غذاهای بوردو

غذاهای بوردو

بوردو یک مقصد گردشگری جذاب و شهری بندری در جنوب غربی کشور فرانسه است. غذاهای بوردو بسیار لذیذ هستند.در محله های قدیمی این شهر ساختمان هایی از قرن هجدهم به یادگار مانده است که به عنوان میراثی جهانی در یونسکو ثبت شده اند. صنعت گردشگری بوردو علاوه بر معماری ارزشمند آن، به شراب و غذاهای بوردو نیز مدیون است. بسیاری از افراد به بوردو سفر می کنند تا طعم و عطر غذاهای بوردو را که از رستوران های متعدد آن در سطح شهر پیچیده از نزدیک تجربه کنند.

هزینه خورد و خوراک در بوردو

بوردو شهری پر زرق و برق و لوکس محسوب می شود. به عنوان مثال در این شهر هاستلی وجود ندارد و ارزان ترین راه اقامت در این شهر استفاده از هتل های ارزان قیمت است. به همین دلیل برای خورد و خوراک در این شهر زیبا و جذاب نیز نباید هزینه ای اندک در نظر بگیرید.

یکی از روش های صرفه جویی در هزینه ها تهیه مواد خوراکی برای روزهای متعدد مثلا یک هفته است. اما این نکته را فراموش نکنید در کنار همه زیبایی های بوردو، غذاهای بوردو از بی نظیرترین غذاهای دنیا و رستوران های متعدد این شهر از جاذبه های بوردو به حساب می آیند. بنابراین از صرف غذاهای هیجان انگیز در این رستوران های سنتی چشم پوشی نکنید. صورتحساب شما با غذاها و نوشیدنی های انتخابی تغییر می کند. یکی از تجربه های هیجان انگیز و متفاوت در رابطه با غذاهای بوردو یاد گرفتن آنها است. اگر دغدغه ای از نظر هزینه های سفر ندارید می توانید در کلاس های آشپزی مدرسه‌ی آشپزی Chapon Fin شرکت کنید. این کلاس ها توسط یکی از معروف ترین سرآشپزان فرانسوی برگزار می شود و به دلیل هزینه بالا، برای همه گردشگران قابل استفاده نیست. کلاس آموزشی غذاهای بوردو به صورت یک روزه برگزار شده و زمان زیادی از شما در طول سفر به بوردو نخواهد گرفت.

[caption id="attachment_908" align="aligncenter" width="800"]غذاهای بوردو غذاهای بوردو[/caption]

رستوران ها و کافه های بوردو

رستوران های متعدد لوکس و سنتی در بوردو وجود دارد که جزو مکان های جذاب برای گردشگران به حساب می آیند. همچنین کافه های خیابانی که منوهای متنوعی دارند. در این مکان ها علاوه بر صرف یک وعده غذایی از محیط نیز لذت خواهید برد. هر روزه افراد مختلف با سنین گوناگون در کافه های متعدد این شهر می نشینند و خستگی یک روز کاری را از تن به در می کنند. اگر در ماه دسامبر و چند روز مانده به کریسمس مسافر بوردو هستید از بازارچه محلی بوردو دیدن کنید. این بازارچه در حدود 8 روز مانده به کریسمس برپا می شود. در غرفه های آن غذاهای بوردو و انواع نوشیدنی های محلی با قیمتی به مراتب ارزان تر از سطح شهر ارائه می شوند. باغ مرکبات نیز (l’Orangerie du Jardin Public)یکی از جاذبه های به یاد ماندنی بوردو است. می توانید با انتخاب یک میز در طبیعت صبحانه خود را در فضای سبز و در میان این باغ زیبا میل کنید. همچنین اگر علاقه به پیاده روی در این شهر دارید پیشنهاد می شود از شیرینی فروشی ها نان های مختلف مثل کروسان یا نان شکلاتی را خریداری کرده و با آب میوه طبیعی همزمان با لذت بردن از جاذبه های طبیعی میل کنید.

[caption id="attachment_909" align="aligncenter" width="800"]رستوران ها و کافه های بوردو رستوران ها و کافه های بوردو[/caption]

ترکیبات غذاهای بوردو

بخش جنوب غربی فرانسه همچنین بوردو نوشیدنی های معروفی دارند. غذاها و نوشیدنی های فرانسوی در تمام دنیا محبوبیت ویژه ای دارند. این غذاها معمولا ترکیباتی ساده دارند اما با مهارت سرآشپزان به غذایی با طعمی بی نظیر تبدیل می شوند. غذایی خوش طعم با تزییناتی با شکوه. به علاوه می توان به این نکته اشاره داشت که به علت ساحلی بودن این منطقه و صید ماهی در خلیج گاسکن، همچنین رونق دامپروی در منطقه، گوشت ماهی و گاو و همچنین فرآورده های لبنی مثل پنیر عضو جدا نشدنی آشپزی این منطقه به حساب می آیند. غذاهای بوردو معمولا تشکیل شده از گوشت است که به آن موادی مثل شیر،پنیر، قارچ های مرغوب و انواع نوشیدنی اضافه می شود. در این سفر در رستوران های بوردو سرآشپزهای ماهر فرانسوی خاطره غذاهای بوردو را برای همیشه در ذهن شما ماندگار خواهند کرد.

[caption id="attachment_910" align="aligncenter" width="800"]ترکیبات غذاهای بوردو ترکیبات غذاهای بوردو[/caption]

میان وعده های خوشمزه- کروسان(Croissant)

در میان غذاهای بوردو و میان وعده های هیجان انگیز که محبوبیت زیادی دارند همیشه نام کروسان به چشم می خورد. کروسان در واقع یکی از انواع نان های خوشمزه بوردو است. این نان مثل نان باگت از گذشته های دور در فرانسه تولید می شده است. برای تهیه آن از آرد و خمیر مایه به علاوه کره استفاده می شود. کره بافتی لایه لایه به نان می بخشد و باعث تردی کروسان می شود. کروسان را می توانید در تمام شیرینی فروشی های بوردو پیدا کنید.

[caption id="attachment_911" align="aligncenter" width="800"]میان وعده های خوشمزه- کروسان(Croissant) میان وعده های خوشمزه- کروسان(Croissant)[/caption]

نوشیدنی مشهور- شراب بوردو

نوشیدنی های بوردو نیز به اندازه غذاهای بوردو پرطرفدارند. در هر منطقه از فرانسه فراوانی فرآورده های خوراکی بر تهیه غذاهای منطقه تاثیرگذار است. همانطور که اغلب غذاهای بوردو تحت تاثیر فراوانی گوشت گاو و ماهی و همچنین پنیر قرار دارند، نوشیدنی های بوردو نیز متاثر از وجود انگور در این منطقه می باشد. شراب بوردو که آوازه ای جهانی دارد، از مرغوب ترین و گران قیمت ترین انواع شراب در دنیا است و صادرات فراوانی به کل جهان دارد. به طوریکه به شکل متمرکز بر پرورش انگورهایی ویژه در این منطقه برای عمل آوری شراب بوردو تمرکز شده است.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱