جشن ملی هلند

جشن ملی هلند

جشن ملی هلند یکی از مهمترین جشن های برگزار شده در این کشور می باشد. این جشن همه ساله در 27 آوریل در کشور هلند برگزار می شود. توجه داشته باشید که در این مقاله می خواهیم در مورد برگزاری جشن ملی هلند و مراسمات انجام شده در این جشن بزرگ توضیحاتی بیان نماییم.

مهمترین جشن ملی هلند

جشنواره روز پادشاه در هلند که مهمترین جشن ملی هلند می باشد در ۲۷ آوریل هر سال به مناسبت سالگرد تولد پادشاه الکساندر جشن گرفته می شود. در سال ۲۰۱۳ در روز ۲۷ آوریل با کناره گیری ملکه هلند، روز ملکه به روز پادشاه تبدیل شده است که هر ساله جشن های متعددی در این شب در کشور هلند و در شهرهای مختلف این کشور برگزار می شود‌. یکی از پر جنب و جوش ترین شهرها در شب جشن ملی هلند، شهر آمستردام یعنی پایتخت این کشور است که بیش از 1.000.000 نفر به شهر آمستردام می آیند تا در این جشن خیابانی بسیار مهم و زیبا شرکت کنند‌. بهترین گروه های موسیقی و تئاتر در این شب به شهر آمستردام می آیند و شبی بسیار دل انگیز و بیاد ماندنی را برای افراد رقم می زنند.

[caption id="attachment_438" align="aligncenter" width="640"]مهمترین جشن ملی هلند مهمترین جشن ملی هلند[/caption]

هدف از برگزاری جشن ملی هلند

همانطور که گفته شد هر ساله شاهد برگزاری جشن ملی هلند در تاریخ ۲۷ آوریل هستیم که مهمترین دلیل برگزاری جشن ملی هلند، در زادروز پادشاه الکساندر، افزایش وحدت ملی است که با پاسداشت خانواده سلطنتی این امر می تواند امکان پذیر باشد. همچنین با تعطیلی رسمی در روز جشن ملی هلند شرایطی جهت گذراندن اوقات فراغت افراد در کنار خانواده، برای هلندی ها مهیا می‌شود که می‌توانند با سپری کردن اوقات خود در خیابان ها و تماشای جشن های برگزار شده در این شب ساعات بسیار دل انگیزی را سپری کنند؛ از این رو این جشن هر ساله با ذوق و شوق بیشتری توسط مردم هلند برگزار می شود که از سراسر جهان نیز تعداد کثیری از افراد در این جشن ملی شرکت می کنند.

[caption id="attachment_439" align="aligncenter" width="800"]هدف از برگزاری جشن ملی هلند هدف از برگزاری جشن ملی هلند[/caption]

جشن ملی هلند آمستردام را نارنجی پوش می کند

جشن ملی هلند و تولد پادشاه این کشور یکی از رویدادهای منحصر به فرد و کارناوال مانند است که هر ساله در شهر آمستردام برگزار می شود. در این شب وقتی به خیابان های آمستردام می روید با دریایی از رنگ نارنجی مواجه می‌شوید زیرا یکی از ویژگی های برگزاری این جشن این است که افراد همه لباس نارنجی می پوشند و حتی حیوان های خانگی خود را به افتخار خانواده سلطنتی ، نارنجی پوش می کنند. خانم ها و آقایان کلاه گیس نارنجی بر سر می گذارند و صورت هایشان را رنگ می‌کنند؛ که این امر می‌تواند فضای بسیار جالب و اعجاب انگیز به همراه داشته باشد. مهمترین دلیل این امر می‌تواند شادی آور بودن رنگ نارنجی باشد و به دلیل اینکه این شهر یکی از شب  های بزرگ خود را در این شب تجربه می کند، همه افراد سعی می کنند از رنگ زیبایی نارنجی استفاده کنند. با این وجود اگر شما هم بخواهید در جشن ملی هلند در شهر آمستردام شرکت کنید پیشنهاد می شود حتما سر تا پای خود را نارنجی کنید تا بتوانید ذوق و شوق بیشتر این جشن را درک کنید.

[caption id="attachment_440" align="aligncenter" width="780"]جشن ملی هلند آمستردام را نارنجی پوش می کند جشن ملی هلند آمستردام را نارنجی پوش می کند[/caption]

جشن های برگزار شده در شب جشن ملی هلند

در شب پادشاه و شب جشن ملی هلند، جشنواره های بیشماری وجود دارد. اگر قصد شرکت در این رویداد را دارید بهتر است هرچه زودتر از طریق شبکه های اجتماعی آن را پیگیری کنید و برای حضور در آنها برنامه ریزی نمایید و آن را رزرو کنید. در این شب و روز مردم در تمامی مسیرهای عبور اصلی شهر آمستردام سرازیر می شوند و جشن و سرور به پا می‌کنند. همچنین اتفاق های بزرگی هم در فضای شهر مانند کنسرت میدان رامبراند و میدان موزه دیده می شود که شرکت در آن خالی از لطف نخواهد بود. علاوه بر این موج عظیمی از قایق های نارنجی پوش را که در کانال‌های آمستردام رژه می روند را می توانید ببینید که با این کار روز پادشاه در آبراهه ها هم جریان پیدا می کند که با مشاهده این قایق ها می توانید از دیدن آن لذت ببرید. این قایق ها با وجود هماهنگی که دارند فوق العاده  دیدنی می باشند. معمولا بیشتر قایق ها در کانال شاهزاده رژه می روند که چادر زدن در کنار این کانال و تماشای قایق ها لذت بخش خواهد بود.

[caption id="attachment_441" align="aligncenter" width="780"]جشن های برگزار شده در شب جشن ملی هلند جشن های برگزار شده در شب جشن ملی هلند[/caption]

شرکت در جشن ملی هلند

با توجه به اینکه آمستردام یک شهری است بر پایه تجارت که مردم آن به خرید و فروش علاقه زیادی دارند، در روز جشن ملی هلند نیز برای بیرون کردن وسایل اضافی و کهنه از خانه بازارهای خیابانی راه می اندازند و وسایل دست دوم خود را با قیمت بسیار مناسبی به فروش می گذارند. این امر موجب شده بازار کهنه فروشی عظیمی در شهر آمستردام ایجاد شود که به آن فلی مارکت گفته می شود .علاوه بر این می‌توانید با شرکت در جشن ملی هلند یکی از بهترین سفرهای خارجی خود به کشور هلند را تجربه کنید. توجه داشته باشید که برای شرکت در جشن ملی هلند لازم است چند ماه قبل از برگزاری این جشن اقدام به رزرو روادید مورد نظر خود کنید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱