موزه خانه آنه فرانک

موزه خانه آنه فرانک

خانه آنه فرانک یکی از جاذبه های گردشگری شهر آمستردام است. آنه فرانک به عنوان یکی از روزانه نویس های یهودی مشهور است که خاطرات خود را در طول جنگ جهانی دوم یادداشت برداری کرده و پس از مرگش به وسیله چاپ دفترچه خاطراتش وقایع زیادی در مورد حادثه جنگ جهانی دوم آشکار می شود. این فرد در مورد فرار خود و چهار نفر دیگر از خانواده اش از آزار و اذیت نازی ها خاطرات زیادی نوشته است و قسمتی از آن به شرح مخفی شدن وی و خانواده او اختصاص دارد. در حال حاضر از موزه خانه آنه فرانک به عنوان یک موزه تاریخی در آمستردام استفاده می شود. این موزه پس از موزه های اپراتوری و ونگوک در رده سوم از موزه های هلند قرار گرفته است.

این موزه در واقع بیشتر به آنه فرانک و خانواده اش تعلق گرفته و برگ هایی از خطرات دست نویس این فرد را می توانید در این موزه ببینید. خانه آنه فرانک تا سال ها مخفی مانده بود اما اکنون خاطرات دست نویس زیبای این دختر هلندی به 51 زبان دنیا ترجمه شده و در این موزه قرار دارد. قدمت اصلی موزه خانه آنه فرانک به سال های جنگ جهانی دوم و فرار مردم هلند از کشت و کشتار نازی ها باز می گردد. البته این خانه تاکنون  تا حدودی مرمت شده است. در واقع می توان گفت خانه آنه فرانک به عنوان یکی از زیبایی های تاریخی آمستردام خودنمایی می کند.

[caption id="attachment_542" align="aligncenter" width="800"]موزه خانه آنه فرانک موزه خانه آنه فرانک[/caption]

معماری خانه آنه فرانک به چه صورت است؟

اگر شما هم سری به منزل آنه فرانک بزنید می بینید که معماری این خانه بیشتر به معماری های گذشته منازل حوزه اسکاتلند شباهت دارد. در کنار موزه خانه آنه فرانک بسیاری از منازل جدید با طراحی نوین ساخته شده است. اما هدف اصلی شهرداری آمستردام نگه داری از این خانه به همان شکل قدیمی است که باعث جذب توریست می شود. از منزل آنه فرانک به عنوان یکی از پربازدید ترین مقاصد گردشگری سیاه هم یاد می شود. بازدید از این خانه در واقع بازیدی از یک دنیای تیره و تار آمیخته با مرگ است. این اقامتگاه به دلیل حضور آنه فرانک شهرت جهانی پیدا کرده است.

[caption id="attachment_543" align="aligncenter" width="800"]معماری خانه آنه فرانک به چه صورت است؟ معماری خانه آنه فرانک به چه صورت است؟[/caption]

دیدنی های خانه آنه فرانک

جاذبه دیدنی این منزل در واقع به دو دلیل می باشد: یکی از دلایل آن معماری قدیمی و جذاب آن برای توریست های آمستردام است که در جنگ جهانی دوم به عنوان یک خانه محصور و دور از چشم مانده که در گذر زمان پنهان شده و شاهد زندگی یک خانواده پر از دغدغه و ترس بوده است و بعدی به دلیل حضور همین دختر بچه کوچک به نام آنه فرانک می باشد که تمامی این لحظات را تا حدود زیادی به تصویر کشیده است و در نوشته های خود این دغدغه ها را لحظه به لحظه عنوان کرده است. ارزش اصلی آثار آنه فرانک به دلیل روزمره نویسی های او می باشد. همانطور که می بیند بر خلاف آنچه که در ذهن شما تداعی می شود گردشگری سیاه آنقدر ها هم تیره و تار نیست اما قسمت اعظم آن به دوران جنگ ها و گذشت روز های غم و اندوه باز می گردد. متاسفانه باید گفت که آنه فرانک از جنگ جهانی دوم جان سالم به در نبرد اما خاطره نویسی های ارزشمند او به جا ماند. هنر واقعی که در نوشته های آنه فرانک موج می زند رئالیسم یا واقع گرایی است.

[caption id="attachment_544" align="aligncenter" width="800"]دیدنی های خانه آنه فرانک دیدنی های خانه آنه فرانک[/caption]

خانه آنه فرانک و وقایع آن

پس از دسامبر سال 1940 پدر آنه به نام اتو فرانک به دفتری در منزل فعلی آنه فرانک نقل مکان کرد تا در آنجا شروع به کار کند. این فرد برای چند سال در این مخفی گاه از حمله نازی ها در امان بود تا پس از مدتی به دست فردی ناشناس لو رفت و همگی این افراد پس از مدتی به دست مقامات نازی ها افتادند. آنه فرانک در کتابی به نام ((خاطرات دختر جوان)) دقیق ترین توصیف ها را از موزه خانه آنه فرانک دارد که با تطابق دادن آن با واقعیت مشخص می شود که توصیف های این دختر جوان کاملا دقیق و واضح است. اگر به این خانه سری بزنید می بیند که از چهار طرف آن توسط خانه های چهار گوش محصور شده است.

موزه خانه آنه فرانک در واقع یکی از خانه هایی است که به واقع هولوکاست علیه یهودی ها در جنگ جهانی دوم دلالت می کند.

[caption id="attachment_545" align="aligncenter" width="800"]خانه آنه فرانک و وقایع آن خانه آنه فرانک و وقایع آن[/caption]

موزه آنه فرانک

همانطور که گفته شد امروزه موزه خانه آنه فرانک به موزه ای تاریخی درباره جنگ جهانی دوم تبدیل شده است که پر از یادگاری های این دختر جوان و خانواده او است. کتابی که در موفقیت این دختر بعد از مرگ او تاثیر بسیار زیادی داشت و آنه فرانک آن را به سبک و سیاق خود نوشته بود امروزه در این موزه در آمستردام نگهداری می شود. نگاه ژرفی که این دختر جوان به زندگی سراسر پر از ترس و اضطراب خود داشته است کتاب او را از سایر نوشته های دوران جنگ جهانی دوم متمایز کرده است. کتابی که از این دختر به جا ماند و بعد ها به بسیاری از زبان های دنیا ترجمه شد می تواند جزء معدود آثار هلند باشد که بعد ها به بسیاری از زبان های متعدد دنیا ترجمه گردید.

[caption id="attachment_546" align="aligncenter" width="800"]موزه آنه فرانک موزه آنه فرانک[/caption]

بازدید از خانه آنه فرانک

در حال حاضر امکان بازدید از موزه خانه آنه فرانک به صورت مجازی هم فراهم شده است اما بی شک بازدید حضوری از این مکان و دیدن خاطرات این دختر جوان و خانواده او از نزدیک حسن های بسیار زیادی دارد. شما با استفاده از تور آمستردام می توانید به این موزه هم مراجعه کنید و به بسیاری از وقایع جنگ جهانی دوم واقف شوید. معماری داخلی این خانه بیشتر شبیه به یک مخفی گاه می باشد در نتیجه شما می توانید تا حدودی به معماری های دوران جنگ جهانی دوم پی ببرید. بیشترین زمان بازدید برای این موزه بعد از ساعت 9 صبح به صورت همه روزه می باشد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱