جمعیت بوردو

جمعیت بوردو

یکی از مهمترین شهرهای کشور فرانسه شهر بوردو بوده که این شهر در جنوب غربی این کشور واقع شده است که در این مقاله می خواهیم در مورد جمعیت بوردو و آمار و ارقام مورد اهمیت در مورد جمعیت این شهر مطالبی بیان کنیم.

یکی از شهرهای مهم و پر جمعیت کشور فرانسه که بعد از شهر پاریس تأثیرگذار ترین شهر این کشور به شمار می رود، شهر بوردو می باشد. تعدادی از پرجمعیت ترین شهرهای این کشور شامل پاریس، مارسی، تولوز، نانت، نیس، مون پلیه، استراسبورگ، بوردو، بیل و لیون بوده که در این بین جمعیت بوردو با احتساب حومه حدود یک میلیون نفر می باشد که نهمین شهر پر جمعیت فرانسه قرار گرفته است. این شهر در نزدیکی سواحل اقیانوس اطلس قرار داشته که سالانه توریست ها و گردشگران زیادی جهت بازدید از مناطق دیدنی آن به برودو سفر می کنند. نکته ی قابل توجه این است که این شهر به دلیل جمعیت بالایی که دارد حمل و نقل سختی داشته و تراکم جمعیت آن نیز بالا می باشد. اگر بخواهیم جمعیت بوردو را بدون احتساب حومه ی آن در نظر بگیریم باید گفت که جمعیت دقیق این شهر در سال ۲۰۱۸، ۲۴۱,۲۸۷ نفر بوده است.

[caption id="attachment_948" align="aligncenter" width="800"]جمعیت بوردو جمعیت بوردو[/caption]

جمعیت مردان و زنان بوردو در سال ۲۰۱۸

همانطور که گفته شد با توجه به جمعیت بوردو و بر اساس آمار و ارقام این کشور نهمین کشور پرجمعیت فرانسه بوده که آمار نشان می‌دهد که ۱۱۲,۸۹۰ نفر از جمعیت بوردو مرد و ۱۲۸,۳۹۷ نفر آنها زن هستند. همچنین توجه داشته باشید که ۷۲ درصد جمعیت بوردو در بین سنین ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارند و در این بین ۱۴ درصد جمعیت شهر بوردو زیر ۱۵ سال و ۱۰ درصد جمعیت آن بالای ۶۵ سال سن دارند. همچنین توجه داشته باشید که ۹۱ درصد ساکنان و جمعیت بوردو را فرانسویان تشکیل داده و تنها ۸ درصد جمعیت این شهر مهاجر هستند که از اقصی نقاط دنیا در آن سکنی گزیده اند.

[caption id="attachment_949" align="aligncenter" width="800"]جمعیت مردان و زنان بوردو در سال ۲۰۱۸ جمعیت مردان و زنان بوردو در سال ۲۰۱۸[/caption]

جمعیت بوردو در سال ۱۷۹۳

در سال ۱۷۹۳ با توجه به سر شماری هایی که در کشور فرانسه انجام شد، جمعیت بوردو که یکی از مهمترین شهرهای این کشور به شمار می رود ۱۰۴,۵۰۰ نفر برآورد شده که این میزان در سال ۱۸۰۰ به حدود ۹۱ هزار کاهش یافته است. در این چند سال به دلیل اینکه زاد و ولد کمی صورت می گرفت و تلفاتی نیز در این شهر وجود داشت، شاهد روند نزولی جمعیت بوردو بوده است. جمعیت بورد تا سال ۱۹۲۱ به آرامی افزایش یافته که این امر موجب شد جمعیت این شهر به ۲۶۷ هزار نفر برسد. با توجه به این موارد می‌توان سال ۱۹۲۱ را سال اوج جمعیت بوردو دانست. در این سال جمعیت این شهر رشد کرده و تلفات کمی در آن به وجود آمد است. توجه داشته باشید که طبق آمار چند سال اخیر جمعیت این شهر نسبتاً پایدار بوده و تغییر زیادی در آن دیده نشده است.

[caption id="attachment_947" align="aligncenter" width="800"]جمعیت بوردو در سال ۱۷۹۳ جمعیت بوردو در سال ۱۷۹۳[/caption]

جمعیت بوردو از سال 1968 تا سال 2007

اگر بخواهیم در مورد تاریخ جمعیت بوردو مطالبی را بیان کنیم، باید به آمار و ارقامی که در چند سال گذشته در مورد این شهر به دست آمده نگاهی بیندازیم. توجه داشته باشید که جمعیت شهر بوردو در سال 2007، ۱۷۸,۲۳ نفر بوده و در سال ۱۹۹۹ جمعیت این شهر ۳۷۴,۲۱۵ نفر برآورد شده است. این سرشماری که برای تعیین جمعیت فرانسه و جمعیت بوردو انجام شده، نشان داده است که جمعیت افراد ۰ تا ۱۴ سال این شهر در سال ۱۹۹۹۹ حدود ۴۳ هزار نفر بوده و از ۱۵ تا ۲۹ سال حدود ۷۶ هزار نفر، از ۳۰ تا ۴۴ سال ۵۷۰ هزار نفر، از ۴۵ تا ۵۹ سال ۱۵ هزار نفر، از ۶۰ تا ۴۷ سال ۶۲ هزار نفر، از ۷۵ تا ۱۰۰ سال حدود ۷۰ هزار نفر و از ۱۰۰ به بالا حدود ۸۲ هزار نفر بوده است.

[caption id="attachment_950" align="aligncenter" width="800"]جمعیت بوردو از سال 1968 تا سال 2007 جمعیت بوردو از سال 1968 تا سال 2007[/caption]

جمعیت دانشجویان و دانش آموزان بوردو

همانطور که ذکر شد یکی از مهمترین شهرهای فرانسه از لحاظ مختلف شهر بوردو بوده که این شهر از جمله شهرهای دانشگاهی مهم جهان نیز به شمار می رود. همچنین مشاهده می شود که سالانه دانشجویان و دانش آموزان متعددی از سراسر جهان از جمله از کشور ایران جهت تحصیل به شهر بوردو مهاجرت می کنند. با توجه به اینکه امکانات پژوهشی زیادی در شهر بوردو وجود دارد در حال حاضر آمار نشان می دهد که این شهر در رتبه ی اول کشور فرانسه از نظر پژوهش و تخصص قرار دارد. در این شهر ۱۰۰۰۰۰۰ دانشجو، ۴ دانشگاه معتبر و تعداد ۱۴ مدرسه عالی وجود داشته که ۵۰۰۰ پژوهشگر در ۲۰۰ آزمایشگاه آن مشغول هستند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱