ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند

بسیاری از دانشجویان ایرانی علاقه مند هستند برای ادامه تحصیلات به هلند سفر کنند. بنابراین این افراد باید برای اخذ ویزای تحصیلی هلند اقدام نمایند. البته برای دریافت ویزای تحصیلی هلند و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور شرایط خاصی وجود دارد که ما در این مقاله به تشریح آن خواهیم پرداخت.

ویزای تحصیلی هلند و تحصیل در این کشور

اروپا دانشگاه های بسیار خوبی برای ادامه تحصیل دارد، بخصوص کشور هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست و مراکز آموزش عالی بسیار معتبر و با کیفیتی دارد و همه ساله دانشجویان بسیاری از نقاط مختلف جهان از جمله کشورهای آسیایی و ایران به قصد ادامه تحصیل و یا دیگر مقاصد به این کشور سفر می کنند که این امر می تواند مزایای بسیار زیادی برای این افراد داشته باشد. اما همان طور که مستحضر هستید برای سفر به یک کشور از جمله هلند و با مقاصد و انگیزه های گوناگون، شما می بایست ویزای آن کشور را دریافت نمایید. شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید برای ادامه تحصیلات به کشور هلند سفر کنید و مدتی را در این کشور سپری کنید، اما با روند اخذ ویزای تحصیلی هلند آشنایی چندانی ندارید و می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. ما در این جا می خواهیم شما را با نحوه اخذ ویزای تحصیلی هلند و گرفتن اقامت این کشور آشنا کنیم.

[caption id="attachment_337" align="aligncenter" width="780"]ویزای تحصیلی هلند و تحصیل در این کشور ویزای تحصیلی هلند و تحصیل در این کشور[/caption]

شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند

شما پیش از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی هلند، می بایست از کشور هلند و دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی هلند اقدام نمایید. از جمله این شرایط می توان به پرداخت هزینه های مربوط به دانشگاه اشاره کرد. شما می بایست هزینه شهریه یک ترم یا یک سال تحصیلی، هزینه خوابگاه، اقامت و بیمه را پرداخت نمایید. علاوه بر این شما باید به زبان های انگلیسی یا آلمانی تسلط داشته باشید.

پیش از شروع ماه سپتامبر و از چند ماه قبل شما باید مدارک خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید، تا درخواست شما بررسی شود و در این صورت کارهای بعدی انجام شود. برای ورود به دانشگاه های هلند و مقطع کارشناسی باید مدرک دیپلم را داشته باشید. در غیر این صورت باید برای آزمون ورودی دانشگاه های این کشور امتحان بدهید. برای حفظ ویزای تحصیلی و اقامت نیز شما می بایست در حداقل 50 درصد دروس پذیرفته شوید. در غیر این صورت ممکن است اقامت شما در این کشور لغو شود.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی هلند

شما برای دریافت ویزای تحصیلی هلند، مانند دیگر کارها باید مراحلی را طی نمایید. این مراحل به طور کلی شامل موارد زیر می شود:

-   جمع آوری مدارک و ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه مورد نظر

-    اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر

-    درخواست وقت سفارت هلند

-    جمع آوری مدارک ویزای تحصیلی هلند

-    حضور در سفارت هلند و تحویل مدارک و انگشت نگاری

-    دریافت ویزای تحصیلی هلند

[caption id="attachment_338" align="aligncenter" width="780"]مراحل اخذ ویزای تحصیلی هلند مراحل اخذ ویزای تحصیلی هلند[/caption]

نحوه درخواست ویزای تحصیلی هلند

برای ارسال درخواست اخذ ویزای تحصیلی هلند، شما ابتدا می بایست فرم درخواست را تکمیل نمایید و به آدرس ایمیل سفارت هلند ارسال کنید. شما باید اطلاعات هویتی خود و شماره تماس و آدرس خود را نیز ثبت نمایید. پس از بررسی درخواست، اگر با آن موافقت شود، به شما وقت سفارت هلند اعطا می شود. در این صورت شما باید در وقت مقرر به سفارت هلند در تهران مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه نمایید. در وقت سفارت هلند از شما مصاحبه به عمل آمده و انگشت نگاری انجام می شود.

[caption id="attachment_339" align="aligncenter" width="780"]نحوه درخواست ویزای تحصیلی هلند نحوه درخواست ویزای تحصیلی هلند[/caption]

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند

برای دریافت ویزای تحصیلی هلند باید یک سری مدارک را در وقت سفارت با خود به همراه داشته باشید. البته مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا هلندی ترجمه شده باشند. در ادامه لیستی از اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای هلند را مشاهده می کنید:

-   فرم درخواست ویزای تحصیلی هلند

-   گذرنامه با اعتبار حداقل 7 ماه

-   دو قطعه عکس رنگی

-   ریز نمرات

-   پذیرش دانشگاه مورد نظر

-   دعوت نامه از سوی دانشگاه مورد نظر

-   هزینه صدور ویزا

-   بلیط هواپیما

-   رسید اخذ خوابگاه یا هتل

-  گواهی تولد

-  مدرکی که نشان دهد استطاعت مالی برای زندگی در هلند را دارید.

-  در صورت لزوم برگه آزمایش بیماری سل

-  اطلاعات بیومتریک و ژنتیکی

-  برنامه تحصیلی

-  انگیزه و علاقه شما به تحصیل در رشته مورد نظر

-  بیمه مسافرتی

[caption id="attachment_340" align="aligncenter" width="780"]مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند[/caption]

تحصیل کوتاه مدت و بلند مدت در هلند و اخذ اقامت این کشور

تحصیل در هلند به دو صورت کوتاه مدت یا بلند مدت امکان پذیر است. برای تحصیل کوتاه مدت در کشور هلند باید ویزای اقامت موقت یا MVV و برای تحصیل بلند مدت باید ویزای اقامت بلند مدت یا VVR را دریافت نمایید. تحصیل کوتاه مدت حداکثر 3 ماه می باشد. بنابراین اگر می خواهید به صورت موقت وارد این کشور شوید، باید ویزای کوتاه مدت 3 ماهه را دریافت کنید و اقامت کوتاه مدت بگیرید. در غیر این صورت می توانید با مراجعه به اداره مهاجرت هلند برای اخذ ویزای تحصیلی هلند به صورت بلند مدت اقدام کنید.

[caption id="attachment_341" align="aligncenter" width="780"]تحصیل کوتاه مدت و بلند مدت در هلند و اخذ اقامت این کشور تحصیل کوتاه مدت و بلند مدت در هلند و اخذ اقامت این کشور[/caption]

دوره های تحصیلی و دانشگاه های هلند

دوره های تحصیلی دانشگاهی در کشور هلند شامل دوره لیسانس یا کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد و دوره دکترای تخصصی می باشد. شما برای ورود به دوره لیسانس یا کارشناسی باید مدرک دیپلم را اخذ کرده باشید و حداقل دارای معدل 12 باشید. علاوه بر این داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 نیز از جمله لازمه های اخذ پذیرش در دوره کارشناسی در کشور هلند می باشد.

برای اخذ بورسیه تحصیلی در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا باید مدارک پیشین خود را در یکی از دانشگاه های معتبر و برتر اخذ نموده باشید و دارای نمره آیلتس حداقل 6.5 باشید، تا بتوانید درخواست پذیرش در این دوره ها را ارسال کنید. علاوه بر این داشتن مقالات معتبر بین المللی نیز می تواند به شما در اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور هلند کمک بسیاری کند. اما اگر بخواهید با بهترین دانشگاه های کشور هلند آشنا شوید، ما به شما تحصیل در دانشگاه های صنعتی دلف، دانشگاه آمستردام، دانشگاه تونته، دانشگاه تحقیقاتی واخنینگن، دانشگاه اراسموس روتردام را پیشنهاد می کنیم. این دانشگاه ها از جمله بهترین دانشگاه های کشور هلند هستند که در سطح جهانی نیز مطرح هستند و کیفیت آموزش در آنها بسیار خوب است.

[caption id="attachment_342" align="aligncenter" width="780"]دوره های تحصیلی و دانشگاه های هلند دوره های تحصیلی و دانشگاه های هلند[/caption]

شرایط کار در حین تحصیل در هلند

شرایط کار ضمن تحصیل در هلند برای دانشجویان مقاطع مختلف، متفاوت است. شما در هر دوره تحصیلی که مشغول به تحصیل هستید، باید به همان نسبت کار کنید و حقوق مشخصی داشته باشید. برای مثال دانشجویان دوره کارشناسی قادر خواهند بود حداکثر 10 ساعت در هفته کار کنند و پولی که از انجام این کار به دست می آورند باید طبق سقف تعیین شده باشد. این روال برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا نیز به همین شکل است. در دوره کارشناسی ارشد شما می توانید در هفته به مدت حداکثر 20 ساعت و در دوره دکترا به میزان حداکثر 30 در هفته کار کنید و درآمد داشته باشید.

[caption id="attachment_343" align="aligncenter" width="780"]شرایط کار در حین تحصیل در هلند شرایط کار در حین تحصیل در هلند[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱