جاذبه های دیدنی میکونوس

جاذبه های دیدنی میکونوس

یونان همیشه برای گردشگران دارای جذابیت خاصی بوده است، خصوصا جزایر یونان که جذابیت های خاص خود را دارند در این مقاله قصد داریم که به معرفی جاذبه های دیدنی میکونوس یکی از جزایر یونان بپردازیم اگر به دنبال این هستید که در مورد جاذبه های دیدنی میکونوس اطلاعاتی را به دست آورید در این مقاله همراه ما باشید. میکونوس از جزایر معروف کشور یونان است که در دریای مدیترانه واقع شده است و به عنوان جزئی از جزایر کیکلادس محسوب می شود. در طول سال گردشگران زیادی از این جزیره و جاذبه های دیدنی میکونوس بازدید می کنند. طبق آخرین سرشماری هایی که انجام گرفته است این جزیره بیش از 10 هزار جمعیت دارد.

جاذبه های دیدنی میکونوس آنقدر متنوع و دیدنی است که در طول سال گردشگران زیادی را از گوشه و کنار دنیا به سوی خود جذب می کند در فصل تابستان جاذبه های دیدنی میکونوس مملو از گردشگر هستند. جزیره میکونوس به دلیل داشتن خانه های مکعبی و سفید رنگ مشهور است و یکی از جزایر یونان است که نظر هر گردشگری را به سوی خود جلب می کند و کمتر کسی است است که از میکونوس و جاذبه های دیدنی میکونوس بازدید کند و محصور آن نشود. سواحل زیبایی این جزیره جذابیت خاص خود را دارند، سواحل این جزیره که یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی میکونوس محسوب می شود دارای شن های ابریشمی هستند که در طول سال مسافران زیادی را جذب می کنند اما جاذبه های دیدنی میکونوس محدود به سواحل آن نیست در ادامه جهت آشنایی شما به معروفترین جاذبه های دیدنی میکونوس و جاذبه های گردشگری میکونوس اشاره خواهیم کرد.

پاناگیا پاراپورتیانی (Panagia Paraportiani)

یکی از جاذبه های دیدنی میکونوس، پاناگیا پاراپورتیانی است که از آن به عنوان کلیسای لیدی پاراپورتیانی نیز یاد می شود و از جمله جاذبه های دیدنی میکونوس که برای علاقمندان به اماکن تاریخی و مذهبی قابل توجه است. این جاذبه دیدنی در امتداد خط ساحلی این جزیره قرار دارد. پاناگیا پاراپورتیانی از معماری خاصی برخوردار است که دارای دیوارهای سفیدی است و در ابتدای محله کاسترو در چورا قرار دارد. در قرن چهاردهم پنج کلیسای بر روی هم ساخته شدند که شکل کنونی این کلیسا حاصل ترکیب این پنج کلیسا است که آن را به یکی از ساختمان های نادر تبدیل کرده است.

[caption id="attachment_489" align="aligncenter" width="780"]پاناگیا پاراپورتیانی (Panagia Paraportiani) پاناگیا پاراپورتیانی (Panagia Paraportiani)[/caption]

آنو مرا (Ano Mera)

آنومرا یکی دیگر از جاذبه های دیدنی میکونوس است، زمانی که به میکونوس سفر می کنید بازدید از آنومرا را از دست ندهید. آنومرا از جمله جاذبه های دیدنی میکونوس است که دیدن آن می تواند بسیار جالب باشد. این روستا در داخل جزیره میکونوس واقع شده است. موقعیت قرارگیری آن در کنار صومعه ای به اسم پاناگیا تورلیانی است که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی بر می گردد. در حال حاضر این صومعه بازسازی شده است و به دلیل داشتن ناقوس های زیبا و استفاده از سنگ مرمر در ساخت آن بسیار قابل توجه است. در داخل این صومعه می توان آثاری بیزانسی را مشاهده کرد در اطراف آن نیز مغازه هایی وجود دارد که می توانید از آن جا سوغاتی های خود را تهیه کنید. از رستوران های اطراف آن نیز می توانید برای میل کردن یک غذای خوب استفاده کنید. در این روستا صومعهٔ دیگری بنام پالئو کاسترو و همچنین خرابه های قلعه بیزانسی نیز وجود دارد.

[caption id="attachment_490" align="aligncenter" width="780"]آنو مرا (Ano Mera) آنو مرا (Ano Mera)[/caption]

ساحل الیا (Elia Beach)

ساحل الیا یکی دیگر از جاذبه های دیدنی میکونوس است، برای کسانی که در بین جاذبه های دیدنی میکونوس دنبال یک ساحل مناسب برای قدم زدن هستند ساحل الیا بسیار مناسب است. اگر می خواهید به این ساحل بروید از میکونوس با استفاده از اتوبوس می توانید در آن حضور داشته باشید از ساحل پلاتیس گیالوس نیز از طریق قایق می توانید دسترسی داشته باشید. الیا در بین سواحل میکونوس طولانی ترین ساحل ها به حساب می آید که بسیار خلوت است و در آن امکان انجام دادن ورزش های آبی وجود دارد در کلبه های اطراف ساحل نیز می توانید به استراحت مشغول شوید.

[caption id="attachment_491" align="aligncenter" width="780"]ساحل الیا (Elia Beach) ساحل الیا (Elia Beach)[/caption]

آسیاب‌های بادی کاتو میلی (Kato Mili

آسیب های بادی کاتو میلی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی میکونوس است. اگر به دهکده چورا سری بزنید، این آسیاب های بادی را مشاهده خواهید کرد. این آسیاب های تاریخی به صورت ردیفی در کنار هم قرار گرفته اند و از جمله جاذبه های دیدنی میکونوس است که از جذابیت خاصی برخوردار است. این آسیاب های بادی در قرن شانزدهم میلادی به وسیله ونیزی ها ساخته شده است و دارای کلاهک های چوبی و کاهی هستند. در حال حاضر این آسیب های بادی به عنوان آثار تاریخی محسوب می شوند و از آن ها به عنوان موزه استفاده می شود. در بین جاذبه های دیدنی میکونوس از محبوبیت خاصی برخوردار است. تعداد آسیاب های بادی که در این منطقه وجود دارد شانزده عدد است. از این ناحیه همچنین چشم انداز زیبایی به شهر و اقیانوس وجود دارد.

[caption id="attachment_492" align="aligncenter" width="780"]آسیاب‌های بادی کاتو میلی (Kato Mili)، آسیاب‌های بادی کاتو میلی (Kato Mili)،[/caption]

ونیز کوچک (Little Venice)

این امکان برای شما در جزیره میکونوس وجود دارد که می توانید ونیز کوچک را هم در آن جا مشاهده کند. در این ناحیه بین ساختمان ها و دریا مرز نیست و امواج دریا بدون کوچکترین مانعی در تماس با دیواره های ساختمان های مختلف از جمله خانه ها، کافه و رستوران ها است. این محله در قرن شانزدهم و هفدهم میلادی توسط بازرگانان در ناحیه غربی چورا و در مجاورت ساحل آلکانتارا بنا شده است. برای کسانی که به نقاشی و فضای نقاشی علاقمند هستند منظره بسیار خیره کننده و جالب توجهی را دارد که می تواند برای نقاشی مورد استفاده قرار گیرد.

[caption id="attachment_493" align="aligncenter" width="780"]ونیز کوچک (Little Venice) ونیز کوچک (Little Venice)[/caption]

موزه فولکلور

از دیگر جاذبه های دیدنی میکونوس می توانیم به موزه فولکلور اشاره کنیم. این موزه از سه خانه تاریخی تشکیل شده است که از یکدیگر جدا می باشند. موزه اصلی که جزئی از موزه فولکلور محسوب می شود به قرن هجدهم میلادی تعلق دارد که در کاسترو و در محله چورا واقع شده است. در موزه فولکلور می توانید ابزارهای موسیقی سنتی، نقاش های تاریخی، لباس های سیکلادی و عکس های قدیمی مربوط به جزیره میکونوس را مشاهده کنید. در این مکان همچنین آشپزخانه ای وجود دارد که بازسازی شده است و همچنین اتاق هایی با اثاثیه کامل وجود دارند که به قرن هجدهم تعلق دارند. یکی دیگر از موزه های این مجموعه موزه کشاورزی است که در نزدیکی آسیاب های بادی واقع شده است و در آن می توانید تاریخچه ای از کشاورزی جزیره میکونوس را مشاهده کنید و در آن ابزارهایی که از زمان های دور مورد استفاده بوده است در معرض نمایش قرار گرفته است.

[caption id="attachment_494" align="aligncenter" width="780"]موزه فولکلور موزه فولکلور[/caption]

منطقه باستانی دلوس (Delos)

آخرین جاذبه های دیدنی میکونوس که به معرفی آن خواهیم پرداخت، منطقه باستانی دلوس است. دلوس خود جزیره ای کوچک است که در نزدیکی میکونوس قرار گرفته است و در افسانه ها از آن به عنوان زادگاه های خدایان یونان مانند آپولو و آرتمیس یاد می شود. در حال حاضر این جزیره خالی از سکنه است. بسیاری از گردشگرانی که به این منطقه می آیند از خرابه های باستانی بازدید می کنند. بندر مقدس، دریاچه خشک، تراس شیرها، خانه کلئوپاترا و خانه دیونیسوس از جاذبه های این منطقه محسوب می شوند.

[caption id="attachment_495" align="aligncenter" width="780"]منطقه باستانی دلوس (Delos) منطقه باستانی دلوس (Delos)[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱