جمعیت میکونوس

جمعیت میکونوس

میکونوس یکی از جزیره های یونان در دریای مدیترانه است که سالانه پذیرای هزاران توریست می باشد. یکی از جزیره هایی است که در یونان از رتبه بالایی برخوردار می باشد و از آن جایی که قدرت اقتصادی و تجاری بالایی دارد جمعیت میکونوس رو به افزایش است. مردم این جزیره به مذهب و ارزش های خانوادگی اهمیت زیادی می دهند و دارای جشن های متنوع و جالب زیادی هستند که همین مورد یکی از دلایل جذب گردشگر به شمار می رود.

میکونوس

جزیره میکونوس یکی از جزایر شناخته شده در یونان بوده و یکی از توریستی ترین جزایر به شمار می رود که در آن همه امکانات یک اقامتگاه مدرن برای استراحت و تفریح در اختیار گردشگران قرار می گیرد. یکی از دلایل معروفیت این جزیره زندگی شبانه ی شگفت انگیز و سواحل طلایی آن و صخره هایی که چشم انداز آن ها به دریا منتهی می شود، می باشد. "کورا" پایتخت میکونوس جزیره با معماری فوق العاده، با داشتن کوچه هایی با سنگ فرش های باریک، خانه های شیروانی با پنجره های رنگی دلربا، بالکن های چوبی که با گل های رنگارنگ تزئین شده اند و با داشتن کافه های یونانی زیبا و دنج، صحنه ای از یک فیلم رمانتیک را تداعی می کند. بعد از کورا، "آنومرا" یکی از مهم ترین روستاها در میکونوس است که خدمات اقامتی خوبی به گردشگران ارائه می دهد.

[caption id="attachment_528" align="aligncenter" width="800"]جمعیت میکونوس جمعیت میکونوس[/caption]

تاریخچه میکونوس

میکونوس جزیره ای خشک و کم آب می باشد و دارای مساحتی نزدیک به 90 کیلومتر مربع است که در دریای اژه و در فاصله ی 94 مایلی با بندر قرار گرفته است. طبق افسانه ها، هرکول در یکی از وظایفی که داشت، غول ها را می کشد و در دریا می اندازد سپس بدن های غول ها به سنگ تبدیل شده و آن سنگ ها نیز تشکیل جزیره میکونوس را می دهند. در زمان های قدیم این جزیره به دلوس (Delos) که در آن زمان به شدت پر جمعیت بود، نزدیک بود و به همین دلیل میکونوس به عنوان جزیره ای برای تأمین اقلام حیاتی آن جا شناخته شد و همچنین جمعیت میکونوس رو به افزایش بوده.

فاصله ی دو کیلومتری بین جزیره ها بسیار شلوغ و پر رفت و آمد بود چون مذهب اجازه نمی داد که کسی در دلوس متولد یا فوت شود. در زمان اسکندر این جزیره مرکز تجارت بسیاری از محصولات دریایی و کشاورزی شد. در سال 1380 یونان اعلام استقلال کرد و قدرت اقتصادی و تجاری جزیره بازسازی شد. در دهه ی 50 توریسم شکل گرفت و جمعیت جزیره افزایش یافت. این افزایش با چنان رشدی همراه بود که این جزیره هم اکنون یکی از توریستی ترین و پر بازدیدترین جزایر بین المللی به شمار می رود و نکته ی جالب توجه این است که میکونوس با این شهرتی که کسب کرده است، ماهیت و اصل خود را از دست نداده و بافت خود را حفظ کرده است و جمعیت میکونوس نیز رشد صعودی دارد.

[caption id="attachment_529" align="aligncenter" width="800"]تاریخچه میکونوس تاریخچه میکونوس[/caption]

اطلاعاتی درباره جمعیت میکونوس

 با توجه به محبوبیت و ویژگی های این جزیره می توان دریافت که رشد جمعیت میکونوس طبیعی بوده است با تخمین هایی که اخیراً انجام شده است، می توان گفت 15000 نفر در این جزیره سکونت دارند که غریب به 4000 نفر آن ساکنان خارجی هستند. در ماه های فصل تابستان و در مواقعی که تعداد گردشگران افزایش می یابد این جزیره بیش از 50000 ساکن محلی و کارگران نیمه وقت را بکار می گیرد. بیش از 80 درصد نیروی کار این جزیره در منابع خدماتی، ماهی گیری و ساخت و ساز مشغول می باشند.

[caption id="attachment_530" align="aligncenter" width="800"]اطلاعاتی درباره جمعیت میکونوس اطلاعاتی درباره جمعیت میکونوس[/caption]

مذهب میکونوس

جمعیت میکونوس یونان یک ملت مذهبی هستند که ارزش های مذهبی، خانوادگی و فرهنگی برایشان اهمیت بسیاری دارد. مسیحیت ارتدکس، دین غالب این جزیره است و غریب به 98 درصد مردمش این دین را به عنوان دین اصلی جزیره قبول دارند ولی با این حال می توان پیروان مذاهب دیگر، مانند مسلمانان و یهودیان را در آن جا دید. در این جزیره کلیساهای کاتولیک نیز وجود دارد ولی با این وجود مذهب اصلی جزیره، ارتدکس یونانی می باشد که در واقع می توان گفت نمایندگی کوچکی از کاتولیک است. یکی دیگر از دلایل شناخته شدن این جزیره داشتن کلیساهای خانوادگی کوچک است. تعداد جشن های این کلیساها به ازای هر روز از سال می باشد یعنی در واقع 365 جشن مختلف دارند که می توان گفت وجود این جشن های متنوع و جالب یکی دیگر از دلایلی است که از این جزیره یک جزیره ی توریستی ساخته است.

[caption id="attachment_531" align="aligncenter" width="800"]مذهب میکونوس مذهب میکونوس[/caption]

تعدادی از این فستیوال ها و جشن های این جزیره به شرح زیر می باشد:

  • فستیوال ماهیگیر یا رسولان مقدس: فستیوال ماهیگیر یک جشنواره ی مردمی است که سالیانه در 30 ژوئن در ساحل جزیره برگذار می شود که در این فستیوال با غذاهای دریایی متنوع از بازدیدکنندگان پذیرایی می شود.
  • فستیوال آژیا پاراسکوی: یکی از پر سر و صداترین فستیوال های شهر می باشد. در این فستیوال تمامی مردم در خیابان ها به جشن و رقص و پایکوبی می پردازند.
  • کریسمس: در این فستیوال بچه ها در شب کریسمس چراغ هایی را روشن می کنند و با ابزار موسیقی در خیابان ها آواز می خوانند، سال نو و روز خاج شویان را جشن می گیرند.
  • روز خاج شویان: این فستیوال نام یکی از جشن های مسیحیان می باشد که در روز ششم ژانویه برگزار می شود و در آن روز میلاد عیسی مسیح را جشن می گیرند. کشیش ها در این روز در خیابان ها قدم می زنند و برای اهالی این جزیره دعای خیر می کنند. پس از این مراسم همه ی اهالی در بندرگاه جمع می شوند و صلیب را در آب پرتاب می کنند و منتظر می شوند تا ببینند چه کسی می تواند آن را بگیرد.
[caption id="attachment_532" align="aligncenter" width="800"]تعدادی از این فستیوال ها و جشن های این جزیره به شرح زیر می باشد تعدادی از این فستیوال ها و جشن های این جزیره به شرح زیر می باشد[/caption]

رتبه های میکونوس

جزیره میکونوس با داشتن آب و هوای مناسب در هر فصل از سال، داشتن معماری زیبا است که جزیره را به یک شهر رویایی تبدیل می کند. داشتن دیدنی هایی از قبیل: آسیاب های بادی، ونیز کوچک، مرغ ماهی خوار، موزه دریایی اژه، موزه کشاورزی و ... و همچنین برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف در روزها و فصل های مختلف سال، این جزیره را تبدیل به یکی از بهترین و زیباترین جزیره ها کرده است و به همین علت وضعیت تجاری و اقتصادی قدرتمندی نیز دارد. از این رو بر اساس تجزیه و تحلیل کاربران و کارشناسان، سومین جزیره ی برتر گردشگری یونان به حساب می آید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱