیبا، آثار هنری و دکوراسیون فوق العاده و البته گران قیمت وجود دارد. عموما نرخ اقامت در هاستل های ونیز از 30 تا 80 یورو هستند. اگر در سفر به ونیز هاستل تان را از نرخ های بالا انتخاب کنید می توانید از اینترنت رایگان نیز استفاده کنید. هر چه هتل انتخابی شما به مرکز شهر نزدیک تر باشد نرخ آن نیز بالا می رود. در شهرهای اطراف نرخ هتل شبی تقریبا 70 یورو است. اگر بخواهید برای اقامت خود در سفر به شهر ونیز صرفه جویی کنید می توانید از سایت airbnb یک اتاق یا یک آپارتمان کامل برای خود پیدا کنید که بسیار مقرون به صرفه است.

حمل و نقل در ونیز

پیشنهاد ما به شما این است که در سفر به ونیز تا می توانید پیاده روی کنید تا هم از مناظر زیبای آن لذت ببرید هم صرفه جویی خوبی برایتان است. در ونیز تاکسی، اتوبوس و گوندولا از جمله وسایل حمل و نقل عمومی هستند که بین 2 الی 10 یورو قیمت دارند. اتوبوس ها بلیط های چند روزه هم دارند که به مقرون به صرفه ترند.

جاذبه های دیدنی ونیز

همانطور که می دانید ونیز، یک شهر تاریخی است پس باید انتظار داشته باشید در سفر به ونیز بسیاری از لیست جاهای دیدنی را کلیساها به خود اختصاص داده باشند. نکته جالب سفر به ونیز این است که از هر گوشه که شروع به پیاده روی کنید جاذبه های دیدنی بسیاری چشم نوازی می کنند. به حدی زیبایی های ونیز زیاد است که انتخاب بین آن ها سخت و دشوار به حساب می آید. در ادامه به چند جاذبه های دیدنی ونیز اشاره می کنیم.

کلیسای سانتا ماریا

که جزء معدود کلیساهای ونیز است که ورودی ندارد. این کلیسا که ساخت آن یک قرن به طول انجامید دومین ارتفاع بلند شهر محسوب می شود. گنجینه های خاص این کلیسا مانند تندیس سنت جان و معماری خاص آن این کلیسا را متفاوت کرده است.

[caption id="attachment_5113" align="aligncenter" width="780"]کلیسای سانتا ماریا کلیسای سانتا ماریا[/caption]

میدان سنت مارک

این میدان نقطه مرکزی شهر ونیز که به طبع از مشهورترین جاذبه های دیدنی ونیز است. امکان ندارد در سفر به ونیز از این میدان عبور نکنید چرا که بسیاری از جاذبه های دیدنی در اطراف این میدان قرار دارد لذا بسیار شلوغ و بیشتر ساعات پر از گردشگر است. منوهای رستوران و کافه هایی که در این میدان قرار دارند بسیار گران قیمت هستند. کنار این میدان کلیسای سنت مارک هم قرار دارد که از بالای برج این کلیسا بهترین منظره میدان را مشاهده خواهید کرد.

[caption id="attachment_5114" align="aligncenter" width="780"]میدان سنت مارک میدان سنت مارک[/caption]

قصر دوک و پل آه

اگر در سفر به ونیز قصر دوک را نبینید حسرت آن تا همیشه با شما به همراه خواهد بود. چرا که منظره آن همه را مسحور می کند. قصر دوک که در قدیم خانه دوک ونیز بوده ولی الان تبدیل شده به موزه ای عمومی با ارزش هنری والا که آثار هنری بسیاری بالاخص هنرمندان ونیزی را در خود جای داده است. بازدید از تمام نقاط قصر دوک برای گردشگران معمولی امکان پذیر نیست و بلیط های خاص برای نقاط خاص آن نیاز است. پل آه قصر دوک را به زندان وصل می کند. این پل به این علت که آخرین منظره ای که زندانیان قبل از ورود به زندان می دیدند پل آه نامیده شده است. البته بازدید از آن فقط برای تورهای خصوصی امکان پذیر است. پس برای سفر به شهر ونیز از محدودیت های توری که انتخاب می کنید حتما اطلاع پیدا کنید.

[caption id="attachment_5115" align="aligncenter" width="780"]سفر به ونیز سفر به ونیز[/caption]

کانال بزرگ گراند

این کانال، کانال اصلی ونیز است. با اینکه قیمت گوندولا سواری روی این کانال تا حدی گران است اما طی سفر به ونیز تجربه قایق سواری در شب روی این کانال را از دست ندهید که چرا خاطره ای رمانتیک برای شما خواهد ساخت. طول این کانال تقریبا 4 کیلومتر است که ساختمان های اطراف آن را به سبک رنسانس و گوتیک ونیزی مشاهده می کنید در طول این کانال می توانید قصرهای زیادی را مشاهده کنید.

[caption id="attachment_5116" align="aligncenter" width="780"]سفر به ونیز سفر به ونیز[/caption]

مجموعه پگی گوگنهایم

اگر در سفر به ونیز از دیدن آثار رنسانس خسته شدید برای عوض کردن حال و هوای خود می توانید به این موزه سری بزنید که انواع و اقسام نقاشی و مجسمه مدرن متعلق به پیکاسو، ارنست، ماگریت و ... از جای جای اروپا و آمریکا را در خود جای داده است. این موزه نیست در کنار کانال اصلی قرار دارد و متعلق به شخصی به نام پگی گوگنهایم بوده است.

[caption id="attachment_5117" align="aligncenter" width="780"]سفر به ونیز سفر به ونیز[/caption]

نکاتی برای سفر به ونیز

سعی کنید در تورهای پیاده روی شرکت کنید چرا که هم صرفه جویی است هم با آدم های بسیاری آشنا می شوید و جاذبه های کمتری را از دست می دهید. گاهی به جای صرف پیتزا و پاستا غذاهای محلی را امتحان کنید چون سفر به ونیز کمی گران از آب در می آید اگر برایتان مقدور است سعی کنید خودتان آشپزی کنید تا در هزینه هایتان صرفه جویی شود. امیدواریم از سفرتان لذت ببرید.

درصورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص وقت سفارت ایتالیا، ویزای ایتالیا، تور ایتالیا و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱