ویزای توریستی هلند

ویزای توریستی هلند

در این متن قصد داریم به بررسی ویزای توریستی هلند بپردازیم. هلند به دلیل طبیعت بسیار سرسبز و خوب و جاذبه های گردشگری و تفریحی زیاد، نظر افراد زیادی را به خود جلب می کند. از اینرو ویزای توریستی هلند متقاضیان زیادی دارد. اگر قصد سفر به کشور هلند را به منظور گردش و بازدید از جاذبه های این کشور دارید، برای آشنایی با نکات مهم و ضروری در رابطه با ویزای توریستی هلند تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

سفارت هلند برای افراد متقاضی واجد شرایط ویزای این کشور را صادر می کند. که در واقع ویزای هلند صادر شده توسط این کشور، مجوزی است که سفارت هلند برای ورود افراد متقاضی سفر به خاک هلند صادر می کند. این ویزا انواع مختلفی دارد. که شامل ویزای توریستی هلند، ویزای کاری هلند، ویزای ملاقات خانواده و بستگان هلند و ویزای تحصیلی هلند می باشد. باید دقت داشت که هر کدام از انواع این ویزاها شرایط و مدارک خاص خود را نیاز دارند و هزینه اخذ هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است.

ویزای توریستی هلند از نوع ویزای کوتاه مدت آن به حساب می آید. که افرادی که اقدام به اخذ ویزای توریستی هلند می کنند، قصد بازدید و گردش جاذبه های طبیعی  گردشگری این شهر را دارند و نمی توانند با این ویزا به صورت دائم یا طولانی مدت در خاک کشور هلند ماندگار شوند. بلکه حداکثر اقامت با ویزای توریستی هلند 90 روز می باشد.  در ادامه این متن قصد داریم به بررسی بیشتر نکات مهم و ضروری در رابطه با ویزای توریستی هلند بپردازیم.

[caption id="attachment_325" align="aligncenter" width="780"]ویزای توریستی هلند ویزای توریستی هلند[/caption]

سفر به هلند

هلند یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در شمال غرب این قاره واقع شده است. این کشور مساحتی حدود ۴۱٬۵۲۶ کیلومتر مربع  با ۱۶٬۵۷۰٬۶۱۳ نفر جمعیت دارد. که به دلیل سرسبزی و طبیعت زیبا و بکر این کشور، با وجود مساحت کم آن جمعیت انبوهی در آن ساکن هستند. زیبا و بکر بودن طبیعت هلند نه تنها سبب افزایش جمعیت ساکن در آن شده است، بلکه از لحاظ اقتصادی و گردشگری هلند در مرتبه بالایی قرار دارد.

علت جلب گردشگران به این کشور جشنواره های گل و گیاه، جاذبه های تاریخی، گردشگری، کافی شاپ ها و کانال های آبی می باشند. افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، باید بدانند که این کشور اروپایی عضو اتحادیه شینگن است و افراد برای سفر به این منطقه باید ویزای شینگن دریافت کنند. آب و هوای کشور هلند متعادل است و بهترین زمان برای سفر به هلند بهار و پاییز می باشد. که البته افرادی که قصد دارند در این مدت زمان به هلند سفر کنند، باید بدانند که هزینه رزرو هتل، بلیط هواپیما و هزینه جابجایی در این فصل ها نسبت به سایر ماه ها و فصل ها گران تر است.

[caption id="attachment_324" align="aligncenter" width="780"]سفر به هلند سفر به هلند[/caption]

جاذبه های گردشگری هلند

کشور هلند به خاطر جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوان امروزه بسیار معروف شده است و مورد توجه توریست ها قرار گرفته است. از این جاذبه ها می توان به کانال پرنسس (Prinsengracht)، موزه‌ Woonboot (خانه‌ قایقی)، خیابان P.C. Hooftstraat، موزه‌ ون گوگ، میدان Leiden، بازار گل (flower market)، کاخ سلطنتی آمستردام، خانه‌ آنِ فرانک، واندل پارک، موزه‌ فضای باز Zaanse Schans، پارک جنگلی Amsterdamse Bos، باغ گیاه‌شناسی (Hortus  Botanicus، رستوران Eye و موزه‌ امپراطوری اشاره کرد.

[caption id="attachment_326" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های گردشگری هلند جاذبه های گردشگری هلند[/caption]

 مدارک لازم برای اخذ ویزای هلند

  1. تکمیل نمودن فرم درخواست ویزا که باید به صورت آنلاین دریافت و تکمیل شود.
  2. دو قطعه عکس  3 در 4 که الزاما عکس باید زمینه سفید، جدید و بدون روتوش باشد.
  3. رزرو بلیط رفت و برگشت با هواپیما به همراه کپی آن
  4. رزرو هتل یا محلی برای اقامت برای کل مدت زمانی که شخص در خاک هلند حضور داشته باشد.
  5. بیمه مسافرتی با اعتباری حدود 30.000 دلار برای کل مدت سفر
  6. پاسپورت با اعتباری حداقل به مدت 6 ماه
  7. دعوت نامه در صورتی که فرد از کشور هلند دریافت کند.
  8. گواهی اشتغال به کار، تحصیل، جواز کسب، گواهی بازنشستگی
  9. مشخصات کامل فرد متقاضی در رابطه با وضعیت تاهل، تعداد فرزندان، گواهی فوت همسر

10. گردش حساب فرد متقاضی ویزای توریستی هلند در 3 ماه اخیر که البته باید به زبان انگلیسی ترجمه شود.

[caption id="attachment_327" align="aligncenter" width="780"] مدارک لازم برای اخذ ویزای هلند مدارک لازم برای اخذ ویزای هلند[/caption]

مراحل اخذ ویزای توریستی هلند

فرد درخواست کننده ویزای توریستی هلند باید همه مدارک درخواست شده را بدون نقص و کاستی جمع آوری کند. سپس به رزرو وقت سفارت هلند بپردازد. که برای رزرو وقت سفارت هلند، افراد می توانند به صورت حضوری به سفارت بروند و یا اینکه در سایت سفارت هلند به تقویم آن مراجعه کنند. پس از تعیین وقت سفارت هلند و پرداخت هزینه لازم برای اخذ ویزای توریستی هلند در زمان مقرر در سفارت این کشور حاضر شوید تا مصاحبه و انگشت نگاری انجام گردد. در طی مصاحبه فرد باید دلیل خود برای اخذ ویزای توریستی هلند را برای پلیس مهاجرت شرح دهد و با پاسخگویی صحیح و بدون ابهام به سوالات پلیس مهاجرت، سعی در جلب توجه و کسب رضایت آنها کند. تا پلیس مهاجرت پس از مصاحبه صلاحیت فرد را تایید کند. اگر صلاحیت فرد برای اخذ ویزای توریستی هلند تایید شد، مدارک فرد به همراه پاسپورت او به این کشور پیکاپ شده تا ویزا به پاسپورت الصاق گردد. اما اگر صلاحیت فرد تایید نشود، با صدور ویزا برای وی موافقت نمی شود و فرد مجددا باید برای اخذ ویزای توریستی هلند اقدام کند.

[caption id="attachment_328" align="aligncenter" width="780"]مراحل اخذ ویزای توریستی هلند مراحل اخذ ویزای توریستی هلند[/caption]

زمان لازم برای دریافت ویزای توریستی هلند

افرادی که قصد دارند برای اخذ ویزای توریستی هلند اقدام کنند، باید بدانند که این ویزا بلافاصله بعد از تقاضای آنها صادر نخواهد شد. بلکه مدت زمانی طول می کشد که ویزا برای آنها صادر شود و به پاسپورت الصاق گردد. بنابراین افراد باید حدود 20 روز کاری قبل از زمانی که قصد دارند در کشور هلند حاضر شوند، برای اخذ ویزای هلند اقدام کنند. زیرا سفارت به این مدت زمان نیاز دارد تا مدارک فرد را بررسی کند و مراحل قانونی برای صدور ویزای توریستی هلند را طی نماید. دقت داشته باشید منظور از روزهای کاری سفارت هلند روزهایی است که تعطیل رسمی نباشد. مثلا روزهای شنبه و جمعه از روزهای تعطیل سفارت هلند به حساب می آید.

هزینه ویزای توریستی هلند

سفارت هلند از افراد متقاضی ویزای توریستی هلند هزینه ای را دریافت می کند. که این هزینه برای بررسی مدارک فرد متقاضی و انجام مراحل قانونی می باشد. هزینه پرداخت شده برای اخذ ویزای توریستی هلند به هیچ عنوان بازگردانده نمی شود. بنابراین افراد باید قبل از اقدام برای اخذ ویزا و پرداخت هزینه آن از تصمیم خود مطمئن شوند، که البته کودکان زیر ۶ سال، دانش‌آموزان، دانشجویان و محققانی که برای سفرهای علمی و تحقیقاتی قصد سفر به هلند را دارند، همسر و فرزندان یا بستگان درجه یک زیر ۲۱ سال شهروندان هلندی از پرداخت این هزینه معاف هستند و به صورت رایگان می توانند ویزای توریستی هلند را دریافت کنند.

[caption id="attachment_329" align="aligncenter" width="780"]هزینه ویزای توریستی هلند هزینه ویزای توریستی هلند[/caption]

سفارت هلند در تهران

آدرس سفارت هلند تهران، فرمانیه، خیابان دیباجی شمالی، خیابان ارغوان غربی، پلاک ۶۰ می باشد. که افراد به صورت تمام وقت می توانند با این شماره تماس بگیرند و سوالات خود را بپرسند. روزهای کاری سفارت هلند از یک شنبه تا پنج شنبه می باشد. که البته این سفارت  از روز یک شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۶ و روزهای پنج شنبه از ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ فعالیت می کند.

 افرادی که قصد دارند به کارگزاری این سفارت مراجعه کنند، باید به آدرس میدان هروى، خیابان هروى، گلستان پنجم، نبش خیابان نازک، مجتمع تجاری هروى سنتر، طبقه چهارم بروند.

[caption id="attachment_330" align="aligncenter" width="780"]سفارت هلند در تهران سفارت هلند در تهران[/caption]

نکات پایانی در رابطه با ویزای توریستی هلند

ویزای توریستی هلند از نوع ویزای کوتاه مدت می باشد. که افراد باید در زمان مقرر از خاک این کشور بازگردند. در غیر این صورت تخلف انجام داده اند و جریمه می شوند. هرچه مدارک کامل تر و فرد در جلسه مصاحبه صادق تر باشد، شانس بیشتری برای تایید صلاحیت دارد. اگر کسی موفق به دریافت دعوتنامه از کشور هلند شود، می تواند سریع تر از دیگران مراحل اخذ ویزای هلند را سپری کند. اما داشتن دعوتنامه به معنی تضمینی برای تایید صلاحیت فرد نمی باشد. بلکه افرادی هستند که دعوتنامه دریافت می کنند اما پلیس مهاجرت صلاحیت آنها را به دلایل مختلف تایید نمی کند.

وقت سفارت تعیین شده به هیچ عنوان قابل تغییر یا کنسل شدن نمی باشد. متقاضی باید از ایمیلی که سفارت هلند در رابطه با وقت سفارت هلند ارسال نموده، پرینت داشته باشد و هنگام مراجعه به سفارت این پرینت را به همراه داشته باشد. سفارت هلند انجام اموری از قبیل انگشت نگاری و دریافت مدرک فرد متقاضی را به کارگزاری هلند واگذار کرده است. که افراد برای انجام این کارها باید به کارگزاری مراجعه کنند. اما تصمیم گیری نهایی در رابطه با صدور ویزا و تایید صلاحیت بر عهده سفارت این کشور می باشد.

[caption id="attachment_331" align="aligncenter" width="780"]نکات پایانی در رابطه با ویزای توریستی هلند نکات پایانی در رابطه با ویزای توریستی هلند[/caption]

نکات ضروری در سفر به هلند

کشور هلند با پایتخت آمستردام حدود 2:30 ساعت با ایران اختلاف زمانی دارند. زبان رسمی مردم کشور هلند، هلندی است. اما مردم آن به زبان های انگلیسی  و آلمانی نیز صحبت می کنند. پول رسمی مردم هلند یورو می باشد. فرودگاه این کشور Amsterdam Airport Schiphol  نام دارد. شماره تلفن ضروری پلیس، آمبولانس و آتش نشانی ۱۱۲ می باشد. کد این کشور +34 است.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱