فرهنگ مردم سانتورینی

فرهنگ مردم سانتورینی

در این مقاله می کوشیم درباره فرهنگ مردم سانتورینی و فرهنگ مردم سانتورینی یونان، آداب و رسوم و عقایدشان با شما صحبت کنیم.

کشور یونان را می توان به عنوان نقطۀ آغاز تمدن در کشورهای اروپایی در نظر گرفت. تاریخ این کشور به بیش از هفتصد سال قبل از دوران مسیح می‌رسد. زمانی که این منطقه زیر فرمان امپراطوری ایران بود. تنها پنج قرن قبل از میلاد حضرت مسیح، شهر آتن مرکز یونان به اوج شکوه خود رسید. آثار ادبی، فرهنگی، هنری و به ویژه مجسمه های بیاد مانده از این دوران در سراسر دنیا مشهور و شناخته شده است.

[caption id="attachment_445" align="aligncenter" width="780"]فرهنگ مردم سانتورینی فرهنگ مردم سانتورینی[/caption]

آشنایی با جغرافیای سانتورینی

جزیرۀ سانتورینی یک منطقۀ توریستی در میان دریای اژه است که به آن ثیرا نیز گفته می شود. این جزیره در دریای اژه و در جنوب شرقی کشور یونان قرار دارد و در حقیقت یکی از جزایر مجمع الجزایر کیکلادس است. از نظر ساختاری جزیرۀ سانتورینی از فورانهای آتشفشانی و در طی سالها توسط مردم و ساکنان محلی شکل گرفته است. ویژگی خاص جزیره سانتورینی رنگ سفید بناهای آن در کنار گنبدهای آبی و آب نیلگون دریا چشم اندازی شگفت آور را ایجاد می کند. فرهنگ مردم سانتورینی نسبت به مردم یونان اندکی متفاوت است. آنها مردمی آرام هستند که سکوت و آرامش را دوست دارند. جمعیت این جزیره در حال حاضر به 15000 نفر می رسد و منطقه ای دوست داشتنی برای مسافران و گردشگران است.

عقاید مذهبی و فرهنگ مردم سانتورینی

یکی از مسائل مهم دربارۀ فرهنگ مردم سانتورینی اعتقادات مذهبی آنان است. بیشتر مردم این منطقه مسیحی هستند؛ که شامل کاتولیک های رومی و ارتدوکس می شوند. فرقۀ ارتدوکس بیشتر از 96 درصد جمعیت کشور یونان را تشکیل می دهند. با این وجود در این کشور یهودیان و مسلمانان نیز زندگی می کنند.

[caption id="attachment_446" align="aligncenter" width="780"]عقاید مذهبی و فرهنگ مردم سانتورینی عقاید مذهبی و فرهنگ مردم سانتورینی[/caption]

اعتقادات ملی و میهنی

در فرهنگ مردم سانتورینی مانند بیشتر مردم یونان تاریخ و فرهنگ این کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر چه فرهنگ مردم سانتورینی به سبب جداگانه بودن این بخش کمی با بخش های دیگر کشور یونان متفاوت است اما اعتقاد به حفظ میراث تاریخی و سنت موجب ایجاد وحدت و یگانگی اجتماعی در این مردم شده است. مذهب نیز در مردم یونان بسیار نقش دارد و به خصوص در مناطق روستایی به سادگی می توان نقش کلیسا را در زندگی این مردم دید.

[caption id="attachment_447" align="aligncenter" width="780"]اعتقادات ملی و میهنی اعتقادات ملی و میهنی[/caption]

فرهنگ شهری

در فرهنگ مردم سانتورینی برخی از مسائل اجتماعی اهمیت بسیاری دارند. حفظ بهداشت و پاکیزگی محیط زیست دارای اهمیت بسیاری است. در مکانهای عمومی سیگار کشیدن شایسته نیست و اگر شما در یک مکان عمومی یا در وسایل نقلیه عمومی سیگار بکشید با شما برخورد خواهد شد. اگر چه مردم این منطقه پوشش راحت را برای لباسهایشان انتخاب می کنند اما آراستگی و حفظ شئون را نیز در نظر دارند و شما کمتر می توانید فردی را پیدا کنید که پوشش نامناسبی داشته باشد.

اعتقاد به بهداشت و حفظ محیط زیست و آثار فرهنگی سبب شده تا مردم این کشور به پاکیزگی هوا نیز اعتقاد داشته باشند. حمل و نقل در شهرهای یونان بیشتر از طریق حمل و نقل عمومی صورت می گیرد.

[caption id="attachment_448" align="aligncenter" width="780"]فرهنگ شهری فرهنگ شهری[/caption]

زبان

فرهنگ مردم سانتورینی جدا از سایر مردم کشور یونان نیست. این مردم نیز زبان رسمی Ellenika را استفاده می کنند؛ اما جوانان و بیشتر مردم محلی برای ارتباط بیشتر با گردشگران زبان های آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی را نیز به خوبی فرا گرفته اند. این بخشی از زندگی مردم این منطقۀ پر گردشگر است.

در آمد و صنعت

بیشتر درآمد مردم سانتورینی از گردشگری در این منطقه ناشی می شود. مردم این منطقه کشاورزی نیز می کنند و شهرت آنها به تولید انگور و شراب مرغوبی است که از این انگور تهیه می کنند. این شراب بخش مهمی از صادرات این منطقۀ زیبا را تشکیل داده است.

آب و هوای سانتورینی

تنها فرهنگ مردم سانتورینی نیست که با مردم یونان متفاوت است. بلکه این منطقه از نظر آب و هوایی نیز ویژگی های خاص خود را دارد. آب و هوای آن نیمه خشک است ولی به سبب قرار گرفتن در دریای مدیترانه در فصولی از سال رطوبت و شرجی بودن هوا نیز احساس می شود. به طور متوسط در این منطقه سالانه 38 سانتی متر باران می بارد.

مناطق دیدنی سانتورینی

بخش مهمی از فرهنگ مردم سانتورینی را تاریخ این منطقه تشکیل می دهد. سانتورینی از حدود 1600 سال پیش منطقه ای نسبتا مستقل از یونان بوده است با وجودی که این جزیره بخشی از کشور یونان است اما تاریخ و فرهنگ خاص خود را نیز دارد. علت متفاوت بودن فرهنگ مردم سانتورینی با سایر مردم یونان می تواند همین مسئله باشد. همچنین این منطقه از تجمع چند روستای مختلف ساخته شده که این روستاها نیز در طی سالها آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود را داشته اند.

[caption id="attachment_449" align="aligncenter" width="780"]مناطق دیدنی سانتورینی مناطق دیدنی سانتورینی[/caption]

مشهورترین جاذبه های سانتورینی آتشفشان آن است. وجود این آتشفشان علاوه بر شکل دادن به جزیره موجب شکل گیری حوضچه های آب گرم و چشمه های آب گرم نیز شده است که برای گردشگران بسیار دلپذیر هستند. قایقرانی و شنا در آبهای این منطقه نیز یک تجربۀ دلپذیر است. از زیباترین مناطق این جزیره شهر اویا است که یکی از مهمترین جاذبه های آن نیز هست. شهرت این شهر به خانه های سفید آن است. همچنین یک منطقه باستانی به جا مانده از قرن شانزدهم که زمانی در زیر گدازه های آتشفشان باقی مانده از دیگر دیدنی های آن است قدمت این شهر به سه هزار سال قبل برمی‌گردد که نشان دهندۀ قرنها قدمت و اصالت در فرهنگ مردم سانتورینی است. غواصی در آبهای گرم این منطقه و اسب سواری در تپه های جزیره از دیگر تفریحات دلپذیر است. شما می توانید با مردم جزیره صحبت کنید و از مهمان نوازی آنها برخوردار شوید. به این ترتیب با فرهنگ مردم سانتورینی بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین منطقۀ مشهور سرا و موزۀ ما قبل تاریخ آن برای علاقه مندان به تاریخ دلپذیر خواهند بود. این موزه بیشتر لوازم کشف شده در خرابه های آکروتیری را نگهداری می کند که شامل انواع اسلحه، ظروف، مجسمه و نقاشی و سفال می شود. وجود این موزه خود سندی از استقلال فرهنگ مردم این ناحیه است. شما می توانید با اقامت در یکی از هتل های زیبای این منطقه و امتحان کردن غذاهای لذیذ و نوشیدنی های آن از سفر خود بیشتر لذت ببرید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱