سفر به چک

سفر به چک

قطعا کسانی که طرفدار مسافرت های خارج از کشور هستند، دوست دارند یکبار هم که شده از کشور چک دیدن نمایند. در سفر به چک می توانید با آداب و رسوم مردم این کشور زیبا آشنا شوید و به دیدن جاذبه های گردشگری رفته و سفری لذت بخش را تجربه کنید. اما قبل از سفر به کشور چک می توانید با این کشور بیشتر آشنا شوید تا زمان سفر به کشور چک اطلاعات کافی درباره این کشور داشته باشید. برای آشنایی با کشور چک با این مقاله همراه شوید.

کشور چک

جمهوری چک در در اروپا مرکزی واقع شده است. زمانی که کشور چکسلواکی در سال 1993 تقسیم شد، کشور جمهوری چک به وجود آمد. جمعیت این کشور حدود  10 میلیون نفر است و این جمعیت از ترکیب مردم اسلاو و آلمانی تشکیل شده است. پایتخت کشور چک، پراگ است. اغلب مردم کشور چک به دین اعتقادی ندارند و مذهبی نیستند و درصد بسیار کمی از این مردم مسیحی و از ادیان دیگر هستند. این کشور از نظر سطح زندگی، دانش و مهارت و زندگی سالم طولانی در رده سوم جهان قرار گرفته است. کشور چک تاکستان ها و قصرهای بسیار زیبایی دارد که بسیار معروف هستند. هر ساله گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان برای دیدن این کشور به چک سفر می کنند. سفر به چک برای افرادی که به مکانهای قدیمی علاقه دارند بسیار جذاب و دیدنی است.

[caption id="attachment_5005" align="aligncenter" width="780"]کشور چک کشور چک[/caption]

آب و هوای کشور چک

آب و هوای کشور چک معتدل قاره ای است. در فصل تابستان سفر به چک لذت بخش خواهد بود زیرا هوا گرم و معتدل است. زمستان ها هوا بشدت سرد و سوزناک است. این تفاوت دما به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور است. بنابراین هوا در این کشور در نقاط مختلفش بسیار متغیر است. در قسمت شمال غربی پراگ هوا خشک است و در اطراف رشته کوه جیز را هوا مرطوب است.

[caption id="attachment_5006" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای کشور چک آب و هوای کشور چک[/caption]

بهترین زمان سفر به کشور چک

برای سفر به چک، با توجه به آب و هوای این کشور، بهترین فصل بهار است که هوا بسیار عالی و مطبوع است و درخت ها پرشکوفه و زیبا هستند. فصل پاییز نیز یکی از فصل های عالی برای سفر به کشور چک است. در فصل تابستان به دلیل آب و هوای گرم این کشور، معمولا شرکتهای هواپیمایی تخفیفات ویژه ای را برای خرید بلیط قائل می شوند. اگر قصد سفر یه کشور چک را دارید و می خواهید کمتر هزینه نمایید می توانید از طریق آژانس های مسافرتی معتبر اقدام به رزرو تور اروپا نمایید. در فصل تابستان یا زمستان که علاوه بر شرکت های هواپیمایی برخی هتل ها و هاستل ها نیز تخفیفاتی را قائل شده اند، سفر نمایید.

[caption id="attachment_5007" align="aligncenter" width="780"]سفر به چک سفر به چک[/caption]

هزینه های سفر به چک

در سفر به چک هزینه ها متغیر است و شامل هزینه خورد و خوراک، اقامت، حمل و نقل، خرید و تفریح می شود. به طور کلی هزینه سفر به شهر پراگ و اقامت در هتل حداقل 350 کرونا است که در شهرهای کوچکتر تا 300 کرونا نیز می باشد. در فصل های خلوت تر قیمت ها نیز کاهش می یابد. همچنین می توانید برای اقامت به خارج شهر پراگ بروید که 1200 تا 2500 کرونا هزینه دارد. هزینه خورد و خوراک برای یک هفته حدود 1200 کرونا است زیرا غذا قیمت بالایی در کشور چک ندارد.همچنین هزینه حمل و نقل برای یک مسیر 30 دقیقه ای حدود 25 کرونا است. بازدید از جاذبه های گردشگری اغلب هزینه ای ندارد و آنهایی که هزینه دارند حدود 1230 کرونا است.

[caption id="attachment_5008" align="aligncenter" width="780"]هزینه های سفر به کشور چک هزینه های سفر به کشور چک[/caption]

بهترین هتل های چک

قطعا انتخاب بهترین هتل در سفر به چک بسیار اهمیت دارد و با انتخاب یک هتل خوب می توانید سفر خود را خاطره انگیز کنید. در سفر به چک نیز بهتر است قبل از سفر به این کشور با بهترین هتل های این کشور آشنا شوید. این هتل ها در شهر پراگ پایتخت کشور چک واقع شده اند. در این سفر حتما باید از هتل هیلتون پراگ دیدن نمایید. این هتل لاکچری تمامی امکاناتی که مسافران نیاز دارند را با بهترین کیفیت در اختیار آنها قرار می دهد. اگر علاقه مند به هتل های تاریخی و دکوراسیون های تاریخی هستید، هتل 5 ستاره پاریس پراگ را برای اقامت خود انتخاب نمایید. همچنین اگر به دنبال یک هتل 5 ستاره در مرکز شهر هستید، می توانید هتل گرند بهیما را انتخاب نمایید. هتل اینترکنتیننتال پراک یک هتل 5 ستاره با منظره ای فوق العاده است که امکانات رفاهی بسیاری را برای مسافران فراهم نموده است. هتل پراگ ماریوت یک هتل لوکس و 5 ستاره است که به مکانهای گردشگری بسیار نزدیک بوده و دسترسی به آنها را راحت تر نموده است.

[caption id="attachment_5009" align="aligncenter" width="780"]سفر به چک سفر به چک[/caption]

مکانهای دیدنی در سفر به چک

هنگام سفر به چک قطعا به دیدن مکانهای گردشگری این کشور خواهید رفت. در سفر به چک حتما به شهر پلزن نیز سفری داشته باشید. این شهر پر از معماری های قدیمی و فوق العاده است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. اگر از مردم محلی چک بخواهید که یکی از جاذبه های گردشگری این شهر را به شما معرفی کنند، قطعا موراویان کارست را به شما معرفی خواهند کرد. موراویان از مجموعه ای از غارهای آهکی تشکیل شده که مساحت زیادی نیز دارند. در داخل این غارها مسیر دوچرخه سواری و تپه نوردی نیز وجود دارد. میدان قدیمی شهر پراگ که مجموعه ای از معماری های قدیمی را در اطراف خود دارد نیز یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است.

قلعه پراگ یکی از قدیمی ترین و زیباترین قلعه های باستانی شهر پراگ است که در خود مجموعه ای از کلیساها، کاخ ها و باغ ها را دارد. پیشنهاد می شود که در سفر به کشور چک دیدن این قلعه باشکوه و زیبا را که در گینس نیز به ثبت رسیده است، از دست ندهید. دیدن رودخانه ولداوا در شهر پراگ نیز خالی از لطف نیست. میدان ولز سالز در مرکز پراگ واقع شده است.این میدان بسیار شلوغ است و مردم بسیاری به آنجا می روند. در سفر به این کشور می توانید از این میدان دیدن کنید و به مراکز خرید اطراف آنجا بروید و از جشن ها یا گردهمایی هایی که در آنجا برگزار می شود استفاده نمایید. کسانی که به چک سفر می کنند حتما از جزیره سحرانگیز کامپا دیده نموده اند. دیدن این جزیره خیره کننده حتما در سفر به چک به شما پیشنهاد می شود. کلیسای جامع سنت ویتوس یکی دیگر از دیدنی های کشور چک است و بیش از 1000 سال قدمت دارد.

[caption id="attachment_5010" align="aligncenter" width="780"]مکانهای دیدنی در سفر به چک مکانهای دیدنی در سفر به چک[/caption]

غذاها در سفر به چک

در کنار گشت و گذار همیشه خوردن غذاهای محلی یک کشور می تواند یک تجربه جدید و جذاب باشد. در سفر به چک حتما خوردن غذاهای محلی این کشور را فراموش نکنید و سعی کنید حتما یکبار این غذاها را امتحان نمایید. پالاچینکن یکی از محبوب ترین غذاهای مردم پراگ است. این میان وعده خوشمزه از یک نان که داخل آن مربا ، مغزیجات، سبزیجات و گوشت ریخته شده است، درست می شود. وپشو کندلو زلو که از گوشت تفت داده شده و پودینگ کلم و نان درست شده است، نیز یکی از غذاهای محلی پراگ است. یکی از ساندویچ های باز که برای صبحانه و ناهار مناسب است، چلبیچکی است که از ژامبون، تخم مرغ، سالامی، ترشی و خیار درست شده است. اگر در سفر به چک هوس خوردن یک غذای خیابانی پنیر دار و ترد را کرده اید، حتما اسماژنی سیر را امتحان کنید. برای طرفداران شیرینی در سفر به کشور چک، خوردن تردلنیک که یک شیرینی محلی پراگ است، پیشنهاد می شود.

درصورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص وقت سفارت چک، ویزای چک، تور چک و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱