جمعیت کرت

جمعیت کرت

جزیره کرت واقع در یونان، یکی از پرجمعیت ترین و مشهورترین جزایر یونان است. این جزیره به لحاظ بزرگی، پنجمین جزیره در دریای مدیترانه است و تنها 10 دقیقه از شهر بوستلینگ فاصله دارد. همچنین این جزیره دارای کوه ها و سواحل بسیار دیدنی است. جمعیت کرت پس از جنگ جهانی دوم افزایش یافته است ولی رشد جمعیت در این جزیره خیلی بالا نیست و می توان گفت جمعیت کرت حدودا ثابت بوده است. در ادامه به طور اجمالی جمعیت کرت و همچنین انگیزه توریست ها برای سفر به این جزیره را بررسی می کنیم.

[caption id="attachment_644" align="aligncenter" width="800"]جمعیت کرت جمعیت کرت[/caption]

جزیره کرت

جزیره کرت به دلیل زیبایی در بین جزایر یونان بسیار معروف است. این جزیره با سواحل زیبا و بکر و آب و هوای مدیترانه ای مقصد بسیاری از توریست ها است. نام باستانی جزیره کرت اقریطس است که به معنی جزیره بزرگ می باشد. کرت دارای 2 بندر معروف به نام های هانا و رتینو است و پایتخت آن شهر هراکلیون است و مرکز توریستی جزیره به شمار می رود. کرت جزو اولین تمدن های اروپا بوده است که می توان نام دارد، تاریخ تمدن این جزیره به 1700 سال قبل از تولد حضرت مسیح بر می گردد و اولین دست نوشته ها در یونان، در این جزیره یافت شده است. تاریخ این جزیره بسیار کهن است و جزیره ای غرق در مناظر تاریخی و قلعه های ونیزی و بیزانسی است.

[caption id="attachment_646" align="aligncenter" width="800"]جزیره کرت جزیره کرت[/caption]

آمار جمعیت کرت

جمعیت کرت در سال 2011 در حدود 623.000 نفر برآورد شده است. مساحت جزیره کرت 8260 کیلومتر مربع است. جمعیت کرت حدود 5.587 درصد از جمعیت کل کشور یونان را تشکیل می دهد. در سال 1955 جمعیت کرت 500.000 نفر بوده است که تا سال 2013 جمعیت کرت رشد داشته است. البته رشد جمعیت کرت زیر 1 درصد بوده است. از سال 2010 تاکنون جمعیت کرت رشد منفی داشته است و به 600.000 نفر رسیده است. تغییر جمعیت کرت خیلی محسوس نبوده است. برآورد می شود که جمعیت کرت تا سال 2050 میلادی با رشد 0.47 درصدی به 643.000 نفر برسد. در نهایت جمعیت کرت جمعیت کمی است.

[caption id="attachment_645" align="aligncenter" width="800"]آمار جمعیت کرت آمار جمعیت کرت[/caption]

جمعیت یونان

جمعیت یونان 11.140.000 نفر است که 15 درصد از کل جمعیت جهان را شامل می شود. در یونان تراکم جمعیت پایین است و در هر کیلومتر مربع 84 نفر زندگی می کنند. 78 درصد از کل جمعیت یونان شهرنشین هستند و بقیه را جمعیت روستایی تشکیل می دهند. انتظار می رود که تا سال 2050 میلادی جمعیت یونان کاهش یابد و به 9.000.000 نفر برسد. عوامل بسیاری بر جمعیت یونان تاثیر می گذارد یکی از این عوامل، مهاجرت از یونان به کشورهای اروپایی است که اثر منفی بر جمعیت این کشور داشته است.

جمعیت کرت از نظر توریستی

همه ساله گردشگران بسیاری به این کشور زیبا سفر می کنند. یونان تمدن اروپای باستان است و جاذبه های تاریخی بسیاری دارد. علاوه بر این، آب و هوای مدیترانه ای این کشور، آن را برای گردش و تفریح در تمام ایام سال مناسب کرده است. جزیره کرت بزرگ ترین جزیره یونان است و یکی از زیباترین مراکز توریستی این کشور به شمار می رود. کرت با تراکم جمعیت پایین، یکی از جزایر بکر دریای مدیترانه است.

آب و هوای مدیترانه ای جزیره کرت به گونه ای است که حتی در فصل پاییز هم می توانید به سواحل زیبای این جزیره بروید و به عبارتی تنی به آب بزنید. در اوج تعطیلات و در فصل تابستان، سواحل کرت بسیار شلوغ است، به علاوه در جزیره کرت خدمات متنوعی به گردشگران ارائه می شود و نسبت به سایر جزایر یونان، کرت امکانات بسیار متنوعی دارد. بهترین و زیباترین سواحل کرت، ساحل پریولی است که در جنوب شرقی جزیره قرار دارد و جمعیت آن نیز در مقایس جمعیت کرت بیشتر است. این جزیره به دلیل طبیعت وحشی و بسیار زیبایی که دارد، برای عکاسی بسیار مناسب است. اگر می خواهید در سواحل آرام این جزیره استراحت کنید و بیشتر از طبیعت لذت ببرید، فصل پاییز زمان خوبی برای سفر به این جزیره است.

علاوه بر طبیعت زیبای جزیره کرت، این جزیره یک تاریخ بسیار غنی دارد. کرت با کلیساهای قرن 14 میلادی و همچنین تاریخ غنی قبل از تولد حضرت مسیح، یکی از بهترین مکان ها برای کسانی است که به تاریخ بسیار علاقه دارند. عمارت ونیزی که از قرن 17 میلادی بازمانده است، در قلب بخش قدیمی شهر قرار دارد و بسیار رویایی است.

[caption id="attachment_647" align="aligncenter" width="800"]جمعیت توریست ها در جزیره کرت جمعیت توریست ها در جزیره کرت[/caption]

تفریحات جزیره کرت

از آنجایی که کرت جزیره ای در قلب دریای مدیترانه و با آب و هوای مدیترانه ای است، تفریحات دریایی و ساحلی فراوانی دارد. قایقرانی، غواصی، اسکی روی آب و ورزش های دیگر دریایی در ساحل این جزیره بسیار رایج است. ساحل کرت امکانات فراوانی را برای حمام آفتاب توریست ها و همچنین اقامت در سواحل این جزیره فراهم کرده است. علاوه بر سواحل رویایی، کرت دارای صخره ها و کوه های بلندی است که مورد توجه بسیاری از کوهنوردان قرار گرفته است. سواحل شمالی کرت بسیار پرجمعیت تر از سواحل جنوبی جزیره است، اما هر نقطه این جزیره افسانه ای ، زیبا و دیدنی است. هتل کاسا دلفینو یکی از مکان های اقامتی بسیار مناسب این جزیره است که هزینه یک شب اقامت در آن 120 دلار است. امکانات این هتل استخر، سونا، جکوزی و همچنین امکانات رفاهی دیگر است. آکواریوم کرت و باغ وحش این جزیره در هانیا قرار دارد که شامل گونه های مختلف جانوری و آبزیان است.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱