موزه ونگوگ

موزه ونگوگ

موزه ونگوگ از جمله مشهورترین جاذبه های گردشگری و توریستی شهر آمستردام کشور هلند است. درون این موزه آثار ارزشمند هنرمند مطرح این کشور یعنی ونسان ونگوگ و تنی چند از هنرمندان معاصر او نگهداری می گردد.این موزه از جمله مشهورترین موزه های دنیاست و هر ساله میزبان گردشگران بسیار زیادی از تمام نقاط دنیا می باشد که برای گذراندن تعطیلات به کشور لاله های نارنجی سفر می کنند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی درباره ی موزه ونگوگ ارائه کنیم و یک راهنمای مناسب در اختیار علاقه مندان به این موزه قرار دهیم.

آشنایی با موزه ونگوگ

همانگونه که اشاره شد موزه ونگوگ در قلب شهر آمستردام هلند قرار دارد. علاقه مندان به بازدید از موزه ونگوگ، با مراجعه به این موزه می توانند آثار هنری یک نقاش پسادریافتگر هلندی یعنی ونسان ونگوگ را مشاهده کنند. ونسان ونگوگ به صورت جدی کار نقاشی را از دهه ی سوم زندگی خود شروع کرد و عمده کارهای او در قالب پرتره یا به عبارت دیگر نقاشی از چهره ی انسان‌ها، خودنگاره یا نقاشی از خود، تهیه شده است. همچنین او در کارهای خود از طبیعت شامل مناظر، اشیاء بی جان درون طبیعت، درختان مشهور هلند همانند سرو، مزارع کشاورزی و گل ها مخصوصاً از نوع آفتابگردان الهام گرفت. بصورت خلاصه می توان گفت که 2100 اثر از این هنرمند ثبت گردیده که تعداد 860 نقاشی از آثار او با استفاده از رنگ روغن تهیه شده است و حدود 1300 اثر او نیز با آبرنگ می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ونگوگ در زمان خود هنرمند ناشناخته ای بود و تنها یک تابلو یعنی تاکستان سرخ را توانست در زمان حیات خود به فروش برساند.

[caption id="attachment_670" align="aligncenter" width="800"]آشنایی با موزه ونگوگ آشنایی با موزه ونگوگ[/caption]

تاریخچه ی موزه ونگوگ آمستردام

اولین فردی که اقدام به جمع آوری آثار ونگوگ به صورت شخصی کرد، جوهانا همسر برادر ونسان ونگوگ بود که بعد از مرگ ونگوگ در سال 1890 و مرگ همسرش تئو این کار را انجام داد. این مجموعه نیز در سال 1925 به پسر جوهانا و تئو رسید. این مجموعه آثار نیز در آخر به موزه ی اشتدلیک اهدا شد و در معرض دید عموم قرار گرفت. ساختمان اصلی موزه ونگوگ کنونی در تاریخ دوم ژوئن سال 1973 افتتاح گردید و در طی سال های بعد بخش هایی به آن اضافه گردید. معمار اولیه ی این موزه فردی به گرید ریتولد هلندی است و این طرح در سال 1963 آماده سازی شد. ضلع های هندسی ساختمان کنونی نیز در سال 1999 به پیشنهاد یک معمار ژاپنی یعنی کیشو کوروکاوا به مجموعه اضافه گردید. هم اکنون دو ساختمان ریتولد و ساختمان محل برگزاری نمایشگاه های موقت تشکیل دهنده ی مجموعه هستند. در این موزه علاوه بر آثار هنرمند فقید هلند یعنی ونگوگ، آثار دیگری متعلق به دوستان این هنرمند نیز نگهداری می گردد. البته باید این نکته را اضافه کرد که قبل از تأسیس موزه ی ونگوگ، دولت هلند آثار او را در جایی به نام بنیاد ونگوگ نگهداری می کرد. همچنین این موزه یک بار در سال 1991 مورد سرقت قرار گرفت و دزدان تنها 35 دقیقه توانستند صاحب آثار ونگوگ باشند و به سرعت توسط پلیس ها دستگیر شدند.

[caption id="attachment_671" align="aligncenter" width="800"]تاریخچه ی موزه ونگوگ آمستردام تاریخچه ی موزه ونگوگ آمستردام[/caption]

چه آثاری در موزه ی ونگوگ نگهداری می شود

در موزه ونگوگ تعداد دویست نقاشی به همراه چهارصد طراحی و تعداد هفتصد نامه متعلق به ونسان ونگوگ نگهداری می گردد. این مجموعه آثار در سالن اصلی نگهداری می شود. در جایی که محل برگزاری نمایشگاه های دائمی می باشد نیز تعداد نه عدد پرتره از خود شخص ونگوگ به همراه آثار دیگر متعلق به این هنرمند نگهداری می شود. از جمله مهم‌ترین آثار ونسان ونگوگ می توان به مواردی چون تاکستان سرخ ونگوگ، نقاشی سیب‌زمینی‌خورها، Avenue of Poplars in Autumn، جمجمه اسکلت با سیگار روشن، Agostina Segatori Sitting in the Café du Tambourin، گندم‌زار با یک چکاوک، منظره پاریس از اتاق ونسان ون گوگ، شکوفه‌های بادام و گندم‌زار با کلاغ‌ها اشاره کرد.

[caption id="attachment_672" align="aligncenter" width="800"]چه آثاری در موزه ی ونگوگ نگهداری می شود چه آثاری در موزه ی ونگوگ نگهداری می شود[/caption]

اطلاعات مورد نیاز و آدرس موزه ونگوگ

در پاسخ به این سؤال که موزه ونگوگ کجاست؟ باید پاسخ داد که این موزه در میدان میوزیم پلاین 6 آمستردام قرار دارد. این میدان که به میدان موزه ی این شهر مشهور است میزبان دو موزه ی دیگر به نام های موزه امپراتوری و موزه اشتدلیک و همچنین تالار کنسرت آمستردام می باشد. موزه ونگوگ در ساعت 9 صبح شروع به کار کرده و تا 19 عصر پذیرای مهمانان است. در زمان نگارش این مقاله هزینه ی ورود برای هر فرد بزرگسال نیز 18 یورو می باشد. جهت بازدید از موزه ی ونگوگ بهتر است بلیط موزه را بصورت آنلاین تهیه کرد. این موزه معمولاً جای شلوغی است و نیاز دارد گردشگران جهت دریافت اجازه نامه ی ورود صبور باشند. همچنین طی سفر به آمستردام و بازدید از موزه ی ونسان ونگوگ بازدید از موزه های ملی ریجکس و موکو را فراموش نکنید.

[caption id="attachment_673" align="aligncenter" width="800"]اطلاعات مورد نیاز و آدرس موزه ونگوگ اطلاعات مورد نیاز و آدرس موزه ونگوگ[/caption]

بهترین راه سفر به آمستردام و بازدید از موزه ونگوگ

امروزه سفر به کشورهای اروپایی و شهرهای مهم این قاره جهت انجام سفرهای گردشگری و توریستی با استفاده از خدمات تورها بسیار راحت شده است. در واقع رزرو تور آمستردام آسان ترین راه سفر به آمستردام کشور هلند و بازدید از موزه ونگوگ می باشد. چرا که هماهنگی های بازدید از موزه، توسط مدیران تور انجام می شود. همچنین سفر به همراه تور آمستردام باعث می شود افراد بتوانند در زمان و هزینه ی خود صرفه جویی کنند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱