بهترین زمان سفر به میکونوس

بهترین زمان سفر به میکونوس

میکونوس نام جزیره ای است که به کشور یونان تعلق دارد و در دریای مدیترانه واقع شده است. سالانه هزاران گردشگر و جهانگرد از جزیره میکونوس در بهترین زمان سفر به میکونوس بازدید می کنند. سفر به میکونوس قطعا لذت بخش است. بزرگترین جاذبه گردشگری که در جزیره میکونوس وجود دارد، سواحل ماسه ای ابریشمی میکونوس هستند. برای بازدید از این جاذبه، در تمامی فصول سال گردشگران جهت سفر به میکونوس می آیند. ساحل هایی که در آن ها جمعیت زیادی جمع می شود، ساحل سارو و ساحل پارادایز نام دارند.

در ادامه بهترین زمان برای سفر به میکونوس در شرایط مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم.

سفر به میکونوس بر مبنای آب و هوا

بهترین زمان سفر به میکونوس از اوایل شهریور تا اواخر مهر می باشد. وضعیت آب و هوای میکونوس به گونه ای است که در هر فصلی از سال که باشید می توانید به آنجا سفر کنید اما در ماه های شهریور و مهر هم  وضعیت آب و هوا بهتر است و همچنین به علت شلوغ نبودن هزینه های رزرو هتل کمتر می باشد. فصل بهار نیز زمان مناسبی برای سفر به میکونوس است زیرا هنوز تابستان شروع نشده و جمعیت گردشگران زیاد نیست. سفر به میکونوس در زمستان دارای دمای 10 درجه سانتی گراد می باشد که هوای معتدلی را در زمستان دارد. از اوایل خرداد تا اواخر مرداد شاهد جمعیت زیادی از گردشگران در جزیره زیبای میکونوس هستیم که دمای هوا در زمان تا 27 درجه سانتی گراد نیز می رسد اما قیمت ها در این زمان از هر فصلی بالاتر است.

اکنون می خواهیم طبق فصل های مختلف سال که بهار، تابستان، پاییز و زمستان هستند، وضعیت سفر به میکونوس از نظر شرایط آب هوایی را مورد بررسی قرار دهیم.

[caption id="attachment_620" align="aligncenter" width="800"]سفر به میکونوس بر مبنای آب و هوا سفر به میکونوس بر مبنای آب و هوا[/caption]

بهار بهترین زمان سفر به میکونوس

فصل بهار بهترین زمان سفر به میکونوس می باشد. در این فصل شاهد آب و هوایی با دمای حدودا 15 الی 20 درجه سانتی گراد هستید. و چون در این فصل گردشگران تابستانی به این جزیره هجوم نیاورده اند می توانید با قیمت مناسبی از تفریح در آنجا لذت ببرید.

[caption id="attachment_621" align="aligncenter" width="800"]سفر به میکونوس در فصل بهار سفر به میکونوس در فصل بهار[/caption]

سفر به میکونوس در فصل تابستان

در این فصل از سال جزیره میکونوس بسیار شلوغ است. برنامه های تفریحی زیادی در تابستان مانند: مهمانی های ساحلی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

باید دقت داشته باشید به دلیل هجوم گردشگران به این جزیره در این فصل از سال، قیمت هتل ها بیشترین میزان خود را نسبت به فصول دیگر دارد. اگر در فصل تابستان قصد سفر به میکونوس را دارید، دما حدودا 27 درجه سانتی گراد را تجربه می کنید. البته با شنا در اقیانوس زیبا و خنک آن می توانید از تابستان خود در این جزیره لذت ببرید. اگر قصد دارید که هزینه های کمتری را در تابستان متحمل شوید، در فصل بهار اقدام به رزرو هتل کنید زیرا به علت تعداد زیاد گردشگران در تابستان هزینه های هتل بسیار گران خواهد شد.

[caption id="attachment_622" align="aligncenter" width="800"]سفر به میکونوس در فصل تابستان سفر به میکونوس در فصل تابستان[/caption]

سفر به میکونوس در فصل پاییز

اگر در پاییز به میکونوس سفر کنید همچنان آنجا شلوغ است اما با این تفاوت که از جمعیت گردشگران تابستانی کاسته شده و همچنین به دلیل خالی شدن هتل ها از مسافران، قیمت ها نسبت به تابستان به صرفه تر است و از بهترین زمان سفر به میکونوس است. در این فصل آب و هوای میکونوس دمای 20 الی 27 درجه ای دارد و با این وضعیت شاهد آسمان بدون ابر و صاف در این جزیره خواهید بود.

[caption id="attachment_623" align="aligncenter" width="800"]سفر به میکونوس در فصل پاییز سفر به میکونوس در فصل پاییز[/caption]

سفر به میکونوس در فصل زمستان

خلوت ترین فصل برای سفر به میکونوس یونان و بهترین زمان سفر به میکونوس برای کسانی که از شلوغی بیزارند فصل زمستان است. دمای هوا در این فصل و در طول روز 10 الی 15 درجه سانتی گراد است که هوای مناسبی است و سرمای زیادی احساس نمی کنید. با اینکه سرما در این فصل به آن صورت وجود ندارد اما شنا در دریا امکان پذیر نیست، لذا افرادی که به قصد گرفتن حمام آفتاب و شنا در دریا به این جزیره سفر می کنند، فصل زمستان به میکونوس نمی آیند.

در ادامه می خواهیم شرایط سفر به میکونوس از نظر جشنواره هایی که در فصول مختلف از سال در آن برگزار می شود، بپردازیم.

[caption id="attachment_624" align="aligncenter" width="800"]سفر به میکونوس در فصل زمستان سفر به میکونوس در فصل زمستان[/caption]

جشنواره های تابستانی در سفر به میکونوس

- در تیر ماه جشنواره تابستانی میکونوس به نام جشنواره ماهیگیر برگزار می شود. این جشنواره هر ساله در ساحل برگزار شده و در آن غذای های دریایی مختلفی را برای بازدید کنندگان در نظر می گیرند که این موقع بهترین زمان سفر به میکونوس می باشد

- شلوغ ترین ماه در این جزیره مرداد ماه است که تمامی خیابان ها پر از صدا هایی می شود که ناشی از برگزاری جشن ها هستند و در این ماه جشنواره آژیا پارکسوی که جزء جشن های معروف آنجا است برگزار می گردد. این جشنواره به صورت سالیانه برگزار می گردد و برای بازدید کنندگان بسیار جذاب و لذت بخش است. چند هزار سال قبل، شخصیت آژیار پارکسوی به دلیل اینکه مسیحی بود مورد شکنجه و آزار قرار گرفت اما او دین خود یعنی مسیحیت را کنار نگذاشت و همین امر باعث شد از او به عنوان اسطوره یاد شود و هر ساله برای بزرگداشت چنین روزی جشنی برگزار می گردد که در آن به نواختن موسیقی و توزیع غذا بین مردم می پردازند.

- جشنواره دیگری که وجود دارد جشنواره ای به نام خود جزیره یعنی جشنواره میکونوس می باشد. این جشنواره به این صورت است که مراسم هایی مانند تئاتر خیابانی و اجرای موسیقی ها و کارهای هنری در آن انجام می شود. این جشنواره آنقدر مشهور می باشد که از سراسر جهان، هنرمندان در آن شرکت می کنند.

- جشنواره ای با نام آنیوس مقدس نیز وجود دارد که در آن به برگزاری موسیقی در ساحل پرداخته می شود و زیبایی های خاص خود را دارد.

[caption id="attachment_625" align="aligncenter" width="800"]جشنواره های تابستانی در سفر به میکونوس جشنواره های تابستانی در سفر به میکونوس[/caption]

جشنواره پاییزی در سفر به میکونوس

جشنواره ای که در پاییز برگزار می شود جشنواره برداشت محصول نام گرفته است. در این جشنواره نان هایی به اسم کواروتس و کرومی دوپتس عرضه می شود و قصه گویان نیز جمع شده و همگی با یکدیگر به جشن و پایکوبی مشغول می شوند.

[caption id="attachment_626" align="aligncenter" width="800"]جشنواره پاییزی در سفر به میکونوس جشنواره پاییزی در سفر به میکونوس[/caption]

جشنواره های زمستانی در سفر به میکونوس

- در فصل زمستان جشنواره کریسمس وجود دارد که در آن کودکان چراغ هایی را  که روشن کرده اند در دست  می گیرند و در خیابان ها شروع به آواز خوانی می کنند این جشن در شب کریسمس و آغاز سال جدید برگزار می گردد. مراسمی نیز در این شب برگزار می شود که به آن پوداریکو می گویند که در این مراسم به مهمانان جدید خوش آمد می گویند و از آنان پذیرایی می کنند.

- جشنی به اسم خاج شویان در این فصل برگزار می شود که مخصوص مسیحیان است و این جشن را اولین عید برای ارمنیان می دانند. کشیش ها در زمان برگزاری این جشن در خیابان های این جزیره قدم زده و برای تمامی افراد دعای خیر می کنند. بعد از آن تمامی مردم جزیره برای تماشای مراسم پرتاب صلیب در آب، به بندر می روند و منتظر می مانند که ببینند چه افرادی توانستند صلیب ها را بدست آورند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱