فرهنگ مردم بوردو مانند بسیاری از شهرهای فرانسه مبتنی بر هنر و آرامش طلبی می‌ باشد. موسیقی و تئاتر به همراه ساختمان‌های تاریخی مجلل در از مردم این شهر رویاپردازان متجدد و هوشمند ساخته است. کیفیت بالای زندگی تاثیر مثبتی در بالا رفتن فرهنگ مردم بوردو داشته است. از آثار آن می‌توان به پایین بودن نرخ بروز جرم در شهر بوردو اشاره کرد.

نرخ پایین بروز جرم

به طور کلی به علت قانون مداری مردم بوردو و بالا بودن کیفیت زندگی در این شهر، نرخ بروز جرم بسیار پایین می‌باشد. در فرهنگ مردم بوردو خشونت غیر معمول و جرم‌های مخصوص شهرهای مدرن، جایی ندارد. با این حال قدم زدن تنها در نیمه شب و در یک کوچه تاریک در هیچ کجای دنیا توصیه نمی‌ شود. اما با توجه به رعایت قانون در فرهنگ مردم بوردو و نصب دوربین‌های امنیتی در شهر، تردد در مکان‌های رایج شهر با آرامش کامل برای شهروندان و گردشگران انجام می‌ شود. به طور کلی زندگی به سبک درست همراه با استفاده از مواهب طبیعی این شهر، علاوه بر پایین آوردن نرخ بروز جرم در شهر، فرهنگی ریشه‌دار برای مردم این شهر به ارمغان آورده است.
[caption id="attachment_968" align="aligncenter" width="800"]نرخ پایین بروز جرم نرخ پایین بروز جرم[/caption]

فرهنگ مردم بوردو در مقابل غریبه‌ها

مردم شهر بوردو ذاتا خصیصه مهمان‌نوازی و یا استقبال گرم از مهمان را ندارند. به طور کلی محافظه کاری مردم بوردو بیشتر از دیگر خصلت‌های آنان مطرح می‌ باشد. البته این به معنی بد اخلاق بودن آنها نیست. با یک لبخند ساده می‌ توان با مردم بوردو ارتباطی دلچسب را آغاز کرد. به طور کلی شروع کردن ارتباط با غریبه‌ها در فرهنگ مردم بوردو تعریف نشده است. البته اگر فردی بتواند با مردم شهر ارتباط برقرار کند، آنها را مهربان و صمیمی می‌ یابد. همچنین به جهت بندری بودن این شهر و وجود بازارهای فراوان در بوردو و اطراف آن، داد و ستد و اصول آن، تبدیل به جزئی از فرهنگ مردم بوردو درآمده است. به جهت آثار تاریخی آنتیک بسیار، خرید و فروش عتیقه نیز، در این شهر بسیار صاحب طرفدار، می‌ باشد. در واقع یکی از سرگرمی های مورد پسند مردم شهر بوردو، خرید و فروش وسایل آنتیک و عتیقه می‌باشد. زندگی آسان مردم بوردو، به بالا بردن سطح کیفیت زندگی آنان کمک می‌کند.
[caption id="attachment_969" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم بوردو در مقابل غریبه‌ها فرهنگ مردم بوردو در مقابل غریبه‌ها[/caption]

گذران زمان استراحت در مرکز شهر

یکی از جذابیت‌های شهر بوردو که در کمتر شهر مدرنی پیدا می‌ شود، وجود پارک و فضای سبز در میانه شهر می‌ باشد. قدم زدن و یا مطالعه کتاب در این پارک‌ها، یکی از نقاط حساس برای رفع خستگی افراد به شمار می‌ آید. گذران وقت با دوستان و استفاده از فضای طبیعت دلنشین به ویژه در فصل بهار و تابستان به یکی از ویژگی‌های فرهنگ مردم بوردو، بدل شده است. برگزاری انواع فستیوال‌ها و جشن‌ها در این مناطق همواره با استقبال مردم به صورت گسترده همراه بوده است. به طور کلی حس آسایش طلبی و بالا بودن سطح کیفیت زندگی در این شهر، زندگی بدون دغدغه مردم بوردو را تشکیل داده‌اند. همچنین پیاده‌روی در کنار ساختمان‌های مجلل و قدیمی شهر که توجه یونسکو را هم به خود جلب کرده است، از ویژگی‌های رفتاری مردم می‌ باشد. به طور کلی گذران زمان استراحت همراه با قدم زدن در کنار جلوه‌های طبیعی و یا معماری شهر، در فرهنگ مردم بوردو، تعریف شده است. همچنین به جهت تعدد موزه‌های شهر و اصالت تاریخی بوردو، موزه گردی نیز به یکی  فرهنگ مردم بوردو اضافه شده است.
[caption id="attachment_970" align="aligncenter" width="800"]گذران زمان استراحت در مرکز شهر گذران زمان استراحت در مرکز شهر[/caption]

استفاده از غذاهای دریایی

خوش اشتها بودن مردم بوردو در انواع غذاهای دریایی به ویژه در غذاهای طبخ‌ شده با صدف و ماهی‌های خاص آن منطقه، بسیار مطرح می‌ باشد. گواه این ادعا نیز وجود تعداد زیادی از رستوران‌های مجلل و با تنوع غذایی بالا در این شهر وجود دارد. به طور کلی استفاده از غذاهای دریایی به سبب همجواری با دریا در فرهنگ مردم بوردو جای گرفته است. وجود سرآشپزان ماهر و چیره دست، تنوع غذایی جالبی را در فرهنگ غذایی شهر بوردو و مردم آن به وجود آورده است. به همین دلیل، از بوردو به عنوان بهشت غذایی فرانسه نام برده می‌شود. همچنین علاقه به یادگیری آشپزی نیز در بوردو بسیار صاحب طرفدار می‌ باشد. به طوری که مدارس آشپزی بسیاری نیز در این شهر ایجاد شده‌اند.
[caption id="attachment_971" align="aligncenter" width="800"]استفاده از غذاهای دریایی استفاده از غذاهای دریایی[/caption]

تماشای هنر

یکی از ویژگی‌های بارز و اصلی در فرهنگ مردم بوردو، استقبال از هنر می‌ باشد. در واقع هنر دوستی مردم بوردو به دلیل موقعیت تاریخی این شهر و ذوق سرشار آنان، است. استقبال از هنر هفتم یعنی سینما و همچنین تئاتر، امری عادی در بین مردم می‌ باشد. همچنین اپرای ملی شهر بوردو با شهرتی فراوان به یکی از اصلی‌ترین عنصر در فرهنگ مردم بوردو، تبدیل شده است. به واقع موسیقی و هنر را در هر گوشه شهر، و در هر کافه‌ای می‌توان یافت. تماشای تعداد زیادی از گالری‌های نقاشی، علاوه بر جذب بسیار زیاد گردشگران، برای مردم بوردو نیز جذاب و دلچسب است. موسیقی زنده نیز در کوچه و خیابان‌های شهر، با تنوع زیاد اجرا می‌ شود. اغلب نیز با استقبال مردم بورد و گردشگران مواجه می‌گردد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱