دوچرخه سواری در هلند

دوچرخه سواری در هلند

دوچرخه سواری در هلند به قدری جا افتاده و همگانی شده است که در سفر به این کشور یکه تازی آنها را در شهرهای مختلف خواهید دید. دوچرخه سواری در هلند یک اولویت است اما تلاش و رنج زیادی برای تصویب این قانون و امکانات مورد نیاز شده است. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره دوچرخه سواری در هلند خواهیم پرداخت تا آگاهی کافی را در این زمینه پیدا کنید.

دوچرخه سواری در هلند در مسیرهایی مخصوص صورت می گیرد و افراد دوچرخه سوار به راحتی راه خود را در خیابان ها پیدا می کنند و مرکز شهرهای مختلف این کشور را تحت کنترل درآورده اند. مسیرهای دوچرخه سواری در هلند بسیار امن است به گونه ای که حتی کودکان و سالخوردگان نیز می توانند از آن استفاده کنند. در سفر به هر یک از شهرهای هلند تعداد زیادی مردم را خواهید دید که به دوچرخه سواری مشغول هستند. دوچرخه سواری در هلند به امری عادی تبدیل شده است که مزایای زیادی برای این کشور داشته است. مسیرهای اختصاصی دوچرخه سواری در هلند به 35.400 کیلومتر می رسد و حدود 38 درصد سفرهای شهری در آمستردام از طریق دوچرخه صورت می گیرد که این مقدار در کل کشور هلند به مقدار یک چهارم سفرها می باشد. اتحادیه ای مربوط به دوچرخه سواری وجود دارد که از حقوق دوچرخه سواری در هلند حمایت می کند و اعضای زیادی دارد.

آمستردام پایتخت دوچرخه دنیا

دوچرخه سواری در هلند از ابتدا مرسوم نبوده است و در دهه های 50 و 60 به قدری خودرو در خیابان این شهر بود که مجالی برای دوچرخه سواری نبود. سیاست گذاران هلند حمل و نقل این کشور را در گرو وجود خودرو می دیدند اما گروه های مدنی مقاومت کردند و سرانجام بعد از چند تصمیم مهم، آمستردام به پایتخت دوچرخه سواری تبدیل شد. دوچرخه سواری سبب شده است از آلودگی هوای این کشور کاسته شود و میزان تصادفات کمتر شود. هوای پاک یکی از مزیت های دوچرخه سواری در هلند است که در سایر کشورها نیز باید به یک الگو تبدیل شود تا از معضلات ترافیک و آلودگی آن کاسته شود.

[caption id="attachment_414" align="aligncenter" width="780"]آمستردام پایتخت دوچرخه دنیا آمستردام پایتخت دوچرخه دنیا[/caption]

 تولید برق با دوچرخه سواری در هلند

جاده ای برای دوچرخه سواری در هلند افتتاح شده است که پدهایی برای تولید برق دارد. پنل های خورشیدی آن 3.5*2.5 متر هستند و لایه شیشه ای یک سانتی متری دارند که زیر آنها سلول های خورشیدی سیلیکونی کریستال شده نصب شده است تا به دریافت حداکثر انرژی بپردازید. نام این جاده سولا است و افتتاح آن با هدف تولید الکتریسیته بوده است. دوچرخه سواری در هلند در این جاده در طی 6 ماه سبب تولید 3000 کیلو وات برق شده است. در شهرهای هلند قادر به کرایه دوچرخه هستید و با استفاده از آن به راحتی قادر به گردش در شهر خواهید بود. برای رفتن به هر مقصدی در هلند قادر به استفاده از دوچرخه خواهید بود. همه مسافران می دانند که حتی تعداد دوچرخه ها در آمستردام از تعداد آدم ها بیشتر است و برای حمل و نقل با دوچرخه سازگاری دارد.

[caption id="attachment_415" align="aligncenter" width="780"] تولید برق با دوچرخه سواری در هلند تولید برق با دوچرخه سواری در هلند[/caption]

اعتراض مدنی به منظور ظهور دوچرخه سواری در هلند

به دلیل وجود تلفات و تصادفات زیادی که در دهه هفتاد میلادی در هلند به وقوع پیوسته است خشم و انتقادهای مدنی زیادی رخ داد و عده زیادی خواهان راه اندازی دوچرخه سواری در این کشور شدند. یکی از این جریانات مدنی با شعار " کشتن بچه ها را متوقف کنید" می باشند که راهپیمایی را با دوچرخه انجام می دادند. این جریان در مدت کوتاهی اجازه ممنوع شدن تردد خودرو را در تعدادی روزها و کوچه ها گرفتند و بدین ترتیب کودکان با خیال راحت برای بازی به بیرون می آمدند. یکی از اعضای این جنبش بدین ترتیب شرح داد که: میزهای غذا را به کوچه می بردیم و جشن بزرگی راه می انداختیم و جالب این بود که پلیس چقدر به ما کمک می کرد.

[caption id="attachment_416" align="aligncenter" width="780"]دوچرخه سواری روشی برای حمل و نقل در هلند دوچرخه سواری روشی برای حمل و نقل در هلند[/caption]

دوچرخه سواری روشی برای حمل و نقل در هلند

در هر کجای جهان دوچرخه سواری یک تفریح به شمار می آید اما در هلند این امر یکی از روش های حمل و نقل است و بیشتر از یک قرن است که آن را برای حمل و نقل انتخاب کرده اند. هلند برای دوچرخه سواری بسیار سازگار شده است و مسیرهایی چند کیلومتری برای دوچرخه سواران اختصاص داده است و در مرکز شهرها، حومه و کمربندی دوچرخه سوارانی را در جای جای این کشور خواهید دید.

این مسیرها به دوچرخه سواران این امکان را می دهد که عبور و مرور سریع در محله های گوناگون آن داشته باشند. از مسائل امنیت جاده ای در این مسیرها استفاده شده است و برای دوچرخه سواری به خوبی توسعه یافته است. جغرافیای این کشور نیز در بروز این امر بی تاثیر نبوده است زیرا زمین هایی هموار دارد که برای دوچرخه سواری بسیار مناسب است. آمستردام نیز یکی از شهرهای هلند است که در زمینه دوچرخه سواری از سایر شهرها جلوتر است اگر چه در اواسط قرن بیستم وجود خودروها برای دوچرخه سواران تهدید به شمار می آمد اما همانند دیگر شهرهای اروپایی با سرعت زیادی مدرنیزه شد و برای دوچرخه سواری مجهز و دارای امکانات زیادی شد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱