ویزای هلند

ویزای هلند

کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی حوزه شینگن است که در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه اخذ ویزای هلند و انواع ویزای این کشور مطالبی بیان کنیم. از این رو اگر شما هم قصد سفر به این کشور را دارید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

کشور هلند یکی از ۲۶ کشور منطقه شینگن می باشد که جهت ورود به این کشور حتما باید ویزای هلند را اخذ کنید. با توجه به اینکه این کشور در حوزه شینگن قرار دارد می توانید با اخذ ویزای هلند به ۲۵ کشور دیگر اروپایی که شامل کشورهای سوئیس، ایتالیا، ایسلند، مجارستان، آلمان، یونان. فنلاند، فرانسه، استونی، دانمارک، بلژیک، پرتغال، اسلواکی، سوئد، نروژ، لهستان، لیتوانی می شود بدون هیچ مرزی مسافرت کنید.

کشور اروپایی هلند دارای مساحت کمی است و در عین حال یکی از سرسبزترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که به کشور گل نیز مشهور است؛ همچنین شرایط تحصیلی و درمانی در کشور هلند نیز بسیار مناسب است که این عوامل موجب شده است هر ساله افراد زیادی جهت اخذ ویزای هلند و سفر به این کشور اقدام کنند. از اینرو ما در ادامه نحوه اخذ انواع ویزاهای این کشور را بیان نموده ایم.

[caption id="attachment_292" align="aligncenter" width="780"]ویزای هلند ویزای هلند[/caption]

ویزای توریستی هلند

برای سفر به کشور هلند و بازدید از دیدنی های این کشور نیاز به مدارکی است که مهمترین آن ویزای هلند است؛ این ویزا در واقع مجوزی است که به فرد اجازه ورود به مرز هلند و سکونت در این کشور به مدت معینی را می دهد. نحوه اخذ ویزای توریستی هلند با توجه به قوانین و روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و هلند با دیگر کشورها متفاوت می باشد. ویزای توریستی هلند همانطور که از اسم آن پیدا است جهت گردشگری و بازدید از این کشور اخد می شود. با توجه به اینکه کشور هلند یکی از کشورهای بسیار زیبای اروپایی است تعداد متقاضیان اخذ ویزای توریستی هلند  بسیار زیاد می باشد. ویزای توریستی که جز ویزاهای کوتاه مدت هلند به شمار می آید به افراد این امکان را می‌دهد که نهایتا تا ۹۰ روز در کشور هلند و دیگر کشورهای حوزه شینگن حضور داشته باشند و از مناطق گردشگری این کشور دیدن کنند.

[caption id="attachment_293" align="aligncenter" width="780"]ویزای توریستی هلند ویزای توریستی هلند[/caption]

ویزای تجاری هلند

با توجه به پیشرفته بودن کشور هلند سالانه افراد زیادی به منظور رونق کسب و کار خود و ایجاد شرکت های تجاری در کشور هلند اقدام به اخذ ویزای تجاری این کشور می نمایند. برای گرفتن این نوع ویزای هلند مانند دیگر ویزاها باید روند مربوطه به صورت قانونی طی شود که با دریافت ویزای تجاری هلند می توان به عنوان سرمایه گذاری و فعال اقتصادی در این کشور اقدام به فعالیت کرد. توجه داشته باشید که قبل از اخذ ویزای تجاری این کشور نیاز به اطلاعات کافی در مورد نحوه راه اندازی شغل و مشکلات موجود بر سر راه خواهید داشت که با کسب این اطلاعات می توان سریعتر اقدام به فعالیت در کشور هلند کرد. یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز جهت اخذ این ویزا دعوتنامه تجاری هلند از سوی شرکت های مهم و معتبر می باشد که بدون در دست داشتن دعوت نامه اخذ ویزای تجاری امکان پذیر نیست.

[caption id="attachment_294" align="aligncenter" width="780"]ویزای تجاری هلند ویزای تجاری هلند[/caption]

ویزای پزشکی هلند

از دیگر انواع ویزای هلند ویزای پزشکی این کشور می باشد و افرادی که قصد کار پزشکی در این کشور دارند باید آن را اخذ کنند. توجه داشته باشید اگر می خواهید به عنوان یک پزشک در هلند اقامت داشته باشید طبق قوانین مهاجرت پزشکان باید ویزای طولانی مدت این کشور را دریافت نمایید و با داشتن هیچ کدام از دیگر ویزاهای این کشور نمی توانید در هلند کار کنید. لازم است که قبل از اقدام برای دریافت ویزای پزشکی، زبان هلندی را بیاموزید تا راحت تر بتوانید در این کشور ارتباط برقرار کنید. برای اینکه امکان کار در هلند برای پزشکان فراهم شود باید در BIG نام آنها ثبت شود. همچنین ممکن است پزشکان، عضو انجمن پزشکی سلطنتی شده باشند تا از مسائل حرفه ای مختلف بتوانند حمایت کنند. توجه داشته باشید که پزشکانی که مجوز پزشکی غیر دولتی دارند باید مسیر ثبت نام بین المللی را دنبال کنند.

[caption id="attachment_295" align="aligncenter" width="780"]ویزای پزشکی هلند ویزای پزشکی هلند[/caption]

ویزای تحصیلی هلند

کشور هلند یکی از کشورهای بسیار مناسب جهت ادامه تحصیل می باشد زیرا شرایط تحصیلی در این کشور ‌العاده است، از این رو در حال حاضر سالانه افراد زیادی جهت اخذ این نوع ویزای هلند اقدام می‌کنند. دریافت ویزای تحصیلی می تواند از جمله راه های مناسب جهت مهاجرت برای دانشجویان نیز به شمار آید. مهمترین هدف افراد از اخذ ویزای تحصیلی، ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور هلند است. برای تحصیل در کشور هلند و دیگر کشورهای حوزه شینگن هم دانش آموزان و هم دانشجویان نیاز به ویزای تحصیلی دارند. با دریافت این ویزا می توانید از مزایای متعددی از جمله ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه و در بهترین دانشگاه هلند، از امکان رفت و آمد به کشور مادر برای دیدار خانواده، امکان اشتغال در حین تحصیل و استفاده از تخفیف ها و امتیازهای گوناگون در حین تحصیل بهره ببرید.

[caption id="attachment_296" align="aligncenter" width="780"]ویزای تحصیلی هلند ویزای تحصیلی هلند[/caption]

مدارک مورد نیاز برای ویزای هلند

در ابتدای این مقاله انواع ویزای هلند را معرفی کردیم که با توجه به این موارد می توانید برای سفر به این کشور نوع ویزای مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس اقدام به اخذ ویزای هلند نماید. برای اخذ ویزای این کشور و دیگر کشورها نیاز  به مدارکی می باشد که تمامی این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. اما این مدارک نیاز به مهر وزارت امور خارجه و تاییدیه دادگستری ندارد. مهمترین مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای هلند شامل معرفی نامه خطاب به سفارت هلند از یک سازمان دولتی یا وابسته، اصل گذرنامه معتبر با حداقل ۷ ماه اعتبار، 2 قطعه عکس ۴ در 5/3 کاملا جدید، اصل شناسنامه و کارت ملی و ترجمه تمام صفحات آن، فرم درخواست ویزای هلند، بیمه نامه معتبر، ارائه فیش حقوقی و بلیط رفت و برگشت به این کشور می باشد. توجه داشته باشید که این مدارک به طور کلی ذکر شده و برای هر کدام از این ویزاها مدارک دیگری نیز نیاز خواهد بود.

[caption id="attachment_297" align="aligncenter" width="780"]مدارک مورد نیاز برای ویزای هلند مدارک مورد نیاز برای ویزای هلند[/caption]

مراحل اخذ ویزای هلند

برای درخواست ویزای هلند و هر کشور دیگری اولین مرحله تکمیل فرم درخواست ویزا می باشد. در حال حاضر می توانید فرم درخواست ویزا را از طریق سایت اینترنتی دانلود کنید و پس از پر کردن این فرم آن را به سفارت هلند ارسال کنید، البته لازم است قبل از اقدام به درخواست ویزا نوع ویزای درخواستی خود و هدف از سفر را کاملا مشخص کنید. پس از تکمیل فرم درخواست ویزا لازم است که متقاضی از طریق ایمیل برای مراجعه حضوری به سفارت هلند وقت ملاقات دریافت کند که در این ایمیل باید نام کامل متقاضی، شماره گذرنامه، تاریخ انقضای پاسپورت، تاریخ تولد، بلیت، جنسیت، تاریخ خروج، شماره تماس و پست الکترونیکی ذکر شود.

پس از اینکه به صورت حضوری برای ارائه مدارک ویزای هلند و انجام دادن مراحل انگشت نگاری به سفارت مراجعه کردید باید از طریق پیامک یا پست الکترونیک وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایید. توجه داشته باشید که اگر درخواست ویزای شما توسط سفارت هلند ریجکت شد می‌توانید دلایل ریجکت شدن آن را که در این نامه ذکر شده است را بررسی کنید و در صورت نیاز اقدام به اعتراض کنید.

[caption id="attachment_298" align="aligncenter" width="780"]مراحل اخذ ویزای هلند مراحل اخذ ویزای هلند[/caption]

ریجکت شدن ویزای هلند

در بعضی مواقع مشاهده می‌شود که ویزای هلند یا  دیگر کشورها که توسط متقاضی درخواست شده به دلایلی ریجکت شده است که مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای هلند شامل مواردی چون نقص اسناد ارائه شده، عدم ارائه بیمه درمانی معتبر، ارائه گذرنامه نامعتبر، عدم ارائه مدارکی که ضمانت کند شما قصد برگشت به کشور خود را دارید، عدم تامین هزینه های سفر، پر کردن نادرست فرم درخواست ویزا، اقامت بیش از ۹۰ روز در صورت اخذ ویزای کوتاه مدت، هدف  نامشخص برای اقامت در هلند، داشتن اقدامات جنایی گذشته یا فعلی، پاسپورت آسیب دیده و عدم توانایی ارائه گواهی تولد یا ازدواج قابل قبول می‌شود.

با توجه به این موارد اگر ویزای هلند شما هم ریجکت شد، می توانید جهت رفع ریجکتی اقداماتی انجام دهید. در مرحله اول لازم است که دلیل ریجکت شدن ویزا را مورد بررسی قرار دهید و مجددا مدارک مورد نیاز اخذ ویزا را به سفارت هلند ارائه کنید. پس از آن متقاضی می‌تواند بعد از تکمیل مدارک به عنوان یک متقاضی جدید شناخته شود و درخواست ویزا بدهد.

[caption id="attachment_299" align="aligncenter" width="780"]ریجکت شدن ویزای هلند ریجکت شدن ویزای هلند[/caption]

هزینه اخذ ویزای هلند

هزینه صدور ویزای هلند برای هر نفر بزرگسال معادل دو برابر کودکان ۶ تا ۱۱ سال می باشد. واحد تعیین مبلغ ویزا به یورو می باشد، اما شما می توانید معادل آن را با پول رایج دیگر کشورهای عضو شینگین پرداخت کنید. افرادی نیز از پرداخت هزینه جهت اخذ ویزای هلند معاف هستند که مهمترین این افراد شامل کودکان زیر ۶ سال، شهروندان کشورهای آذربایجان و ارمنستان که ۱۲ سال دارند، افرادی که قصد دارند در سازمان های بین المللی کشور هلند استخدام شوند، بستگان درجه یک زیر ۲۱ سال و همسر و فرزندان شهروندان کشور هلند، دانشجویان، دانش آموزان و محققان که با هدف سفرهای تحقیقاتی و علمی به کشور هلند سفر می‌کنند و نمایندگان زیر ۲۵ سال سازمان های غیرانتفاعی که قصد دارند در همایش های علمی ورزشی و تحصیلی شرکت کنند.

[caption id="attachment_300" align="aligncenter" width="780"]هزینه اخذ ویزای هلند هزینه اخذ ویزای هلند[/caption]

مدت زمان مورد نیاز برای اخذ ویزای هلند

مدت زمان قانونی برای رسیدگی و بررسی مدارک جهت صدور ویزای هلند حداقل ۲۰ روز است که در تمام این مدت گذرنامه در اختیار سفارت هلند می باشد. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی برای سفر این مدت را در نظر بگیرید و سعی کنید حداقل یک ماه قبل از سفر خود برای اخذ ویزای این کشور اقدام نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱