جاذبه های دیدنی سانتورینی

جاذبه های دیدنی سانتورینی

جاذبه های دیدنی سانتورینی از مکان های پر بازدید برای تور یونان هستند. یونان کشوری زیبا است که جاذبه های گردشگری آن سبب شده تا افراد بسیاری این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. یکی از جزیره های زیبای این کشور، سانتورینی نام دارد که از آب های بسیار و تمیز، سواحل دیدنی و آثار تاریخی متعددی برخوردار است.

معرفی جزیره سانتورینی

در حاشیه کشور یونان جزیره زیبایی وجود دارد که سانتورینی نام دارد. این جزیره قدیمی توانسته است به مرور زمان به توسعه و پیشرفت خوبی دست پیدا کند و به رشد فرهنگی بالایی برسد. اختلاط های فرهنگی و نژادی که در این جزیره وجود دارد، از عوامل مهمی است که سبب شده جاذبه های دیدنی سانتورینی همواره پر بازدید باشند. شهرت این جزیره برگرفته از سواحل سیاه شنی آتشفشانی و همچنین شیوه زندگی شیک و مجلل مردم آن می باشد.

همواره در دوره باستان و در دوره معاصر جزیره سانتورینی شاهد تغییرات بسیار بوده است. در زمان های گذشته این جزیره به عنوان محل تبعید افرادی بود که رومی ها تبعید می کردند، اما ساکنین این جزیره بعدها توانستند به ساخت بناهای مختلف در این جزیره بپردازند و جاذبه های دیدنی سانتورینی را ایجاد کنند. از دیگر عللی که سبب شده مکان های گردشگری سانتورینی همواره پر بازدید باشند، آب و هوای لذت بخش این جزیره می باشد. بادهای شمالی در تابستان سبب کاهش دمای این جزیره شده و در زمستان دمای هوای این جزیره هیچ گاه کمتر از صفر نخواهد بود.

در زیر به معرفی برخی از مهمترین جاذبه های دیدنی سانتورینی می پردازیم:

[caption id="attachment_399" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های دیدنی سانتورینی جاذبه های دیدنی سانتورینی[/caption]

دهکده ثرا از معروف ترین جاذبه های دیدنی سانتورینی

از معروف ترین جاذبه های دیدنی سانتورینی می توان شهر ثرا را نام برد. این شهر مرکز این جزیره بوده و یک شهر توریستی زیبا در یونان می باشد. از جاذبه های دیدنی سانتورینی در شهر ثرا می توان به خانه های مکعبی اشاره کرد که دارای تراس های سفید بوده که در کوچه های پر پیچ و خم قرار گرفته است. در این شهر کلیساهای بسیار با گنبدهای آبی رنگ توجه گردشگران را به خود جلب می کند. برای رفتن به ثرا می توان از بندر اسکالا با قاطر های کرایه ای مسیر شیب دار را طی کرد، همچنین تراموای برقی نیز برای رسیدن به ثرا وجود دارد. از گوشه و کنار جهان مسافران زیادی برای بازدید از جاذبه های دیدنی سانتورینی به شهر ثرا می آیند. در حال حاضر اکثر خانه های این شهر تبدیل به مسافرخانه و رستوران و کافه شده اند. فروشگاه های بسیاری در این شهر برای عرضه زیورالات و سوغاتی وجود دارد.

موزه باستان شناسی ثرا در سانتورینی

برای آن دسته از افرادی که به بازدید از اماکن تاریخی علاقه مند هستند، موزه باستان شناسی ثرا می تواند از جاذبه های دیدنی سانتورینی باشد که خاطرات خوبی را برای آن ها رقم زند. در این موزه آثار مختلفی از اماکن تاریخی مانند آکروتیری و جزایر سیکلدیز وجود دارد. این موزه توسط زلزله ای که در سال ۱۹۰۲ رخ داد دچار تخریب شد که در سال ۱۹۶۰ مجددا بنای جدید آن بازسازی شد. نمایشگاه های موجود در این موزه به نمایش تاریخ و جغرافیای شهر ثرا پرداخته و میراث قدیمی دوران نوسنگی را نمایش می دهد.

از مهمترین جاذبه های دیدنی سانتورینی در موزه باستان شناسی ثرا می توان به کوره پخت سفال، اشکال سفالی که به سبک ددالیک ساخته شده و وان حمام آن اشاره کرد. قدمت اشیای موجود در این موزه مربوط به قرن هفتم می باشد که به خوبی در این موزه نگهداری شده اند.

[caption id="attachment_401" align="aligncenter" width="780"]موزه باستان شناسی ثرا در سانتورینی موزه باستان شناسی ثرا در سانتورینی[/caption]

دهکده اویا

از جاذبه های دیدنی سانتورینی دهکده اویا است که دارای خانه هایی جذاب و خیره کننده با منظره و چشم انداز زیبا می باشد. این دهکده در بخش شمالی سانتورینی واقع شده است. خانه های سفیدی که در این جزیره قرار دارند به هتل هایی با استخرهای زیبا و دیدنی تبدیل شده اند. این دهکده با داشتن هتل های شیک دارای توریست های بسیار و مشتریان اعیانی می باشد. از جمله مواردی که سبب شهرت دهکده اویا شده است، منظره غروب آن می باشد. برای بازدید از جاذبه های دیدنی سانتورینی می توانید به دهکده اویا سفر کنید و بهترین منظره غروب خورشید در سطح کره زمین را مشاهده کنید.

این شهر کوچک در قسمت شمالی جزیره سانتورینی قرار دارد و فاصله آن از ساحل فیرا حدود ۱۲ کیلومتر می باشد. مشابه دهکده فیرا در دهکده اویا نیز مردم با کمک صنعت گردشگری امورات خود را می گذرانند. همچنین گردشگری در این دهکده نسبت به دهکده فیرا از قیمت گران تری برخوردار است.

از جاذبه های دیدنی سانتورینی که در دهکده اویا می توان مشاهده کرد، مناظر زیبای میان دو دهکده فیرا و اویا می باشد. گردشگرانی که برای بازدید از جاذبه های توریستی سانتورینی به این جزیره سفر می کنند، از طریق پیاده روی می توانند مسیر بین دو دهکده اویا و فیرا را طی کرده و از دیدن مناظر زیبا لذت ببرند.

[caption id="attachment_402" align="aligncenter" width="780"]دهکده اویا دهکده اویا[/caption]

کلیسا جامع ارتدکس

در میان جاذبه های دیدنی سانتورینی که گردشگران و توریست ها از آن استقبال خوبی به عمل می آورند می توان به کلیسای جامع ارتدکس اشاره کرد. این کلیسا از مناره های بسیار زیبا، طاق ها و گنبد خیره کننده ای برخوردار می باشد. از دلایلی که سبب زیبایی این کلیسا شده فرسکوهای دیدنی هنرمند بومی این منطقه می باشد. در سال ۱۹۵۶ با وجود زلزله ای که رخ داد این کلیسا تخریب شد و دوباره مورد بازسازی قرار گرفت. کلیسای جامع ارتدکس با قرار گرفتن بر روی صخره های بلند موجب شده تا افرادی که برای دیدن جاذبه های دیدنی سانتورینی به این کلیسا می آیند نمایی زیبا از شهر را ببینند.

[caption id="attachment_403" align="aligncenter" width="780"]کلیسا جامع ارتدکس کلیسا جامع ارتدکس[/caption]

 تور آتشفشان سانتورینی

از جمله عللی که سبب شهرت جاذبه های دیدنی سانتورینی شده است، وجود ساختار آتشفشانی فعال در این جزیره است که در جنوب دریای اژه قرار دارد. مطابق با شواهد به دست آمده آتشفشان های این جزیره ۱۲ فوران در دویست هزار سال قبل داشته است. آخرین فوران رخ داده در این آتشفشان مربوط به سال ۱۹۵۰ میلادی است. افرادی که می خواهند از جاذبه های دیدنی سانتورینی دیدن کنند، به وسیله تورهای موجود در شهر می توانند از دهانه های آتشفشانی بازدید کنند. در این تور به وسیله قایق گردشگران به محل دهانه آتشفشانی می رسند همچنین پیاده روی های چند دقیقه ای  برای بازدید از مناطق اطراف آتشفشان در این تورها وجود دارد.

به وسیله انفجار بزرگی که در آتشفشان های این جزیره رخ داده دهانه آتشفشانی ایجاد شده که به یکی از جاذبه های دیدنی سانتورینی تبدیل شده است. چشمه های آب گرمی که در اطراف دهانه های آتشفشان های این جزیره وجود دارد، به محلی برای تورهای یک روزه گردشگران نقاط مختلف جهان است.

[caption id="attachment_404" align="aligncenter" width="780"] تور آتشفشان سانتورینی تور آتشفشان سانتورینی[/caption]

صومعه الیاس پیامبر

در شمار جاذبه های دیدنی سانتورینی صومعه الیاس پیامبر از معروف ترین مکان های دیدنی سانتورینی است که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. کوه الیاس پیامبر بلندترین نقطه سانتورینی است که برای رفتن به این نقطه می توان از پیرگوس جاده ی منتهی به این کوه را طی کرد. از بالای این کوه چشم انداز خیره کننده ای از شهر سانتورینی و دریای اژه وجود دارد. عموم افراد می توانند از این صومعه بازدید کنند. صومعه الیاس پیامبر از حکاکی های بسیار زیبایی برخوردار است. در این صومعه موزه ای وجود دارد که در آن تاج و عصای اسقف گریگوری پنجم نگهداری می شود. در دوره عثمانی این صومعه جزو مدارس مخفی بوده است.

از جمله جاذبه های دیدنی سانتورینی در این صومعه می توان آرشیوهای رهبانی و آشپزخانه آن را نام برد.

[caption id="attachment_405" align="aligncenter" width="780"]صومعه الیاس پیامبر صومعه الیاس پیامبر[/caption]

 موزه صنعتی گوجه فرنگی

 در میان جاذبه های دیدنی سانتورینی موزه صنعتی گوجه فرنگی جزو اماکن پر بازدید در این جزیره است. در این جزیره گوجه فرنگی از محصولات بومی و معروف می باشد. به وسیله موزه گوجه فرنگی که در کارخانه فردی به نام نومیکوس است، افراد بازدید کننده می توانند با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این جزیره آشنا شوند. این آشنایی از طریق یادداشت ها و رکوردهای باقی مانده از کارکنان این کارخانه به دست می آید. در این موزه ماشین آلات و نسخه های دستی از وظایف کارمندان کارخانه گوجه فرنگی نگهداری می شود. افرادی که به هنر یونانی علاقه مند هستند هنگام بازدید از جاذبه های دیدنی سانتورینی این موزه را برای گردش خود انتخاب کرده و از فروشگاه های هنری که در این موزه قرار دارند که زیورآلات و آثار هنری تزیین شده با سبک یونانی را خریداری می کنند.

[caption id="attachment_406" align="aligncenter" width="780"]موزه صنعتی گوجه فرنگی موزه صنعتی گوجه فرنگی[/caption]

 ساحل کاماری

در بین بهترین دیدنی های سانتورینی می توان از ساحل کاماری نام برد. این ساحل در نزدیکی ثرا قرار دارد. ساحل کاماری از مکان های تفریحی پر طرفدار در میان جاذبه ها دیدنی سانتورینی است.

در این ساحل برای گردشگران تفریحات مختلف مانند قایق سرعتی، اسکوبا دایوینگ فراهم شده و امکاناتی مانند چتر و تخت آفتاب گیر، دوش و ... قرار داده شده است. در میان جاذبه های دیدنی سانتورینی جزیره کاماری دارای گواهینامه پرچم آبی است.

ساحل قرمز

ساحلی زیبا و جذاب در اطراف آکروتیری قرار دارد که یکی دیگر از جاذبه های دیدنی سانتورینی است. این ساحل زیر دیواره صخره ای دهانه آتشفشانی واقع شده است. صخره های قرمز رنگی که در این ساحل وجود دارند، صحنه ماه قرمز به هنگام خسوف را تداعی می کند.

[caption id="attachment_407" align="aligncenter" width="780"]ساحل قرمز ساحل قرمز[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای یونان ، وقت سفارت یونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱