فرودگاه اسخیپول آمستردام

فرودگاه اسخیپول آمستردام

فرودگاه اسخیپول آمستردام  یکی از پر رفت و آمد ترین فرودگاه های جهان است و از نظر امکانات رفاهی در جهت حمل و نقل مسافرین، محل استراحت برای مسافرین، مراکز خرید و سایر امکانات رفاهی کاملا مجهز می باشد. چنانچه قصد استفاده از پروازهای فرودگاه اسخیپول آمستردام را دارید با مطالعه مقاله زیر می توانید از امکانات فرودگاه مطلع شوید.

موقعیت مکانی  و مشخصات فرودگاه اسخیپول آمستردام

فرودگاه اسخیپول آمستردام در قاره اروپا، کشور هلند و 9 کیلومتری جنوب غربی شهر آمستردام قرار دارد و به دلیل اینکه تنها 9 کیلومتر از شهر آمستردام فاصله دارد امکان حضور در مرکز شهر در کمترین زمان ممکن را برای مسافرین فراهم می کند. به جرات می توان گفت فرودگاه اسخیپول آمستردام در لیست پر رفت و آمد ترین فرودگاه های اروپا قرار دارد. از نظر وسعت و بزرگی این فرودگاه در رده نهم در دنیا قرار دارد. از این فرودگاه در بسیاری از پروازهای آمریکای شمالی به آسیا به عنوان ترانزیت استفاده می شود.

اولین هواپیما در سال 1916 در فرودگاه اسخیپول به زمین نشست. در فرودگاه اسخیپول آمستردام  یک برج مراقبت قدیمی وجود دارد که به یکی از خاص ترین رستوران های دنیا تبدیل شده است. لازم به ذکر است که این رستوران در طبقه همکف برج قرار دارد و در فصل تابستان می توان در فضای باز  از امکانات رستوران استفاده کرد و لذت برد.

[caption id="attachment_575" align="aligncenter" width="800"]موقعیت مکانی و مشخصات فرودگاه اسخیپول آمستردام موقعیت مکانی و مشخصات فرودگاه اسخیپول آمستردام[/caption]

گزینه های حمل و نقل در فرودگاه اسخیپول آمستردام

قطار: معمولا مواقعی که چمدان زیادی همراه دارید و برای گشتن در شهر عجله دارید قطار بهترین گزینه برای رسیدن  به مرکز شهر است. سرعت زیاد و قیمت ارزان قطار به عنوان وسیله حمل و نقل، آن را به بهترین گزینه از گزینه های حمل و نقل تبدیل کرده است.

اتوبوس: چنانچه هتل رزرو شده برای شما نزدیک یکی از ایستگاه های اتوبوس شهر آمستردام باشد بهتر است اتوبوس را به دیگر گزینه های حمل و نقل فرودگاه اسخیپول آمستردام ترجیح دهید تا در کمترین زمان به هتل مورد نظر برسید. برای پرداخت کرایه نیز می توانید مبلغ ذکر شده را به صورت نقد به راننده اتوبوس پرداخت کنید و یا از قبل بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.

تاکسی: تاکسی یکی از راحت ترین وسایل حمل و نقل فرودگاه اسخیپول آمستردام محسوب می شود. گرچه هزینه حمل و نقل با تاکسی به مراتب بالاتر از سایر گزینه ها است اما به دلیل رفاه و راحتی بالایی که دارد معمولا توسط مسافرین بالاترین آمار انتخاب را به خود اختصاص داده است. تنها ایراد تاکسی  اتلاف وقت در ساعات ترافیک می باشد که باعث می شود دیرتر به هتل برسید. البته باید بدانید که گزینه همیشه در دسترس برای مسافران است.

[caption id="attachment_575" align="aligncenter" width="800"]گزینه های حمل و نقل در فرودگاه اسخیپول آمستردام گزینه های حمل و نقل در فرودگاه اسخیپول آمستردام[/caption]

امکانات رفاهی فرودگاه اسخیپول آمستردام

همانطور که در بالا گفته شد این فرودگاه یکی از پر رفت و آمد ترین فرودگاه های اروپا محسوب می شود، پس این فرودگاه مجهز به امکانات رفاهی از قبیل هتل برای استراحت مسافران و همچنین صندلی هایی در سالن ها برای استراحت موقت مسافران می باشد تا مسافران بعد از اندکی استراحت برنامه خود را برای لذت بردن از سفر تنظیم کنند.

فرودگاه اسخیپول آمستردام یک پایانه مرکزی محسوب می شود و در آن علاوه بر هواپیما، سایر وسایل حمل و نقل عمومی نیز فعالیت دارند. در فرودگاه اسخیپول آمستردام هواپیمای مخصوص برای آموزش دادن نکات ایمنی و امنیتی آتش نشانی، برای آتش نشانان موجود می باشد. بنابراین چنانچه در محوطه فرودگاه اسخیپول آمستردام متوجه آتش سوزی شدید جای نگرانی نیست زیرا با ایجاد این شرایط آتش نشانان در شرایط یک آتش سوزی واقعی آموزش های اساسی برای امداد رسانی سریع و به موقع را دیده اند.

فرودگاه اسخیپول آمستردام  دارای مراکز خرید متنوع با بهترین برندها می باشد. همچنین خدمات تبدیل ارز در داخل فرودگاه جهت رفاه حال مسافرین انجام می شود. از سایر امکانات رفاهی این فرودگاه به خدماتی چون مراقبت از کودکان و سالن برای استعمال سیگار و خدمات مخصوص پزشکان و معلولین می توان اشاره نمود. خدمات مخصوص معلولین باعث شده که معلولین بتوانند از امکانات فرودگاه  به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

[caption id="attachment_576" align="aligncenter" width="800"]امکانات رفاهی فرودگاه اسخیپول آمستردام امکانات رفاهی فرودگاه اسخیپول آمستردام[/caption]

ریشه نامگذاری فرودگاه اسخیپول آمستردام

در گذشته دریاچه ای به نام  دریاچه هالمر، در شهر آمستردام وجود داشت که قایق ها و کشتی های زیادی را در خود غرق کرده است. این دریاچه در سال 1852  خشک شد و فرودگاه اسخیپول آمستردام در محل همان دریاچه بنا شد، به دلیل اینکه فرودگاه اسخیپول آمستردام کف این دریاچه قدیمی و 4 متر پایین تر از سطح دریا قرار گرفته است، این فرودگاه یکی از کم ارتفاع  ترین فرودگاه های جهان می باشد.

دیگر اثری از دریاچه و غرق شدن قایق ها و کشتی ها در آنجا نیست و به همین دلیل است که این فرودگاه به scheephol  یا shiphol که ship یا scheep به معنی کشتی و hol به معنی گودال یا گور است. به این ترتیب اسخیپول یعنی گور کشتی ها که یکی از حقایق جالب در مورد این فرودگاه محسوب می شود. در فرودگاه اسخیپول آمستردام خرس های قطبی به انجام وظیفه مشغول هستند. خرس های قطبی وظیفه برف روبی کردن سطح باند در فصل زمستان را بر عهده دارند تا پرواز و فرود در فرودگاه اسخیپول آمستردام با مشکل مواجه نشود. خالی از ذکر نیست که منظور از خرس های قطبی کارکنانی هستند که در فصل زمستان وظیفه تمیز کردن سطح باند از برف را برعهده دارند.

[caption id="attachment_577" align="aligncenter" width="800"]ریشه نامگذاری فرودگاه اسخیپول آمستردام ریشه نامگذاری فرودگاه اسخیپول آمستردام[/caption]

موزه و کتابخانه در فرودگاه اسخیپول آمستردام

این  فرودگاه مجهز به موزه و کتابخانه نیز می باشد که در موزه فرودگاه اسخیپول آمستردام آثار و شاهکارهای نقاشان هلند به زیبایی به چشم می خورد. لازم به ذکر است در فرودگاه فوق الذکر کتاب هایی با زبان های گوناگون جهت استفاده مسافران نگهداری می شود. و مسافران می توانند در فرصت اندکی که دارند از موزه فرودگاه اسخیپول آمستردام دیدن نمایند و از دیدن شاهکارهای هنری نقاشان هلندی لذت ببرند و یا اینکه در صورت تمایل  از کتاب های موجود در کتابخانه  فرودگاه جهت بالا بردن سطح آگاهی خود استفاده کنند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱