دیدنی های بوردو

دیدنی های بوردو

شهر بوردو فرانسه یکی از مراکز گردشگری اروپا محسوب می شود. بهترین راه برای سفر به شهر بوردو اطلاع از دیدنی های بوردو می باشد. برنامه ریزی بهتر جهت استفاده از زمان از مزایای اطلاع از دیدنی های بوردو محسوب می شود. از بین دیدنی های بوردو می توان به موزه های واقع در این شهر، کلیسای جامع، قصر میدان بورس و ... اشاره کرد که دارای آمار بالای گردشگر در طول سال می باشد.

درباره شهر بوردو

قبل از صحبت از دیدنی های بوردو یک گردشگر باید اطلاعات مختصری در باره این شهر داشته باشد. همانطور که می دانید کشور فرانسه یکی از مناطق فعال در حوزه گردشگری محسوب می شود که هر ساله پذیرای حجم قابل توجهی از توریست ها می باشد. از بین شهر های توریستی کشور فرانسه می توان به شهر بوردو اشاره کرد که به دلیل وجود جاذبه های گردشگری متعدد مقصد بسیاری از توریست های داخلی و خارجی است. این شهر زیبا که با نام بندرگاه ماه نیز شناخته می شود از سابقه تاریخی کهن برخوردار می باشد. این شهر که جزو میراث فرهنگی و جهانی در یونسکو ثبت شده در جنوب غربی کشور فرانسه قرار دارد.

از دیدنی های بوردو در کنار جاذبه های تاریخی موجود در آن مراکز تفریحی و گردشگری می باشد که عامل جذب بسیاری از تورهای گردشگری داخلی و خارجی شناخته می شود. با توجه به وجود انواع آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری در شهر بوردو فرانسه امروزه تورهای گردشگری متعدد به این شهر زیبا سفر نموده و از مراکز دیدنی این شهر بازدید می کنند.

[caption id="attachment_1006" align="aligncenter" width="800"]درباره شهر بوردو درباره شهر بوردو[/caption]

آشنایی با دیدنی های بوردو قبل از سفر

قبل از سفرهای گردشگری و توریستی باید موارد متعددی را مد نظر قرار داد که از مهمترین آنها آشنایی به جاذبه های تاریخی و دیدنی مکان مورد نظر می باشد. از این برای فردی که قصد سفر به کشور فرانسه و شهر بوردو را دارد بهترین کار گردآوری اطلاعات لازم در مورد مکان های تاریخی و دیدنی های بوردو می باشد. از مزایای آشنایی با دیدنی های بوردو می توان به امکان برنامه ریزی مناسب جهت بازدید و بهره گیری از زمان موجود اشاره کرد. در ادامه به برخی از جاذبه های گردشگری و دیدنی های بوردو اشاره می شود.

قصر de la bourse

قصر یا میدان بورس که در سمت چپ رودخانه گارون واقع شده یکی از مقاصد گردشگری اصلی و از پربازدیدترین دیدنی های بوردو می باشد. این ساختمان زیبا که در زمان لویی شانزدهم ساخته شده یکی از نمادهای شهر بوردو شناخته می شود. از خصوصیات این مکان دارا بودن سبک معماری خاص و وجود نمادهایی از خدایان رومی در نمای ساختمان می باشد که در جذب گردشگر تاثیر زیادی دارد. از مناظر زیبای این مکان خاص انعکاس ساختمان در یک استخر وسیع و در عین حال کم عمق هست که نظر هر گردشگر و بیننده خوش ذوقی را به خود جلب می نماید.

[caption id="attachment_999" align="aligncenter" width="800"]قصر de la bourse قصر de la bourse[/caption]

موزه تاریخی شهر بوردو

یکی از مهمترین دیدنی های بوردو که سالانه پذیرای حجم بالایی از مسافران داخلی و خارجی می باشد موزه شهر بوردو هست. از آنجا که شهر بوردو تاریخی کهن دارد بخش قابل توجهی از مدارک تاریخی و کهن در موزه این شهر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد. موزه تاریخ بوردو شامل آثار تاریخی متعدد می باشد که تاریخ گذشته و کهن این سرزمین را به نمایش می گذارد. با بازدید از این موزه تاریخی که از معروف ترین دیدنی های بوردو شناخته می شود می توان با فرهنگ و آداب فرانسه قرن 20 آشنا شد. قیمت بلیط ورودی این موزه برای بازدید کنندگان ارزان و یه صرفه می باشد.

کلیسا جامع سن آندره بوردو

این کلیسای زیبا که در قلب شهر بوردو قرار دارد جزء مشهورترین دیدنی های بوردو و کشور فرانسه می باشد. از عوامل اصلی بازدید از این مکان قدمت تاریخی این کلیسا هست که به قرن 12 میلادی باز می گردد. این بنا که در سازمان یونسکو به عنوان یک اثر تاریخی ثبت شده جزء دیدنی های بوردو می باشد. در کلیسای جامع بوردو آثار مذهبی و تاریخی متعددی قرار دارد که از آن میان می شود به نمای زیبایی از مجسمه های مختلف از مراسم شام آخر و عروج اشاره کرد. در این کلیسای تاریخی انواع نقاشی ها و تصویر سازی ها قدیمی و کهن موجود می باشد که اعتقادات مذهبی گوناگون را جلوه می دهند.

[caption id="attachment_1000" align="aligncenter" width="800"]کلیسا جامع سن آندره بوردو کلیسا جامع سن آندره بوردو[/caption]

تئاتر بزرگ شهر بوردو

از جمله دیدنی های بوردو که در زمره آثار ملی و تاریخی نیز محسوب می شود ساختمان تئاتر شهر بوردو می باشد. تئاتر بزرگ شهر بوردو از جمله بناهای باستانی و قدیمی باقیمانده از تمدن رو هست که تاریخ ساخت آن به سال 1780 باز می گردد. این ساختمان که توسط ویکتور لوییس از معماران بزرگ فرانسه طراحی شده دارای معماری داخلی زیبا و پر زرق و برق می باشد. از دیدنی های جالب این ساختمان شامل نمای بیرونی آن می گردد که متشکل از ستون های عظیم کورینتی و همین طور مجسمه های اسطوره ها و خدایان تمدن روم هست. از جمله مراسم هایی که در این مکان انجام می شود می توان به اجرای ارکستر ملی فرانسه اشاره کرد.

[caption id="attachment_1001" align="aligncenter" width="800"]تئاتر بزرگ شهر بوردو تئاتر بزرگ شهر بوردو[/caption]

میدان Place des Quinconces

یکی از دیدنی های بوردو و از میدان های معروف این شهر میدان des Quinconces می باشد که از دیدنی های آن مجسمه لویی هجدهم را می توان اشاره کرد. این میدان زیبا که مزین به فواره های آب هست که زمان ساخت آن سال های 1818 تا تا 1828 را شامل می شود. از آنجا که این میدان در فاصله کمی با پارک جاردین قرار دارد می توان با یک تیر دو نشان زد و از این دیدنی های بوردو بازدید نمود.

موزه هنرهای معاصر

از بین موزه های فعال در شهر بوردو می توان به موزه هنرهای معاصر اشاره کرد که آثاری از هنرمندان شاخص و معروف دنیا را در برمی گیرد. در بین آثار متنوع موجود در این موزه می توان به آثار هنرمندانی از قبیل کیت هرینگ، نیله تورونی و ... اشاره نمود. گردشگرانی که علاقمند به هنر هستند می توانند از این مکان دیدنی در قالب تورهای گردشگری بازدید نمایند. از نکات مهم قبل از بازدید از موزه های شهر بوردو اطلاع از زمان تخفیف بلیط بازدید این دیدنی های بوردو می باشد.

[caption id="attachment_1003" align="aligncenter" width="800"]موزه هنرهای معاصر موزه هنرهای معاصر[/caption]

باغ عمومی جاردین بوردو

از جمله دیدنی های بوردو که در برنامه تورهای تفریحی جهت بازدید گنجانده می شود باغ عمومی جاردین می باشد. تاریخ شروع ساخت باغ جاردین به سال 1746 می رسد. این باغ زیبا که در جهت افزایش فضای سبز ایجاد شده دارای قدمت طولانی بوده و امروزه عامل جذب بسیاری از گردشگران و توریست ها به شهر بوردو می باشد. باغ جاردین که به سبک انگلیسی طراحی شده مملو از درختان قدیمی با فضای سبز وسیع است. در قسمت های مختلف آن مجسمه ها زیبا قرار داده شده و نیز آب نماهای متعددی دارد.

برای سهولت عبور و مرور و راحتی گردشگران بر روی حوضچه های واقع در این باغ پل های فلزی استوار و شکیلی قرار داده شده اند. با توجه به قرار داشتن دریاچه زیبا و وسیع در وسط باغ عمومی جاردین می توان در فصول مختلف سال به خصوص تابستان از منظره زیبای این مکان بهره برد. از دیگر ویژگی های این مکان دارا بودن آبشار مصنوعی و موزه تاریخ طبیعی می باشد که سبب شده این باغ در رده بالای دیدنی های بوردو قرار بگیرد.

تپه ماسه ای دون دو پیلا از بهترین دیدنی های بوردو

یکی از دیدنی های بوردو که در سفر به این شهر نباید دیدن آن را از دست داد تپه ماسه ای واقع در نزدیک شهر بوردو می باشد. این تپه شنی که در فهرست بلندترین تپه های شنی اروپا قرار دارد در فاصله ای نزدیک به شهر بوردو قرار دارد. با سر زدن به این مکان که از بهترین دیدنی های بوردو محسوب می شود می توان از غروب زیبای این مکان بهره برد. این منطقه که بر اثر فرسایش مداوم خاک ایجاد شده از بهترین مکان های تفریحی و گردشگری تابستانی به خصوص برای فرانسویان محسوب می شود.

[caption id="attachment_1004" align="aligncenter" width="800"]تپه ماسه ای دون دو پیلا از بهترین دیدنی های بوردو تپه ماسه ای دون دو پیلا از بهترین دیدنی های بوردو[/caption]

خیابان سنت کاترین بهترین مکان برای خرید

خیابان سنت کاترین با مغازه های متعدد در حال حاضر یکی از دیدنی های بوردو محسوب می شود که عمده گردشگران جهت خرید به این مکان سر می زنند. اگر در هنگام سفر به شهر بوردو به دنبال خرید کالا هستید بهترین راه سر زدن به خیابان سنت کاترین می باشد. خیابان سنت کاترین که جزء خیابان های اصلی شهر بوردو می باشد بلندترین خیابان خرید پیاده اروپا محسوب می شود. با سر زدن به این خیابان طویل و پر از فروشگاه علاوه بر خرید می توان به رستوران و کافه های آن نیز سر زد. در مواقع مختلفی از سال این خیابان مملو از جمعیت است.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱