غذاهای کرت

غذاهای کرت

جزیره کرت از جزایر یونان است که غذاهای کرت زبان زد خاص و عام می باشد چرا که غذاهای پخته شده در این جزیره از مواد اولیه تازه و سالم تهیه می شود و افزودنی های گیاهی طعم لذیذی به غذا می بخشد. بخش بیشتر غذاهای جزیره کرت را غذاهای دریایی تشکیل می دهند که در انواع مدل ها و روش ها پخته می شود و استفاده از فلفل فراوان و روغن زیتون به ارزش غذایی آن افزوده است در ادامه راب غذاهای کرت بیشتر توضیح داده شده است :

جزیره کرت

کرت جزیره ای در یونان است که به دلیل جزیره ای بودن بیشتر غذاهای معروف کرت را غذاهایی تشکیل می دهند که از موجودات و ماهی های دریایی تهیه می شوند. پخت ماهی در این جزیره بسیار مرسوم است و به صورت نیم پز ارائه خواهد شد چرا که فرهنگ غذایی کرت اینگونه ایجاب می کند که ماهی را زیاد سرخ نمی کنند. حتما اگر به جزیره کرت سفر کردید خرید ماهی پخته شده در رستوران های کرت را از یاد نبرید چرا که حتما طعم لذت بخشی خواهد داشت. انواع ماهی ها در رستوران های جزیره کرت عرضه می شوند و پخت خاص آن سبب هرچه لذیذ تر شدن آن شده است. آشپزها در دستور غذایی خود حتما از روغن زیتون استفاده می کنند و امری تاثیر گذار در طعم غذاهای این جزیره خواهد بود. در جزیره کرت غذاهای سالم سرو می شود و همین امر سبب جلوگیری از شیوع انواع بیماری ها در این جزیره شده است.

[caption id="attachment_676" align="aligncenter" width="800"]غذاهای کرت غذاهای کرت[/caption]

بهترین غذای های کرت

غذاهای لذیذ بسیاری در لیست غذاهای کرت قرار گرفته اند که همگی طعمی به یاد ماندنی خواهند داشت. یکی از بهترین غذاهای کرت دلماد اکیا می باشد که از برگ درخت انگور و برنج و گوشت تهیه می شود در این غذا از فلفل بسیاری استفاده می شود و سبزیجات استفاده شده در آن سبب هرچه لذیذ تر شدن آن شده است. همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد طبخ ماهی نیز در این جزیره مرسوم است و بیشتر از هر غذای دیگری پخته و مصرف می شود و از مهمترین غذاهای کرت به حساب می آید. از دیگر غذاهای کرت معروف می توان به خوراک بادمجان اشاره کرد اسم این غذای لذیذ را یمیستا نهاده اند و پخت آن به گونه ای است که داخل بادمجان را با پنیر و سبزیجات همراه با گوشت پر می کنند.از دیگر غذا های معروف جزیره کرت می توان به فاسولادا اشاره کرد که این غذا در کل یونان مشهور می باشد و از مواد مغذی بسیاری در این غذا استفاده شده است.

[caption id="attachment_677" align="aligncenter" width="800"]بهترین غذای های کرت بهترین غذای های کرت[/caption]

دلیل برتری غذاهای کرت

تمامی غذاهای طبخ شده در جزیره کرت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که تمامی مواد اولیه تهیه تمامی غذاهای کرت تازه و سالم می یاشد و درختان وحشی و سبزیجات متنوع موجود در جزیره کمک بسیاری جهت پخت غذای لذیذ کرده است. مواد اولیه در این جزیره تا حدی از کیفیت بالایی برخوردار است که در پخت غذا از ادویه جات اضافی استفاده نمی کنند. تمامی غذاهای کرت طعمی تند خواهند داشت چرا که در اکثر غذاهای کرت از فلفل استفاده می شود. تازگی محصولات غذایی جزیره کرت در کل جهان مشهور است و این جزیره به دلیل داشتن غذاهای لذیذ و سالم در کل جهان معروف است. طریقه پخت مواد غذایی جزیره کرت به طرز متفاوتی است و این امر سبب تمایز غذایی این جزیره شده است.

[caption id="attachment_678" align="aligncenter" width="800"]دلیل برتری غذاهای کرت دلیل برتری غذاهای کرت[/caption]

فرهنگ غذایی کرت

مردم جزیره کرت فرهنگ غذایی متفاوتی دارند که از جمله آنها می توان به دیر خوردن شام اشاره کرد و تقریبا بعد از ساعت11شب رستوران ها شروع به کار خواهند کرد و تمامی غذاهای معروف را سرو خواهند کرد. مردم جزیره کرت همراه غذا حتما از پنیر استفاده می کنند و پنیر جزیره کرت با پنیر های معمولی متفاوت خواهد بود که اسم پنیر های کرتی بر روی آنها گذاشته شده است. مردم جزیره کرت غذاهای لذیذی سرو می کنند و از هر گونه غذایی در وعده های غذاییشان استفاده نمی کنند. معمولا غذاهای کرت همگی همراه فلفل فراوان پخته می شوند و طعمی تند خواهند داشت که میزان فلفل بستگی به سفارش شما خواهد داشت. در تمامی غذاهای طبخ شده در این جزیره از گیاهان کوهی و وحشی استفاده شده است چرا که تپه های فراوان در کنار جزیره مملو از گیاهان وحشی خوراکی است که مردم این جزیره از آنها در پخت غذا و همچنین تهیه سالاد استفاده می کنند.

[caption id="attachment_679" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ غذایی کرت فرهنگ غذایی کرت[/caption]

غذاهای کرت مورد علاقه مردم

مردم جزیره کرت بسیاری از غذاهای دریایی را دوست می دارند چرا که جزیره ای بودن آن سبب شده است که غذا های دریایی همیشه در دسترس باشد و بخش اصلی غذاهای کرت را غذاهای دریایی تشکیل می دهد. البته این جزیره برای همه گونه انسان ها و همه سلیقه ها مناسب خواهد بود چرا که رستوران های جزیره کرت غذاهای گیاهی نیز سرو می کنند و این امر سبب شده که همه بتوانند از آن لذت ببرند. یکی از غذاهای معروف که مورد علاقه همه مردم جزیره کرت می باشد صدف است که آن را با افزودنی های غذایی بسیار لذیذ تر خواهند کرد و حتما مورد پسند هر شخصی قرار خواهد گرفت و وفور صدف در این منطقه به سرو بسیار این غذا کمک کرده است. از غذاهای کرت که مورد علاقه مردم آن است می توان به دلماد اکیا و فاسولادا اشاره کرد. مردم جزیره کرت دوست دارند که غذای پخته شده را به همراه سالاد سرو کنند و در اکثر مواقع در کنار غذا سالاد نیز وجود خواهد داشت.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱