درباره مارسی

درباره مارسی

این متن درباره مارسی، یکی از شهرهای مهم کشور فرانسه می باشد. امکانات رفاهی و جاذبه های گردشگری زیادی در این شهر اروپایی دیده می شود. اگر تمایل دارید در مورد این شهر بیش تر بدانید، با این مقاله همراه شوید.

موقعیت جغرافیای شهر مارسی

شهر مارسی، شهری با قدمت بسیار زیاد، در صد و هفتاد کیلومتری پایتخت فرانسه، یعنی پاریس قرار دارد. این شهر بندری در جنوب شرقی فرانسه و در منطقه ی پرونس واقع شده است. مارسی، رتبه ی بزرگ ترین شهر بندری در کشور فرانسه را نیز به خود اختصاص داده است. می توان گفت موقعیت جغرافیایی شهر مارسی، سهم عمده ای در رونق و توسعه ی آن دارد.

[caption id="attachment_749" align="aligncenter" width="780"]موقعیت جغرافیای شهر مارسی موقعیت جغرافیای شهر مارسی[/caption]

نگاهی به اقلیم شهر مارسی

درباره مارسی می توان گفت مجاورت شهر مارسی با دریای مدیترانه ای، منجر به غلبه ی آب و هوای مدیترانه ای بر این شهر بندری شده است. آب و هوایی معتدل و مطبوع، ارمغانی است که از هم نشینی شهر مارسی با دریای مدیترانه به مردمان این شهر بخشیده شده است. چرا که بهارها و پاییزهای بسیار معتدلی را در این شهر تجربه می کنند و هیچ گرمای آزار دهنده در تابستان و سرمای شدید در زمستان را به خود ندیده اند. البته باید گفت بهارهای شهر مارسی نسبت به فصل پاییز آن خشک تر است. دمای بیشینه ی تابستان در این شهر بندری، مقادیر بالاتر از سی درجه سانتی گراد را به ندرت تجربه کرده است. در مورد بارندگی های مارسی نمی توان اطلاعات دقیقی عنوان کرد، زیرا بارش هایی کاملاً متغیر دارد. آب و هوای دل نشین شهر مارسی، به تنهایی می تواند انگیزه ای برای سفر به این شهر باشد.

[caption id="attachment_751" align="aligncenter" width="780"]نگاهی به اقلیم شهر مارسی نگاهی به اقلیم شهر مارسی[/caption]

مناسب ترین زمان برای سفر به شهر مارسی

درباره مارسی باید بدانید از آن جایی که آب و هوا از عوامل محدود کننده در سفر به مناطق مختلف می باشد ولی آب و هوای شهر مارسی در کل سال، مناسب و معتدل است، به همین خاطر، محدودیتی در انتخاب زمان مناسب برای سفر به این شهر وجود ندارد. فقط کافی است که شرایط خود را برای سفر به این شهر مهیا نمایید و هر موقع از سال، قصد عزیمت به کشور فرانسه و شهر مارسی را داشتید، اقدام نمایید. البته نا گفته نماند ماه های آپریل تا ژوئن و هم چنین ماه های سپتامبر و نوامبر در صورتی که با شرایط شما سازگار باشند می توانند زمان خوبی برای سفر به مارسی باشند.

جاذبه های گردشگری شهر مارسی

همان طور که در ابندای مقاله درباره مارسی اشاره شد، شهر مارسی جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که دیدن هر یک از آن ها می تواند به نحوی نظر بیننده را جلب نماید. سالانه توریست های زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از همین جاذبه های گردشگری عازم فرانسه می شوند.

  • کلیسای جامع نتردام دولاگارد، یکی از جاذبه های بی نظیر در شهر مارسی است. این کلیسای زیبا که در دوران قرون وسطی تأسیس شده، روی تپه ای به نام گارد قرار گرفت است.
  • بندر قدیمی در شهر مارسی، که اولین مبدأ این شهر می باشد، از دیگر جاذبه های گردشگری است که بسیار جلب توجه کرده است. قایق های دو مسیر قلعه ی ایف و کلانک از آب های صاف و آرام این بندر، حرکت خود را آغاز می کنند.
  • محله ی قدیمی که با نام شهر قدیمی یا پنیه نیز شناخته می شود، در دامنه های یک تپه کمی بالا تر از بندر قدیمی قرار گرفته است و به عنوان یک جاذبه، مورد استقبال قرار می گیرد.
  • کلیسای جامع دولا ماژور واقع در شمال غرب شهر قدیمی از دیگر جاذبه های گردشگری شهر مارسی به شمار می رود.
  • پارک ملی کلانک در فاصله ی پانزده کیلومتری از شهر مارسی، پارکی بی نظیر و تماشایی است که شما را از تماشای سواحل دریای مدیترانه و رشته کوه های این ناحیه، بهره مند می سازد.
  • قلعه ی ایف در نزدیکی بندر قدیمی با چشم انداز توصیف نشدنی خود، می تواند نظر هر توریستی را جذب کند.
  • شهر مارسی از یک جادذبه ی گردشگری دیگری به نام کاخ لونشان نیز برخوردار است. کاخی که ساخت آن به اندازه ی سرودن شاهنامه ی فردوسی به طول انجامید. تماشای دست رنج سی ساله ی سازندگان این کاخ، خالی از لطف نیست.
  • دهکده ی باستانی جابلینز که در گذشته، محل سکونت انسان های اولیه بوده است، دهکده ای تماشایی است که حضور رومیان را یادآور می شود.
  • منطقه ی آرجنتان که یک شهر بسیار با قدمت می باشد، به دلیل سرگذشت جالب توجه خود در فهرست جاذبه های گردشگری مارسی قرار گرفته است.
  • موزه ی تمدن های اروپایی و مدیترانه، خیریه قدیمی و صومعه سنت ویکتور شهر مارسی از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می روند.
[caption id="attachment_753" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های گردشگری شهر مارسی جاذبه های گردشگری شهر مارسی[/caption]

غذاهای معروف شهر مارسی

یکی از غذاهای معروف مارسی، سوپ ماهی یا راتاتویی است. با توجه به این که صید ماهی به صورت روزانه از بند صورت می گیرد، ماهی تازه ای که در پخت این سوپ به کار می رود، کیفیت مطلوب آن را تضمین می کند. له تروا فورت، بوییابس، مولس مارینیر، پنیس و پیزالادیر نیز در لیست غذاهای معروف قرار دارد. نان باگت های ویژه نیز، طرفداران زیادی دارد. البته در این شهر غذاهای آفریقایی و تونسی هم رواج دارد.

[caption id="attachment_754" align="aligncenter" width="780"]غذاهای معروف شهر مارسی غذاهای معروف شهر مارسی[/caption]

کلیتی درباره ی سطح خدمات پزشکی در شهر مارسی

مارسی پاریس به خاطر برخورداری از مجموعه ی بزرگ بیمارستانی که مجهز به امکانات و تجهیزات پزشکی متعدد است، از سطح بهداشت و سلامت بالایی برخوردار است. این شهر، از نظر خدمات پزشکی جزء برترین رتبه ها می باشد. بالغ بر نود هزار دانشجو در زمینه های مختلف از جمله پزشکی و پیرا پزشکی، در این شهر مشغول به تحصیل هستند. درباره مارسی گفتنی است که این شهر، رتبه ی دوم از نظر پژوهش دولتی در کشور فرانسه را به خود اختصاص داده است.

اماکن اقامتی شهر مارسی

درباره مارسی می توان گفت اماکن اقامتی در مارسی بسیار متنوع هستند که این تنوع در رنج قیمتی آن ها نیز اختلاف ایجاد می کند. هتل ها و اماکن اقامتی ارزان قیمت تا گران قیمت همگی برای پذیرایی از مسافران به این شهر آماده خدمت هستند. به صورت تقریبی ارزان ترین هتلی که می توانید در مارسی برای یک شب اقامت رزرو کنید، قیمتی معادل 60 یورو دارد. اما هتل های مجللی نیز وجود دارند که قیمت آن ها تا هشت برابر هتل های ارزان نیز می رسند. هر مسافری بنا به سلیقه و بودجه ی خود می تواند یکی از این هتل ها را انتخاب نماید. البته هاستل ها و اماکن اقامتی دسته جمعی نیز در مارسی وجود دارد که از نظر هزینه، بسیار ارزان قیمت تر از هتل ها می باشند.

[caption id="attachment_755" align="aligncenter" width="780"]اماکن اقامتی شهر مارسی اماکن اقامتی شهر مارسی[/caption]

اهمیت به ورزش در شهر مارسی

نکته ای که در پایان مقاله درباره مارسی به آن اشاره می کنیم اهمیت دادن مردم مارسی به ورزش است. این مردم معمولاً اوقات فراغت خود را با ورزش می گذرانند. بیش از پنجاه رشته ی ورزشی در این شهر به صورت منظم مشغول به فعالیت هستند که تقریباً دویست هزار ورزشکار از این طریق تربیت شده اند. تیم فوتبال مارسی نیز یک تیم شناخته شده در فرانسه می باشد که چندین مرتبه موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ این کشور شده است.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱