جاذبه های دیدنی ایتالیا

جاذبه های دیدنی ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای زیبا در قاره اروپا است که به دلیل پیشینه فرهنگی و تاریخی که دارد دارای مکانهای زیادی است که ثبت جهانی یونسکو شده اند. این کشور خوش آب و هوا دارای مناظر سرسبز بسیار بوده و از تنوع فرهنگی بهره می برد. جاذبه های دیدنی ایتالیا سبب شده تا گردشگران زیادی این کشور را در لیست سفر خود قرار دهند. شهرهای معروف ایتالیا رم، فلورانس و ونیز هستند که برخی از معروف ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا در این شهرها قرار دارند.‌

معرفی کشور ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی است که در جنوب قاره اروپا قرار دارد. این کشور به دلیل شباهت نقشه ای که با چکمه دارد، به کشور چکمه معروف می باشد. پایتخت کشور ایتالیا شهر رم است. این کشور زیبا به دلیل داشتن معماری زیبا، سبک زندگی پر زرق و برق و فرهنگ غنی غذایی گردشگران زیادی را جذب خود کرده است. ایتالیا دارای لقب کشور زیبا می باشد. ایتالیا کشور سرسبزی است که از تاریخی غنی و ریشه دار برخوردار می باشد. به همین دلیل این کشور دارای تنوع فرهنگی است. به طوری که سنت های هر منطقه از این کشور با سنت های منطقه دیگر فرق دارد. بناهای باشکوه جهان در کشور ایتالیا واقع شده اند.

[caption id="attachment_103" align="aligncenter" width="800"]معرفی کشور ایتالیا معرفی کشور ایتالیا[/caption]

درباره جاذبه های دیدنی ایتالیا

وجود جاذبه های دیدنی ایتالیا سبب شده تا تور ایتالیا همواره دارای طرفداران زیادی باشد. در میان آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو بیشترین مکان های ثبت شده متعلق به کشور ایتالیا است. از مهمترین شهرهای توریستی در ایتالیا می توان رم، فلورانس و ونیز را نام برد. سواحل زیبا، کوهستان های با شکوه و دریاچه های دیدنی در کنار دیگر گنجینه های ایتالیا از عوامل مهمی هستند که مسافران تور ایتالیا این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. همه ساله بیشتر از ۴۰ میلیون گردشگر از کشور ایتالیا دیدن می کنند. آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی ایتالیا آنقدر زیاد است که انتخاب کردن تعدادی از جاذبه های دیدنی ایتالیا از میان تمامی آن ها کار مشکلی است. در زیر به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی ایتالیا می پردازیم:

[caption id="attachment_104" align="aligncenter" width="800"]درباره جاذبه های دیدنی ایتالیا درباره جاذبه های دیدنی ایتالیا[/caption]

شهر ورونا ایتالیا

از جاذبه های دیدنی ایتالیا شهر ورونا می باشد. یکی از دلایل معروفیت شهر ورونا در جهان، شکل گیری داستان رومئو و ژولیت در این شهر است. لازم به ذکر است که تاریخچه ورونا مربوط به دوره های قبل از نمایشنامه رومئو و ژولیت است. این شهر دارای یک آمفی تئاتر است که ساخت آن مربوط به ۲۰۰۰ سال پیش می باشد. این آمفی تئاتر با وجود قدیمی بودن هنوز به شکل بسیار خوبی باقی مانده است. آمفی تئاتر شهر ورونا بیشتر از ۳۰ هزار نفر ظرفیت دارد. در این آمفی تئاتر اجراهای زنده موسیقی صورت می گیرد و گردشگران و توریست هایی که به ایتالیا سفر می کنند با حضور در این اجراهای زنده باعث زنده نگه داشتن فرهنگ و تاریخ کشور ایتالیا می شوند.

[caption id="attachment_105" align="aligncenter" width="840"]شهر ورونا ایتالیا شهر ورونا ایتالیا[/caption]

معرفی یکی از جاذبه های دیدنی ایتالیا به نام برج کج پیزا

از جاذبه های دیدنی ایتالیا که دارای شهرتی جهانی است، برج کج پیزا می باشد. این برج در بین معروف ترین برج های جهان قرار دارد. ساخت برج کج پیزا تقریبا ۱۷۷ سال به طول انجامید. علت کج شدن این برج این است که با شروع ساخت برج پیزا در سال ۱۱۷۳ به علت فونداسیون ضعیفی که داشت کج شدن آن شروع شد و تا یک قرن به همین صورت باقی ماند. وقتی که ساخت دوباره برج شروع شد مهندسین ساخت تصمیم گرفتند که با ساختن طبقات دیگر به صورت یک سمت بلندتر از سمت دیگر، کجی برج را جبران نمایند. پایان ساخت برج پیزا در نیمه دوم قرن چهاردهم صورت گرفت. بازدید از برج کج پیزا در سال ۲۰۰۱ برای افرادی که آرزوی بالا رفتن از پله های آن را داشتند، میسر شد. این برج دارای ۲۹۶ پله می باشد.

دریاچه کومو از محبوب ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا

در بین جاذبه های دیدنی ایتالیا دریاچه کومو دارای محبوبیت ویژه ای در میان توریست هایی است که به کشور ایتالیا سفر می کنند. این دریاچه با وجود هوای تازه، کوه ها و آب گوارایی که دارد، محل خوبی برای بازدید گردشگران است. شکل دریاچه کومو به صورت حرف Y برعکس می باشد که دارای دو انشعاب است. مسیر انشعاب ها از کومو در جنوب غرب و لسو در جنوب شرق آغاز شده و در میانه راه به هم متصل می شوند و دریاچه مسیر خود به سمت کولیکو را ادامه خواهد داد. شهرت دریاچه کومو به خاطر ویلاهایی است که از زمان رومی ها ساخته شده و تا به امروز در جزیره باقی مانده است. این جزیره دارای آب و هوای معتدل بوده و در آن باغ های زیبا و شگفت انگیزی وجود دار که از بهترین جاذبه های دیدنی ایتالیا هستند.

[caption id="attachment_107" align="aligncenter" width="800"]دریاچه کومو از محبوب ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا دریاچه کومو از محبوب ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا[/caption]

کانال بزرگ ونیز ایتالیا

یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا شهر زیبای ونیز است. به شهر ونیز شهر آب نیز می گویند. ونیز به عنوان تاج جواهر نشان شهرهای آبی دنیا معرفی شده است. تعداد توریست هایی که به شهر ونیز سفر می کنند آنقدر زیاد است که این تعداد حتی از ساکنین شهر ونیز نیز بیشتر می باشد. فضای رمانتیک شهر ونیز سبب شده تا این شهر از بهترین جاذبه های دیدنی ایتالیا باشد. در مرکز شهر یک گذرگاه آبی وجود دارد که این کانال بزرگ از میان تالاب ها و آبگیر ینت مارک مسیر خود را باز می کند. برای لذت بردن از این جاذبه بهتر است هنگام گشت زدن در شهر ونیز به تماشای کانال بزرگ نیز بپردازید. همچنین برای تماشای بهتر کانال بزرگ باید از داخل آب آن را دید. از طریق اتوبوس های آبی که با نام واپورتی معروف هستند، برای رفتن به خشکی می توان اقدام کرد.

[caption id="attachment_108" align="aligncenter" width="1000"]کانال بزرگ ونیز ایتالیا کانال بزرگ ونیز ایتالیا[/caption]

معروف ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا، میدان دومو فلورانس

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ایتالیا که از اماکن معروف و میدانگاه های مشهور اروپا است، میدان دومو در مرکز شهر فلورانس ایتالیا است. در اطراف لین میدان جاذبه های بسیار زیادی وجود دارد وجود این جاذبه ها سبب معروفیت میدان دومو شده است. با نگاه کردن به میدان دومو به راحتی می توان بناهای تاریخی مهم را پیدا کرد. این بناهای تاریخی در لیست ثبت شده میراث فرهنگی یونسکو قرار دارند و به عنوان معروف ترین آثار تاریخی آن می باشند. کلیسای جامع فلورانس از مهمترین بناهای ایتالیا است که در اطراف میدان دومو قرار گرفته است. این کلیسا به عنوان سمبل شهر  فلورانس شناخته شده است. کلیسای جامع فلورانس به عنوان یکی از بهترین جاذبه های دیدنی ایتالیا است. در میدان دومو بناهای تاریخی دیگری نیز وجود دارد. برج ناقوس و تالار سنت جان از جمله این بناها هستند. به دلیل فشردگی که در مرکز شهر فلورانس و میدان دومو وجود دارد با اندکی پیاده روی می توان بیشتر جاذبه های دیدنی و تاریخی شهر را تماشا کرد. همچنین در میدان دومو غذاهای بسیار لذیدی نیز وجود دارد. با وجود جاذبه های دیدنی ایتالیا در میدان فلورانس هر ساله میلیون ها گردشگر برای بازدید به این شهر می آیند. در سال ۲۹۸۲ شهر غنی فلورانس و میدان معروف آن دومو به عنوان ثبت جهانی در یونسکو ثبت شده اند.

[caption id="attachment_109" align="aligncenter" width="800"]معروف ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا، میدان دومو فلورانس معروف ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا، میدان دومو فلورانس[/caption]

پورتوفینو یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی ایتالیا

در بین زیبا ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا پورتوفینو به عنوان یکی از مهمترین بندرهای کشور ایتالیا شناخته شده است. این شهر بندری دارای مناظر طبیعی زیبایی بوده و ردیفی از خانه های بالای تپه و در لبه آب در آن وجود دارد. این شهر زیبای ساحلی در ایتالیا دارای مسافت بسیار نزدیکی با جنوا است. می توان برای لذت بردن از این بندر با یک سفر یک روزه به ماهیگیری در حوالی این بندر پرداخت. از آثار تاریخی معروف و جاذبه های دیدنی ایتالیا که در شهر بندری پورتوفیو وجود دارد قلعه کاستلو براون ساخته شده در قرن ۱۶ و کلیسای مارتین ساخته شده در قرن یازدهم را می توان مثال زد. استراحت در محیط زیبا و آرام پورتوفینو از جاذبه های بسیار لذت بخش این بندر است. در ساحل آرام این شهر می توان به پیاده روی، خوردن غذاهای ایتالیایی و خرید سوغاتی پرداخت.

[caption id="attachment_110" align="aligncenter" width="800"]پورتوفینو یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی ایتالیا پورتوفینو یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی ایتالیا[/caption]

پارک ملی گرند پارادایز ایتالیا

برای گردشگرانی که به کوه پیمایی علاقه دارند، یکی از مکان های دیدنی ایتالیا پارک ملی گرند پارادایز است. این پارک دیدنی در طبیعت زیبای آلپ واقع شده است. مناظر زیبای کوه آن را به مقصدی دیدنی برای کوهپیمایی تبدیل کرده است. هدف اولیه تأسیس این پارک حفاظت از حیوانات و بزهای کوهی بوده است. اما حیوانات دیگری مانند گورکن ها، قاقم، سیاهگوش و گرگ ها نیز در این پارک حفاظت می شوند. در فصل تابستان می توان به فعالیت در کوه پیمایی در پارک و در زمستان اسکی روی یخ پرداخت. همچنین در فصل بهار می توان از گل های تازه ای که در نزدیکی آن وجود دارد عکس های زیبایی به یادگار گرفت.

[caption id="attachment_111" align="aligncenter" width="890"]پارک ملی گرند پارادایز ایتالیا پارک ملی گرند پارادایز ایتالیا[/caption]

آبنمای تروی  یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ایتالیا

از جاذبه های دیدنی ایتالیا که در شهر رم قرار دارد، آبنمای  زیبای تروی می باشد. توریست های زیادی با سفر به ایتالیا به تماشای این آبنما می آیند. ساخت این آبنما در سال ۱۷۶۲ توسط نیکولای سالوی  صورت گرفته است. این آبنما به شکل نپتون کشیده شده است. رسم است که در آب نمای تروی به منظور سلامت رسیدن به روم  سکه می اندازند. اگر دو سکه در آبنمای تروی انداخته شود، رابطه عاشقانه میان زن و مرد حفظ خواهد شد. روشن شدن آبنما در شب و ایجاد صحنه رمانتیک باعث شده تا دیدارهای عاشقانه در محل این آبنما شکل گیرد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای ایتالیا ، وقت سفارت ایتالیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱