فرهنگ مردم بارسلونا

فرهنگ مردم بارسلونا

با توجه به اینکه بارسلونا از بخش خودمختار کاتالونیا در اسپانیا می باشد می توان گفت فرهنگ مردم بارسلونا با جاهای دیگر اسپانیا تفاوتهایی دارد که در این مقاله ما می خواهیم در مورد مهمترین آداب و رسوم مردم این شهر مطالبی را بیان کنیم.

اسپانیا

همانطور که می دانید بارسلونا یکی از شهر های خودمختار کاتالونیا بوده که فرهنگ متفاوتی با دیگر مناطق اسپانیا دارد زیرا به طور کلی نژاد مردم این شهر نیز تفاوت دارد. زبان رسمی بارسلونا کاتالان و اسپانیایی بوده که دو زبان متفاوت و مستقل می‌باشد. بیشتر تابلوهای شهر بارسلونا به زبان کاتالان نوشته شده اما توجه داشته باشید اگر در مورد زبان اسپانیایی کمی آشنایی داشته باشید می توانید از آنها سر در بیاورید. یکی از مهمترین موارد در فرهنگ مردم باریل خونگرمی معروف آنها می باشد که به راحتی می توانید این ویژگی را در مردم این شهر مشاهده کنید، زیرا هنگامی که سوالی از آنها بپرسید با مهربانی جواب شما را خواهند داد و به طور کامل شما را راهنمایی می‌کنند. گارسون های رستورانهای بارسلونا نیز بسیار خوش برخورد و با حوصله بوده و به هیچ عنوان انتظار انعام از شما ندارند همچنین وجود بچه ها در رستوران های این شهر بر عکس دیگر شهرهای اروپایی در تمامی ساعات روز بسیار عادی می باشد.

[caption id="attachment_1088" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم بارسلونا فرهنگ مردم بارسلونا[/caption]

تاریخچه فرهنگ مردم بارسلونا

بارسلونا بزرگترین پایتخت جامعه مستقل کاتالونیای اسپانیا بوده و دومین شهر بزرگ اسپانیا نیز به شمار می رود. در بارسلونا شما با یکی از پرطرفدارترین نوآوران ترین و غیر معمول ترین هنرها و سبک زندگی آشنا خواهید شد به طوری که این فرهنگ مردم بارسلونا از پانصد سال پیش تغییر به خصوصی نکرده است. گرچه مدرن بودن بارسلونا بر همه افراد آشکار است اما پویایی فرهنگ گذشته هنوز هم در میان مردم این شهر دیده می‌شود. هویت فرهنگی بارسلونا که در حال حاضر بسیار زبانزد است از گذشته دور با مردم این شهر عجین شده است و این مردم آن را تا کنون حفظ کرده اند. وجود رشد صنعتی در بارسلونا موجب تعداد زیادی از مهاجران به این شهر شد که با وجود تعداد زیادی مهاجران فرهنگ مردم بارسلونا هیچگونه تغییری نکرده است بلکه این فرهنگ در مهاجران نیز تاثیرگذار بوده و آنها با این فرهنگ خو گرفته اند.

[caption id="attachment_1089" align="aligncenter" width="800"]تاریخچه فرهنگ مردم بارسلونا تاریخچه فرهنگ مردم بارسلونا[/caption]

فرهنگ مردم بارسلونا از نظر پوشش

یکی از مهمترین مواردی که موجب مشهوریت و معروفیت شهر بارسلونا شده است مدرن بودن و پوشش خاص مردم این شهر می باشد به صورتی که احساسات کاتالان‌ به زیبایی و پوشش مناسب به یک سبک منحصر به فرد تبدیل شده است و در سراسر بارسلونا مشهود می‌باشد. مشاهده می‌شود که در حال حاضر بسیاری از برندهای معروف جهان در این شهر وجود داشته که به طور قطع این امر نشان دهنده غنی بودن فرهنگ مردم بارسلونا در پوشش و زیبایی می باشد. مرتب و منظم بودن از جمله مواردی است که بسیار مورد اهمیت مردم بارسلونا قرار گرفته و اینکه هر پوشش مناسبی در مکان خاصی باید رعایت شود، مثلاً استفاده از کت و شلوار و کراوات در محل کار از جمله موارد مهم به حساب می آید و استفاده از لباس های مارک دار و زیبا در مجلس نیز مورد اهمیت می باشد.

[caption id="attachment_1090" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم بارسلونا از نظر پوشش فرهنگ مردم بارسلونا از نظر پوشش[/caption]

فرهنگ مردم بارسلونا در مورد آثار این شهر

همانطور که گفته شد بارسلونا جزو شهرهای اروپایی بوده که سالانه مقصد گردشگران و توریست های متعددی می باشد با این حال اگر مردم این کشور در مورد آثار گردشگری و تاریخی این شهر فرهنگ درستی نداشته باشند به طور حتم بعد از چندین سال این آثار تاریخی به ویرانه‌ای تبدیل خواهد شد؛ اما احساسات این مردم و غنی بودن فرهنگ مردم بارسلونا در مورد آثار گردشگری و دیدنی این شهر موجب شده است که تاکنون تعداد زیادی از این مناطق بازسازی شده و به بهترین نحو از آن نگهداری شود. این عوامل موجب شده است  این شهر بزرگ بین المللی به یکی از جاذبه های متمایز مدیترانه تبدیل شده و طراحی های مدرن و مطابق مد روز در این شهر از دیگر موارد در فرهنگ مردم بارسلونا می باشد.

[caption id="attachment_1091" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم بارسلونا در مورد آثار این شهر فرهنگ مردم بارسلونا در مورد آثار این شهر[/caption]

نکات کلی در مورد فرهنگ مردم بارسلونا

به طور عمومی رفتار مردم بارسلونا بسیار دوستانه، غیر تهاجمی، آرام و سخاوتمندانه است. این مردم بیشتر به حفظ روابط پایدار تمایل داشته و می‌توانید انتظار داشته باشید که در هنگام سفر به بارسلونا مردم این شهر به راحتی به شما کمک کنند. شهر بارسلونا یکی از مهمترین شهرهای اروپایی بوده که مردمان در مورد مسائل روزمره مثل دیر رسیدن به سر کار به هیچ عنوان استرس نداشته و در مقایسه با دیگر اروپایی ها بسیار اهل خوش گذرانی می باشند و به طور کلی میتوان گفت زندگی به دور از مشغله ای را می‌گذرانند. از جمله دیگر نکات درمورد فرهنگ مردم بارسلونا این است که آنها اهل چرت بعد از ظهر بوده و صبح زود بیدار نمی شود. همچنین قبل از ساعت ۹ صبح خیابان ها خلوت بوده و خیلی از مغازه ها بین ۳ تا ۵ بعدازظهر تعطیل هستند و در رستوران های این شهر نیز از ۸ شب زودتر شام سرو نمی شود.

[caption id="attachment_1092" align="aligncenter" width="800"]نکات کلی در مورد فرهنگ مردم بارسلونا نکات کلی در مورد فرهنگ مردم بارسلونا[/caption]

احترام به زبان یکی از موارد مهم در فرهنگ مردم بارسلونا

یکی دیگر از موارد مهم در فرهنگ مردم بارسلونا که بسیار مورد اهمیت است، احترام به زبان مردم این کشور و این شهر می باشد؛ به طوری که لازم است اگر قصد سفر به این شهر را دارید کمی اسپانیایی یاد گرفته تا بتوانید به قول معروف گلیم خود را از آب بکشید زیرا آنها معتقدند هنگامی که مثلا به انگلستان سفر می کنند مجبورند انگلیسی صحبت کنند و بالعکس در صورتی که یک انگلیسی به بارسلونا سفر کند باید این رابطه معکوس شده و فرد به زبان اسپانیایی صحبت نماید. همچنین توجه داشته باشید که مردم این شهر در هنگام صحبت کردند عادت به ارتباط چشمی دارند که این امر در فرهنگ مردم بارسلونا بسیار طبیعی به شمار می آید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱