درباره ایتالیا

درباره ایتالیا

درباره ایتالیا می توان گفت سفر به ایتالیا یکی از هیجان انگیزترین سفرهای اروپایی است. ایتالیا به دلیل جاذبه های فراوان و موقعیت جغرافیایی خود هر ساله مسافران زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جذب می کند. اگر شما هم قصد سفر به ایتالیا را دارید این مطلب را دنبال کنید تا با مهم ترین نکات درباره سفر به ایتالیا آشنا شوید. با ما همراه باشید.

سفر به ایتالیا

سفر به ایتالیا یکی از آرزوهایی است که برآورده شدن آن می تواند برای هر کسی حیرت انگیز باشد. ایتالیا با توجه به شرایطی که دارد به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کشورها تبدیل شده است و سفر به آن می تواند شما را با تجربه های زیادی رو به رو کند. اگر قصد دارید به ایتالیا سفر کنید و با جاذبه های گردشگری و فرهنگ این کشور بی نظیر آشنا شوید باید اطلاعات اولیه ای در این زمینه داشته باشید. در این مقاله با جاذبه های گردشگری، مراکز خرید، فرهنگ غذایی و همچنین شرایط زندگی در ایتالیا آشنا خواهیم شد. این اطلاعات می تواند در سفر به ایتالیا برای شما مفید باشد.

[caption id="attachment_9" align="aligncenter" width="800"]سفر به ایتالیا سفر به ایتالیا[/caption]

اطلاعاتی درباره ایتالیا

درباره ایتالیا باید گفت که ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که پایتخت آن شهر معروف و محبوب رم است. ایتالیا با توجه به سابقه تاریخی غنی و گذشته ای که در دوره رومیان دارد به یکی از جذاب ترین کشورهای اروپایی تبدیل شده است. ایتالیا کشو بزرگی است که در اصل دارای سه بخش اصلی به نام های سیسیل، ساردنی و شبه جزیره ایتالیا می باشد. بزرگترین بخش ایتالیا همان شبه جزیره ایتالیا است که از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است. ایتالیا یکی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است که از لحاظ اقتصادی نیز موقعیت خوبی دارد. واحد رسمی پول در این کشور یورو بوده و زبان رسمی مردم ایتالیایی است.

[caption id="attachment_10" align="aligncenter" width="1680"]اطلاعاتی درباره ایتالیا اطلاعاتی درباره ایتالیا[/caption]

آب و هوای ایتالیا

همانطور که درباره ایتالیا گفتیم ایتالیا کشور پهناوری است بنابراین آب و هوای آن در قسمت های مختلف متفاوت است. یکی از نکاتی که در سفر به ایتالیا باید به آن توجه کنید شرایط آب و هوایی این کشور است. چهار فصل بودن این کشور سبب شده که به راحتی برای سفر به ایتالیا برنامه بریزید و متناسب با سلیقه خود فصل مورد نظرتان را انتخاب کنید. سردترین ماه ها در ایتالیا دسامبر و مارس است که برای علاقه مندان به برف و تفریحات آبی می تواند گزینه مناسبی برای سفر به ایتالیا باشد. مناطق شمالی این کشور دارای آب و هوای مطلوبی است و اگر علاقه ای به شرایط آب و هوایی سرد ندارید می توانید این مناطق را برای سفر به ایتالیا انتخاب کنید.

آب و هوای ایتالیا

فرهنگ مردم ایتالیا

یکی از نکات مهم درباره ایتالیا که در سفر به ایتالیا ممکن است هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد فرهنگ غنی مردم این کشور است. این کشور که زادگاه رنسانس است با فرهنگ بی نظیر خود به شدت خودنمایی می کند و قطعا در طول سفر به ایتالیا با این نشانه ها رو به رو می شوید. در این کشور بیشتر از هر جای دیگر شاهد آثار تاریخی ثبت شده و جهانی خواهید بود. این جاذبه ها به قدری ارزشمند هستند که باید برای بازدید از تک تک آنها زمان کافی داشته باشید.

[caption id="attachment_12" align="aligncenter" width="1200"]فرهنگ مردم ایتالیا فرهنگ مردم ایتالیا[/caption]

مردم کشور ایتالیا

برای سفر به ایتالیا باید با مردم این کشور و شرایط زندگی آنها آشنا شوید. به طور کلی زبان اکثریت مردم این کشور ایتالیایی بوده و دین اکثریت مردم نیز مسیحیت است. طبق آخرین سرشماری ها ایتالیا دارای جمعیتی نزدیک به 60 میلیون نفر است. یکی از نکات مهم در مورد مردم کشور ایتالیا ارزش بالای خانواده ها در اجتماع است. درباره ایتالیا باید بدانید که در این کشور معماری و هنر از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در سفر به ایتالیا می توانید این موضوع را به وضوح مشاهده کنید.

بهترین زمان سفر به ایتالیا

ایتالیا یک کشور چهار فصل با شرایط آب و هوایی مختلف است اما اکثر مسافران این کشور درصدد یافتن بهترین زمان برای سفر به ایتالیا هستند. بهترین زمان برای سفر به ایتالیا ماه های آوریل تا ژوئن است که به عنوان گران ترین فصل در ایتالیا شناخته می شود. از آنجایی که در این ماه ها آب و هوای ایتالیا بسیار مساعد و مطلوب است گردشگران زیادی از کشورهای مختلف ایتالیا را مقصد خود انتخاب می کنند. در این فصل شلوغی و جمعیت به بیشترین حد خود می رسد و هزینه ها نیز گران تر هستند. اما اگر ترجیح می دهید در فصل های خلوت به ایتالیا سفر کنید سپتامبر و اکتبر ماه های بسیار مناسبی هستند.

[caption id="attachment_13" align="aligncenter" width="750"]بهترین زمان سفر به ایتالیا بهترین زمان سفر به ایتالیا[/caption]

جاذبه های گردشگری ایتالیا (جاذبه های تاریخی)

در سفر به ایتالیا یکی از هیجان انگیزترین قسمت ها بازدید از جاذبه های گردشگری مختلف این کشور است. یکی از مهم ترین قسمت های گردشگری در ایتالیا جاذبه های تاریخی آن است. یکی از این جاذبه ها که دیدن آن به هر کسی توصیه می شود شهر باستانی هرکولانیوم است که دارای قدمت تاریخی زیادی است قسمت های زیادی از این شهر باستانی در اثر فوران کوه های آتشفشانی از بین رفته اند. یکی دیگر از جاذبه های تاریخی مهم در ایتالیا قصر داسال است که از زیبایی بخصوصی برخوردار است. در سفر به ایتالیا حتما از این مناطق دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری ایتالیا (جاذبه های طبیعی)

یکی دیگر از موقعیت های گردشگری در ایتالیا بازدید از جاذبه های طبیعی این کشور است. که می تواند اظلاعات زیادی درباره ایتالیا در اختیار گردشگران قرار دهد. ایتالیا دارای مناطق طبیعی زیبایی است که در سفر به ایتالیا می توانید از آنها دیدن کنید. یکی از این جاذبه های طبیعی پارک ملی گرن پارادایز است که هم می توانید از تماشای مناظر زیبای آن لذت ببرید و هم به کوهنوردی در آن بپردازید. سواحل لاپلوسا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در سفر به ایتالیا است که دیدن آنها خالی از لطف نیست. هر ساله گردشگران زیادی در سفر به ایتالیا از این مناطق بازدید می کنند.

[caption id="attachment_15" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های گردشگری ایتالیا (جاذبه های طبیعی) جاذبه های گردشگری ایتالیا (جاذبه های طبیعی)[/caption]

جشن های ایتالیا

در سفر به ایتالیا می توانید در جشن های هیجان انگیز این کشور هم شرکت کنید. اکثر گردشگران این کشور را با نام جشن های فراوان و غذاهای معروف آن می شناسند. غذاهای ایتالیا نه تنها در این کشور بلکه در سایر کشورهای دنیا محبوب شده اند و به عنوان غذاهای اصلی در رژیم غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. در سفر به ایتالیا حتما در این جشن ها که گاها همراه با غذاهای لذیذ و معروف هستند شرکت کنید.

[caption id="attachment_16" align="aligncenter" width="1000"]جشن های ایتالیا جشن های ایتالیا[/caption]

مراکز خرید ایتالیا

یکی از نکات مهم در سفر به ایتالیا شناخت مراکز خرید معروف این کشور است. از آنجایی که ایتالیا پیشینه زیادی در زمینه مد و فشن دارد دارای مراکز خرید متنوعی است یکی از مراکز خرید ایتالیا که در سفر به ایتالیا می توانید به آن سر بزنید مرکز خرید La Rinascente است که در بین بزرگ ترین مراکز خرید این کشور قرار دارد. یکی دیگر از مراکز خرید ایتالیا مرکز خرید Galleria Porta di Roma است که می توانید اکثر خریدهای خود را در آن انجام دهید.

[caption id="attachment_17" align="aligncenter" width="1024"]مراکز خرید ایتالیا مراکز خرید ایتالیا[/caption]

فرهنگ غذایی ایتالیا

شناخت فرهنگ غذایی مردم ایتالیا در سفر به ایتالیا از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا می تواند اطلاعات خوبی درباره ایتالیا و مردم آن در اختیار شما قرار دهد. غذا در ایتالیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و به شکل عجیبی با فرهنگ این کشور عجین شده است. دو نمونه از مواد غذایی که به وفور در فرهنگ غذایی ایتالیایی ها یافت می شوند پنیر و ماکارونی هستند که به شکل های مختلفی طبخ می شوند. در قسمت های مختلف کشور ایتالیا غذاهای مختلفی یافت می شود که هر کدام از محبوبیت بالایی برخوردارند. تنوع بالای غذاهای ایتالیایی در کنار کیفیت بالای آنها سبب شده گردشگران و مسافران زیادی شیفته غذاهای ایتالیایی شوند. وجود نوشیدنی در کنار غذاهای ایتالیایی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و معمولا در کنار هر وعده غذایی یک نوشیدنی خاص سرو می شود. در سفر به ایتالیا با تنوع بالای این نوشیدنی ها آشنا خواهید شد.

[caption id="attachment_18" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ غذایی ایتالیا فرهنگ غذایی ایتالیا[/caption]

معرفی غذاهای ایتالیایی

در این بخش به معرفی معروف ترین غذاهای ایتالیایی می پردازیم تا در زمان سفر به ایتالیا از این اطلاعات درباره ایتالیا استفاده کنید.

پاستا کاربونارا

زمانی که اسم از غذاهای ایتالیایی در میان باشد پاستا و ماکارونی اولین نام هایی هستند که به گوش می خورند. در این کشور تنوع زیادی از پاستا وجود دارد که پاستا کاربونا یکی از محبوب ترین آنها است. برای تهیه این نوع پاستا از بیکن و تخم مرغ استفاده می شود که در رستوران های مختلف این غذا به روش های متفاوتی پخته می شود. این غذا با گوشت خوک، گاو یا گوسفند تهیه می شود.

پیتزا مارگاریتا

پیتزاها در ایتالیا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و تنوع آنها به قدری زیاد است که شاید فرصت نکنید تمام انواع پیتزاهای ایتالیا را در سفر به ایتالیا امتحان کنید. یکی از محبوب ترین پیتزاهایی که در ایتالیا ارائه می شود پیتزای مارگاریتا است که با پنیر فراوان موتزارلای تهیه می شود. در سفر به ایتالیا حتما پیتزای مارگاریتا را امتحان کنید زیرا ممکن است مشابه این پیتزا را در هیچ کجای دیگر پیدا نکنید.

ریزوتو

یک نمونه دیگر از غذاهای متفاوت و محبوب ایتالیایی ریزوتو یا همان رسوتو است که در بین ایتالیایی ها بسیار محبوب است و به عنوان یک وعده غذایی اصلی استفاده می شود. برای تهیه این غذا از برنج و خامه استفاده می شود که در کنار آن نیز از نوشیدنی های خاص و سوپ استفاده می شود. برای تهیه سوپ کنار ریزوتو از مواد مختلفی استفاده می شود که بستگی به فصل مورد نظر در ایتالیا دارد.

لازانیا

یکی دیگر از غذاهای محبوب ایتالیایی لازانیا است که در بین مردم ایران هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر شما هم جزء طرفداران لازانیا هستید می توانید در سفر به ایتالیا از این غذای لذیذ استفاده کنید. لازانیا در ایتالیا به روش های مختلفی طبخ می شود که معروف ترین آن توسط گوشت تهیه می شود. به طور کلی اصیل ترین لازانیاها در ایتالیا توسط سس گوجه فرنگی، پنیر، گوجه، قارچ و گوشت تهیه می شوند.

ریبولیتا

ریبولیتا یکی از بهترین خوراکی های ایتالیایی است که می تواند در بین تنوع بالای پاستاها و ماکارونی ها غذای متفاوتی باشد. ریبولیتا یک سوپ مهم و مقوی در ایتالیا است که به عنوان میان وعده و حتی غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین موادی که در تهیه ریبولیتا مورد استفاده قرار می گیرند شامل سیب زمینی، گوشت، آرد، لوبیا، هویج، پیاز و کرفس هستند. این سوپ برخلاف نامش زیاد رقیق نیست و به دلیل استفاده از سبزیجات فراوان از ویتامین های زیادی برخوردار است.

[caption id="attachment_19" align="aligncenter" width="715"]ریبولیتا ریبولیتا[/caption]

حمل و نقل در ایتالیا

درباره ایتالیا و سامانه حمل و نقل آن باید بدانید که  ایتالیا کشور پیشرفته ای است و برای حمل و نقل از روش های مختلفی استفاده می کند. مسلما در سفر به ایتالیا باید به دنبال راهی برای حمل و نقل عمومی در شهر باشید. به طور کلی روش های حمل و نقل در ایتالیا شامل موارد زیر هستند:

اجاره خودرو: اجاره خودرو یکی از بهترین روش های حمل و نقل است اما برای استفاده از خودرو باید حداقل 21 سال سن داشته باشید. داشتن گواهینامه بین المللی و کارت اعتباری نیز از شرایط آن است.

اتوبوس شهری: در ایتالیا اتوبوس های زیادی وجود دارند که برای حمل و نقل درون شهری و بین شهری استفاده می شوند. برای استفاده از این اتوبوس ها باید بلیط داشته باشید.

تاکسی: تاکسی های زیادی در ایتالیا وجود دارند که برای جا به جایی بین قسمت های مختلف شهر می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. این نوع حمل و نقل از هزینه بیشتری نسبت به اتوبوس برخوردار است اما برای مواقع اضطراری بهتر است از تاکسی استفاده کنید تا سریع تر به مقصد خود برسید.

مترو: یکی دیگر از روش های حمل و نقل در ایتالیا مترو است که هزینه کمی داشته و در شهرهای مختلف ایتالیا وجود دارد.

[caption id="attachment_20" align="aligncenter" width="800"]حمل و نقل در ایتالیا حمل و نقل در ایتالیا[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای ایتالیا ، وقت سفارت ایتالیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱